Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
heej!

Kim ook namens mij een dikke knuffel!

Caro, bijna he!! ik zal voor je duimen!! Overgeven is wel een goed teken!! had ik de vorige keer met mijn mk namelijk helemaal niet, en nu is die wcpot idd mn beste vriend :-)

Ring, onwijs veel sterkte met je vader! Dat je de kracht mag hebben om door te gaan! het zou mij zo ontzettend moeilijk lijken.

Nala, gaaf een eigen studio! ik had die nagels voor mn trouwen laten zetten, een week later had ik ze r weer af; kon er echt niet aan wennen :-)

Puck: ik kan het goed begrijpen dat je je schuldig voelde en liever zwanger was dan je vriendin. Mijn broertje en zn nu vrouw, waren tegleijk met mij zwanger, de 1 e keer.. bij hen ging het echter goed en ik kreeg ene miskraam.. anders had ik nu ook mn 20 weken echo gehad.... dus ik wilde ook liever dat het bij ons wel was goed gegaan!

allemaal bedankt voor de felicitaties!! Op dit moet verlies ik ook geen bloed meer dus hopelijk gaat alles dit x goed!!!maandag de termijn echo en dan weet ik wanneer de vermoedelijke bevallingsdatum is.

ik slik trouwens Emesafene! noog paar tabletjes en ik ben dr door heen.

Voor rest ga ik nu gauw douchen, want straks komt sinterklaas hier aan en ik ga met mn schoonzus en kinderen kijken !
Hallo allemaal,

Ik had vrijdag al een hele lap tekst getypt en ineens was alles weg. Zo frustrerend! Maar ik begin gewoon weer opnieuw.

Kaatje, wat een geweldig nieuws! Ik ben echt ontzettend blij voor je. Toch nog even paniek maar gelukkig is alles goed gekomen. Wel fijn dat de verloskundige gelijk aanbood om een echo te maken. Ik hoop dat je nu echt kunt gaan genieten. En maandag mag je dus nog een keer voor een echo. Geweldig hoor!

Caro, jij mag ook bijna! Kun je het nog volhouden? Jij komt ons maandag vast ook geweldig nieuws brengen!

Lagune, leuk dat jullie er weer voor gaan. Hopen dat het snel raak is. Ik werk als managementassistente in het ziekenhuis. Erg leuk maar ik ben wel blij dat ik sinds de geboorte van mijn dochter (inmiddels is ze 13 maanden) nog maar drie dagen per week werk. Meer dan voldoende!

Peggy, bij mij ging het precies hetzelfde. Ik moest ook om de dag komen om bloed te prikken en een echo te laten maken. Uiteindelijk was het gelukkig toch een “gewone” miskraam. Ik hoop dat het bij jou ook zo afloopt. Een miskraam is ook niet alles natuurlijk maar een bbz kan nog gevaarlijk zijn ook. Sterkte een ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Puck, vervelend hè. Ik heb ook het idee dat ik op het moment alleen maar zwangere vrouwen zie maar waarschijnlijk komt dat doordat ik er nu zo mee bezig ben. Maar ik vind het ook erg lastig om blij te zijn voor een aantal terwijl ondertussen, nou ja je begrijpt wel wat ik bedoel toch? Ik denk dat het voor een ander ook moeilijk voor te stellen is wat een mk met je doet. Daarvoor moet je het inderdaad zelf meegemaakt hebben. Sterkte in ieder geval.

Lais, ben je weer helemaal beter? Ik had afgelopen donderdag het gevoel dat ik de griep kreeg maar gelukkig is het mijn deurtje voorbij gevlogen. Ik heb toch al veel in de ziektewet gezeten door die miskramen dus laat mij maar lekker werken. Het was afgelopen week trouwens wel zwaar. Ik merk dat ik nog niet helemaal de oude ben.

Pinder, balen zeg dat je ongesteld geworden bent. En het vertrek van je man begint ook al op te schieten hè. Maar wij helpen je wel door die maanden heen hoor! Ik hoop voor je dat je nog een ei kunt vangen voor zijn vertrek.

Lagune, ik hoop dat je ons goed nieuws komt brengen binnenkort. Ik voelde bij mijn eerste zwangerschap helemaal niets. En ik was toch echt zwanger! Ik ben de hele zwangerschap niet misselijk geweest gelukkig. Na de 8e week werd ik wel heel erg moe en dat heeft wel tot de 18e week geduurd maar verder heb ik geen kwaaltje of iets gehad, kortom een geweldige zwangerschap. Zo wil ik er dus nog wel één en ik hoop zo snel mogelijk! Ik heb trouwens weleens gehoord dat je wanneer je geen kwaaltjes hebt de kans op een miskraam groter is. Dus dat is goed nieuws voor Caro, met die misselijkheid met het zeker goed zitten! Maar het is natuurlijk vooral ontzettend lastig en vervelend, misselijk zijn is geen pretje.

Nala, lekker bezig. Ja, als je een paar dagen niet geweest bent lig je gelijk ontzettend achter hè. Wel leuk hoor zo’n actief forum. En fijn dat je weer zo lekker in je velletje zit. Dat is ook belangrijk voor een eventuele zwangerschap!

Toosje, balen dat jullie de uitslag nu nog niet hebben. Nog een weekend van onzekerheid. Tja, dokter op cursus. Het moet natuurlijk gebeuren maar voor jullie is dit niet fijn! Mijn gynaecoloog zij dat het beter was om de eerste zes weken niet naar de sauna te gaan ivm infectiegevaar. Ik wacht dus maar ff. Ik vind het wel altijd heerlijk hoor de sauna. Lekker relaxen.

Kimmie, wat een toestand. Af en toe lijkt het wel of je lichaam een spelletje met je speelt hè. Dan kun je inderdaad maar beter gelijk ongesteld worden want dit is helemaal frusti. En depri berichtjes mogen ook, daar zijn we tenslotte ook voor. In voor en tegenspoed!

Nou, met mij gaat het goed. Ik voel me wel nog steeds een beetje slap maar het bloedverlies is gelukkig bijna weg! Mag ook wel want aanstaande dinsdag is het twee weken geleden dat ik gecurreteerd ben. Gisteravond lekker met vriendinnen wezen eten en vervolgens de kroeg in gedoken. Heerlijk, even het verstand op nul en lekker aan de wijn. Gevolg was dat ik om 02.30 uur thuis was, niet geheel nuchter, en dochterlief was vanochtend om 07.00 uur natuurlijk weer wakker. Op zich geen probleem maar ik heb vanavond nog een etentje voor de boeg en dat zal ook nachtwerk worden. Maar mijn dochter slaapt vanavond lekker bij oma dus kunnen mannetje en ik morgen lekker uitslapen.

Dikke knuffel.
Hallo allemaal,

heb weer even tijd genomen om met een lekker kopje thee achter de comp te zitten. Is allemaal nog heel druk en spannend, maar moet ook af en toe wel even niet aan het werk zijn, begin al aardige wallen onder mn ogen te krijgen en s'nachts slaap ik als een roosje! Ben nu ook de dagen aan het aftellen tot de 22ste (nod), begin er al weer de zenuwen van te krrijgen, zo lekker onzeker he, niet durven testen uit angst dat je toch niet zwanger bent... zucht

Joy; hoe is het met je? Heb je al een paar dagen hier niet meer gezien?

Nala; leuk he een puppy in huis, vooral als ze zo lief zijn, dan is het moeilijk om consequent te blijven. Veel plezier met bowlen vanaaf! Gaat dat goed om de pup alleen te laten?

Kim; hele dikke knuf voor je, hopelijk had die ene test het hartstikke mis. Ga je nog een keer testen want je bent toch al wel overtijd of niet?

Toosje; heerlijk om morgen naar de sauna te gaan, heb ik ook wel zin in met dit koude weer! Veel plezier morgen!

Voor iedereen een eb fijn weekend,

liefs
Lekker hoor MJ, dat je je ff vermaakt hebt. Hoop dat het vanavond weer zo leuk voor je wordt!
Nut, het alleen laten van de pup gaat prima. Maar we hebben ook een bench. De pup gaat daar in en de andere hond sloopt niets meer, dus die gaat gewoon zijn mand in.

Dus alles gaat goed met de nieuwe zaak? Suc6 ermee!
hai!

@mj12345...wow, een zwangerschap met in de eerste weken nauwelijks symptomen...lekker relaxed lijkt me dat...maar wel lastig, want nu je weer zwanger wil worden kan je blijven twijfelen tot aan je nod omdat je weet dat je misschien toch geen verschijnselen voelt. bij mij is het lekker makkelijk...totdat mn borsten zo´n pijn doen dat ze er af schieten ben ik niet zwanger...zeg ik maar tegen mezelf.

@nut: oeh, de 22ste komt dichterbij! en en ? hoe voel je je ?

@caro...bij je nieuwe zwangerschap had je dus al bijna een week symptomen voor je nod? wow, wat een dominant mannetje/meisje heb jij dan nog 2 dagen he...

@nala...klinkt echt schattig, dat puppy van jou...klinkt als een klein kind dat je alles nog moet leren...leuk hoor!

leuk om trouwens van iedereen te horen welk beroep je uitoefent! kan ik me er een beetje een beeld bij vormen!

nou meiden, ik ga nog even de weekend boodschappen binnen halen! tot snel!

x

L
Nala; fijn dat je de pup in de bench lan stoppen. Die van mij jankte de heleboel bijelkaar als ie daar in zat. Heb hem maar gewoon rond laten lopen en dat was wel oke, hij vrat niks kapot.

Lagune; nou ben de dagen idd aan het aftellen. Ik voel me prima, heb wel klachten(nou ja geen echte klachten natuurlijk!) die ik de vorige keer ook had. Veel afscheiding, moe en zuurbranden. Tsja mn borsten doen af en toe wel wat pijn, maar had daar de vorige keer ook geen last van. Ik wil het zo graag dat ik mezelf wel een beetje voorhoud dat het natuurlijk ook niets hoef te betekenen, ivm de enorme teleurstelling. Moet maar geduld hebben........ben ik nie zo goed in!
De pup piept hier ook hoor Nut, als die in de bench zit. Maar we negeren dat en dan is 'ie na een minuutje (of 2...) weer stil. Halen hem er ook pas uit als 'ie weer stil is.

Nou, ben helemaal klaar voor vanaaf. Lekker steengrillen en bowlen met de fam! Heb er zin in!!!
Zo, er is weer veel geschreven!

@Puck: en hoe vonden jouw kids het bij de intocht, spannend? Ik heb even getwijfeld of ik met dochterlief zou gaan, maar ja, ze slaapt tussen de middag nog en dat slaapje heeft ze ook nog hard nodig, dus maar niet gedaan. Volgend jaar kan het denk ik wel, dan beseft ze het ook wat meer denk ik.

@Lagune: leuk zeg, handvaardigheid, vond ik vroeger altijd een van de leukste vakken op school. Ik heb een baan van 0,5 fte, dus dat valt wel mee. Ik werk 3 dagen, meer zou ik ook niet trekken hoor nu, zo met een kleintje. Voordat ze geboren werd werkte ik 0,8 fte, dat was nèt te toen, al dat voorbereid- en nakijkwerk viel me echt tegen. Heb je al aangegeven dat je minder wil gaan werken?

Ik voelde trouwens pas na de positieve test echt dat ik zwanger was, na een poosje werd ik misselijk en luste ik bepaalde dingen (zoals koffie) ineens echt niet meer. Van tevoren voelde ik me gewoon zoals altijd, dus geen verschijnselen wil niet zeggen dat je niet zwanger bent.

@Nala: hoe is het met pup? Is hij al wat gehoorzamer? Wel schattig hoor, zo'n klein hondje! Stoer trouwens, dat je een eigen nagelstudio gaat beginnen. Ga je je daar volledig op storten als je je opleiding af hebt?

Veel plezier vanavond met de familie!

@Toosje: wat stom zeg, dat de arts er niet was op een voor jullie zo belangrijk moment! Fijn dat je veel afleiding hebt dit weekend! Heerlijk een dagje sauna, moet ik ook weer eens plannen, goed idee! Geniet ervan.

Krijgt je moeder maandag wel de uitslagen?

@Caro: hoe bevalt de nieuwe bank? Zit ie lekker en staat ie mooi in de kamer? Is toch spannend zo'n groot nieuw 'object' aanschaffen. Wij hebben vorige week nieuwe gordijnen besteld, ik ben zo benieuwd hoe het staat als ze er straks hangen. Je kunt nu trouwens echt de uren gaan aftellen hè, tot de echo, hoe staat het met de zenuwen?

@Merder: sterkte met je arm!

@Kimmie: wat vervelend dat je nog geen zekerheid hebt. Ik weet hoe je je voelt. De afgelopen maand was ik vier dagen overtijd, in die dagen ook twee testen gedaan en een boel tranen gelaten. Rot is dat, dan maar liever gewoon ongesteld dan weet je waar je aan toe bent. Of liever natuurlijk alsnog een positieve test, ik hoop voor je dat dat het geval is!

@MJ: fijn dat het bloed bijna weg is, dan kan je weer verder. Denk je dat jullie er meteen weer voor gaan, of laat je het even een maandje (of meer) rusten? Hopelijk knap je qua moeheid/slapheid ook snel weer op. Geniet vanavond van een gezellige avond!

@Nut: bijna je NOD, spannend! Ik lees dat je een eigen zaak hebt? (ik ben nieuw hier, weet nog niet alles, sorry) Leuk, maar wel zwaar lijkt me, wat voor zaak heb je?

Fijne avond allemaal, ik ga lekker bankhangen met manlief, hij riep net al waar ik bleef.

Liefs!
Hoi,

Lais, is het niet zo dat als je een baan hebt van 0,5fte in het onderwijs je dan niet toch veel meer werkt dan eigenlijk de bedoeling is? Volgens mij werkt iedereen in het onderwijs echt veel te veel, en flink onderbetaald, ik heb respect voor mensen in het onderwijs, en ook in de zorg trouwens. Wat dat betreft heb ik niet echt een baan die wat toevoegd aan de samenleving ofzo, ach moet maar zo denken, die moeten er ook zijn haha.

De bank staat super! Volgens mij zit je nog niet op de groep hé? Ik zal zo de link nog een keer plaatsen. Ik kan geen foto's plaatsen op de groep maar daar staat mijn adres van hyves en daar staan de foto's op.

Nieuwe gordijnen, ook leuk! Mooie gordijnen doen een heleboel voor een kamer!

Groep

Nala, ik moet erg lachen om je verhalen over het hondje, het is net die van ons in het begin, geweldig. Je avondje klinkt leuk, wil je nog veel plezier wensen maar je bent waarschijnlijk al weg, ik hoop dat je het leuk hebt gehad.

Nut, spannend joh! Ik duim heel hard voor je!

Lagune, ook even aanmelden op de groep hé? Als je wilt tenminste....

Ik doe trouwens de administratie bij een bedrijf. Heb net een nieuwe baan (kan niet teveel details vertellen ivm herkenning) maar het zijn mooie tijden (vast ook) en dat zou dus helemaal goed te combineren zijn!

MJ, lekker een keer flink uit je dak gaan met vriendinnen! Gelukkig is het bloedverlies bijna over. Werd inderdaad ook wel een keer tijd! Wat dat betreft heb ik echt geluk gehad. Bij beide miskramen was het bloedverlies met een paar dagen weg (halve week ongeveer) Morgen lekker uitslapen!

Kaatje, Die pilletjes die je slikt, haal je die bij de drogist?

Toosje, veel plezier morgen! Ik hoop dat je een beetje kunt genieten. En dat je maandag goed nieuws krijgt, zal wel weer eens tijd worden!!!!!!!

Ik ga weer genieten van mijn mooie kamer

XX
Caro, ik heb me aangemeld voor de groep. Ben benieuwd naar de bank

Je hebt wel gelijk over het onderwijs, ik ben er in werkelijkheid veel meer tijd aan kwijt dan op papier. Ik denk dat ik er alles bij elkaar zeker wel vier dagen mee bezig ben (krijg betaald voor drie). Maar goed, ik vind het wel erg leuk en dat is belangrijker (beetje meer salaris is overigens wel welkom hoor )

Trusten!
Lais, ik heb je goedgekeurd. Je kunt dus op de groep. Bij de berichten staat een onderwerp hyves geloof ik, daar staat mijn adres bij, zal zo even een berichtje achterlaten daar dan weet je waar je moet zoeken (wat mijn echt naam is)

Je hebt ook gelijk, dat het werk leuk is is heel belangrijk! Salaris is niet onbelangrijk maar als je ervan kunt leven is het goed toch?

XX
Bedankt! Ik heb al snel even gekeken, mooi hoor!

Ga nu naar mijn bedje, kijk morgen rustig even op de groep en dan zal ik ook even een berichtje daar posten.

x
Good morning!

Ha! lekker he zondag !!!

Cool Lais, 0.5 fte vind ik ideaal! ik ga vragen of ik ook naar 0,5 terug mag want ik werk nu 0.9 en dat is echt veeeeeeel te veel!!!

Caro bedankt voor de link naar de groep! normaal ben ik niet zo´n groeper, ik heb ook geen hyves ofzo maar misschien vind ik het binnenkort wel leuk om me aan te melden!

Leuk dat je bank goed bevalt! hoe ziet hij er uit? is wel een essentieel onderdeel van je interrieur he!

Nut, word spannend he voor jou, nog 4 dagen aftellen!

Met mij alles goed...we hebben gister een leuk feestje gehad en ik ga zo even lekker de stad in, het is hartstikke lekker weer!

tot snel iedereen!

x

Laguun
hallo,allemaal

even een klein berichtje van mij, het gaat gelukkig alweer wat beter met me!

ik heb vanochtend ook nog effe een testje gedaan, ook negatief.

maar ik voelde me niet meer zo depri, wil nu gewoon zo snel mogelijk ongesteld worden!

gelukkig genoeg afleiding gehad het weekend, met vrienden en kids sinterklaas gaan binnen halen, en daarna lekker gaan uiteten.

vandaag een rustig dagje, vriend moet wedstrijd badmintonnen vandaag, en ik ga heerlijk met een boek op de bank.

tot later, liefs,kim

caro: nog een nachtje...

alles komt goed!!
Hallo allemaal,

Ook ik wil me aanmelden bij jullie forum. Had me liever aangemeld bij de Juni 2008-mama's, maar helaas zat dat er niet in.

Hier mijn verhaal:

Ik ben 28 en na precies een jaar proberen was ik eindelijk voor het eerst zwanger! Super blij natuurlijk en meteen de naaste familie ingelicht, maar helaas..na 2 weken begon het met een klein beetje bloedverlies, toch maar de verloskundige gebeld en die stelde me gerust dat alles er nog goed uitzag, maar dat je het nooit zeker weet natuurlijk. Om me gerust te stellen mocht ik de volgende dag naar het ziekenhuis een echo laten maken, maar 's avonds kreeg ik enorme rugkrampen. Het deed zoveel pijn dat ik zelfs kotsend over de wc pot hing (en nog steeds denken: goh, als dat 9 maanden lang zo gaat...)

De volgende dag ineens hevig bloedverlies en een "plop"in het toilet (niet echt het geluid dat je wilt horen als je zwanger bent natuurlijk) en toen wist ik eigenlijk al dat het over was, maar pas bij de gynaecoloog in het ziekenhuis kreeg ik de definitieve uitslag: Ik was niet meer zwanger en dat kwam hard aan. Mijn wereld stortte op dat moment even in, gelukkig gaat het nu wel beter, maar er blijven van die momenten..

Dit alles is precies 5 weken geleden en nu vraag ik me af of het zwangerschapshormoon nog in je lijf kan zitten, want had nml afgelopen vrijdag weer ongi moeten worden, maar nog niet geworden. Om uit te sluiten dat ik niet zwanger ben, toch maar weer een test gedaan en geheel tegen alle verwachtingen in, geeft deze aan dat ik zwanger ben! Ik kan het echt niet geloven en durf het eigenlijk ook nog niet te geloven..

As woensdag had ik al een afspraak met de gynaecoloog staan om na te praten over die MK, maar toch maar gelijk even laten kijken denk ik..

Het rare is dat ik me ook helemaal niet zo voel als de vorige keer. Toen was ik heel moe en had heel gespannen borsten, maar dat is nu niet, vandaar dat ik eigenlijk nog steeds zit te wachten wanneer ik nou ongi ga worden..

Ik hoop dat ik bij jullie mijn verhaal kwijt kan, want heb het gevoel dat mensen in mijn omgeving niet goed begrijpen hoe ik me voelen en ook mijn vriend wordt af en toe gek van me. (hij is wel heel begripvol, maar begrijpt toch niet helemaal waar ik me elke keer zo druk om maak).
Biek,

Welkom bij de club waar niemand bij wil horen. Ik had ook het gevoel dat niemand me begreep al was iedereen wel lief voor me. Mijn vriend heeft het ook heel anders ervaren. Alleen al elke keer naar de wc gaan en hopen dat je geen bloed ziet, echt erg!

Tja, moeilijk te zeggen. Het hormoon kan heel lang in je lichaam blijven zitten, het kan ook heel lang duren voor de menstruatie weer op gang komt. Maar het kan ook zijn dat je weer zwanger bent. En elke zwangerschap is anders dus dat je nu nergens last van hebt hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent maar dat kan wel. Kortom, we missen nog steeds het luikje om even te kijken hoe het er daarbinnen aan toe gaat.

Ik zou woensdag even vertellen dat je een positieve test had en dan zal de gyn je vertellen wat ie gaat doen. Misschien wel gelijk kijekn of je weer zwanger bent.

Ik hoop voor je dat je weer zwanger bent, zou toch mooi zijn!

Caro
Kom even heel snel Caro succes wensen morgen met de echo!! Hoe laat moet je?

Moet nu snel aan het werk, kom vanaaf laat nog even kijken!

xxx
Caro, ik heb de pilletjes op aanraden van de verloskundige aangevraagd bij mijn huisarts waardoor ik ze smiddags mocht ophalen bij de apotheek!!

Gewoon vragen of je Emesafene tegen de misselijkheid mag!

nou nogmaals succes morgen en hoelaat mag je eigelijk? ik om 14.00uur!!

tot morgen allemaal!!
Bedankt voor het succes wensen! Kaatje, jij ook veel plezier, je weet al dat het goed zit maar toch nog spannend en natuurlijk leuk.

Nut, jij ook bedankt. Ik mag om 10 uur. Als ik weer thuis ben kom ik gelijk verslag uitbrengen!

Fijne avond.
Hey Meiden

Morgen een spannende dag voor 2 van ons...ik wens jullie veel succes...en inderdaad caro, het komt goed...ik zie uit naar je berichtje morgenmiddag...Nut, jij ook veel plezier he meissie...

kom ik hier ook nog even om biek te verwelkomen...niet leuk he...maar toch, welkom...je verhaal klinkt positief vind ik...het kan zomaar eens zijn dat je weer zwanger bent...ik was de maand na mijn mk ook een week overtijd, maar echt geen positieve test hoor...het zwangerschapshormoon kan lang in je lijf blijven, maar ik heb nog niet eerder gehoort van iemand die tot 5 weken na de mk nog positief test...

nou meis, welkom dus, en schrijf hier lekker van je af!

tot zover Lagune, die nu met een nieuw boek in bad duikt!

x!
Caro, succes morgen!

En ook kaatjeblij succes morgen bij de echo!
Pinder, dank je!

Lekker Lagune, met een boek in bad! Haha, ik ga hier dus niet helemaal vertellen hoe het eruit ziet. Veel te herkenbaar dus ga maar eens snel aan de hyves haha.

Kimmie, vanmiddag helemaal over je berichtje heen gekeken. Gelukkig voel je je iets beter en heb je leuke afleiding gehad. Ik hoop voor je dat het snel doorzet want hier heb je echt niks aan!
Caro en Kaatje, succes morgen!
Ja beetje laat, maar nog net op tijd! Caro en Kaatje; heel veel succes en plezier vandaag! Komt vast allemaal goed! Ik zit alvast te duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven