welke dagen werken?

21-04-2009 12:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

ik ben moeder van een zoontje van 16 maanden en werk 3 dagen. Sta voor de klas, basisschool. Nu werk ik dinsdag, donderdag en vrijdag. Nu kan ik wisselen naar de dinsdag woensdag en donderdag maar het kan ook blijven zoals het is. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze dagen en het juist fijn vinden of juist niet? Aaneengeloten of juist lekker met een dagje ertussen? Graag reacties alvast bedankt doei doei
Ik zou de woensdag vrij houden, is gewoon reuze handig ivm met je kind.
Ik vind het dagje er tussen wel erg prettig moet ik zeggen. Je hebt dan nog even tijd voor de was of de boodschappen. Ik heb nu twee kinderen en ik merk nu dat het meer moeite kost om alles een beetje aan kant te houden.
quote:zusenzo schreef op 21 april 2009 @ 12:36:

Ik zou de woensdag vrij houden, is gewoon reuze handig ivm met je kind.Maar ze is juf of op een basisschool dus die woensdagmiddag is in ieder geval al vrij lijkt me.
Ik werk drie dagen, altijd gedaan (ook zonder kinderen). Ik werk woe-do-vrij. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om tussendoor een dag vrij te hebben, dus niet-aangesloten dagen te werken. Vind het veel prettiger om alles achter elkaar te hebben.
Een juf is toch gewoon nadat de kinderen naar huis zijn, ook nog aan het werk, tenminste hier op school blijven ze vaak tot 16.00.
Ik zou de wo, do en vrij werken. Je hebt dan een heerlijk lang "weekend". Daarnaast weet je op je werk ook heel goed wat er speelt omdat je drie aaneengesloten dagen werkt. Voor je ritme lijkt met het ook lekkerste.
Deze juf blijft zelfs vaak tot 17u. en zeker een keer per week tot 18u. Of doe ik gewoon iets niet goed....

Woensdagmiddag ben ik trouwens wel eerder thuis, maar niet om 12:15u. met de leerlingen mee naar huis hoor. STraks ook niet als onze dochter is geboren.

Ik ga straks di,wo,do werken en het lijkt mij het lekkerst dat het achter elkaar is, zowel de werk- als de vrije dagen. Maar voor de woensdag krijg je natuurlijk wel minder betaald als voor de vrijdag, had je daar rekening mee gehouden?
Ik vind een dag er tussen fijn, met name voor de kinderen. Mijn werk (3,5 dag officieel) gaat eigenlijk altijd door, lang leve de laptop en thuis kunnen inloggen.

De kinderen gaan 2 dagen naar het kdv en daar zijn ze behoorlijk moe van, dus voor hen vind ik het fijn dat ze gaan, dan 2 dagen niet en dan weer wel.

Qua werkdagen hebben wij het zo geregeld dat ik op woensdag thuis ben en man op vrijdag ivm zoon die bijna naar school gaat en dan maar halve dagen hoeft. Lijkt mij fijn dat hij dan de lange middagen thuis (of bij vriendje of zo) kan zijn.
Ik ben ook juf en werk nu wo-do-vr.

Ik heb eerst een hele tijd alleen op do en vr gewerkt en had ik nog 1 dag ouderschapsverlof. Maar sinds ik 3 aaneengesloten dagen werk zit ik veel lekkerder in mijn vel, thuis en op mijn werk. Ik merk dat het ook heel goed is voor de kinderen in de klas, die hebben ook meer structuur, waardoor het werken in de klas ook makkelijker verloopt, waardoor juf ook weer blij wordt!!

En de woensdagmiddag vrij?? Dat is echt achterhaald hoor, iig ben ik zelden voor 17 uur weg.
tja ...bedankt voor de reacties tot nu toe ! ! Ik ben inderdaad nooit om 15.00 weg hoor zeker niet nu ik part time werk kost nog meer tijd. En vroeger op de woensdag was ik ook nooit voor 15.30 weg. Altijd genoeg te doen. Ik denk aan de ene kant dat het voor op je werk ook wel lekker is........3 dagen aaneegesloten zodat je meer grip hebt op alles. Alleen vergaederen ze op maandag en helaas heeft de creche dan geen plek. Niet dat ik vergaderen leuk vind maar ik merk nu dat ik heel veel mis en dat is irritant hoor......

Ik ben er nog niet overuit, hoop op nog wat reacties van jullie
Ik heb allerlei combinaties gehad (voortgezet onderwijs dus om de paar maanden een ander rooster (mogelijk)). En ik vond de vrijdag vrij ongelooflijk onpraktisch. Heel veel leuke (en leerzame) activiteiten zijn op vrijdag, afsluiten van een project of een thema op een vrijdag en ga zo maar door.. Ik miste daardoor veel leuke dingen (vrij dus je wordt voor die dag niet gevraagd) of ik zat op mijn vrije dag alsnog 9 van de 10 keer op school. Ik zou dus voor elke combi zijn behalve iets met vrijdag vrij.
Ik lees nu je laatste berichtje. Als maandag vergaderdag is zou ik iets als do, vr, ma doen waarschijnlijk. Dan ben je er bij de meeste dingen bij.
@Dees, bij ons op school vergaderen we vanwege de parttimers de ene week op di en de andere week op do. Zeker als je drie dagen werkt is het erg lastig om niet op vergaderingen te kunnen zijn denk ik. Misschien een idee voor de directie?
Ik heb eerst ma - wo - vrij gewerkt omdat niet al mijn aangevraagde bij het kdv meteen beschikbaar waren. Lekker om tussentijds even uit te rusten, zeker toen ik nog nachtvoedingen had. Aan de andere kant had ik wel het gevoel dat ik de hele week aan het werk was. Toen mijn aangevraagde dagen vrij kwamen werkte ik ma - di - wo. Lekker een lang weekend, maar wel het gevoel dat ik dingen miste en maar een halve week aanwezig was. Bij mijn nieuwe werkgever ben ik di - wo - do gaan werken en dat voelt ideaal. Ik heb een lang weekend, maar wel mijn dagen over het midden van de week waardoor ik minder 'mis'.

Overigens werk ik vanaf volgende week 4 dagen, want dan gaat man ook een dag minderen.

Maar kan je het ook regelen qua opvang? Dagen switchen op een creche kan vaak pas na maanden op de wachtlijst staan. Of regelen jullie de opvang anders?
Ik zou ook voor de di, wo en do gaan. Heerlijk 4 dagen achter elkaar vrij en dan 3 dagen werken. Tussendoor dag vrij, vind ik niks, maar ik ken ook mensen die vinden het heel erg fijn. Dus dat is persoonlijk, denk ik.
En dat dingen missen: daar zou ik geen problemen mee hebben, maar voor mijn werk maakt dat ook niet zoveel uit. Gaat ook allemaal wel door zonder dat ik er ben. En van vergaderen hou ik helemaal niet.
hoi was ik weer even ! Ik was/ben er nog niet overuit maar nu \\\\\\'moet\'ik misschien toch gewoon de dagen blijven werken welke ik al deed, di,do,en vrijdag.

Aan de ene kant jammer maar mijn vriend haalt de kleine op vrijdag op en dan begint ons weekend samen rond 18.00 in plaats van 20.00 ongeveer, hij heeft een eigen zaak. Dat vind ik toch ook wel heel fijn eigenlijk. Na de meivakantie hoor ik meer over mijn dagen als het goed is.

En mardjen......ik vrees dat dat wisselen van vergader dag er bij ons niet in zit. Ik ben tot nu toe de enige die parttime werk tdus ja

Zijn er misschien nog meer parttime juffen hier?

Doei doei
Hier een parttime juf op een cluster 4 school. Ik werk op wo, do en vr en dat bevalt me prima. Ik heb eens in de twee weken zelfs de vrijdag vrij (ouderschapsverlof), dus ik mag niet klagen..!
Na mijn zwangerschapsverlof heb ik een tijdje ma-woe-vrij gewerkt. Dat was toen wel heel prettig. Een dag werken en een dag thuis. Ook qua huishouden.

Nu werk ik drie dagen achter elkaar (woe-don-vrij) en dat vind ik als juf weer prettiger. Je kunt gewoon verder gaan waar je was gebleven en de klas hoeft ook niet steeds te wisselen van juf. Maar nu lopen we aan het einde van de week wel een beetje achter met het huishouden. Maar als dat alles is.....
Ik ben na mn verlof begonnen met ma - woe - do werken maar dat beviel niet.

Nu werk ik di / wo / do en dat bevalt prima. Lekker lang weekend. Uiteindelijk moet ik 4 dagen gaan werken, en dan is mijn voorkeur ma / di / do / vri werken..maar ja kdv werkt niet mee.
bedankt voor jullie reacties ! Binnenkort weet ik meer.....

groetjes
is je vriend ook een dag vrij? Of gaat je kindje de 3 dagen die jij werkt naar de creche? Als dat laatste het geval is zou ik kiezen voor een dag ertussen. Ik vind 3 volle dagen creche achter elkaar erg veel voor een kleintje. Zeker wanneer je andere keuzemogelijkheden hebt. Heb zelf dus ook gekozen voor een vrije dag tussen zijn crechedagen. Voor zijn rust.
Ik heb ook alle combi's gehad (drie dagen werken) en voor jonge kinderen is een dag thuis tussen crechedagen wel fijn. Nu werk ik drie dagen achtermekaar (ma-wo) maar mijn kinderen (drie en 22 maanden) trekken dat nu prima.

Oh ja, op zich is het wel fijn om de maandag te werken. Met al die feestdagen die op de maandag vallen (Pasen, Pinksteren) is het een leuke bijkomstigheid dat je dan die week nog maar twee dagen hoeft te werken :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven