Welke kindercomputer

22-09-2019 18:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor onze zoon van bijna 3,5 ben ik op zoek naar een leuke kindercomputer. Ik kom best een en ander tegen, maar een hoop is het net niet(of was 3 jaar terug al uitverkocht :$ ).
Nu heb ik bij Bol deze gezien:

https://www.bol.com/nl/p/vtech-preschoo ... oductImage

Ik vraag me alleen af of deze niet nog wat te moeilijk is, zoiets stond ergens bij de reviews. Misschien zijn er mensen die ervaring hebben en er iets over kunnen zeggen.

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hoor/lees ik die ook graag! Bij voorkeur niet al te prijzige, het gaat min of meer om een cadeautje tussendoor.
Hier meerdere van die dingen gehad en waren altijd ruk. Schermpjes zijn veel te klein en spelletjes te onduidelijk. Ze gebruikten liever de iPad.
Dat ziet er uit als het gemiddelde Tetrisding uit de jaren 90 vorige eeuw. We waren er blij mee maar goed, alle alternatieven toen waren analoog. Waarom zou je je kind vervelen met zoiets?
SjaanRoeispaan schreef:
22-09-2019 18:31
Dat ziet er uit als het gemiddelde Tetrisding uit de jaren 90 vorige eeuw. We waren er blij mee maar goed, alle alternatieven toen waren analoog. Waarom zou je je kind vervelen met zoiets?
Das ook niet de bedoeling, vandaar dat ik hier ervaringen vraag ;-D . Wel een goed punt idd.
Kan je hem beter een oude telefoon met leuke apps geven.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik heb voor mijn kinderen indertijd gewoon een klein laptopje gekocht, een echte.
Ondingen zijn het. Ik zou een tablet kopen, veel leuker.
Ik ga ook voor de iPad/tablet waar ze spelletjes op kunnen downloaden. Zo’n computer van V-tech daar keken ze hier niet naar om. Zonde van t geld.
Een oud tablet waar je niet om gaat huilen als hij kapotvalt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn kinderen hadden een Storio model jaar nul en een soort laptop ding van vtech en die spelen er nog mee (maar ik heb rare kinderen).
Bereid je voor op veel herhaling.
Mijn kinderen vonden het een tijdje echt leuk om het doel, en moeten nu lachen om de zinnetjes.
Eentje zegt als je iets sufs doet 'kom op nou!' bijvoorbeeld.
Die zinnetjes ga je dus heel vaak horen.
Ik vind het een handige aanvulling op de iPad en laptop enzo, het kan mee in de auto en hier gaat het echt nooit stuk en die batterijen gaan ook niet snel leeg.
Plus op die Storio (nog met snoertje) konden mp3's dus dat was ook leuk, muziek luisteren.
Mijn kind heeft sinds zijn 3e een iPad, hij is nu 5! Gebruikt ‘m nogsteeds. En ik gebruik ‘m ook af en toe ;-)
Wij hebben vergelijkbare modellen maar voor een 3,5 jarige zijn ze idd nog een beetje moeilijk, eerder vanaf 4 jaar. Ik zie op dit ding van PJ masks vooral een toetsenbord met letters, ik vermoed dat het kind dan al wat letters moet kennen om leuk te kunnen spelen.

Ik heb er een in de kringloop gekocht, voor 2 euro en een op de vrijmarkt voor 1 euro, beiden als nieuw. Dat Vtech spul is sowieso onverwoestbaar, kun je prima 2e hands kopen. Voor die prijsjes is het leuk, maar ik zou het niet nieuw kopen.
Oke, de reacties zijn redelijk anoniem. Ik ga dus idd maar achter een tablet aan. Het is nl wel de bedoeling dat hij zich er echt even mee kan vermaken(ivm voeden van zijn kleine zusje). We hebben ergens wel een oude tablet, maar die is accu technisch redeljk overleden. Dus ik ga toch op zoek naar een simpele nieuwe :-) .
iPad (3, als ik me niet vergis) met een dikke knalroze plastic houder met grote handgreep eraan gekocht voor jongste toen ze vier was en die gebruikt ze nu nog. Die houder is echt onverwoestbaar. Voor mijn eigen tablet ben ik al meerdere hoesjes verder. En beschermt de iPad goed.

Spelletjes doet ze vooral, ik heb er ook betaalde versies opgezet om irritante reclame kwijt te raken. Toca Boca (World) met boerderij, manege, stad, school, ziekenhuis enz... vindt ze nog steeds heel leuk. En peuter van vrienden is er ook gek op.

YouTube vindt ze ook erg leuk. En YouTube heeft nu voor kinderen een soort beveiligde versie, misschien wat voor je zoon.

Die nep laptopjes vond ik altijd zo weinig bieden. Inderdaad dat prutsscherm en de beperkte mogelijkheden. Zonde van je geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven