welke zwem-beveiliging voor dreumes?

07-07-2008 18:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort op vakantie en ik was na aan het denken over welk soort zwem-beveiligings-middel (sorry, kan zo snel niet bedenken hoe het eigenlijk heet) ik het beste aan kon schaffen voor mijn zoontje van ruim anderhalf.

Iemand goede tips?
Wat bedoel je precies met zwembeveiliging? In principe lijkt het me dat je met een dreumes van 1,5 in het pierebad blijft, waar blaasjes om de armen voldoende zijn. Ga je in iets dieper water, dan voldoen de blaasjes alleen als je uk al gewend is om met jou te zwemmen. Anders zou ik voor zo'n bootje gaan, een zwemband met een zitje erin.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik lees even mee. Ik zoek namelijk een zwemding voor zoon die als we op vakantie gaan ruim anderhalf is, maar te groot voor de babyfloat (gaat maar tot 15 kilo).
'Zo'n zwemvestje erbij is extra veilig.
Niet zo'n speelgoedzwemvestje van Nijntje ofzo hoor! Die zijn haske gevaarlijk omdat je uk kantelt met het hoofd in het water. Ik heb er een gehad en ben me doodgeschrokken, ook al sta je er naast. Heb hem meteen weggedonderd. Beter geen beveiliging dan schijnveiligheid......
Dan is zo'n hesje KLIK veiliger.
Die bedoelde ik poezewoes. Nou ja, eigenlijk had ik die oranje hesjes in gedachten die je in centerparcs kan gebruiken maar die zijn hetzelfde.
Ik heb me rot gezocht naar die oranje hesjes die ze bij Centreparcs hebben. Die zijn echt geweldig! Maar ik heb ze nergens kunnen vinden. En toen Kitty nog klein(er) was, heb ik deze hesjes uit mijn link helaas nergens gezien.

En nu gaat ze naar zwemles
Die hesjes zijn voor ondersteuning bij het zwemmen. Een dreumesje zwemt nog niet. Ik weet niet of er echte zwemvestjes te koop zijn -bij Perry Sports o.i.d.- in zulke kleine maatjes? Zeker wel in iets grotere maat, zo'n feloranje met een flinke kraag.
Maar ik zou ook gewoon in pierebadje erbij blijven of in de babyfloater.
quote:mamzelle schreef op 07 juli 2008 @ 19:06:

Die hesjes zijn voor ondersteuning bij het zwemmen. Een dreumesje zwemt nog niet. Ik weet niet of er echte zwemvestjes te koop zijn -bij Perry Sports o.i.d.- in zulke kleine maatjes? Zeker wel in iets grotere maat, zo'n feloranje met een flinke kraag.Ik vond ze vooral geschikt ter morele ondersteuning van mama!
Ik heb wel eens kindjes gezien die een soort pakjes aanhadden waarin een zwemband geintegreerd zit. Zo'n band als die je vroeger ook in het zwembad omhad zeg maar, die zit dan in een soort surfpakje dat het kindje aanheeft.
Am Yisrael Chai!

Die hesjes zijn voor ondersteuning bij het zwemmen. Een dreumesje zwemt nog niet. Ik weet niet of er echte zwemvestjes te koop zijn -bij Perry Sports o.i.d.- in zulke kleine maatjes? Zeker wel in iets grotere maat, zo'n feloranje met een flinke kraag.Ja hoor, er zijn al echte reddingsvestjes voor baby's vanaf een paar kilo (3 of 5, weet niet meer...).
Am Yisrael Chai!
Hey wat een cool vest!

Die hesjes zijn voor ondersteuning bij het zwemmen. Een dreumesje zwemt nog niet. Ik weet niet of er echte zwemvestjes te koop zijn -bij Perry Sports o.i.d.- in zulke kleine maatjes? Zeker wel in iets grotere maat, zo'n feloranje met een flinke kraag.Hoeft niet hoor. Kinderen blijven met die dingen op het water drijven als een kurk, min of meer rechtop dus. Kitty heeft zo'n soort ding aangehad in Centreparcs toen ze 1,5 was en dat werkte heel goed. Een echt reddingsvest is voor zwemmen weer niet echt geweldig

Fash, dat badpak lijkt me dat het kind plat in het water komt liggen? Voor een dreumes niet echt handig. Wel als ze leren zwemmen idd.
Wij hebben voor onze dochter van 2 zo'n soort surfpakje met 'drijvers' er in gekocht. Dat ding werkte absoluut niet! Ze kantelde voorover in het zwembad (dus met haar gezichtje in het water!!). Zonde van het geld.

Dat pakje hebben we na 1x dragen weggegooid en de rest van de vakantie had ze in het pierenbadje van die 'vleugeltjes'aan haar armpjes en als ze mee ging in het grote bad hadden we zo'n gewone ronde zwemband erbij. Ze dobberde heerlijk op die manier. (En natuurlijk blijf je er de hele tijd bij!)
Misschien een hele domme vraag hoor, maar een pierenbadje heeft toch heel ondiep water (zeg tot aan je enkels)? Wat heeft een dreumes dan aan vleugeltjes?

Voor in het grotere zwembad heb je ook een ronde zwemband met een zitje erin, zodat ze niet kunnen uitglibberen.
Je hebt gelijk Lara, ik bedoelde eigenlijk meer van die peuterbadjes, waar ze tot hun middel in staan.
Lara, het pierenbadje bij ons op de camping was zo'n 40-45 cm diep. Het water kwam tot haar navel. Ze viel soms tijdens het spelen en bleef dad, door die vleugeltjes, drijven.

Of is een pierenbadje iets anders dan een peuterbadje?
Een pierenbadje is echt zo'n laagje water, waar ze in kunnen zitten spelen. maar op campings etc zie je die meestal niet, alleen bij grotere zwembaden. Zo'n badje met 40-50 cm water is een peuter/kleuterbad.
Onze dochter van 1,5 heeft vleugeltjes en daar blijft ze prima mee drijven, ook in het diepe. Ze vindt er alleen niks aan, ze heeft veeeeeeeeeel liever dat wij haar vasthouden, overgooien, onerdompelen, etc. Maar vleugeltjes werken wel voor een kindje van anderhalf. Ze heeft ook nog een swimtrainer, die vond ze vorig jaar leuk, maar nu ook niet meer.

http://swimtrainer.com/
Ah, dan snap ik het (reminder: vleugeltjes kopen en meenemen op vakantie voor het geval er een peuterbad is). Dank!
Nuska, waar koop je die swimtrainers? In nederland bedoel ik. En hoe zit het met de maten?
Wij zijn net terug van vakantie en ik deed zoontje altijd vleugeltjes om, ook als hij in het pierenbadje aan het spelen was. In pricipe ben ik altijd bij hem, maar ik zat ook vaak aan de kant en als hij dan omkukelde was ik er meteen bij en met die vleugeltjes gaan ze niet meteen koppie onder. Maar die van mij kan al wel aardig zwemmen, alleen in een pierenbadje is het weer net even anders.

Fluffiechuzzle, een babyfloat gaat tot 13 kilo maar dat was Jonathan toch ook wel ruim en dat ging nog prima in de babyfloat. En op vakantie verkopen ze soms ook wel 'bootjes' en andere dingen met hetzelfde idee (van die kruisbanden onderin) die groter zijn dan de babyfloat.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven