Werkende ouders organisatie tips

21-09-2020 11:40 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin volgende week met mijn nieuwe baan.
Kind gaat naar de crèche en ik ga 4 dagen werken. Zoon gaat 4 dagen naar de crèche.

Ik ben toch benieuwd hoe jullie dat doen. Ik werk van 9.00-17:00. De opvang is 40 min van mijn werk en 10 min van ons huis. Onderweg naar mijn werk breng ik zoontje, dat zal rond 08:00 zijn. En als mijn vriend niet in een call zit haalt hij zoon op of ik, dat wordt rond 18:00 als ik zoon ophaal. Naar huis koken, eten geven aan kind en de hele mik mak. Zoon krijgt fruit en warm eten op de crèche.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet organiseren, omdat dit ons eerste kind is en ik nu pas echt ga werken, waar ik zo blij mee ben.
To gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
21-09-2020 13:29
Als kind op de opvang warm eet kan je dus s avonds brood geven was de redenering. Ipv andersom.
Brood ging er hier altijd beter in dan avondeten.
sterker nog: brood kan zelfs ongemerkt.
als kind een hele dag KDV heeft gehad, is het geheid Moe (met hoofdletters: MOE), te moe om te eten?
Dan is een paar bakjes met stukjes brood, en wat groente (weet leeftijd van kind van TO even niet) ofzo, erg handig. Flesje lekkere warme melk er achteraan en naar bed
En ja to vroeg dit keer niet om relatie advies maar om planning voor haar nieuwe baan.
Echt wat bezield mensen toch elke keer weer op nieuw om bij deze to te adviseren om haar relatie anders aan te pakken.
Ze is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe ze dit gaat doen.
Elke keer weer het zelfde riedeltje als het om dezelfde to gaat.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-09-2020 13:07
Ze komt pas kwart voor zes thuis, daar wordt het niet rustiger van lijkt mij.
Ik ging/ ga ook wel eerder dingen doen hoor en kom zelfde tijd thuis.
En ik dumpte kind achter de tv met een boterham.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
21-09-2020 13:29
Als kind op de opvang warm eet kan je dus s avonds brood geven was de redenering. Ipv andersom.
Brood ging er hier altijd beter in dan avondeten.
Oh, mijn dochter juist echt niet, die eet liever 3 keer per dag warm dan 1 boterham.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je baan! Mijn belangrijkste advies zou zijn: haal niet te veel in je hoofd over wat zou ‘moeten’. Uit al jouw topics blijkt dat je een beeld in je hoofd hebt van hoe het hoort, en werk je jezelf over de kop om dat te bereiken. Terwijl heel veel helemaal niet nodig is.

Ik ben alleenstaand met een kind van bijna 2. Ik werk ook vier dagen, en kind gaat dus vier dagen naar de opvang. Ik haal en breng zelf (duh), en doe dus ook alles in huis. En ik ervaar het helemaal niet als stressen en racen. Maar: ik ben een ontzettend luie moeder. Mijn kind eet op de opvang fruit en warm, en nog een cracker of yoghurt. Wat mij betreft is dus alles wat ze thuis eet een bonus, en maakt het dus ook niks uit wat dat is. Binnen grenzen natuurlijk, ik geef haar geen koekjes of zo, maar of het nou yoghurt, een boterham, wat van mijn warme eten of een banaan is, zal me echt een worst zijn. Onderweg naar huis heeft ze honger, en daar niks aan doen resulteert in een huilerig kind, dus krijgt ze alvast een rietjesbeker water en een stukje ontbijtkoek.

Elke dag in bad is nergens voor nodig, en zelfs helemaal niet zo goed voor een baby huid. Dus zelf honger hebben of een te moe kind in bad doen; doe ik niet.

Als kind niet gespuugd heeft en geen ongelukjes met luier etc, kan een baby echt heel goed twee dagen hetzelfde aan, scheelt weer omkleden (vond mijn kind ook nog eens helemaal niet leuk, dus scheelde ook weer gedoe).

En soms kom ik thuis en heeft kind gewoon duidelijk behoefte aan even met mij zijn. Dan gaat het eten aan de kant en gaan we gewoon even een boekje lezen of spelen of zo.

En verder: een van de grootste voordelen van alleenstaand zijn, is wat mij betreft de duidelijkheid. Als kind opgehaald moet worden, moet ik dat dus doen. Ik zou er gek van worden als iemand anders dat officieel doet, maar de helft van de tijd kan ik het alsnog doen, en dan haasten omdat ik er niet op gerekend had. Dus hoewel het natuurlijk beter en logisch zou zijn als vriend gewoon zijn deel doet, kan het voor jou misschien rustiger zijn om het maar gewoon zelf te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
21-09-2020 13:23
Wat erg voor je.

Trekken aan een dood paard helpt niet. Suikerklontjes en schoppen ook niet.

Ik had ooit zo’n exemplaar, die als reden opgaf om niet te willen scheiden: ik moest voor hem koken en voor de kinderen zorgen. Nou, voor de kinderen zorg ik nog steeds maar koken... daar heeft hij snel een ander voor gevonden. Nadat ik weigerde hem te leren koken (ja, dat eiste hij echt!).

Heel naar, zo’n relatie. Hij gaat niet veranderen. Als we geen tweeling hadden gekregen, was het bij één gebleven.

Op een gegeven moment was ik de strijd beu. Je kunt alles om hem heen regelen (schoonmaakster, oppas, boodschappenservice) maar dan nog zit je met zo’n vader en je kind zit er ook maar mooi mee. Je kunt discussie blijven voeren maar als hij niet wil, houd het op.

Ik snap de reacties best, om te vertrekken en hem de baby te laten brengen, om alleen nog voor jezelf te koken. Maar liefde en aandacht voor een kind kun je niet afdwingen en als iemand vierkant weigert te koken (ging hij zelf gewoon naar de traiteur/ afhaalchinees/ stoommaaltijd) enz., is weggaan uit de relatie de enige optie. Daar zou ik dan ook naartoe werken als ik jou was.

O en het ligt echt niet aan zijn baan. Wij hebben zát jonge vaders, tot aan de CEO aan toe, die ‘nu echt moeten ophangen want ze gaan even voor de kinderen zorgen’. Hij wil niet.

Hij belde soms zelfs vanuit de auto onderweg naar huis op of de kinderen (babies toen) al in bed lagen en zoniet, dan reed hij desnoods rondjes (!!!) maar zei tegen mij dat het werk uitliep. Zijn collega verlinkte hem een keer bij mij daarover, die kon het niet aanzien.
Ik denk ook niet dat gewoon het huis uit gaan liefde en aandacht voor hun kind oplevert. Maar het geeft TO wel één spitsuur per dag dat niet op haar neer komt. Hetzelfde voor niet meer koken; prima als hij naar de traiteur gaat. Als hij het maar gewoon lekker zelf regelt.
fashionvictim schreef:
21-09-2020 13:34
Oh, mijn dochter juist echt niet, die eet liever 3 keer per dag warm dan 1 boterham.
Ja dat kan natuurlijk ook prima, hangt ook van het kind af, wat je zegt.

Maar als je kind graag brood eet dan is het wel efficiënter om dat s avonds te doen. Of dat was het in ons geval.
*2020* schreef:
21-09-2020 13:33
En ja to vroeg dit keer niet om relatie advies maar om planning voor haar nieuwe baan.
Echt wat bezield mensen toch elke keer weer op nieuw om bij deze to te adviseren om haar relatie anders aan te pakken.
Ze is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe ze dit gaat doen.
Elke keer weer het zelfde riedeltje als het om dezelfde to gaat.
Nou haar relatie is in dit geval wel direct gerelateerd aan haar vraag.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-09-2020 13:33
En ja to vroeg dit keer niet om relatie advies maar om planning voor haar nieuwe baan.
Echt wat bezield mensen toch elke keer weer op nieuw om bij deze to te adviseren om haar relatie anders aan te pakken.
Ze is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen hoe ze dit gaat doen.
Elke keer weer het zelfde riedeltje als het om dezelfde to gaat.
Ik wist het echt niet. En ik ben een zeef.
En ik loep nooit. :koffie:
_melon schreef:
21-09-2020 13:38
Ik wist het echt niet. En ik ben een zeef.
En ik loep nooit. :koffie:
In feite hoef je niet eens te loepen hier voor.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
21-09-2020 13:37
Nou haar relatie is in dit geval wel direct gerelateerd aan haar vraag.
Inderdaad. TO vraagt hoe ze het aan moet pakken. Nou, dat is door die eikel van een vent zijn eerlijke deel te laten doen. Dan is het allemaal niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
21-09-2020 13:35
Ja dat kan natuurlijk ook prima, hangt ook van het kind af, wat je zegt.

Maar als je kind graag brood eet dan is het wel efficiënter om dat s avonds te doen. Of dat was het in ons geval.
Ja, dat kan. Ik vind het voor mezelf echt geen enkele winst opleveren. Wij eten echt heel sporadisch wel eens brood s avonds, maar dan ben ik eigenlijk langer bezig dan wanneer ik gewoon even snel burrito's maak met een zak voorgesneden groente, een blikje mais, voorgesneden kipfilet en een zakje Santa Maria kruidenmix voor burrito's. En dat laatste vinden we allemaal lekkerder en ik weet dan zeker dat mijn dochter in ieder geval eet (wat ze met brood niet doet).
Am Yisrael Chai!
pamelacourson schreef:
21-09-2020 13:39
Inderdaad. TO vraagt hoe ze het aan moet pakken. Nou, dat is door die eikel van een vent zijn eerlijke deel te laten doen. Dan is het allemaal niet zo moeilijk.
Wat mooi dat de "meeste" relaties zo ideaal verlopen hier en dat alles 50/50 gaat.
Ze wil graag advies over planning hebben.
En er komt een hele preek over haar partner.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-09-2020 13:39
Inderdaad. TO vraagt hoe ze het aan moet pakken. Nou, dat is door die eikel van een vent zijn eerlijke deel te laten doen. Dan is het allemaal niet zo moeilijk.
Ja, dat gaat ze toch niet doen en ze vraagt toch om tips?

Ik vind het wel frappant dat de twee alleenstaande moeders het allemaal wel mee vinden vallen al die stress terwijl de vrouwen met partners net doen alsof je kind 's avonds een bordje eten geven een soort marathon is.

Gewoon goed plannen, makkelijke maaltijden verzamelen en op de dagen dat alles in de soep loopt en je band lek is en de trein vertraging heeft en het ook nog eens takkenweer is, trek je een pak kant en klare pannenkoeken of een potje Olvarit open. Klaar.
Am Yisrael Chai!
En als je je kind op het kdv wil laten eten is dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even terug. Zoon opgehaald van de wen ochtend op de crèche fles en naar bed gebracht. Hij is bek af.
fashionvictim schreef:
21-09-2020 13:42
Ja, dat gaat ze toch niet doen en ze vraagt toch om tips?

Ik vind het wel frappant dat de twee alleenstaande moeders het allemaal wel mee vinden vallen al die stress terwijl de vrouwen met partners net doen alsof je kind 's avonds een bordje eten geven een soort marathon is.

Gewoon goed plannen, makkelijke maaltijden verzamelen en op de dagen dat alles in de soep loopt en je band lek is en de trein vertraging heeft en het ook nog eens takkenweer is, trek je een pak kant en klare pannenkoeken of een potje Olvarit open. Klaar.
Amen. Nu wel zin in burrito's trouwens.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
21-09-2020 13:42
Ja, dat gaat ze toch niet doen en ze vraagt toch om tips?

Ik vind het wel frappant dat de twee alleenstaande moeders het allemaal wel mee vinden vallen al die stress terwijl de vrouwen met partners net doen alsof je kind 's avonds een bordje eten geven een soort marathon is.

Gewoon goed plannen, makkelijke maaltijden verzamelen en op de dagen dat alles in de soep loopt en je band lek is en de trein vertraging heeft en het ook nog eens takkenweer is, trek je een pak kant en klare pannenkoeken of een potje Olvarit open. Klaar.
Op de een of andere manier vind ik voor kind en mijzelf eten maken makkelijker dan ‘voor het gezin’. Dat heeft hier denk ik vooral met hoeveelheden te maken, maar jouw puber zal ook niet weinig meer eten. Volgens mij heb jij je kinderen ook redelijk gedrild in het doen van klusjes, dat is met zo’n man niet het geval.

Aan de andere kant wordt er inderdaad wel ingewikkeld gedaan over de avondstress, alsof 1800 uur je kind ophalen e-norm laat is.
Het is ook wel een beetje wat je gewend bent. Ik kookte (wij doen het nu om en om, maar ik heb ook wel een tijd alles leken gedaan) nooit vooruit, haalde altijd na 6en op en op de een of andere manier stond er altijd iets versgekookt op tafel.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 13:57
4.66% gewijzigd
fashionvictim schreef:
21-09-2020 13:42
Ja, dat gaat ze toch niet doen en ze vraagt toch om tips?

Ik vind het wel frappant dat de twee alleenstaande moeders het allemaal wel mee vinden vallen al die stress terwijl de vrouwen met partners net doen alsof je kind 's avonds een bordje eten geven een soort marathon is.
Zo voelt het voor mij vaak wel. Maar ik denk dat belastbaarheid per persoon ook varieert. Die van mij bleek niet zo hoog te zijn helaas.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-09-2020 13:49
Ik lees even terug. Zoon opgehaald van de wen ochtend op de crèche fles en naar bed gebracht. Hij is bek af.
Het zijn allemaal mooie indrukken die je zoon heeft opgedaan voor vandaag.
Het is makkelijker om alleen voor een kind te zorgen dan met een partner die niet meedoet. Het scheelt enorm veel gedoe, stress, afstemming en ergernis. Dus als je er toch alleen voor staat, zou ik dat formaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vriend is dit gedrag er ingeslopen. Ik heb zelf zonder baan gezeten en heb alles omtrent zorg voor kind gedaan, zodat hij zich kon focussen op zijn werk. Het is niet dat hij helemaal niets doet. Financieel had hij de zorg over kind en mij. Ik heb in de tijd dat ik geen werk had gewoon geld van hem wat ik kon uitgeven. Ook de schoonmaakster betaalde hij. Ik heb niets betaald.

Dat ziet hij dan als compensatie.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 21-09-2020 14:04
7.54% gewijzigd
Lafae schreef:
21-09-2020 13:58
Het is makkelijker om alleen voor een kind te zorgen dan met een partner die niet meedoet. Het scheelt enorm veel gedoe, stress, afstemming en ergernis. Dus als je er toch alleen voor staat, zou ik dat formaliseren.

Dat is mijn ervaring ook.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-09-2020 14:03
Bij mijn vriend is dit gedrag er ingeslopen. Ik heb zelf zonder baan gezeten en heb alles omtrent zorg voor kind gedaan, zodat hij zich kon focussen op zijn werk. Het is niet dat hij helemaal niets doet. Financieel had hij de zorg over kind en mij. Ik heb in de tijd dat ik geen werk had gewoon geld van hem wat ik kon uitgeven. Ook de schoonmaakster betaalde hij. Ik heb niets betaald.

Dat ziet hij dan als compensatie.
Dat is normaal en ga hiervoor ook geen verantwoording afleggen.
To richt je op jullie leven jullie kind en op je nieuwe baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven