Welke leeftijd het lastigst?

04-05-2017 18:58 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen binnenkort stoppen met anticonceptie. Nu hebben wij in onze omgeving niet zoveel kinderen en weten we er ook nog niet zoveel van. Dat wordt inlezen dus.

Nu hadden we gister een gesprek en zo kwamen we op het onderwerp: wat zou voor ouders de zwaarste en wat is een makkelijker leeftijd van kinderen? Of te wel: heb je een specifieke leeftijdsfase van je kind als extra zwaar of juist extra makkelijk ervaren en zo ja waarom?

Mijn moeder gaf aan dat ik als baby en als puber op mijn moeilijkst was, maar ik ben benieuwd naar overige ervaringen!
quote:snoopylynn schreef op 04 mei 2017 @ 19:23:

poep er een uit en ervaar het zelf.

Nou ja, dit!

Het ene kind is weer anders dan het andere.

Ik heb twee kinderen, nu allang volwassenen hoor, 27 en 24.

Maar zij zijn niet met elkaar te vergelijken. Nooit geweest.
quote:yette schreef op 04 mei 2017 @ 19:18:

[...]

Met een beetje pech nog langer. Je hebt er zat die besluiten om lekker goedkoop thuis te blijven wonen tot hun studie af is Ja dus? Die van ons hebben straks geen mega studieschuld. Ja, die wonen met 24 en 26 nog lekker thuis
49 jaar, erg lastige leeftijd, zie mijn vriend
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Niet dat ik het perse zwaar vond, maar nu mijn jongste een dreumes is merk ik pas het contrast tussen hopeloze baby en ondernemende dreumes. Het is een stuk leuker en gezelliger, want je kunt er al leuk sociaal mee omgaan (zwaaien, klappen in de handjes, zingen e.d.).

Boven de drie heb ik nog geen ervaring mee. Mijn oudste moet nog drie worden en is nu een vrolijke meid, met zo haar eh, peuterbuien. Maar allemaal binnen proportie en alles valt op te lossen met begrip en een knuffel.
Iedere leeftijd heeft makkelijke en minder makkelijke dingen: als ze klein is de verzorging heel intensief en moet je de hele dag achter ze aanrennen, voederen, entertainen. Als ze wat groter worden, worden de zorgen weer anders: kan een kind meekomen op school, hoe gaat het sociaal? Hangt ook helemaal van het kind af. Als er gezondheidsproblemen zijn of zorgen over de ontwikkeling, dan kan dat ook heel zwaar zijn (op elke leeftijd).
Ik ben zwanger van de eerste dus geen ervaring, maar bij vrienden zie ik vooral dat 2 kinderen onder de 3-4 hebben een hele pittige tijd is.
Ze zweren trouwens allemaal dat het de moeite waard is
Geen idee want hier zijn ze nog maar 1&2. Het wordt nu net wat gezelliger in huis omdat je er, net als fleet schrijft, wat leuks mee kan doen. Vorig jaar werd ik knettergek van een dreumes plus verse baby en 14 maanden gebroken nachten. Ik verheug me op de basisschool dat die makkelijker wordt maar ja kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen..
Ik weet het niet, onze baby is pas 3 maanden, maar ik vrees met grote vrezen voor de pubertijd. Ik was zelf verschrikkelijk!

M'n moeder kan niet wachten
quote:Kashri schreef op 04 mei 2017 @ 20:10:

Ze zweren trouwens allemaal dat het de moeite waard is Hier is het omgekeerd. Ik ben de eerste in mijn vrienden-kennissen-familiekring met twee jonge kinderen (2 onder de 2 jaar toen de jongste kwam) en sommigen in mijn omgeving hebben besloten daardoor toch even de kinderwens in de koelkast te zetten. Niet dat ik lastige kinderen heb, verre van, maar ze zien wel de opoffering, het geregel, dat we vaak lastige nachten hebben en dat een avondje bios ineens wat moeilijker wordt. Tja, ik zie het zelf niet zo want je krijgt er meer dan genoeg voor terug!
Ik vond de peuter tijd het niet leukst.
Pubers vind ik by far het wel leukst
quote:Kashri schreef op 04 mei 2017 @ 20:10:

Ze zweren trouwens allemaal dat het de moeite waard is Ze liegen
Elke fase die ik afsluit heb ik ineens niks meer mee.

Als ik tussen de kleine kinderen van vrienden zit denk ik: hoe dééd ik dit vroeger!

Ik heb er zo niks meer mee.
quote:Yggdrasil- schreef op 04 mei 2017 @ 20:23:

[...]

Ze liegen Lalalalaaaa I don't hear you.
Ik vond baby fase moeilijk en eigenlijk niet leuk. Nu dwarse peuter en we lachen ons nu dagelijks kapot met zijn drieën.

(Nu is er alleen weer een babietje onderweg .... )
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Pluisi schreef op 04 mei 2017 @ 19:34:

[...]

Ja dus? Die van ons hebben straks geen mega studieschuld. Ja, die wonen met 24 en 26 nog lekker thuis

Omg dat lijkt me oprecht niet tof!

Hier ging de eerste lichting met 18 move.

Studeren.

Ruimt heerlijk op
quote:SallySpectra schreef op 04 mei 2017 @ 20:08:

Iedere leeftijd heeft makkelijke en minder makkelijke dingen: als ze klein is de verzorging heel intensief en moet je de hele dag achter ze aanrennen, voederen, entertainen. Als ze wat groter worden, worden de zorgen weer anders: kan een kind meekomen op school, hoe gaat het sociaal? Hangt ook helemaal van het kind af. Als er gezondheidsproblemen zijn of zorgen over de ontwikkeling, dan kan dat ook heel zwaar zijn (op elke leeftijd).

Dit! En dan worden het pubers en jong-volwassenen. Hoef je niet meer hun billen te vegen of hun neusjes te snuiten, ze niet meer te voeren maar kook je maaltijden die makkelijk op te warmen zijn ivm sport/werk.

Heb je geen bergen was meer omdat ze spuitluiers hebben of ongelukjes maar worden de bergen was gevormd door sportkleding werkkleding etc. En dat moet dan nog op tijd weer schoon zijn.

Maar ik doe het graag. Hier nu meivakantie, kinderen werken extra en er is een extra toernooi dus nog meer was...
Oh, dat herken ik wel Ygg. Ik ben net uit de baby's en ik ben stiekem blij dat ik er vanaf ben. Heb nu twee meiden waar je tenminste al wat mee kunt communiceren, mee kunt nemen op dagtripjes waar zij ook van kunnen genieten, ze mogen alles eten en drinken. Een stuk gemakkelijker! Nu die luiers er nog uit.
quote:Fleet schreef op 04 mei 2017 @ 20:26:

Oh, dat herken ik wel Ygg. Ik ben net uit de baby's en ik ben stiekem blij dat ik er vanaf ben. Heb nu twee meiden waar je tenminste al wat mee kunt communiceren, mee kunt nemen op dagtripjes waar zij ook van kunnen genieten, ze mogen alles eten en drinken. Een stuk gemakkelijker! Nu die luiers er nog uit.

Ik vind zulke kleine energie slurpende handen binders zo uitputtend. Hoe deed ik dat vroeger met het hok vol??

Ik ben nu ook ineens sociaal gehandicapte bij die jonkies. Ik kan niet meer levelen en me inleven in hun belevenis wereld. Ik wil het ook niet.
quote:Yggdrasil- schreef op 04 mei 2017 @ 20:29:

[...]

Ik vind zulke kleine energie slurpende handen binders zo uitputtend. Hoe deed ik dat vroeger met het hok vol??

Ik ben nu ook ineens sociaal gehandicapte bij die jonkies. Ik kan niet meer levelen en me inleven in hun belevenis wereld. Ik wil het ook niet.Kan ik begrijpen!
quote:Yggdrasil- schreef op 04 mei 2017 @ 20:26:

[...]

Omg dat lijkt me oprecht niet tof!

Hier ging de eerste lichting met 18 move.

Studeren.

Ruimt heerlijk op Zo denken wij gelukkig niet over onze kinderen.
Mijn ouders vonden het het moeilijkste toen zus en ik pubers waren en even laat (of later) dan ouders gingen slapen.

Bij jongere kinderen heb je 's avonds (als kinderen in bed liggen) nog een paar uurtjes met z'n tweeën.
Vind 34 jaar erg lastig merk ik aan mezelf "wink" tjonge zeg als je al zo denkt om met kinderen te beginnen .... pfffff sorry hoor.
Rond de 3, 3 en een half vond ik het pittigst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven