Week/week regeling

22-04-2021 22:26 100 berichten
Hoi,
Wij hebben een kind van net 2 jaar en wij gaan voor co-ouderschap.

We twijfelen nog tussen de volgende regelingen:
1.
Ma - di papa
Wo - do mama
Vrijdag + weekend om en om

2.
Week op week af regeling

Ben benieuwd naar ervaringen en meningen.
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 13:59
Sure, sure :roll:

Vandaar dat jonge kinderen altijd perfect slapen in een vreemde omgeving... :facepalm:
Het huis van een andere ouder is geen vreemde omgeving, maar een thuis.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het er meer om gaat hoe je ouders na de scheiding met mekaar omgaan, dan om de plek waar je slaapt
dus birdnesting: by all means als je dat kan in onderlinge verstandhouding
maar bij ons zou dat niet gewerkt hebben - ik sta nu op goede voet met mijn ex, maar dat is juist omdat we nu afstand hebben

kinderen raken eerder beschadigd door "neveneffecten" - het feit dat hun ouders niet meer met mekaar willen praten, dat ze met een koffertje kleding op school worden afgezet - dat ouders zo ver uit mekaar gaan wonen dat een sociaal leven voor de kinderen moeilijk wordt - etc etc etc
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ouders moeten inderdaad zeker wel in dezelfde woonplaats blijven wonen met co-ouderschap. Ook bij oudere kinderen.
Dat hun school - sociaal leven - sport - hobby's gewoon door kan lopen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 14:12
Ouders moeten inderdaad zeker wel in dezelfde woonplaats blijven wonen met co-ouderschap. Ook bij oudere kinderen.
Dat hun school - sociaal leven - sport - hobby's gewoon door kan lopen inderdaad.
Zou moeten inderdaad.
Helaas heeft de rechter hier anders bepaald, nieuwe woonafstand naar ex is 24 km vanaf hier (waar sport en school is) en toch 50/50 co-ouderschap. De oudsten zijn 14, ben benieuwd hoe lang ze dit blijven pikken zodra de corona is afgelopen en het sociale leven weer op gang komt.

Dus ik zou zeker het advies geven aan TO om afstand vast te leggen in het ouderschapsplan als beide partijen het daar nu mee eens zijn.
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 14:12
Ouders moeten inderdaad zeker wel in dezelfde woonplaats blijven wonen met co-ouderschap. Ook bij oudere kinderen.
Dat hun school - sociaal leven - sport - hobby's gewoon door kan lopen inderdaad.
Het lijkt me relevanter dat ze op een met de fiets overbrugbare afstand van school wonen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82, je hebt een heel duidelijke mening (oordeel?) maar zelf totaal geen ervaring hiermee denk ik?
justagirly schreef:
23-04-2021 14:56
LAgirl82, je hebt een heel duidelijke mening (oordeel?) maar zelf totaal geen ervaring hiermee denk ik?

Wij houden ons huwelijk gezond.
Maar om me heen zie ik genoeg ellende van gebroken gezinnen, co-ouderschap, nieuw-samengestelde gezinnen en dat breekt je hart.
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 13:54
Een jonge peuter?! Wat doe je je kind aan! Echt, je wist waar je aan begon en nu is je kind de dupe! :facepalm:
Ik vind jou echt enorm zwart wit....
Je doet alsof gescheiden ouders van jonge kinderen hun kind echt iets ontzettend vreselijks aan doen.
Sorry, maar ik ben kind van gescheiden ouders die voor mij tot ik volwassen was samen zijn gebleven. Hierdoor ben ik ontzettend beschadigd. Ik had gewenst dat ze al jaaaaren eerder uit elkaar zijn gegaan!

Je kan wel samen blijven vóór het kind maar het kind merkt echt wel spanningen op en ziet echt wel dat papa en mama niet meer zo verliefd en gelukkig zijn als andere papa's en mama's.
Daar schaad je een kind veel meer mee. En doen alsof je gelukkig bent voor het kind, dan hou je ze voor de gek en merken ze zeker op.

Liever gelukkige ouders apart dan ongelukkig samen.
Daarbij zijn er genoeg kinderen die prima wennen aan een huis bij papa en een huis bij mama....

Vind je erg kort door de bocht.
LīlyRose schreef:
23-04-2021 13:31
ma-di ouder 1, wo wisselen
do-vr ouder 2.

Ene week vrij-za-zo (dus maandagochtend wissel) ene ouder, andere week blijft kind bij ouder 2.
Dit komt dan eigenlijk beetje neer op wat wij gaan doen

Ma di ouder 1
Wo do ouder 2
Vrij za en zo om en om.

Of vind je dit niks?
Suerte- schreef:
23-04-2021 17:22
Ik vind jou echt enorm zwart wit....
Je doet alsof gescheiden ouders van jonge kinderen hun kind echt iets ontzettend vreselijks aan doen.
Sorry, maar ik ben kind van gescheiden ouders die voor mij tot ik volwassen was samen zijn gebleven. Hierdoor ben ik ontzettend beschadigd. Ik had gewenst dat ze al jaaaaren eerder uit elkaar zijn gegaan!

Je kan wel samen blijven vóór het kind maar het kind merkt echt wel spanningen op en ziet echt wel dat papa en mama niet meer zo verliefd en gelukkig zijn als andere papa's en mama's.
Daar schaad je een kind veel meer mee. En doen alsof je gelukkig bent voor het kind, dan hou je ze voor de gek en merken ze zeker op.

Liever gelukkige ouders apart dan ongelukkig samen.
Daarbij zijn er genoeg kinderen die prima wennen aan een huis bij papa en een huis bij mama....

Vind je erg kort door de bocht.

Je doet net alsof er geen andere mogelijkheden zijn dan scheiden of niet meer gelukkig zijn.
Er zijn meerdere opties, zoals werken aan je relatie, ervoor vechten, in relatie therapie gaan, kijken wat de knelpunten zijn en die oplossen.

Maar nee, jij zet het net zo zwart-wit neer.
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 13:58
Nee. Maar daar zijn ze geen halve weken of weken. Ze slapen thuis in hun eigen kamer in hun eigen bed.
Als ze eens gaan uit logeren is het dat, logeren voor de fun, niet gedwongen verhuizingen.
Ze zijn daar graag, maar niet tegen hun zin, ze wonen in een vast huis en hebben een vast fundament hier.

Wat een domme vergelijking trouwens.
Straks slaapt zoon ook in eigen huis en eigen bed... Hij heeft dan 2 huizen.
Erg zwart wit dit.
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 13:59
Sure, sure :roll:

Vandaar dat jonge kinderen altijd perfect slapen in een vreemde omgeving... :facepalm:
Want een huis van mama en een huis van papa is een vreemde omgeving?
Suerte- schreef:
23-04-2021 17:27
Straks slaapt zoon ook in eigen huis en eigen bed... Hij heeft dan 2 huizen.
Erg zwart wit dit.

En de stress van steeds moeten verhuizen?

Mijn optie dat zoon in het huis blijft wonen en jullie steeds omwisselen heb je niet gelezen?
Dat is vast te lastig voor jullie zeker?
Suerte- schreef:
23-04-2021 17:28
Want een huis van mama en een huis van papa is een vreemde omgeving?

Als je 2 keer per week moet verhuizen wel ja. Zou jij dat leuk vinden?
Ik niet!
Lena12 schreef:
23-04-2021 14:20
Zou moeten inderdaad.
Helaas heeft de rechter hier anders bepaald, nieuwe woonafstand naar ex is 24 km vanaf hier (waar sport en school is) en toch 50/50 co-ouderschap. De oudsten zijn 14, ben benieuwd hoe lang ze dit blijven pikken zodra de corona is afgelopen en het sociale leven weer op gang komt.

Dus ik zou zeker het advies geven aan TO om afstand vast te leggen in het ouderschapsplan als beide partijen het daar nu mee eens zijn.
Wij hebben een max straal van 15 km. Maar waarschijnlijk wonen we straks 6 km van elkaar af.
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 17:27
Je doet net alsof er geen andere mogelijkheden zijn dan scheiden of niet meer gelukkig zijn.
Er zijn meerdere opties, zoals werken aan je relatie, ervoor vechten, in relatie therapie gaan, kijken wat de knelpunten zijn en die oplossen.

Maar nee, jij zet het net zo zwart-wit neer.
Tja helaas hebven we allemaal die opties al geprobeerd. Zo'n beslissing wordt niet van vandaag op morgen gemaakt....
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 17:29
En de stress van steeds moeten verhuizen?

Mijn optie dat zoon in het huis blijft wonen en jullie steeds omwisselen heb je niet gelezen?
Dat is vast te lastig voor jullie zeker?
Daar zitten erg veel nadelen aan en is voor zoon nóg verwarrender.
En zoals al vaker benoemd in dit topic: vaak zorgt dit juist voor nog meer spanning.
En hoezo moeten verhuizen? Hij heeft zijn spullen bij beiden ouders. Dus hoeft niet met koffer op en neer.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 17:14
Wij houden ons huwelijk gezond.
Maar om me heen zie ik genoeg ellende van gebroken gezinnen, co-ouderschap, nieuw-samengestelde gezinnen en dat breekt je hart.
Hoe doe je dit? Wat doen jullie anders dan de stellen om jullie heem die zijn gescheiden?
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 17:30
Als je 2 keer per week moet verhuizen wel ja. Zou jij dat leuk vinden?
Ik niet!
Hij weet straks niet beter dan dat mama en papa ieder een eigen huis hebben en dat is dan ook zijn thuis
boekenlegger0 schreef:
23-04-2021 17:34
Hoe doe je dit? Wat doen jullie anders dan de stellen om jullie heem die zijn gescheiden?
Waarschijnlijk pikt eentje alles en dan bots je nooit.
Suerte- schreef:
23-04-2021 17:33
Daar zitten erg veel nadelen aan en is voor zoon nóg verwarrender.
En zoals al vaker benoemd in dit topic: vaak zorgt dit juist voor nog meer spanning.
En hoezo moeten verhuizen? Hij heeft zijn spullen bij beiden ouders. Dus hoeft niet met koffer op en neer.

Ver-huizen. Dat woord zegt niks over spullen en koffers. Wel over het veranderen van huis.
Ik blijf erbij dat het voor zo'n jong kind zeer ongezond is.
Suerte- schreef:
23-04-2021 17:34
Waarschijnlijk pikt eentje alles en dan bots je nooit.

Ach, ach, wat een reactie. :facepalm:
LAgirl82 schreef:
23-04-2021 17:34
Ver-huizen. Dat woord zegt niks over spullen en koffers. Wel over het veranderen van huis.
Ik blijf erbij dat het voor zo'n jong kind zeer ongezond is.
Tja dat is jouw mening. Deskundigen, Cb en psychologen hebben daar een andere visie op.
Alle reacties Link kopieren
Suerte- schreef:
23-04-2021 17:24
Dit komt dan eigenlijk beetje neer op wat wij gaan doen

Ma di ouder 1
Wo do ouder 2
Vrij za en zo om en om.

Of vind je dit niks?
Op het moment dat je hiervoor kiest,
wat betekent dat dan nog qua opvang?
Kinderdagverblijf/opa en/of oma/werkweekenden?

Ik ben zelf niet gescheiden maar heb wel veel met kinderen gewerkt: de meeste kinderen hadden het minder moeilijk wanneer er buiten 2 gezinnen (het papa-gezin en het mama-gezin) zo min mogelijk (wisselende) opvang was.

To maak je niet gek: er zijn zat kinderen die de helft van de tijd bij opa/oma gedropt worden inclusief nachten en die doen het daar ook prima op. En dat zijn ook 2 huizen... probeer het alleen gewoon overzichtelijk, duidelijk en in harmonie te regelen voor je kind.
drominique schreef:
23-04-2021 17:45
Op het moment dat je hiervoor kiest,
wat betekent dat dan nog qua opvang?
Kinderdagverblijf/opa en/of oma/werkweekenden?

Ik ben zelf niet gescheiden maar heb wel veel met kinderen gewerkt: de meeste kinderen hadden het minder moeilijk wanneer er buiten 2 gezinnen (het papa-gezin en het mama-gezin) zo min mogelijk (wisselende) opvang was.

To maak je niet gek: er zijn zat kinderen die de helft van de tijd bij opa/oma gedropt worden inclusief nachten en die doen het daar ook prima op. En dat zijn ook 2 huizen... probeer het alleen gewoon overzichtelijk, duidelijk en in harmonie te regelen voor je kind.
Bij mij betekent dit dat hij op donderdag de vaste dag opvang/peuterspeelzaal heeft Omdat dit mijn werkdag is.
Hij is op wo en do bij mij. Als ik hem de week heb dat hij ook het weekend bij mij is dan is hij wo tm zo bij mij en werk ik alleen die do van.
Bij ex past opa/oma op op dagen dat hij werkt (hun werken niet).


Ik woon nu tijdelijk bij mijn moeder en mijn zoon is dus ook deels daar. Hij heeft het er echt enorm naar zijn zin en heb zelfs het idee dat hij vrolijker is dan toen we nog samen waren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven