welke voedingshouding?

14-08-2012 20:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik hoop op een beetje hulp.

Mijn dochter van bijna 6 weken krijgt borstvoeding. Op zich gaat dat heel goed, maar ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe houding. Vanaf het begin voed ik in de rugbyhouding, dit omdat ik vrij grote borsten heb en op die manier zij haar neusje vrij heeft.

Maar nu dochter groter wordt, merk ik dat die houding wat lastiger aan het worden is. Ze zet zich af tegen mijn rugleuning (bank of bed). Ook zitten haar benen en mijn armen in de knoei.

Maar welke houding nu? De madonnahouding is lastig omdat ik dan beide handen nodig heb bij het voeden, en dat kan niet altijd (moet ook wel is met mijn andere hand de loslopende peuter in zijn nekvel kunnen pakken )

Wie kan mij advies geven?
Weleens geprobeerd met een voedingskussen? Ik vind dat een uitkomst bij het voeden; op die manier heb ik één hand vrij bij de madonnhouding. Nog een optie nu ze wat groter is, is dat ze met haar billen op mijn schoot steunt, en ik maar één arm nodig heb om haar hoofdje te ondersteunen. Maar: ik heb kleine borsten, dus geen idee hoe het met een volle boezem werkt. Op borstvoeding.com staat geloof ik ook een stuk over voeden met grote borsten, misschien dat je daar nog wat tips kan lezen.
Ik voed idd al met kussens.

Zal ook is op die site kijken
Misschien is liggend voeden fijn?
Handig voor de nachten, maar overdag totaal niet haalbaar met peuter in de buurt.
Misschien kun je de volgende manier eens proberen:

Als je de linkerborst geeft, ondersteun je je kindje met je rechterhand/rechterarm. Je kindje ligt dan gewoon buik tegen buik tegen je aan met de beentjes naar je rechterkant. Je hebt dan je linkerhand vrij en je kunt je baby gemakkelijk naar je borst brengen. Beetje moeilijk uit te leggen, hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Oh nee had die peuter even over het hoofd gezien

Dan zeg ik ook bv.com!
Heb een plaatje gevonden op bv.com, het heet de doorgeschoven bakerhouding.

http://www.borstvoeding.c ... dingshoudingen.html#deel4
Toch de madonnahouding. Na een tijdje lukt dat prima met 1 hand. Vraagt wel wat oefening.
De Madonnahouding met een opgerolde hydrofiel onder je borsten? Zo deed ik het altijd.
quote:giuliettacapuletti schreef op 14 augustus 2012 @ 21:07:

De Madonnahouding met een opgerolde hydrofiel onder je borsten? Zo deed ik het altijd.

Dit dus. Wel in combinatie met een voedingskussen.

Wat ik ook deed/doe: de armleuningen van onze bank zijn vrij breed. Ik leg er een hydrofiel op en dan kind. Op die manier kan ik voeden in rugbyhouding zonder dat er ledematen in de weg zitten.
He Lely!

Ik voedde ook in rugbyhouding. Baby lag onder mijn arm, op het voedingskussen en ik hield met die hand het hoofdje vast. Andere hand vrij. Beentjes opzij/achter me. Ik moet wel zeggen dat ik volgens mij nooit helemaal achterover tegen de bank leunde maar misschien kun je een (klein) kussen in je rug doen zodat er nog ruimte voor de beentjes is?
Ik voedde eerst ook in de rugbyhouding, maar inmiddels eigenlijk altijd met de biological nurturing houding. De lactatiekundige kwam daarmee. Het is een beetje de madonnahouding, maar dan ligt het kindje schuiner. Diagonaal over je heen. Een opgerold spuugdoekje onder je borst helpt ook.

Ik heb inmiddels 1 hand vrij en kan zo nu en dan (als zoon loslaat) ook handsfree aanleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven