we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
O nu nog twee nachtjes Pebbles, ik dacht dat ze vannacht ook al daar geslapen had.

Kun je niet vragen of je vader bij jou komt eten? Dan vrolijkt hij misschien ook wat op van de kinderen enzo.

En Dropjes goed geregelde week idd. Het is wel een gedoe vind ik als je alleen bent maar ik zie ergens ook altijd wel een voordeel, namelijk dat je precies weet waar je aan toe bent.

Ik vind het knap dat je de Marikenloop gaat lopen Meave. Ik zit steeds te denken of ik de Dam tot Damloop zal gaan doen, maar vanaf het moment dat ik me voornam eens te kijken hoeveel ik aan trainen toekom, heb ik nog maar een keer gelopen en dat was op 30 april.

Via mijn werk zijn er plaatsen voor de Dam tot Dam gereserveerd dus ik kan, mits niet ineens iedereen mee wil doen, nog wel even twijfelen. Ik zou wel trots op mezelf zijn als ik het deed.
Pebbles, heb ik jouw berichtje met je moeder gemist meid. Ik hoop dat je moeder het goed trekt *;

Marikenloop klinkt very sporty Meave!
Mijn vader zal nooit bij mij komen eten. Het is ruim halfuurtje met auto en dat vindt hij ver. Sowieso is hij geen held meer in auto en sowieso komt hij nauwelijks ergens, is erg op zichzelf. Daarnaast ook heel erg trots, dus zal ons nooit vragen of we willen komen of hulp vragen o.i.d..

Mama wilde voor 2 nachtjes geen telefoon (heeft geen mobiel), pa stond erop omdat hij contact wil (kunnen) houden.

Ik vind mezelf wel naar, ik schreeuw tegen de Pebbeltjes, kan echt niets van ze hebben en weet dat ik onredelijk ben. Zijn nu buiten spelen, is beter.
Pebbles, wat een spannende dagen voor jullie! Als je afleiding wil (morgen ofzo) moet je het zeggen hoor... ik zit zo in Pebblesstad en dan kunnen die knullen met elkaar spelen.
Hmmm, Schorrie is net wakker en heeft nu 39,9. Hoe zat dat nou ook alweer met koorts, moest je het nu wel of niet onderdrukken? Ik wil het er nu eigenlijk gewoon uit laten komen en dan vanavond voor het slapen gaan een paracetamolletje.

Wat ik nog het meest rare vind is dat hij gewoon nog praatjes heeft.
Zo, even Bries van zijn speelkussen geplukt want hij was het zat. Is meteen in mijn armen in slaap gevallen en op bed gelegd.

Athena, je vroeg naar mijn kloven. In tietenland gaat het goed [fgcolor=#ff0000]~ afkloppen [/fgcolor]

Het is nu 1.5 week geleden dat ik link met spruw legde en aan het smeren geslagen ben. En sinds afgelopen weekend voed ik pijnloos! ~ afkloppen ~ Ik weet niet wat ik mee maak. Toch schandalig dat het wel spruw is geweest. Heb de neiging om die arts te bellen en mijn gelijk te halen maar dan moet ik indirect apotheek verlinken (omdat zij me dat smeerseltje van Briesje gaven zonder recept).

Wat fijn dat Schurkje goed reageert op Nutriolon en meteen 200cc heeft gedronken. Go Schurk! En meid, niet gaan twijfelen aan je beslissing/schudig voelen (of doe je dat helemala niet) door deze uitzonderlijk goede cb arts.

En wat lees ik. Kun jij lopend voeden, Mille? En, en, en.... opruimen, billen afvegen? RESPECT ;) :P Ik moet echt gaan zitten. Het liefst met een kussen in mijn rug en incl. voedingskussen. Ben al blij als ik multitask in de vorm van voeden én bellen of voeden én KW tot de orde roepen (lees; schreeuwen als een viswijf vanaf de bank) :P

Arme Schorrie. Of is hij niet zo sjielug omdat hij nog praatjes heeft?

Onderdrukken ben ik geen voorstander van. Wij geven KW alleen een paracetamol als hij boven de 40 graden dreigt of 's nachts. Het beste is toch om het lijf de koorts zelf te lijf te laten gaan, lijkt me.

Drop, je doet het goed en leuk Veterloos! Zo zie je maar weer hoe je er tegen op kunt zien. Achteraf valt het dan altijd mee.

Irritant Meave die diensten van Mav ie jouw schema in de war gooien.

Maar super dat je die loop gaat lopen! Hoeveel km is dat? 10?
Vanmorgen met mijn moeder en knullen naar het cb geweest. Wijkverpleegkundige vroeg of Bries in aanraking is geweest met kinderziektes (in hoeverre is dat nou na te gaan?!?!) of koorts heeft gehad de afgelopen dagen. Mijn broertje belde toevallig gisteren op dat hij wondroos heeft en dat dat waterpokken bij kinderen kan veroorzaken. Dus ik dat verteld. Vaccinaties zijn meteen uitgesteld, want het kan eventueel misschien wellicht (begrijp je?) een kans zijn dat Briesje de waterpokken heeft. Nou ja... :o

We moeten de 21e terug. Want dan weten ze zeker dat hij geen waterpokken heeft (gekregen).
Nou... Bries is weer wakker (herkenbaar Mille?).

Ik ga hem even uit bed plukken. Wedden dat hij vervolgens weer binnen no time in mijn armen ligt te pitten.
Wind, dat bevestigt wat ik ook dacht, gewoon 'uit laten koortsen'. Het ventje is nu wel iets zieliger aan het worden, maar echt apathisch oid is hij niet. Ik blijf het wel raar vinden, hij heeft echt nooit koorts en hij heeft ook verder niet echt iets anders zoals overgeven ofzo. Vraag me af waar het van komt.

En had je broertje geen gordelroos, of is dat hetzelfde als wondroos? Ik heb dat een tijd terug gehad namelijk en iets van een week daarna kreeg Schorrie waterpokken. Later zag ik pas dat er een link tussen was. Het kan zijn dat hij mij of ik hem besmet heb. Terwijl ik dacht dat ik die gordelroos van de stress gekregen had.

Aan de ene kant wel lekker dat hij niet hoefde omdat je er zo tegenop zag, aan de andere kant had je (en hij) het nu dan al achter de rug.
Nee, hij zei echt wondroos.
Wat is wondroos?

Wondroos (officiële naam: erysipelas) is een ernstige bacteriële infectieziekte van de lederhuid en het onderhuidse vetweefsel. De aandoening wordt ook wel aangeduid met de naam belroos. Wondroos is een bijzondere vorm van cellulitis. Behandeling met antibiotica moet zo snel mogelijk worden ingesteld om ernstige complicaties te voorkomen

Gordelroos

Gordelroos, ook wel Herpes zoster genoemd, is een lastige huid infectie die gepaard gaat met rode huidplekken en met vocht gevulde blaasjes die ineens kan opkomen. Een gordelroos infectie wordt veroorzaakt door hetzelfde virus dat bij kinderen de welbekende waterpokken veroorzaakt, het Varicella zoster virus..
Oké.. het lijkt er op dat je gelijk hebt.

Drammer! :P :D
Pssstt.... Briesje heeft vannacht doorgeslapen tot van 22.30 uur tot 06.30 uur.
Zie je!

En wat pssst?
Maar als jij hebt gezegd wondroos tegen die vrouw van het cb, dan heeft ze zich dus misschien wel vergist.
Wat pssttt?  Je moet even heel het tekstvak achter "pssst" selecteren.
quote:

Maar als jij hebt gezegd wondroos tegen die vrouw van het cb, dan heeft ze zich dus misschien wel vergist.

Nee, dat denk ik niet niet. Ik deed het verhaal van mijn broertje en dat zijn huisarts heeft gezgd dat wond/gordelros waterpokken kan veroorzaken bij kinderen. Op basis van mijn verhaal besloot geen prikken te geven. Snappie?
Hahaha, ik was zelfs al in de ak gaan kijken of daat iets stond. Dat je weer zwanger was ofzo . Maar wat heerlijk zeg. Dan voel je je vast goed vandaag!
Wind, lief aanbod! Maar morgen druk programma dus afleiding genoeg.

Koorts onderdruk ik liever ook niet.

Geef pas paracetamol als koorts boven 40 (volgens mij nog nooit voorgekomen in huize Pebbles) of als kind er echt last van heeft (veel huilend wakker worden 's nachts) en zich miserabel voelt.
Zwanger? Nee.... bedankt.

Broertje belde net en was inderdaad in de war. Hij heeft twee jaar geleden wondroos gehad en dat was toen best heftig.
Als bewijs dat ik zo goed met geld om kan gaan heb ik net bij de HEMA voor 52 euro spullen gekocht waarvan ik tot anderhalf uur geleden nog niet wist dat ik ze nodig had . Terwijl er echt leuke en nuttige dingen bij zaten zoals een toilettas voor Schorrie voor in de vakantie. Hij was er helemaal blij mee. Ook nog een badjas voor hem, een bh en string voor mezelf (bh's met 30% korting en daar dan nog 15% korting overheen), sokken en nog een aantal dingen, ik weet niet eens meer wat zo erg had ik het allemaal nodig .

En Schorrie had voor het slapen gaan volgens Harrie nog maar 38,5. Het lijkt me een goed teken dat de koorts 's avonds afneemt, meestal loopt hij juist op gedurende de dag maar hij was nu lager dan vanochtend bij het opstaan. Ventje gaat dus gewoon naar het kinderdagverblijf morgen als hij niet weer met verhoging opstaat. Best ontaard maar ik kan echt geen vrij nemen met een bezoek bij een klant en een belangrijke meeting vrijdag die ik moet voorbereiden. Best erg eigenlijk.
Ik schrok al Wind, met diezelfde wondroos lag ik ineen te ijlen in het ziekenhuis vorig jaar. Het is niet besmettelijk en daarom begreep ik het niet zo goed. Gordelroos is een betere verklaring.

Kiloknaller zojuist dat-wat-we-van-Pimpel-niet-mogen-zeggen en zus van de weeromstuit heel hard huilen omdat ze het zo zie-hie-lig vond . Wel ontzettend onhandig alleen, opruimen en twee jankerds troosten.
Morrie, je bent alleen ontaard als je een echt hangerig kind wegbrengt dat niet kan meekomen op de groep. Koorts op zich zegt mij nooit zoveel en was voor onze vorige creche ook nooit een reden kindjes niet te laten komen.
Ach arme Kiloknaller.

Hangerig was Schorrie wel een klein beetje vandaag, maar niet zo erg als je zou denken bij de koorts. Als hij nou morgenochtend nog wel koorts heeft, moet Harrie maar thuisblijven en als ze bellen dat hij gehaald moet worden, staat Harrie gelukkig ook als eerste op de lijst. 't Is jammer dat mijn moeder tegenwoordig op mijn neefje past op donderdag, anders had ik hem sowieso daarheen gebracht denk ik.
Ik wilde op vanalles reageren, maar krijg gewoon de tijd niet hier :@. Sjemig zeg, er hangen hier vandaag 2 draakjes rond. Niet willen eten, niet zelf willen spelen, elkaar opjutten (nu al!!), om alles huilen, niet willen slapen, maar ook niet wakker willen zijn. Naar buiten willen als we net zijn geweest, niet naar buiten willen na een ochtend binnenhangen. Grrrr. Zou bijna aan marktplaats gaan denken. Of zijn die van jou nog in de aanbieding Elyane? Kinderruiltje doen ;)? Die van jou kunnen nooit erger zijn dan die 2 spookjes hier.

*blaaaaaaas*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven