we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
Waar de afkortingen voor staan wist ik maar wat nou het verschil tussen buitenschoolse en naschoolse was wist ik niet. Maar nu wel

Oh, erg hé. Ik hoor Bries door de babyfoon wakker worden en krijg meteen kippenvel bij het idee van voeden. Brrr...
Remmastad is ook de stad waar ik gestudeerd heb, Wind, de mooiste stad van Nederland, dat snap je .

Sorry dat ik niet meteen reageerde, Wind,  ik was aan de grote schoonmaak.
quote:

quote: Wind reageerde

Remmastad? Mmmhh... even denken.

Oh, wacht dat kan ik natuurlijk zien op Hyves

En ben dan ook wel erg nieuwsgierig welke bekende van mij, Vrolijk?

zal eens op ak zetten Ik zie niets  :)

Maak me gek.....
He, dat is nog eens een goed idee, drop. Wodan zal het zijn :D.

Goed, wodan dus (effe oefenen hoor ) net even gebeld. die zit in de zon te schilderen terwijl Boefje op bed ligt. Huisartsenbezoek was weer typisch eentje voor ons: met een kind dat ineens vreselijk vrolijk en energiek de wachtkamer op en neer rent. Diagnose hersenschudding is niet gesteld. Het had iets te maken met een soort onderbewustzijn (wodan wist de naam niet meer precies) dat in de war is, waardoor je kind het ene moment erg ziek en het andere moment helemaal beter kan zijn. In elk geval was dat laatste nu het geval: Boefje had heerlijk gespeeld en was bijna zijn bed niet in te tremmen geweest voor middagdut.

Nogal 'vervelend' dus: vanmorgen voelde ik me ontaarde moeder omdat ik (met die wetenschap van afwisselend ziek/zielig en dan weer fit zijn) kind achterliet op kdv, en wodan zit nu te balen omdat hij - naar het lijkt - voor niets een dag vrij heeft genomen .

Hmz...en dat gebeuren NSO en BSO lijkt dus beter geregeld dan het is, begrijp ik. Wat irritant, zo blijf je met opvangproblemen zitten. De politiek heeft het almaar over de kinderdagverblijven, terwijl daar volgens mij de meeste zaken wel goed zijn geregeld en het gros van de problemen bij de NSO en BSO te vinden zijn.
en Drops link op AK ga ik vanavond bekijken, ik kan hier niet op MSN.
Moet je dus nog wel een keer op Hyves kijken, dat snap je....;)
Fijn Athena dat Boefje zich weer beter voelt!

Wat kan dat snel gaan bij kinderen en wat zetten ze je dan voor lul!

Snap dat Eros :P baalt maar vanmorgen was hij toch echt goed ziek. Ach, nu kan hij zich nuttig maken met schilderen

Remma, ik heb zelf je basisschool aangeklikt en gekeken of ons werk daar ook zat, maar nee. :$ ]

Nu heb ik hem
quote:

quote: vrolijk reageerde

quote: Wind reageerde

Remmastad? Mmmhh... even denken.

Oh, wacht dat kan ik natuurlijk zien op Hyves

En ben dan ook wel erg nieuwsgierig welke bekende van mij, Vrolijk?

zal eens op ak zetten Ik zie niets  :)

Maak me gek.....

Staat op ak Aagje:)
Erg he? Ik had Remma ook al gestalkt bij de buuffen. :$
quote:Erg he? Ik had Remma ook al gestalkt bij de buuffen. :$Hahaha..Aagje!
Wat betreft opvang: wat ik hier onder ga pasten komt van de site van het ministerie van OC&W. Publicatiedatum 18-4, dus zeer recent. Komt erop neer dat je als ouder kunt aangeven aan een bepaalde vorm van opvang behoefte te hebben, de school neemt het vervolgens in behandeling maar de beslissing of die bepaalde vorm van opvang uiteindelijk van de grond komt op die school, ligt bij de school zelf. Er geldt dus geen algemene verplichting om opvang aan te bieden tussen 730u en 1830u. Was het maar waar....

De Tweede Kamer heeft de regering gevraagd scholen te verplichten tussen 7.30 en 18.30 uur opvang aan te bieden. Scholen kunnen de opvang zelf organiseren of een samenwerking met een kinderopvangorganisatie aangaan.

Deze motie Van Aartsen/Bos wordt vanaf het schooljaar 2007-2008 uitgevoerd:

Ouders blijven zelf verantwoordelijk voor de opvang van hun kind(eren). Zij betalen de kosten en onder bepaalde voorwaarden kunnen zij een tegemoetkoming in die kosten krijgen via de Wet kinderopvang

Basisscholen krijgen de wettelijke taak de aansluiting met de erkende kinderopvang te regelen als ouders daarom vragen

De opvang kan bestaan uit voorschoolse opvang, naschoolse opvang en opvang op vrije dagen en schoolvakanties of een combinatie hiervan

Ouders maken hun wensen kenbaar bij de school. De scholen werken dit in overleg met de medezeggenschapsraad uit in een model

Als een school in samenspraak met de medezeggenschapsraad kiest voor één specifieke kinderopvangonderneming, moet deze de school op verzoek van andere kinderopvangondernemingen praktische informatie verstrekken die nodig is voor de opvang van kinderen. Te denken valt aan informatie-uitwisseling over het ophalen van de kinderen en het ter beschikking stellen van roosters van de school

De opvang kan plaatsvinden in een geregistreerd kindercentrum (al dan niet binnen het schoolgebouw) ofwel bij een gastouder via een geregistreerd gastouderbureau

De Wet kinderopvang waarborgt de kwaliteit van de opvang en het toezicht daarop.
quote:

Snap dat Eros :P baalt maar vanmorgen was hij toch echt goed ziek. Ach, nu kan hij zich nuttig maken met schilderen

*proest*

DOOS!!!
en knip- en plakinfo van Drop ga ik vanavond op mijn gemak doorlezen. Nu nog 10 minuutjes en dan alweer tijd om Schurk te gaan voeden en naar huis te rijden. Wel lekker: wodan mag koken en ik hoef eens niet op een werkdag thuis te komen met 2 vermoeide hongerige mannetjes en te zorgen dat ze beiden binnen 10 minuten eten hebben. Heerlijk! :D
Zo he he, ik log weer eens in op de computer en kan het natuurlijk niet laten om hierheen te snellen. Ik ben wel benieuwd voor hoe lang want Japie ligt lekker in de kinderwagen te slapen maar zal zo wel komen met dat hongerige snoetje van hem.

Even snelle update van huize Aap dan maar want nog geen letter bijgelezen. De dagen vliegen om!

Japie is een heerlijk ventje die zo nu en dan worstelt met darmkrampen en aangezien ie alleen huilt als hem iets echt dwars zit, neem ik aan dat ze behoorlijk vervelend zijn voor hem. Aap is dan nu ook even ABC Dolfinus aan het halen en hopelijk helpt hem dat een beetje.

Verder gaat het met mijn herstel ook voorspoedig. Een verschil van dag en nacht van toen met Apie, dus de blauwe wolk overheerst nog hier. Aap is deze hele week vrij en volgende week mijn moeder want een peuter tillen is nog absoluut niet aan de orde en kan dus de hulp nog wel goed gebruiken met Apie. BV loopt goed, wel met de bescherming van tepelhoedjes want mijn tepels waren binnen no-time helemaal stuk. Ach, als het zo lukt, ben ik allang blij.

Apie vind haar broer helemaal leuk en het lijkt erop dat ze de verandering zonder al te veel moeite opneemt, erg fijn dus! Wel stuitert ze zo nu en dan door het huis van energie maar die mag ze lekker uitleven in de tuin. Net ook even glijbaan gekocht via Bart Smit online en dat in combi met zandbak en water moet wel voor vertier zorgen.

Verder wil ik jullie allemaal ontzettend bedanken voor alle kaartjes! Lief! Aap was af en toe het spoor bijster maar gaf dan de kaart vaak aan mij met de woorden " die ken jij zeker wel?"

Als het zo blijft gaan met, zie ik jullie vast wel 19 mei (als dat nog doorgaat tenminste)!

Even kijken of ik nog even iets kan bijlezen!

oja Foto's van Japie. Ik zal kijken of ik straks nog even momentje heb om foto's op de AK te zetten. Dan moet ik even op de andere computer dus hou een slag om de arm! Ze komen echt... ooit!

tot snel weer!
Wind, Remmastad is waar ik ongeveer woon :P.

Nathje, wat klinkt dat leuk allemaal, fijn dat je zo geniet op je wolkje!

Over de opvang: ik lees hier toch in dat ze iets moeten regelen. Onze school heeft helemaal niets, dat moeten ze nu toch veranderen? Of lees ik nu verkeerd?
Basisscholen krijgen de wettelijke taak de aansluiting met de erkende kinderopvang te regelen als ouders daarom vragen

Dus dat is toch een verplichting om iets te regelen?

De opvang kan plaatsvinden in een geregistreerd kindercentrum (al dan niet binnen het schoolgebouw) ofwel bij een gastouder via een geregistreerd gastouderbureau

Dit vind ik dan wel weer jammer, betekent dit nu dat de school kan zeggen dat je zelf maar een gastouder moet zoeken? En wat als die niet te vinden is?
Ja, zo lees ik het ook. Had ook altijd begrepen dat dat het punt was: de taak voor scholen om ervoor te zorgen dat er na-/buitenschoolse opvang voorhanden is als daaraan behoefte bestaat. En dat die behoefte er is, lijkt mij meer dan duidelijk.

Je hoort bijna niemand meer die klaagt over de opvang tot 4 jaar, maar des te meer mensen die problemen ondervinden als de kinderen eenmaal naar school gaan.

Nath: wat klink je gelukkig! En wat fijn dat het voeden nu met tepelhoedjes wel goed gaat . Ligt het nog in de planning om dat op termijn te gaan afbouwen, of niet? En ook leuk dat Apie zo enthousiast op haar broertje reageert. Gaaf he, van die kinderen die elkaar helemaal top vinden!

Hier is het inmiddels zo dat Schurkje stil wordt als Boefje tegen hem praat. En dat hij terug gaat brabbelen en lachen. Zo verschrikkelijk vertederend! O+

Hier een Boefje met inmiddels 39,7 :(. Hij wil niks eten, alleen maar drinken en hangt als een minizoutzakje op de bank.

*Gaat naast Mille zitten in de sickbay*
Ach, arm Boefje... 39.7 koorts. Dat is niet fijn! *;

Nathje HOI! Wat fijn om je even te lezen...

Zo te lezen ben je ook op die welbekende wolk terecht gekomen en niet meer van af te slaan. Heerlijk! Ik ben benieuwd naar de foto's van onze jongste aanwinst.

Morrie, hoe laat spreken we morgen af? Ik heb KW net verteld voor het slapen gaan (iedere keer als hij naar bed gaat vraagt hij wat we gaan doen als hij wakker wordt) dat Schorrie komt morgen. Je had dat koppie moeten zien O+ Hij zei meteen dat ze gingen fietsen

Kun je Schorrie zijn fietsje niet meenemen?

Kunnen ze wedstrijdje doen :P
Wind, as we speak vertelt Schorrie in bed aan Harrie dat hij morgen naar 'KW' gaat!

Ik kan het fietsje wel meenemen, maar Schorrie kan het niet, fietsen. Hij stept met zijn voeten over de grond maar trapt niet rond. Hij remt voornamelijk ;). Dus ik ben bang dat KW hem er dan zo 'uitfietst' en het niet echt gaat opschieten.

Zal ik tussen half 10 en 10 bij je zijn of vind je dat te vroeg?
Joh Morrie, ik zou die fiets gewoon meenemen als dat kan. Kunnen ze lekker samen beetje scharrelen op hun eigen bikejes, elk op z'n eigen manier en misschien wordt Schorrie wel helemaal geinspireerd door KW en fietst hij aan het eind van de middag zo weg ;).

Waar had je die van Schorrie trouwens ook alweer vandaan? Ik wil over een maandje of wat voor Boefje ook eens gaan kijken...
Hé Nathje, leuk je te zien! Je klinkt gelukkig!!!

Het verschil tussen nso en bso volgens wikipedia:

Naschoolse opvang

Naschoolse opvang is de opvang van kinderen na afloop van de school. De kinderen worden bij de school afgehaald en krijgen daarna een programma van activiteiten aangeboden, meestal tot ongeveer 6 uur, wanneer de ouders de kinderen op moeten halen.

Naschoolse opvang is er voor de kinderen in de leeftijd van het basisonderwijs, van 4-12 jaar. Maar kinderen van 4-9 voelen zich er meestal meer door aangesproken dan kinderen van 10-12. Oudere kinderen vinden het aanbod te saai en willen zelf hun tijd indelen.

[bewerk] Buitenschoolse opvang

Buitenschoolse opvang wordt niet alleen na schooltijd geboden, maar ook op andere momenten, bij voorbeeld tussen de middag en vóór schooltijd. Buitenschoolse opvang biedt de ouders meer vrijheid, de kinderen kunnen bijvoorbeeld gezamenlijk op de voorschoolse opvang ontbijten. Buitenschoolse opvang is natuurlijk wel duurder dan naschoolse opvang. Beide vormen van opvang kunnen overigens ook opvang gedurende (een deel van) de schoolvakanties bieden.

Voor zowel de naschoolse opvang als de buitenschoolse opvang geldt dat deze een direct contact met de school dient te hebben. Er moet overleg plaatsvinden, zodat bijvoorbeeld ook opvang geboden kan worden op de studiedagen van het personeel in het basisonderwijs.

De in het najaar van 2005 ingediende motie van Aartsen-Bos in het Nederlandse parlement wil de scholen verplichten om voor voldoende buitenschoolse/naschoolse opvang zorg te dragen.
Ik heb alleen NSO nodig. Maar wel met vakantie opvang en vervoer.
Ik heb nso met vakantieopvang. Overblijven is standaard bij ons op school. En brengen kan om 8.15 uur en dan ben ik mooi op tijd op mijn werk.
Wat een ingewikkeld gedoe zeg! NSO, BSO, VSO, TSO...  tsss.

Morrie, ik zou ook die fiets gewoon meenemen, misschien steekt KW hem wel aan! En 09.30/10.00 uur is goed.

Nippo, hoe vond je de aflevering van GA gisteren?
Overblijven niet standaard geloof ik, maar wel leuke prijs (€1,00)

Wel met vervoer naar NSO van school en idd vakantie opvang.

Waar zijn jullie met Grey's Wind? Lollig dat ze samen gaan fietsen! Weet je welke fietsjes ook zo stoer zijn, die BMX-jes van vroeger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven