Welke (kinder)shampoo?

26-02-2012 19:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijne zachte shampoo voor ijn dochtertje van bijna 3.

Van haar huidige shampoo worden haar puntjes zo droog, en die zijn pas nog geknipt, dus daar kan het niet aan liggen.

Het hoeft niet sterk te geuren en ook voor een leuke/mooie fles ben ik niet gevoelig:-)
Welke heb je nu dan?

Zwitsal een idee?
Wij zijn erg tevreden over de prinsessenshampoo van andrelon. Soms wat cremespoeling erna als het wat droog is.
Die van Weleda!
Heb nu de prinsessenshampoo van anfrelon.

Gebruiken jullie bij zo'n kleintjes ook al cremespoeling? Dat leek/lijkt mij zo agressief?
Zwitsal.
Het haar van mijn kinderen was ik met een eigen merk shampoo van Kruidvat. Fijn kinderhaar is volgens mij best snel droog en pluizig. Dus ik gebruik anti-klit spray ook van Kruidvat voor het dagelijkse kammen en na het wassen serum in de puntjes (mag je zelf raden welk merk ). Is een 2 in 1 shampoo niet wat?
Mijn zoon (4 jaar) heeft heel dun haar wat vreselijk gaat pluizen als het vriest. De shampoo maakt dan niet zoveel uit, maar ik doe er dan wat anti-frizz in na het wassen.

[img]http://thebeautystop.com/wp-content/upl ... ieda_a.jpg[/img] Wanneer kunnen we weer plaatjes plakken?
Dermocare Dora shampoo
Ik gebruik het liefst: nature babycare.

Te koop bij de Etos.

Een fijne zachte shampoo, waarbij de schadelijke stoffen als parabenen niet aanwezig zijn.
Maar kan morgen weer Zwitsal zijn hier. Hangt ervan af wat er in de aanbieding is.
Wij gebruiken ook vanalles door elkaar. Maar wel altijd 2 in 1 shampoo, ivm pluizen en klitten. Maar bijna alle shampoo's speciaal voor meisjes hebben ook cremespoeling oid erin. Alleen de zwitsal, daar kunnen ze hier niet tegen: jeuk op het hoofd. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit.
Kind van bijna 7 nog steeds met Zwitsal. Een paar keer een andere shampoo gekocht maar die meuren echt te vreselijk. Die prinsessen shampoo helemaal weggegooid. Ik wil niet dat mijn kind haar hoofd naar een overdosis huba buba bubblegum ruikt...:-)
Kapper heeft bij ons rond die leeftijd gezegd dat kindershampoo niet langer nodig was (beter van niet zelfs). Zoon heeft wel veel en dik haar en had op die leeftijd krullen. Ik herinner mij de uitleg van de kapper niet meer, maar het had wel iets met die krullen te maken. Ik ben er toen mee gestopt en eerlijk gezegd is de jongste ook heel snel mee overgeschakeld op gewone shampoo. Hij heeft wel van dat typische, fijne kinderhaar. Soms komt er nog wel eens in fles in huis (als ze mee naar de winkel zijn en ik geef toe aan 'de mooie fles' ) maar ik merk voor hun haar (ze zijn nu 4 en 7) geen enkel verschil.
Ik koop het omdat het niet prikt in de ogen. Ze zijn hier nogal onverschillig met uitspoelen, dus laten alles over hun gezicht lopen.
Dank voor de tips, ik ga op zoek
Wij gebruiken al tijden naar tevredenheid de 2in1 kindershampoo van Dermo Care (= met plaatjes van de Moxy Girlz erop). Die kopen wij gewoon bij de supermarkt. Een zacht geurtje (niet zo'n misselijkmakend sterke kauwgomballenlucht) en heel makkelijk doorkambaar na afloop.

Prikt trouwens ook niet in de ogen en bevat geen parabenen.
ik gebruik geen kindershampoo. Zwitsal maakt de haren zo zacht dat ze statisch en futloos worden en dun lijken te blijven.

Dus gewone goedkope shampoo, ze letten er vanzelf op als ze de prik een keer in de ogen hebben gehad. Ik gebruik een kein beetje creme spoeling anders is het niet uit te kammen!
Geen shampoo! Gewoon goed spoelen met water. Als het toch vies is;Weleda
Hier 2 dames met dun droog haar wat enorm gaat klitten. Ik gebruik mijn eigen shampoo (iets van loreal/kerastase tegen droog haar). Werkt tot nu toe het beste. En als het echt te dol is (als het vriest bijvoorbeeld) ook conditioner. Wij hebben ook die anti-klit spray van kruitvat, gebruik het wel eens 's ochtends door de week, als ze geen haren hebben gewassen, maar jee! wat stinkt dat spul. O en ik was de kinder haren maar eens in de week (plus noodgevallen, zoals, ik steek mijn hoofd in mijn verjaardagstaart).
Ik gebruik kindershampoo en daarna Palmolive of Schwarzkopf cremespoeling, die zijn heel zacht en anti statisch.

Als je je zorgen maakt over haar hoofdhuid: cremespoeling in het haar smeren en hoofdhuid daarbij ontwijken.
Wanneer begin je eigenlijk met shampoo? Het haar van mijn baby van 7,5 maand begint nu echt te groeien. Ik was een keer p/w zijn hele lijfje met zwitsal (ook zijn hoofd). Maar zou zijn haar dan nu met shampoo moeten worden gewassen?
Ik heb zelf heel droog haar en was het met een hele dure shampoo maar 1x per week. Het haar van mijn zoontje wassen we eigenlijk nooit. Het is ook echt niet nodig: het is niet vies, het wordt niet vet en het stinkt niet. Ik heb wel eens wat van de neutrale bodywash in zijn haar gesmeerd want we hebben dus niet eens shampo voor hem in huis, maar het is dus gewoon niet nodig. Kinderharen wassen is een rare gewoonte, tenzij ze vette koppies hebben, maar dat komt volgens mij normaal niet voor.
Echt haren wassen doe ik eigenlijk zelden.

Meestal spoel ik de haartjes gewoon met water.

Heel soms was ik ze met Zwitsal maar dat is hooguit 1 keer in de maand.
Wij wassen allemaal ons haar 1 à 2 keer in de week? De kinderen ook. En inderdaad met noodgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven