welke moederfiets

13-03-2009 12:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een december ben ik bevallen. En nu het mooie weer er aan komt.

Hoop ik dat dat ik over een paar maanden lekker kan gaan fietsen met mijn dochtertje.

Kan iemand mij vertellen wat een fijne stevige moederfiets is.

Er zijn er namelijk zoveel verschillende.
geniet nooit met mate
Hoi Kabouter,

Hier zijn al best een aantal topics over. Misschien dat je ze met de zoekfunctie kunt vinden.

Zelf heb ik de Gazelle Bloom. Ben hier erg tevreden over.

Jules
Ik heb een BSP Seine en die bevalt prima ! Komt schijnbaar uit de fabriek van een bekend merk, volgens mij sparta maar weet het niet zeker. In ieder geval is het een betaalbare moederfiets.
Google even op viva forum moederfiets . Er zijn meerdere topics over geweest, waarvan één nog heel recent, deze:

Moederfiets of gewone fiets?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ik heb sinds afgelopen weekend de gazelle bloom (model van vorig jaar goedkoop op de kop kunnen tikken). Fietst lichter dan ik had verwacht (je hoort altijd dat die moederfietsen zo zwaar fietsen maar deze fietst echt niet zwaarder dan mijn stationbrikkie). Ik vind het wel wennen met het grote stuur maar als je eenmaal lekker op gang bent fietst het toch wel erg relaxed (je zit heel rechtop met je armen wat wijder dan op een normale fiets). Het in en uit het voorzitje tillen van dochter vind ik toch wel zwaar (je moet haar echt heel hoog optillen) maar dat is met een gewone fiets hetzelfde. Voordeel van de bloom (waarschijnlijk heeft iedere moederfiets dat wel denk ik) is dat je het stuur "op slot" kan zetten zodat het stuur niet omslaat als je je kindje in het zitje wilt tillen.

Je kindje moet trouwens wel echt goed zelf kunnen zitten voordat je haar in een zitje mag vervoeren, anders is het veel te veel belasting op nek- en rugwerveltjes. Ik heb ooit een gruwelijk verhaal gehoord van een moeder die met haar kindje van 5 maanden voor het eerst ging fietsen. Moeder dacht dat kindje lekker voorover in slaap was gevallen, maar bleek een gebroken nekwerveltje te zijn door het gehobbel op de fiets. Het kindje was overleden toen ze erachter kwam. Vreselijk, ik heb om dit verhaal heel lang gewacht met fietsen in een zitje. wij hebben ook een fietskar waar de maxicosi in kan, dat heb ik het eerste jaar gebruikt....
Wij hebben een personal bike van Batavus aangeschaft. Je kunt makkelijk op- en afstappen met vooropstoeltje. En je hebt later niet zo'n gek groot stuur als de mamafiets!

Ik adviseer je ook gewoon te investeren in een goed fietsstoeltje. Wij hebben met veel plezier de bobikes gebruikt. Voorop met windschermpje. Het hoofdsteuntje voorop het stuur hoef je niet aan te schaffen. Als je kindje zijn/haar hoofdje daarop kan leggen heb je of de gordels niet vast of niet strak genoeg!

Veel plezier, geniet ervan. Het is zo heerlijk dat gebrabbel straks voorop je fiets!
Volg je hart. Dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven