welk kinderzitje kan met een heupgordel vastgemaakt worden?
vrijdag 18 juli 2008 om 11:39
Wij verwachten in december ons derde kindje. Nu hebben we in onze VW Passat een ruime achterbank, maar in het midden zit alleen een heupgordel.
Weet iemand welk kinderzitje je hoe veilig vast kunt maken met de heupgordel?
De oudste is dan net 4, dus die zit in een Romer Kid. De middelste is dan 2,5, en die zit in een Romer King. De baby natuurlijk in de maxi cosi.
Wie heeft ervaring of tips?
Weet iemand welk kinderzitje je hoe veilig vast kunt maken met de heupgordel?
De oudste is dan net 4, dus die zit in een Romer Kid. De middelste is dan 2,5, en die zit in een Romer King. De baby natuurlijk in de maxi cosi.
Wie heeft ervaring of tips?
vrijdag 18 juli 2008 om 12:56
vrijdag 18 juli 2008 om 13:02
quote:Esther1981 schreef op 18 juli 2008 @ 12:56:
Toch vind ik het wel lastig om een kindje van 4 alleen me teen heupgordel vast te zetten. Mocht je een ongeluk krijgen klap je toch een heel eind naar voren op deze manier. Ikd enk dan ook dat ik in het midden zou gaan zitten als het niet mogelijk is een 3puntsgordel in de auto te laten zetten.Eens, alleen bijkomend probleem hier is dat de airbag voorin bijrijdersstoel, er niet uit te halen is, dus kind (van bij ons 6) daar neer zetten is geen optie. Vind ik persoonlijk nl. nog gevaarlijker.
Toch vind ik het wel lastig om een kindje van 4 alleen me teen heupgordel vast te zetten. Mocht je een ongeluk krijgen klap je toch een heel eind naar voren op deze manier. Ikd enk dan ook dat ik in het midden zou gaan zitten als het niet mogelijk is een 3puntsgordel in de auto te laten zetten.Eens, alleen bijkomend probleem hier is dat de airbag voorin bijrijdersstoel, er niet uit te halen is, dus kind (van bij ons 6) daar neer zetten is geen optie. Vind ik persoonlijk nl. nog gevaarlijker.
Whatever, I do what I want
vrijdag 18 juli 2008 om 13:08
Maar ze zijn er dus wel, zitjes voor een heupgordel. Voor baby's en de groep daarboven zijn er bijv. zitjes met het isofixsysteem (maar ja, moet je dat weer in je auto laten inbouwen), maar dit vond ik:
De Ellermeyer Royal XL Fix is expliciet goedgekeurd voor gebruik met de heupgordel. De Isofix-beugel hoef je er in dit geval niet bij te kopen. Zie voor meer info http://www.kinderveiligheid.nl
De Ellermeyer Royal XL Fix is expliciet goedgekeurd voor gebruik met de heupgordel. De Isofix-beugel hoef je er in dit geval niet bij te kopen. Zie voor meer info http://www.kinderveiligheid.nl
vrijdag 18 juli 2008 om 13:10
deze dus:
http://www.kinderveilighe...kt_id=109&merk_id=1&cat=1
en je kunt hem met isofix, met 3-puntsgordel en 2-puntsgordel bevestigen, of met een combinatie van isofix-met-gordel (dat laatste is het veiligste)
Maar kan iemand mij vertellen waar je deze stoel kunt kopen?
je kunt wel onderaan klikken op dealers, maar bij de dealers waar je het assortiment kunt bekijken, verkopen ze alleen andere zitjes van Ellermeyer.
http://www.kinderveilighe...kt_id=109&merk_id=1&cat=1
en je kunt hem met isofix, met 3-puntsgordel en 2-puntsgordel bevestigen, of met een combinatie van isofix-met-gordel (dat laatste is het veiligste)
Maar kan iemand mij vertellen waar je deze stoel kunt kopen?
je kunt wel onderaan klikken op dealers, maar bij de dealers waar je het assortiment kunt bekijken, verkopen ze alleen andere zitjes van Ellermeyer.
zaterdag 19 juli 2008 om 08:02
hmmm, wij gaan over 2 weken trouwen en in de trouwauto zit ook alleen een heupgordel. Onze kleine man zit nog in de maxi cosy, maar ik leen die dag een zitje van mijn zusje. Volgens mij gewoon de maxi cosy toby of romer king. volgens haar kon die van haar met een heupgordel vast maar ik zal voor de zekerheid nog even checken
zaterdag 19 juli 2008 om 08:34
hmmm.... romer en maxi cosi zijn blijkbaar niet goedgekeurd voor gebruik met een heupgordel. Ik durf het wel aan voor deze dag (want ouderwetse heupgordels die je echt vastzet en alleen een klein stukje door de stad) maar als ik zelf een auto met heupgordel zou hebben zou ik toch voor isofix of de ellermeyer kiezen!
maandag 21 juli 2008 om 12:41
Super al deze reacties. Ik vaag me af of we de Romer King toch niet zo vast kunnen zetten dat hij veilig is, maar eerst ga ik informeren naar de kosten van het inzetten van een 3-punts gordel. Ook later vind ik het nl wel prettig dat alle kinderen goed vastzitten op de achterbank.
Ik zal ook ellermeyer eens bellen om te vragen waar ik hun zitjes kan kopen.
Ik zal ook ellermeyer eens bellen om te vragen waar ik hun zitjes kan kopen.
zaterdag 2 augustus 2008 om 22:00
Vandaag de garage gesproken. Het kost ongeveer 350 euro om een 3-punts gordel in te bouwen. Balen.
Ik vraag me nu af hoe onveilig het Romer King zitje zou zijn in de heupgordel aangezien ik op Internet wel lees dat mensen het zo gebruiken. Maar goed, ik wil ook wel heel graag dat alle kinderen veilig zitten. En alle volwassenen ook. En dat betekent dus een ander zitje of 5 3-punts gordels.
Iemand nog een gouden tip?
Ik zal deze week Ellermeyer ook eens bellen.
Ik vraag me nu af hoe onveilig het Romer King zitje zou zijn in de heupgordel aangezien ik op Internet wel lees dat mensen het zo gebruiken. Maar goed, ik wil ook wel heel graag dat alle kinderen veilig zitten. En alle volwassenen ook. En dat betekent dus een ander zitje of 5 3-punts gordels.
Iemand nog een gouden tip?
Ik zal deze week Ellermeyer ook eens bellen.
maandag 18 augustus 2008 om 22:14
Ik heb Ellermeyer gebeld. Het zitje kost nieuw 220 euro. Ik heb het ook op een aantal sites gevonden voor 159 euro. Iemand interesse in een 2 jaar oud Romer King zitje? Ik ga nl maar de Ellermeyer Royal XL kopen.... Beetje jammer van de aanschaf, maar goed, ik vergeef het mezelf niet als mijn dochter blijvend letsel heeft omdat ze op een boosterseat zat met een heupgordeltje om en ik de zuinig was om 160 euro voor een nieuw zitje uit te geven..... Ze moeten er nog lang op zitten.
De middelste kan dan dus in het midden in het nieuwe zitje, de oudste kan lekker op haar Romer kid blijven zitten en als de jongste uit de maxi cosi groeit schaffen we voor de middelste ook een Romer kid aan. Dan is het zitje iig nog 4 jaar in gebruik. Niet helemaal een waste of money dus!
De middelste kan dan dus in het midden in het nieuwe zitje, de oudste kan lekker op haar Romer kid blijven zitten en als de jongste uit de maxi cosi groeit schaffen we voor de middelste ook een Romer kid aan. Dan is het zitje iig nog 4 jaar in gebruik. Niet helemaal een waste of money dus!