we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
Hé Mille, wat goed! Zet hem op!

En Drop, ik weet niet wat annotaties zijn....

Maar wel goed dat hij positief was, vorder je wel enigszins?

En Schorrie was net al nat, gelukkig lag hij zo half op zijn zij en had ik een aparte deken op hem gelegd dus zijn bed is niet nat. Heb hem net half slapend verschoond en toch weer een pamper aan gedaan. Dit is nog duidelijk een brug te ver maar hij gaf zelf zo duidelijk aan dat hij zonder pamper wilde slapen. Voorlopig nog maar even niet.

Ik ga lezen in bed, ben al weken aan Terugkeer naar Inverness bezig en wil hem nu wel eens uit lezen.
He, Mille, wat goed! Wanneer heb je het gesprek?

Morrie, annotaties zijn de voetnoten bij een tekst waarin wordt gerefereerd naar de geraadpleegde literatuur. Het vordert gestaag... .

Kan iemand mijn vent ff uitzetten? Ik probeer te weken en hij zit naast me allerlei melige muziek af te spelen met zijn laptop. 'Weet je wat ik wel zou willen zijn....' en nog meer van dat soort nummers. Grappig, maar niet wanneer je iets moet schrijven waar je je aandacht toch al niet goed bij kunt houden....
Geef hem gewoon een mep Drop! Maar wanneer moet het S-woord klaar zijn?

Ik heb mijn Buzz rapport al geschreven en verstuurd, dus mijn Buzz verplichtingen zijn voldaan.

Ook heb ik even op Ak neergezet wbt suggesties van mijn kant. Ik heb best wat dingen gedaan want heb ook net Herman's helden gekeken. Leuke vent vind ik het, echt een markante man. Maar duik zo bedje in want morgen weer vroeg eruit een druk! Blegh, druk niet goed. Tis maar goed dat ik niet snel stress gevoelig ben :D

Morrie, anders van die broekjes kopen? Is misschien iets minder associaties met luiers toch? Volgens mij hoeven kinderen toch pas nachtzindelijk te zijn met 8 ofzo? (of was het nou 6)
quote:

Ik houd het even kort, want ik heb echt gruwelijke nekpijn (geen idee wat ik verkeerd heb gedaan maar elke beweging doet zeer en naar links kijken gaat niet), maar ik heb morgenavond een sollitatiegesprek nav. die brief van pas!:)

Sterkte en truste! Veel succes voor morgen alvast. Toi, toi, toi..
O ja, ik moet wat opbiechten. Vrolijkerd begon te rollen met zijn ogen natuurlijk, maar ik heb Crocs Mary Janes gekocht voor mezelf en Loeder.:$ Voor mezelf in goud en voor Loeder in parelmoer lichtroze voor de zomer en zeker voor vakantie. Mormel heeft zijn allerliefste Teva's en wij zijn ook waterschoen klaar.  (Maar Crocs Scutes zijn ook leuk en eigenlijk zou ik die ook wel willen kopen. Ik verdenk mezelf af en toe ervan dat ik koopverslaafd ben. Vrolijkerd denkt het wel zeker te weten :))
Zo hee, ik moest ons zoeken op pagina twee, rustig dus.

ego post:

Ik kom juist even heel trots vertellen dat Japie een kilo gegroeid is en wel 4,5 cm! Ik had niet gedacht dat ik zou twijfelen maar ik ben wel heel blij met de bevestiging dat hij goed groeit op mijn melk. *trotse glimlach*

(Vrolijk, ik was weer bij die ene arts en moest zonder dollen totaal 6 keer vragen wat ze vroeg. Haar nederlands is echt heel gebrekkig. Ik vond het gewoon vervelend voor haar worden.)

Verder moest ik gelukkig wel lachen om mijn onhandige schoonmoeder die gisteren tegen man aan de telefoon zei: "O, komt Japie zo vaak voor voeding dan? (want soms vaker dan om de 3 uur) Heeft nathje niet genoeg melk?"

Echt een opmerking in de categorie onhandig en vooral-niet-zeggen-tegen- borstvoedende-net-bevallen-moeders. (maar tijdens de zwangerschappen had ze het ook alleen maar over haar miskraam dus tact is haar sowieso een beetje vreemd en ik ken haar nu wel een beetje)

Nu liggen beide kinderen op bed op mijn eerste dag alleen met kinderen, die eigenlijk helemaal niet alleen is want mijn vader is al geweest en vanmiddag komt mijn moeder nog even langs. (volgen jullie me nog?) en de rest van de week is Aap ook vrij dus ik kijk er naar uit!
En Vrolijk, als je dan toch verslaafd bent, kun je beter koopverslaafd zijn, toch?

Misschien is het wel compensatie voor je ex-verslaving nl.roken? :P

That reminds me: hoe is het het met Vents lijnactie?
test

Op deze link kun je trouwens kijken of je inderdaad koopverslaafd bent, grappig!
Ik was ook altijd wel trots, dat mijn jongens zo goed groeiden op niets anders dan mijn melk. Vond het ergens wonderlijk, maar ook zo puur natuur.

Crocs, ik dacht Crocs zijn gewoon Crocs, maar een kijkje op internet leert dat er een diversiteit aan modellen is ook nog!

Verder niet zo veel. Ik heb het koud en ben moe. Gisteravond laat en vanochtend heel vroeg (5 uur) een kotsend Klein Pebbeltje. Thuisgehouden van psz en inmiddels horendol van kwekkend en zingend kind.
Helemaal niets gelezen... kom alleen even zeggen dat er radiostilte is van mijn kant omdat ik weer enorm loop te klooien met die borstvoeding. Sinds maandag weer enorme pijn tijdens en na het voeden. Gisteren echt een gigadip en laactatiekundige over de vloer gehad (die het eigenlijk ook niet echt meer weet) en ik baal...

Ik baal van mezelf en mijn kuttieten.

Ik wil zo graag ;(
Ach Wind*;

Eerst de blije bv-ervaringen van Nathje en Pebbels en dan jij er zo achteraan..

Sterkte meid! Ik snap dat je graag wil, en natuurlijk is het fijn als het lukt, maar Briesjes eerste levensbehoefte is nog altijd liefde en knuffels en die krijgt hij in overvloed.

Als z'n voeding dan uit een fles mocht moeten komen, so be it.

Niet dat ik je wil aanpraten om er meteen mee te stoppen, maar denk ook aan jezelf he!
Ach Wind, wat k.u.t. Je geniet zo van het voeden als het goed gaat. Hoe kan het nou ineens weer zo slecht gaan, het ging zo goed vorige week?

*;*;

Je lichaam doet gewoon helemaal niet wat jij wilt en laat je in de steek. Dat is niet eerlijk.
He, wat vervelend nou Wind. Je wilt het vast niet horen, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. En is er gelukkig de fles (en ik begrijp hoe moeilijk de beslissing is).

Mille, hoe was het gesprek?

En Pebbles, hoe gaat het nu met je moeder?
Gatver Wind, ik vind het ook echt k*t voor je! Nare timing zo na mijn trotse verhaal. Sorry meid! Maar ik weet ook als geen ander hoe klote het voelt om teleurgesteld te zijn in je eigen lichaam, erg verdrietig.

En bij Apie heb ik op een gegeven moment ook de handdoek in de ring moeten gooien qua bv en dat vond ik erg jammer maar was tegelijkertijd ook opgelucht toen we de fles gaven omdat zoveel pijn ook niet goed is voor jou en dus indirect voor je baby. Hou je taai meisje!
*; voor Wind. I feel your paijn. Figuurlijk dan. Meid, als het jou rust geeft, en vooral ook geen pijn, pak dan het alternatief. Dat is je laatste redmiddel, maar niemand kan zeggen dat je je best niet hebt gedaan. Suske en Wiske hebben het uitstekend gedaan op fv, en ikzelf ook, ben een grote meid geworden al zeg ik het zelf. Neem de beste beslissing voor jouzelf, dat is uiteindelijk ook de beste beslissing voor Briesje.

Hierop voortbordurend wat prietpraat van Suske, die tegenwoordig helemaal into appelsap en chocomel is:

"Mamma, toen ik nog een klein baby'tje was, kwam er melk uit jouw borst he?"

"Eh... Ja!"

En nu ik groter ben, komt er nu appelsap uit jouw borst?"

"Watteh? Nou, nee schatje!"

"Oh. Jammer. Chocolademelk dan, als je veel chocolade eet?"

Heb hem maar verteld dat er nooit meer melk uit mamma's borst zal komen. Vond 'ie toch wel heel jammer!
Wind, misschien moet je starten met kolven? Dan heb je in ieder geval die pijn niet meer, maar geef je nog wel moedermelk. En als je daar mee start, wil dat helemaal niet zeggen dat je dat weer 8 maanden moet doen, net als de vorige keer. Want ik kan me voorstellen dat dat als een enorme berg voor je ligt nu. Gewoon beginnen en geen pijn meer hebben, en dan beslissen hoe je verder gaat! Nog een *;.

Ik las net mijn mail en er zat een mail van mijn leidinggevende van vorige werk bij. Dat ze nog een vacature hebben en of ik wilde reageren.... Ik ga het niet doen, maar vind het wel lachen. Kreeg gisteren op mijn huidige werk te horen dat de directeur mij genomineerd had voor mederwerker van de maand (ik ben het uiteindelijk niet geworden) en dat heb ik mooi aan mijn oude leidinggevende gemaild. Dat het stom zou zijn om bij zoveel waardering op te stappen.

Nathje en Ely, nemen jullie je jongste spruiten nog mee zaterdag? Lijkt me echt leuk!
Heeft Wind bij kolven niet ook pijn dan? Ik dacht eerlijk gezegd dat het sowieso pijnlijk was, je tepels, vanwege dat syndroom (waarvan ik nu de naam niet meer weet) Maar anders zou het misschien alleen al een optie zijn om te kolven om je beslissing nog even uit te stellen tot je zeker weet wat je wilt?

En Morrie, als ik kom zaterdag dan moet Japie wel mee omdat ik nog geen voorraad voor hem heb gemaakt. Ik vind het wel spannend want op dat tijdstip heeft hij wel zijn huiluurtje, maar tapas eten kan ook wel met een kind op je arm, toch? (en huilende kinderen zijn jullie ook wel gewend )

Oja dat doet me denken aan de kraamvisite die we maandag hadden. Drie vriendinnen van mij. Volgens mij vond 1 vriendin het genant dat ik ging voeden waar zij bij waren. Ze ging heel demonstratief omgekeerd op de bank zitten en uit het raam kijken naar de tuin :D. Eigenlijk voor het eerst dat ik dat bij een bekende opmerkte.
Nathje, met alle alle liefde houd ik Japie vast en tracht ik hem te troosten als hij huilt zodat jij lekker kunt eten. Dat doe ik dan de volgende dag wel weer ;). Echt waar, dus je hoeft het niet spannend te vinden!

Wind heeft bij KW 8 maanden gekolfd dus ik denk niet dat dat zo'n pijn doet als het voeden zelf. Dat weet ik eigenlijk niet, terwijl ik zeker weet dat ze het weleens verteld heeft :$.

Ik logde eigenlijk nog even in om wat te zeggen, maar nu weet ik niet meer wat.... Schiet lekker op.
Nathje, heeft die vriendin zelf nog geen kinderen misschien? Dan kan ik me wel voorstellen dat ze het misschien een 'raar' gezicht vond, dat vond ik zelf soms ook toen ik nog geen kind had :$. Of misschien dacht ze dat jij het prettiger vond als ze niet keek.

Maar je hebt in ieder geval het goede voorbeeld gegeven en laten zien dat voeden de gewoonste zaak is!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nooit zoiets meegemaakt heb. Later bedacht ik me wel dat mijn schoonvader het misschien genant vond, of mijn vader. Al heb ik zoiets nooit gemerkt.
Ik vind het in het begin, toen ik nog niet zo (of helemaal niet :P) discreet kon voeden zeg maar, vooral zelf genant en voedde dan op mijn slaapkamer. In alle rust ging het beter en ik kon het eerste weken na geboorte GP alleen maar liggend vanwege grote borsten, ik smoorde kind zowat zittend!.

Wind, sluit me aan bij voorgangsters, wat niet gaat dat gaat niet. Je hebt al een enorme wilskracht getoond. Ook door voor KW 8 maanden lang te kolven (wauw!). Dit is geen kwestie van falen en daarom hoef je dus ook niet van jezelf of van je borsten te balen! Absoluut niet!

Ik wilde zelfde als Morrie zeggenm tegen Nathje, als Japie huiluurtje heeft neem ik hem met alle liefde even van je over zodat jij kunt eten!
Wat goed zeg Morrie, van werk. Dat is een opsteker!
He gats Wind,wat vervelend meid! Ik sluit me aan bij wat de andere meiden hebben gezegd, maar wil wel graag nog iets toevoegen. Mocht je overwegen om te stoppen, doe dit dan niet op een labiel moment. Als het niet direct noodzakelijk is, stop dan op het moment  dat je weloverwogen de beslissing hebt genomen. Je kunt er dan naar toe leven en bewust 'genieten' van de laatste voeding.

Hmmm, ik merk dat ik het lastig vind om uit te leggen wat ik precies bedoel. Ik hoop dat het een beetje goed overkomt en niet alsof ik wil zeggen dat je een eventueel besluit niet weloverwogen neemt, of dat je labiel bent;)

Maar in ieder geval een dikke knuffel voor jou*;

En voor Nathje een dikke. Een kilo is echt superveel! Lekker gevoel geeft het he!

Leuk dat je Japie meeneemt. Ik sluit me aan bij Morrie, met liefde wil ik Japie troosten hoor als hij huilerig is.

Dan neem jij gewoon Zeefje, want die kan geen geluid maken:P

Mille, zag sollicitatienieuws. Super! Hoop dat gesprek goed gaa (gegaan is?_

Dropje, s- nieuws klinkt wel goed toch? En muziek terwijl je druk moet schrijven, brr daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Als ik me moet concentreren, dan wil ik geen geluiden om me heen.

Grappige uitspraken van Suske:D

Morrie, narigheid die waterbesmetting. Hoop niet dat jullie aan de slingerschijt geraken.

Zen is hier ook niet droog 's nachts hoor. Overdag gaat het wel super. Ben er helemaal blij mee, hij heeft ineens het licht gezien, lijkt wel.

Vrolijk, fijn dat schoonmoeder weer naar huis mag. En gelukkig dat het toch mee blijkt te vallen.

Crocs zijn superstoer!

En hier ook koopverslaafd hoor. Zelfs nu we eigenlijk niks kunnen missen, blijf ik uitgeven:$

Ik neem zaterdag Zeefje denk ik wel mee. Vind het anders zo'n gedoe met voedingen enzo. En Zorro moet misschien even weg en eigenlijk wil ik haar nog niet bij iemand anders achterlaten.

Heb ik vanavond wel even gedaan voor een uurtje. Zorro kon niet thuisblijven en ik wilde lekker sporten nu ik zo de spirit te pakken heb.

Weer een kilo minder trouwens. Nog 6 te gaan!

Gisteren natuurlijk aan het werk gegaan in de badkamer. Was helaas geen verrassing voor Zorro, want die besloot twee uur thuis te gaan werken in de ochtend. En die tijd had ik hard nodig! Maar hij vond het idee wel erg lief!

Het resultaat is best mooi (nieuwe badkamer is natuurlijk mooier:))

En ik ben best een eind gekomen. Heb wanden gesausd, luxaflex opgehangen, wc bril gemonteerd, douchegordijn vervangen, knopjes van de kastjes vervangen en een deel van de voegen al geschilderd.

Wat nog moet is dus een deel van de tegels schilderen en alle voegen schilderen.

Maar dan oogt het wel weer wat frisser.

Was dus zo lekker aan het werk, keek ik op de klok, was het al 13.30 uur. Dus ik dacht, nog even knallen tot 14.00 uur, dan een kwartiertje uitpuffen en dan Zootje halen.

Gaat de telefoon ineens, wilde hem eerst niet opnemen, want dacht dat vriendin belde voor ouwehoerenpraatje.

Toch opgenomen, voornemens om vriendin af te poeieren.

Was het juf van Zootjes school.

Wie Zootje kwam halen?

Bleek het dus een uur later te zijn dan ik dacht:$:$:$:$

Heb het hele stuk van huis naar school gerend, Zeefje lag te schudden in de wagen. Ik schaamde me dood!!

Verder trouwens trots op de kinderen.

Zootje kan veterstrikken! Deed het vandaag voor en ze kon het gelijk zelf, de knapperd! (of is dat helemaal niet knap op deze leeftijd en is het gewoon een kneusje, dat ze het nog niet kon?;))

En Zen kan bij het spel jumbolino de dobbelsteen heel goed koppelen aan de puzzelstukjes met daarop het getal op de dobbelsteen. Vond ik ook wel knap.

En Zeefje kan....niks;)
Gats, ik heb helemaal geen zin om naar bed te gaan, zo zonder Zorro.

Maar ga dat toch maar eens verstandig doen, want anders heb ik morgenochtend denk ik heel veel behoefte om in bed te blijven. Zonder Zorro:P
Kom ff snel alleen een kusje geven aan Wind en truste zeggen meisjes.

Morgen even goed lezen, maar ben echt nu zo brak van dag hard werken en net de hele avond bij vriendin geweest om te luisteren naar haar verdriet. Scheiding zit er echt hard aan te komen en het is heel naar allemaal. Morgen meer over leuke dingen, maar ga nu echt naar bed. Moe!
Lieve Wind, ik sluit me bij Ely aan. Stoppen is natuurlijk een goede optie, maar neem die beslissing alleen als je er echt achter kunt staan. Ik kon dat niet (en ben dus uiteindelijk ook niet gestopt).

Bij mij kwam de spruw en de pijn dus ook, heel lang steeds weer terug. Het ging beter toen ik een kuur fluconazol had gehad. Dat zijn tabletten die je moet innemen. Ze komen ook in de moedermelk terecht. De apotheker zei: kolven en weggooien. De kinderarts (en ook de Amerikaanse kinderarts Jack Newman, die veel van bv weet) zei gewoon voeden. Het is juist goed dat de baby ook wat in zijn systeem krijgt, zo voorkom je kruisbesmetting. Misschien kun je overleggen met de lactatiekundige of zij denkt dat je hiermee geholpen zou kunnen zijn? Is pijn nog zoals je toen door de telefoon omschreef?

Ely, ik vind Zootje echt megaknap! Mootje is 6,5 (ruim) en kan nog geen veters strikken.

Morrie, Mootje en Jootje zijn allebei nog niet zindelijk 's nachts. Vraag me af of het ooit nog goed komt.

Sowieso weer zorgen om Mootje. Had een prettig gesprek met de juf over niet zulke prettige dingen. Mootje blijft echt achter en ze snapt het niet. Ze denkt dat er veel meer in zit, dan hij laat zien. Ze ziet dezelfde dingen als wij. En wij zien sommige van die dingen al vanaf echt heel kleins af aan. Ze vroeg of hij zuurstoftekort had gehad bij de geboorte (niet dat ik weet, navelstreng zat wel 2 keer strak omstrengeld, maar hij was niet paars/blauw), of we wel eens aan autistische trekjes gedacht hebben (ja)... Verder kwamen AD(H)D en dyslexie nog aan de orde (ook aan gedacht en hij heeft van allebei veel kenmerken, maar ja, ik ben geen deskundige).

Ik vind het zo gek, al van heel kleins af aan heb ik het idee dat er iets is met Mootje. Maar ik kom er niet achter wat er is. Inmiddels is hij gezien door een (antroposofische) orthopedagoog toen hij net 4 was en een kinderpsycholoog. Zij hebben wel allerlei dingen opgemerkt, maar geen aanleiding geven om te denken aan meer onderzoek ofzo.

Anyway, hij staat nu op de wachtlijst voor remedial teaching op school. Ik word van de week teruggebeld door de kinderpsych om eens met haar te overleggen en weet het verder echt ook niet. Mootje zit godzijdank meestal lekker in zijn velletje en lijkt nog niet zo'n erg te hebben in zijn achterstand ten opzichte van zijn klasgenootjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven