Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Bedankt MissS, lief dat je aan me denkt. Ik heb alleen van alles tégen die naam;

Emiel Roemer

Iemand roemen

Roemer Noemer Zoemer

Dus nee helaas, dat wordt hem niet..

Cymraeg:

Hailey

Fae

Maddy

Rose

Ivy

Cloë

Aimy

Macy

Donna

Tyra

June

Jade
Haha mendy daar heb ik nooit aan gedacht. Ik zal m'n oren en ogen verder weer voor je open houden.

@ shenandoah

Luuk & Joline
Ik heb nu eenmaal snel associaties bij namen, dat is voor mezelf ook frustrerend
Hallo!

Ook ik zou graag jullie mening horen:

Elin*. Thijme en Linde krijgen er namelijk een zusje bij en we twijfelen nog heel erg over de naam. De leukste namen zijn natuurlijk al vergeven aan de vorige dochters :-)

We hebben als mogelijke opties: (en ik had er nog wel meer, maar die vindt man niks)

Mirthe/mirte (maar lijkt erg op naam nichtje)

Jinthe/jinte

Jente

Wat vinden jullie meest passend, en/of toevallig andere passende opties?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Mirthe past heel erg goed in het rijtje.
life is to celebrate
Daantje, ikvind ze allemaal prima passen. Ik zou Jente eerder schrijven als Yenthe, maar dat is puur gevoelsmatig.

Andere opties:

Merle

Ninthe

Minthe

Bente

Julot

Maite

Suzet

Marit

Nina

Fenna

Philou

Malou
Ik breek hier even in... sinds ik de naam "Julot" hier eens gelezen heb, gaat hij niet uit mijn hoofd. Ik vind hem prachtig op papier! Ik vraag me alleen af hoe iedereen de naam uit zou spreken? (Ben overigens niet zwanger, maar een wens voor een tweede kindje is er zeker!)

Prachtige namen hebben jullie kinderen daantje81, helemaal mijn smaak. Ik vind Yenthe er erg mooi bij. Al heeft Mendy ook veel mooie suggesties!
Ik zou Sjuu-lot zeggen
Tsja goede vraag, Sjuu-lot en Juu-lot zou ik eigenlijk beiden vinden kunnen.
Ik vind het als "juu-lot" leuker, terwijl Sjuu-lot logischer is denk ik.....
Bedankt voor jullie suggesties, ben er nog niet uit maar hebben nog 18 weken als het goed is.

@mendy: zitten mooie namen bij, waaronder naam van ons nichtje (kindje schoonzus). Die heet dus Ma**te en daarom twijfelen we over Mirthe, maar misschien overdrijf ik, en lijkt het eigenlijk helemaal niet behalve de begin en eindletter. :-)

@strandbal: ik zou juu-lot zeggen (dus niet sjuulot). Idd mooie naam!
Heeft er iemand zin om mee te denken?

Half augustus wordt als het goed is ons tweede dochter geboren. De oudste heet Iris.

Zelf vind ik korte beetje stoere namen het leukst. Van man mag het wat langer/klassieker. We willen het kindje geen top-10 naam geven. De namen die we nu op een lijst hebben gezet om iig te onthouden:

Olivia, Valerie, Veerle, Bo, Merel, Merle, Maud

Iemand nog een mening? Suggesties?
Wat vinden jullie van Vivian?

Bij Iris vind ik Bo en Maud het leukst!
Julot spreek ik uit als Juu-lot.
Als je al kinderen hebt met de namen Thijme en Linde zou ikweer voor een naam gaan geÏnspireerd door planten/bloemen/kruiden//bomen/ natuur

bijvoorbeeld:

Jasmijn

Mirthe

Livia

Roos

Rozemarijn/Roosmarijn

Iris

Madelief

Fleur

Florien

Merel
De toekomst is niet meer wat het was
Merle en Maud vind ik het leukst. Die hoor je ook minder vaak dan de anderen. En ze passen mooi bij Iris.

Voor meisjes vind ik ook leuk

Louise

Kim

Emilie

Elin

Eliane

Anne

Justine

Sara

Suus

Caro(line)

Madeleine

Marlijn

Renee

Sabine

Elise
quote:appelflap007 schreef op 03 mei 2015 @ 14:44:

Half augustus wordt als het goed is ons tweede dochter geboren. De oudste heet Iris.

Zelf vind ik korte beetje stoere namen het leukst. Van man mag het wat langer/klassieker. We willen het kindje geen top-10 naam geven. De namen die we nu op een lijst hebben gezet om iig te onthouden:

Ik vind Veerle en Merle het mooist oassen bij Iris. De andere namen vind ik ook mooi. Bo vind ik misschien wat te stoer bij Iris.

Andere namen die ik vind passen bij Iris:

Jasmijn

Noor

Janne

Zoë

Cloë

Nienke

Marit

Anne

Lauren
quote:daantje81 schreef op 30 april 2015 @ 15:14:

Hallo!

Ook ik zou graag jullie mening horen:

Elin*. Thijme en Linde krijgen er namelijk een zusje bij en we twijfelen nog heel erg over de naam. De leukste namen zijn natuurlijk al vergeven aan de vorige dochters :-)

We hebben als mogelijke opties: (en ik had er nog wel meer, maar die vindt man niks)

Mirthe/mirte (maar lijkt erg op naam nichtje)

Jinthe/jinte

Jente

Wat vinden jullie meest passend, en/of toevallig andere passende opties?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mirthe vind ik er het leukst bij. Jinthe klinkt te veel als linde vind ik en Jenthe vind ik simpelweg erg lelijk haha.

Verder nog:

Mirre

Jonne

Silke

Yfke

Imke

Fenne

Marèl

Emmy

Anna
Ik spreek toch geen Chinees?!

Olivia en Valerie vind ik echt überkak, is op zich niet mijn smaak maar vind het ook vooral niet passen bij Iris. Merel vind ik uit jouw rijtje het leukst erbij.

Nog wat opties:

Anna

Laure

Imme

Vera

Karlijne

Jolijn

Stella

Gwen

Emmy

Danique

Babet

Frederique

Ninouk

Sjouke

Elsa

Alies/Alice

Florien
Ik spreek toch geen Chinees?!

Iemand nog een mening? Suggesties?Iris & Merel en Iris & Veerle vind ik het mooist! Ook leuk: Myrthe, Fleur, Vera, Linde, Rozemarijn.
@daantje81: Mirthe past het beste bij de andere namen.

@appelflap007: Van jullie lijstje vind ik Iris en Veerle of Iris en Valerie de mooiste combinaties.

Wat ook leuk past bij Iris: Evi, Vera, Alba, Amber.
Op zoek naar een naam passend bij mijn twee jongens

O.livier en T.hobias

Graag drie lettergrepen en een i er in

Jongens en meisjes namen zijn welkom!!

Ik ben benieuwd!
Mathias

Joachim

Silvester

Julian

Julius

Christian

Florian

Bastiaan

Valentijn

Sabine

Julia

Martine

Nadine

Valerie

IsabeI

Livia

Vivian

Phileine

Annemie

Juliët

Madelief

Mathilde

Rosalie

Amélie

Emmilie

Marinte
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik vind het echt ingewikkeld. Zal nog ff persoonlijk reageren.
quote:Strandbal schreef op 01 mei 2015 @ 18:58:

Ik vind het als "juu-lot" leuker, terwijl Sjuu-lot logischer is denk ik.....Ik ken een Julot en bij dat meisje spreek je de naam uit zoals het er staat, met een J zoals in "Jas" en een "uu" zoals in "uur" en de klemtoon op de tweede lettergreep. Juu-LOT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven