Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
zaterdag 19 mei 2018 om 09:46
Hmmm... ik vond Isis ook altijd te gek, tot de opkomst van de IS. Ik (en ik weet ook anderen) heb helaas deze associatie... Misschien nog eens over nadenken? (Jammer he... k vond t ook een topnaam!)traptree schreef: ↑20-01-2014 22:27Mylene: hmm van de meeste namen ken al iemand die zo heet, Fleur vind ik te kak en Ivy moet op zn engels uitgesproken worden. Ik wil graag een Nederlandse naam.
De achternaam is 3 lettergrepen. Heb het nu een paar keer opgelezen en hardop gezegd en volgens mij klinkt het niet heel raar. Vooral Isis klinkt in combinatie met achternaam best goed.
Ik merk dat ik mn zinnen nu eigenlijk heb gezet op Isis. Vriend moet even wennen maar zegt geen nee .
Alleen Morris, daar twijfel ik over. Vond jongensnamen bij dochter ook al zo moeilijk...
zaterdag 26 mei 2018 om 06:25
Uit dit rijtje vind ik alleen Lowie/Louis niet zo leuk. Andere opties: Benjamin, Lucas, Boris, Bram, Oliver
zaterdag 26 mei 2018 om 06:31
Voor een jongen vind ik deze namen leuk:badeendje2016 schreef: ↑25-05-2018 23:13We hebben al een dochter Saar.
We weten het geslacht van ons 2e kindje nog niet.
Voor een meisje denken we aan Puck, Lize/Lise, of Mila.
Voor een jongetje nog geen idee..
Wat vinden jullie leuk bij Saar?
Alvast bedankt.
Saar & Bram,
Saar & Lucas,
Saar & Rick,
Saar & Boaz,
Saar & Tom,
Saar & David,
Saar & Vic,
Saar & Fedde,
Saar & Daan
zaterdag 26 mei 2018 om 10:31
Saar&badeendje2016 schreef: ↑25-05-2018 23:13We hebben al een dochter Saar.
Alvast bedankt.
Veerle
Noah
Niene
Lizz
Flore
Eva
Tess
Jens
Koen
Guus
Tijn
Bob
Jort
Abel
Noud
Casper
Joris
Max
Mees
Quinn
Lex
Krijn
Jelte
zaterdag 2 juni 2018 om 11:58
Saar & ... Juul, Lieve, Lot, Elle, Caro, Isa, Mia, Fien(e), Jip, Evi, Hanna, June, Roos.badeendje2016 schreef: ↑25-05-2018 23:13We hebben al een dochter Saar.
Alvast bedankt.
Saar & ... Mees, Luuk, Jens, Giel, Job, Tijn, Ties, Mick, Sil, Tom, Fedde, Isaac, Rinck.
woensdag 6 juni 2018 om 19:22
En i.p.v. Pia bijvoorbeeld Mia? Fie, Fien of Fiene vind ik ook leuk bij Pim.oempa-loempa schreef: ↑05-06-2018 17:13Hier al een zoontje Pim en nu zwanger van een meisje.
We denken aan Fie of Fiene. Eigenlijk vinden we Pia het allermooist maar zijn bang voor het welbekende jut en juul gevoel.
Wat vinden jullie?

woensdag 6 juni 2018 om 19:36
Saar en Fem.badeendje2016 schreef: ↑25-05-2018 23:13We hebben al een dochter Saar.
Alvast bedankt.

donderdag 14 juni 2018 om 13:01
Louis klinkt heel erg Belgisch. Het is natuurlijk een prima naam, maar wel wat opmerkelijk.
Van de andere namen zou ik Alexander of David kiezen. Met misschien een voorkeur voor de eerste vanwege Daa-vied/Dee-vid/Da-vid gedoe.
zondag 17 juni 2018 om 21:58
Pim en Pia zou ik persoonlijk niet doen....oempa-loempa schreef: ↑05-06-2018 17:13Hier al een zoontje Pim en nu zwanger van een meisje.
We denken aan Fie of Fiene. Eigenlijk vinden we Pia het allermooist maar zijn bang voor het welbekende jut en juul gevoel.
Wat vinden jullie?
Pim en Fiene vind ik wel heel leuk

dinsdag 19 juni 2018 om 17:10
Is de normale afkorting niet "Fien"? Waar komt "Fiene" vandaan? In vroeger tijden was dat de uitspraak die volkse mensen gebruikten. "Siene", "Fiene", "Sjane" (voor Jeanne), enz. Mijn oudtante had als roepnaam Fien, maar je kon haar geen groter ongenoegen doen dan Fiene te zeggen, want zo werd ze in haar jeugd altijd genoemd door de dienstmaagd...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!