welke buggy?
dinsdag 26 april 2011 om 22:07
Ik weet het..... er zijn al tig topics van moeders die zich afvragen welke buggy nu het best/ meest geschikt is maar ik heb toch nog even jullie 'persoonlijke' hulp nodig
We gaan binnenkort op vakantie naar Griekenland met onze dochter van 15maanden en willen een buggy aanschaffen om mee te nemen.
Dochterlief wordt nu naar volle tevredenheid rondgereden in een Bugaboo maar die vinden we toch iets te groot om mee te nemen. Ook wil ik graag af en toe fietsen met dochter en dan de buggy mee kunnen nemen.
Na het doorspitten van vele topics hebben we uiteindelijk de Koelstra Simba besteld. Maar die viel tegen Rijd niet echt lekker en ik vind hem echt nog onwijs zwaar! Ik zie mezelf daar eerlijk gezegd niet mee fietsen. (of is dat een kwestie van oefenen?)
Toen dus gekeken naar een 1 standenbuggy maar die hebben weer geen zonnekap wat me niet handig lijkt in een warm land. De maclaren volo heeft dit wel maar die is best duur. Vind het ook bes zonde om nog een keer een smak geld uit te geven aan een buggy terwijl we hastikke blij zijn met de bugaboo
We twijfelen nu dus tussen:
- een koelstra simba ( zwaar)
- goedkope 1 standenbuggy ( geen zonnekap, 1 stand)
- maclaren volo ( duur)
- maclaren quest ( duur)
Is een meerstandenbuggy echt een pre? Is die zonnekap echt een meerwaarde of voldoet een parasol ook? Is het gewoon wennen qua gewicht met de koelstra? Is de maclaren echt zijn geld waard?
(Dochter slaapt overigens nergens goed dus ik zie haar niet zo snel in slaap vallen op vakantie in de buggy.)
Wat zou jullie overweging zijn?
We gaan binnenkort op vakantie naar Griekenland met onze dochter van 15maanden en willen een buggy aanschaffen om mee te nemen.
Dochterlief wordt nu naar volle tevredenheid rondgereden in een Bugaboo maar die vinden we toch iets te groot om mee te nemen. Ook wil ik graag af en toe fietsen met dochter en dan de buggy mee kunnen nemen.
Na het doorspitten van vele topics hebben we uiteindelijk de Koelstra Simba besteld. Maar die viel tegen Rijd niet echt lekker en ik vind hem echt nog onwijs zwaar! Ik zie mezelf daar eerlijk gezegd niet mee fietsen. (of is dat een kwestie van oefenen?)
Toen dus gekeken naar een 1 standenbuggy maar die hebben weer geen zonnekap wat me niet handig lijkt in een warm land. De maclaren volo heeft dit wel maar die is best duur. Vind het ook bes zonde om nog een keer een smak geld uit te geven aan een buggy terwijl we hastikke blij zijn met de bugaboo
We twijfelen nu dus tussen:
- een koelstra simba ( zwaar)
- goedkope 1 standenbuggy ( geen zonnekap, 1 stand)
- maclaren volo ( duur)
- maclaren quest ( duur)
Is een meerstandenbuggy echt een pre? Is die zonnekap echt een meerwaarde of voldoet een parasol ook? Is het gewoon wennen qua gewicht met de koelstra? Is de maclaren echt zijn geld waard?
(Dochter slaapt overigens nergens goed dus ik zie haar niet zo snel in slaap vallen op vakantie in de buggy.)
Wat zou jullie overweging zijn?
dinsdag 26 april 2011 om 22:11
Parasol zou ik even uitproberen op de Bugaboo, dan weet je of dat volstaat. Mijn zoon trekt die namelijk alle kanten op, waardoor die geen enkele functie meer heeft. Ik zou dus een buggy met zonnekap kiezen. Zijn er geen universele zonnekappen die op alle (veel) buggy's passen? Dan zou je een goedkope 1 standenbuggy kunnen nemen en daar een losse kap op plaatsen voor op vakantie. En er zo'n boodschappennetje aan hangen voor als je wat mee wilt nemen, is ook handig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 26 april 2011 om 22:18
De buggy van McLaren vond ik het fijnst. Even een investering...,maar gaan erg lang mee. Veel gebruikt. Echter die ik kocht... dat is al weer 15 jaar terug, ik vind ze er nu nog luxer uit zien. Maar ik had geen regenkap oid, maar gewoon een netje voor wat boodschappen. Geen parasol ,niet gemist.
Een kinderwagen (van een vriendin overgenomen 2ehands) vond ik veel minder belangrijk. Het 1e half jaar natuurlijk wel veel gebruikt, maar de wandelwagen ervan bijna niet. Met 8/ 9 maanden gebruikte ik de buggy al. Hoe vaak ik dat ding niet heb gebruikt ...(wandelen/ trein/ auto /dagjes uit/ 1x met vliegen) . Ideaal. Je had verschillende standen, ook een slaapstand. Op een gegeven moment waren de wielen op...afgesleten. Zoveel heb ik er mee gereden. Ze reden nog wel ,maar ik heb toen nieuwe wielen besteld (achterwielen) . Uiteindelijk heb ik met de buggy 2 kids meegedaan en daarna aan iemand weggegeven.
Investering echt waard, beter dan een dure babykamer!
Een kinderwagen (van een vriendin overgenomen 2ehands) vond ik veel minder belangrijk. Het 1e half jaar natuurlijk wel veel gebruikt, maar de wandelwagen ervan bijna niet. Met 8/ 9 maanden gebruikte ik de buggy al. Hoe vaak ik dat ding niet heb gebruikt ...(wandelen/ trein/ auto /dagjes uit/ 1x met vliegen) . Ideaal. Je had verschillende standen, ook een slaapstand. Op een gegeven moment waren de wielen op...afgesleten. Zoveel heb ik er mee gereden. Ze reden nog wel ,maar ik heb toen nieuwe wielen besteld (achterwielen) . Uiteindelijk heb ik met de buggy 2 kids meegedaan en daarna aan iemand weggegeven.
Investering echt waard, beter dan een dure babykamer!
dinsdag 26 april 2011 om 22:26
misskatie, dat is nu precies ons dilemma. Wij vinden de bugaboo dus echt heel fijn maar alleen niet altijd handig om mee te nemen op bijv de fiets en het vliegtuig
juultje, dat zou wel een goed idee zijn zo'n universele kap. Maar we gaan deze week al weg...denk niet dat we zo'n kap op tijd binnen hebben en ben ze nog niet tegengekomen in een 'echte' winkel?
juultje, dat zou wel een goed idee zijn zo'n universele kap. Maar we gaan deze week al weg...denk niet dat we zo'n kap op tijd binnen hebben en ben ze nog niet tegengekomen in een 'echte' winkel?
dinsdag 26 april 2011 om 22:33
Wij vonden de MacLaren ook lekkerder rijden dan de Simba. Maar omdat we de buggy alleen gebruiken op de fiets en op vakantie is het toch de Simba geworden. Ik had het geld er niet voor over.
Pre van de Simba is de hoogte vind ik, alle andere buggy`s zijn lager (en wij zijn lang).
Wij zijn toevallig net terug van zonvakantie en de kap was de hele tijd uit om dochter in de zon te zetten. Hadden geen parasolletje mee (daar heb ik altijd ruzie mee )
Simba kan trouwens goed op de fiets en is in ieder geval een stuk lichter dan de quinny zapp, Mac Laren weet ik eigenlijk niet.
Ik zou die Simba dus gewoon houden 5 standen is trouwens juist met vliegen wel heel prettig vond ik, wij vlogen `s nachts en dochterlief kon lekker slapen in de buggy (niet dat ze dat deed, maar het had gekund )
Pre van de Simba is de hoogte vind ik, alle andere buggy`s zijn lager (en wij zijn lang).
Wij zijn toevallig net terug van zonvakantie en de kap was de hele tijd uit om dochter in de zon te zetten. Hadden geen parasolletje mee (daar heb ik altijd ruzie mee )
Simba kan trouwens goed op de fiets en is in ieder geval een stuk lichter dan de quinny zapp, Mac Laren weet ik eigenlijk niet.
Ik zou die Simba dus gewoon houden 5 standen is trouwens juist met vliegen wel heel prettig vond ik, wij vlogen `s nachts en dochterlief kon lekker slapen in de buggy (niet dat ze dat deed, maar het had gekund )
dinsdag 26 april 2011 om 22:33
Leuk ding ,zo'n bugaboo.
Ik had gewoon niet zo'n bijzondere kinderwagen en met zo'n lichte buggy ben je heel wendbaar. De wieltjes etc. Idd. als je gaat vliegen is het ideaal.
Zou de gewone maclaren nemen zonder zonnekap. Ik had er ook geen en ging vliegen toen kind 16 maanden was (z-europa), volgens mij had ik wel het zonneparaplu van de kinderwagen. Dat kun jij ms. ook doen.
En als het te duur is, dan zou ik die bugaboo wel meenemen in het vliegtuig, kan gewoon in het ruim. Je moet wel iets hebben!.
Ik had gewoon niet zo'n bijzondere kinderwagen en met zo'n lichte buggy ben je heel wendbaar. De wieltjes etc. Idd. als je gaat vliegen is het ideaal.
Zou de gewone maclaren nemen zonder zonnekap. Ik had er ook geen en ging vliegen toen kind 16 maanden was (z-europa), volgens mij had ik wel het zonneparaplu van de kinderwagen. Dat kun jij ms. ook doen.
En als het te duur is, dan zou ik die bugaboo wel meenemen in het vliegtuig, kan gewoon in het ruim. Je moet wel iets hebben!.
dinsdag 26 april 2011 om 22:38
Maclaren Quest hebben wij gekocht. Maar voor in het vliegtuig hebben we een goedkopere aangeschaft (een chicco lite via het prijzencircus van V&D) want we waren veel te bang dat de buggy er helemaal beschadigd uit zou gaan komen...
Maar goed, een Maclaren Quest, ja ik vind hem echt ideaal. Hij kost aardig wat geld, maar is zeer degelijk en je kan ook zien dat hij comfortabel zit voor de kleintjes.
Maar goed, een Maclaren Quest, ja ik vind hem echt ideaal. Hij kost aardig wat geld, maar is zeer degelijk en je kan ook zien dat hij comfortabel zit voor de kleintjes.
dinsdag 26 april 2011 om 22:41
Snelle reactie, blijkbaar hier te koop:
http://www.kidsplaza.nl/
http://www.kidsplaza.nl/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 26 april 2011 om 22:50
Die Mclaren Volo lijkt mij minder, dan zou ik een ander merk kopen denk ik . Reden; Juist die standen vond ik heel fijn en heb ik vaak gebruikt ook. Mijn kinderen sliepen wel in de buggy . Ik gebruikte de buggy al met 6 maanden (niet te lang in het begin).
Die Maclaren quest is heel mooi, met 5 standen .
beiden met zonneklep, maar wel idd. prijsverschil.
Die Maclaren quest is heel mooi, met 5 standen .
beiden met zonneklep, maar wel idd. prijsverschil.
woensdag 27 april 2011 om 07:23
Ik heb mijn bugaboo ook een paar keer meegenomen. Gewoon een bugaboo transporttas huren en kan zo het vliegtuig mee in. De bugaboo is juist ideaal op vakantie. Wendbaar en soepel. Buggy's hebben harde banden. In het buitenland is geen weg egaal. Niet fijn om te duwen en niet fijn voor je kind in de wagen.
woensdag 27 april 2011 om 07:32
Maar die kun je niet meenemen op je fiets. Wij hebben een Koelstra gekocht, juist omdat die zo licht is en makkelijk aan mijn et te bevestigen is.
Verder is het inderdaad wel zodat een kleine lichte buggy vast niet lekker rijdt op onverharde wegen etc. Dan zou ik ook kiezen voor een grote buggy met luchtbanden.
M.
Verder is het inderdaad wel zodat een kleine lichte buggy vast niet lekker rijdt op onverharde wegen etc. Dan zou ik ook kiezen voor een grote buggy met luchtbanden.
M.