welke maat positieshirts? (o.a. supermom)

21-09-2009 17:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik nu 13 weken zwanger ben, alles er goed uitziet en mijn buik al een heel piepklein beetje begint te groeien, begin ik langzaamaan een beetje rond te kijken naar leuke positiekleding (eigenlijk is het nog niet nodig, maar ja het is zooo leuk!;-)).

De shirts van supermom vind ik geweldig, alleen bij mij in de buurt kun je ze niet kopen. Dan dus online bestellen maar weet iemand hoe het met de maten zit?

Normaal gesproken heb ik maat S, betekent dat dat ik met positiekleding ook gewoon maat S kan nemen? Aangezien mijn borsten ook wat groter zijn geworden......

Is iemand bekend met deze shirts en weet je hoe ze vallen qua maat?

Alvast bedankt!
Het verschilt echt heel erg per persoon. Ik had me aan het begin van mijn zwangerschap voorgenomen pas positiekleding te gaan kopen als ik mijn eigen kleren niet meer paste. Pas met week 33 kreeg ik mijn broeken niet meer dicht en konden mijn eigen shirtjes-met-buikband-combi ècht niet meer. En toen vond ik het eigenlijk zonde om voor die paar weken nog nieuwe kleren te kopen.

Ik heb dus in de uitverkoop bij Miss Etam een positiebroek gekocht voor vijf euro, en verder draag ik nu shirtjes die wijdvallen - heil de jaren 80 mode. Die broek van Miss Etam was trouwens erg goed voor mijn ego: maatje 36, terwijl ik normaal 38-40 heb. Ik denk dat positiekleding ervan uitgaat dat je over je hele lichaam een bepaald gemiddelde dikker wordt. Als je dat doet kun je je gewone maat aanhouden. Als je dikker of juist niet dikker dan gemiddeld wordt, moet je wat maten optellen of aftrekken.
En oh ja: niets zo lullig als je die grappig bedoelde shirts aan doet (it started with a kiss etc.), als je nog geen echte buik hebt, geldt ook voor de buikbanden
gister tijdens de zwangerschapsyoga: meisje met een mini buik, leek meer op een snackbar fan, met daarop, made by mark. Ieder zijn ding. Maar dit is duidelijk niet mijn ding.
Hahaha die teksten zijn inderdaad ook niet mijn ding Arwen!

Ben meer voor een subtiel iets en de opbrengst van supermom gaat geloof ik ook nog naar een goed doel.

Hmmm... ik ben bedrogen uitgekomen door in mijn eigen maat te bestellen. Mijn kont en bovenbenen gingen namelijk vrolijk meegroeien na de 20 weken, dus broeken die in het begin zalig zaten, hangen nu - 36 weken - treurig in de kast. Maar goed, je had het over shirts..... ik heb normaal ook maat S, maar zwangerschapsshirts worden toch vaak M omdat niet alle merken rekening houden met je borsten. Kan natuurlijk per merk verschillen... zo zit Noppies S nog steeds goed, maar Mamalicious heb ik wel M nodig.

Veel plezier met shoppen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven