Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35

woensdag 2 mei 2018 om 08:16
Merle misschien. Of Merel.
woensdag 2 mei 2018 om 14:32
Dat zegt iedereen inderdaad, dus misschien moet ik daar zelf ook maar wat minder strikt op zijn.
Suze, Mare, June en Jonna (of Jonne) vind ik uit jouw rijtje echt heel leuk, maar dat vindt man weer net een slag te apart (zucht..). Hij opperde laatst Noortje, om aan te geven dat we best een eind uit elkaar liggen

woensdag 2 mei 2018 om 14:40
Vind ik op zich mooi, maar bekt minder lekker met de achternaam, die begint met een R en is redelijk kort. En dat geldt helaas ook voor Mare, wat ik anders ook een hele goede optie had gevonden.
woensdag 2 mei 2018 om 18:36
Lastig, als je smaak zo verschillend is.... Lenne is ook best een bijzondere naam. Hoe heb je die erdoor gekregenShift schreef: ↑02-05-2018 14:32Dat zegt iedereen inderdaad, dus misschien moet ik daar zelf ook maar wat minder strikt op zijn.
Suze, Mare, June en Jonna (of Jonne) vind ik uit jouw rijtje echt heel leuk, maar dat vindt man weer net een slag te apart (zucht..). Hij opperde laatst Noortje, om aan te geven dat we best een eind uit elkaar liggen![]()

woensdag 2 mei 2018 om 18:45
Leuke naam Lenne!Shift schreef: ↑01-05-2018 23:22Wie helpt ons?! Ik ben zwanger van onze tweede dochter, onze oudste heet Lenne, en ik heb het gevoel dat ik alle namensites al wel zo’n beetje heb gezien maar zonder het gewenste resultaat.
De ‘wensen’: kort (1 of 2 lettergrepen), geen top 50 naam maar wel (vrijwel) duidelijk hoe het gespeld moet worden wanneer uitgesproken, liever niet eindigend op een -r (begint achternaam mee) en hoewel ik namen eindigend op een -e doorgaans mooier vind dan met -a, wil ik een Jut&Jul effect voorkomen.
Als voorbeeldje: Suus vind ik heel mooi, maar man kent een Suus die geen succes was en vindt ‘t niks. Jette/Mette/Nore/Flore etc passen ook in het straatje, maar vind ik dan weer teveel eindigend op -e/‘uh’ met de naam van dochter (al moet ik daar misschien ook wat meer vanaf stappen...?)
Wie biedt?
Voor een tweede dochter misschien:
Diede, Imme, Carmen, Luuke, Jitte, Gitte, Hanne, Rosa, Hanna, Evi, Eva, Mira, Riva, Nora, Lize, Noa, Loïs, Nine, Imke, Mara, Mare of Aukje?
donderdag 3 mei 2018 om 20:21
Haha, goede vraag, vraag ik me ook wel eens af

Vind van de andere suggesties Eva eigenlijk ook best heel mooi, zowel met Lenne als met achternaam, maar is dan weer zo ‘gewoon’.. Argh, we hadden beter een jongen kunnen krijgen, daar heb ik een hele lijst van

zaterdag 5 mei 2018 om 13:18
Ik had 4x een mooie jongensnaam, maar heb er niet 1 gebruikt: 4 dochtersShift schreef: ↑03-05-2018 20:21Haha, goede vraag, vraag ik me ook wel eens afHet was vooral dat hij geen tegenargumenten kon bedenken, de betekenis mooi vond en het ook mooi vond klinken met onze achternaam. Achteraf past Lenne ook echt perfect bij onze dochter, al legt dit de lat voor #2 wel hoog..
Vind van de andere suggesties Eva eigenlijk ook best heel mooi, zowel met Lenne als met achternaam, maar is dan weer zo ‘gewoon’.. Argh, we hadden beter een jongen kunnen krijgen, daar heb ik een hele lijst van![]()
Als je Eva mooi vindt, zou ik er gewoon voor kiezen. Het is tegenwoordig niet meer zo’n populaire naam en gewoon is dan ook weer bijzonder

dinsdag 8 mei 2018 om 21:59
Mwah nee, iets te t(r)uttig voor ons.
dinsdag 8 mei 2018 om 22:06
Wauw, passen qua klank etc allemaal heel goed bij Lenne! Mara, Maja en Nika vind ik ook heel leuk qua stijl, man vindt Nika alleen iets te Russischvioletskies schreef: ↑05-05-2018 21:12Lenne &
Mara
Maja
Nova
Elin
Noomi
Nika
Lotta
Silje
Jildau
Bente
Gylda

zaterdag 12 mei 2018 om 09:32
Als je kijkt naar de lengte van dit topic is het iets dat veel ouders belangrijk vinden. Ik heb er met de keuze ook rekening mee gehouden dat de namen van mijn kinderen bij elkaar pasten. Vond het mooier als het allemaal een beetje in dezelfde stijl was. Overigens sluit dat niet uit dat je gewoon een naam kiest die je mooi vindt: de namen van mijn kinderen vind ik stuk voor stuk mooi. En ze passen dan ook nog goed bij elkaar
zaterdag 12 mei 2018 om 16:10
Mens, ik zou het allemaal in de gaten houden. Ik bedoel, heb je je eigen dochter Quarynn genoemd (omdat Karin toch wel wat te gewoon is), komt ze straks zomaar met een Jan op de proppen als vriendje... moet je weer met die ouders in de slag om hen over te halen er Yahnn van te maken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 13 mei 2018 om 16:41
Ik weet niet tegen wie je het hebt? Maar toevallig hebben de vriendjes van mijn dochters prima namenpejeka schreef: ↑12-05-2018 16:10Mens, ik zou het allemaal in de gaten houden. Ik bedoel, heb je je eigen dochter Quarynn genoemd (omdat Karin toch wel wat te gewoon is), komt ze straks zomaar met een Jan op de proppen als vriendje... moet je weer met die ouders in de slag om hen over te halen er Yahnn van te maken...
zondag 13 mei 2018 om 17:08
zondag 13 mei 2018 om 20:45
Ik snap je punt ook niet zo, Pejeka (al heb ik dat wel vaker). Als iemand z’n nageslacht Yahnn en Quarynn wil noemen, wat zou jou dat uitmaken? Of als alle namen met een A zouden moeten beginnen, who cares?
Getuige de lengte van dit topic zijn er mensen die het leuk vinden dat de namen van de kinderen enigszins bij elkaar passen (het geboefte!), als jou dat irriteert zou ik dit topic vooral links laten liggen.
Getuige de lengte van dit topic zijn er mensen die het leuk vinden dat de namen van de kinderen enigszins bij elkaar passen (het geboefte!), als jou dat irriteert zou ik dit topic vooral links laten liggen.