Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Ik mis trouwens een paar meiden die ik al een tijdje niet heb gezien!

Cez, Dolores, Marloes, Nadam, Onbekend (volgens mij heette zij Harleygirll kan dat? Die schrijft nu mee met een ander pilstopperstopic), Xasi...

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Jeetje wat een hoop berichten weer. Ik doe ook echt nog niet aan pepernoten hoor! Er schijnt een lekker zonnetje dus we gaan zo even de stad in.

Bloem, heb je trouwens een fijne vakantie gehad? (mosterd na de maaltijd vraag)

Ik heb zelf besloten tot ik weet dat ik zwanger ben niet krampachtig te doen over eten maar wel iets gezonder te eten. Wat ik me dan weer afvraag is, ik doe aan pilates en wanneer moet daar mee gaan oppassen? Want niet alle poses schijnen goed te zijn als je zwanger bent.
Hey meiden,

t was even zoeken maar toch heb ik t nieuwe onderwerp gevonden.

Mibb, inderdaad is t lang geleden voor mij dat ik hier geschreven heb, maar erg leuk dat je me nog niet vergeten bent, Ik ben erg druk geweest de laatste tijd en dan ben ik soms blij dat ik thuis ben en eens lekker op de bank kan liggen. En heb ik veel gesport de afgelopen weken.

Vakantie was ook heerlijk geweest. Ik had alleen gehoopt dat we misschien ook een soort van datum af konden spreken wanneer we het zouden gaan proberen, maar dat is niet het geval geweest. Wat natuurlijk wel erg leuk is, is dat mijn vent zelf heeft aangegeven dat we volgend jaar 2008 een kindje gaan (proberen te) maken!!!! Jippie!!!!!!!!! Dat is helemaal super natuurlijk, nu maar een beetje hopen dat het in ieder geval in de eerste helft van het jaar is. Maar ik denk het wel met alle babies om ons heen. Ik merk gewoon dat ie er steeds mee naartoe groeit!

Ik heb niet alles terug gelezen (is zooo veel) maar is er ondertussen al iemand zwanger of gestopt met de pil? Dat zou natuurlijk echt super leuk zijn,ik ben benieuwd!! Nou, we gaan nu even lekker ergens een ijsje eten, want t is heerlijk weer.

Groetjes Cez
Hi lieve meiden,

Wat een gezellige drukte hier.

Cez, wat een herkenbaar verhaal. Ook wij zijn net terug van vakantie en ik had een beetje in mijn hoofd zitten dat ik nu weleens een datum wilde weten. Een datum is nog steeds niet genoemd, maar heb er wel een goed gevoel over. Gaaf dat je mannetje zelf heeft aangegeven dat jullie in ieder geval in 2008 gaan starten. Een aantal maanden geleden heeft die van mij dat ook gezegd en daar was ik ook al zo blij mee. Heb verder net als jij het idee dat ik er steeds meer naar toe aan het leven ben.

Bloem en Mibb, voor jullie wordt het al spannend, de eerste NOD begint er al aan te komen.

Heb nog een stukje gelezen over het wel of niet eten van bepaalde dingen als je voor het echie gaat. Wat ik heb begrepen is dat er tot twee weken na de bevruchting geen bloedcontact is tussen moeder en kind en dat het daardoor niet nodig is om je voeding aan te passen. Wel is het verstandig om je alcoholconsumptie te verminderen en verder goed op je gezondheid te letten. Vind het wel een beetje lastig, want je hoort hier ook best wat tegenstrijdige berichten over, maar denk dat ik mij wel in bovenstaande kan vinden, gewoon opletten, maar geen al te moeilijke toestanden.

Met alle andere meiden ook alles goed?

Trouwens echt heel handig het schema boven aan.

X
Heb gisteravond op het kleintje van mijn zus gepast (3,5 week).

En mijn vriend baalde best dat hij niet meekon had dat getut met zo een kleintje ook wle leuk gevonden! Is toch een goed teken.

Moet volgende week voor het eerst ongesteld worden nadat spiraal weg is denk ik. Ben heel benieuwd en hoop stiekem dat het wegblijft! Al reken ik daar totaal niet op.

Moet wel zeggen klussen in het huis zorgt voor de afleiding dat ik er niet steeds mee bezig ben.

Van de week vroeg een vriendin rechtsstreeks goh wanneer gaan jullie voor kinderen? Heb er maar omheen gedraaid wil niet dat iemand weet dat we bezig zijn al kost het soms wel moeite om mijn mond te houden vooral ook bij mijn ouders. Hoe gaan jullie daarmee om?
@Hoi Cez, leuk dat je weer terug bent.

Voor jou en plukkie geldt dat 2008 in ieder geval al iets is terug. Wie weet zijn ze begin 2008 al om ...ik hoop het voor jullie!

@pluis, en vriendin van mij die in maart getrouwd is stuurde me laatst een mailtje waarin ze ( zonder dat ik er naar gevraagd had) heel expliciet opschreef dat ze de komende jaren geen zin had in kinderen. De manier waarop het geschreven was maakte mij helemaal suspicous, ze zijn ongetwijfeld aan het proberen en willen niet dat iemand dat weet. Dus wat je ook doet, niet te 'hard' ontkennen....
Jammer, het weekend is al weer voorbij...

Ik denk trouwens dat het niet verstandig is om rauw vlees en rauwe melkprodukten te eten terwijl je niet zeker weet of je zwanger bent, juist de eerste dagen en weken zijn erg belangrijk voor de hele ontwikkeling van je kindje. Je mag overigens wel brie eten (kijk maar op de verpakking, hier is geen gebruik gemaakt van rauwe melk) dus dat scheelt weer. Maar ik zou zelf dit allemaal niet eten en ook geen alcohol drinken, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er daardoor iets mis kan gaan, dan maar een paar maanden wachten, er zijn nog zoveel andere lekkere dingen om te eten.

Wat ik wel weet (van andere zwangere vriendinnen) is dat broccoli en vette vis echt heel erg goed is voor jezelf en je kindje, de tip van de maandag haha.

Ik was gisteren op een babyshower van een vriendin die begin november is uitgerekend. Er waren wel 25 vrouwen aanwezig, dus veel gekakel haha, haar vriend werd de deur uit gestuurd beter maar voor hem hij had gek geworden...

Wel heel erg leuk hoor zo'n babyshower, er was een spelletje bedacht wie kent de zwangere het beste, er worden dan vragen gesteld met twee mogelijke antwoorden. Als je dan wist wat het goede antwoord was hield je een kaartje omhoog. Was dit goed dan mocht je blijven staan voor de volgende vraag, enz, enz. Uiteindelijk heeft haar moeder gewonnen, die kende haar toch het beste, ze was wel verbaasd dat haar moeder ook veel wist over haar stapavonturen. Grappig hè, daarna alle kadootjes uitpakken, er werd veel ah oeh wat lief wat schattig geroepen. Zo'n feestje is echt leuk ik hoop voor jullie dat als je zwanger bent iemand zoiets voor je zal organiseren.
hoi allemaal,

ik ben gister eindelijk bij mijn nieuwe neefje geweest, echt een heel mooi mannetje. als ik zo een kindje zie denk ik wel van dat wil ik ook. gelukkig komt ook dat steeds dichter bij.

's middags verjaardag gevierd, nichtje van net één is helemaal weg van me. zat ze lekker op schoot, helemaal bek af vlak voor ze naar huis zouden gaan, komt schoonmoeder aanlopen om haar bij me weg te halen want ze was een beetje verdrietig (schoonmoeder heeft altijd de neiging als er een kindje een beetje piept dat bij mij weg te halen en op eigen schoot te zetten omdat de kinderen zich bij haar prettiger zouden kunnen voelen omdat ze haar beter kennen.) maar nichtje wilde niet, wilde bij mij blijven. is dan toch wel weer een leuk gevoel.

de volgende in de familie die is uitgerekend is een mijn jongste schoonzus (23). ze is uitgerekend op 16 december. mijn familie leeft ongeveer van baby naar baby...

dat was weer even mijn stukje.

groetjes Vlinder
hoi Ces en Plukkie, jammer dat jullie allebei nog geen datum hebben, wie weet komt het nog, 2008 komt eraan en misschien zeggen de mannen in januari wel het is 2008 laten we beginnen... ik hoop het iig voor jullie.

hoi Pluis, wel lekker wat afleiding in het klussen. ik kan me voorstellen dat het af en toe moeilijk is om aan niemand te vertellen. ik heb dat nu al, als er iets gevraagd wordt over kinderen (idd vooral bij mijn ouders) dat ik dan eigenlijk zou willen zeggen wie weet zijn binnen nu en een jaar wel zwanger, maar ik hou mijn mond! succes daarmee, lekker met man en ons over praten, misschien werkt het.

hey Dametje, ja handig zo'n mailtje ik zou daar ook wel nieuwsgierig van worden. haha.

hoi Ka, klinkt wel druk ja, zo'n babyshower, een soort kippenhok. maar lijkt me ook gezellig. ik had er nog nooit van gehoord.

liefs Vlinder
He Vlinder, jeetje wat heb jij veel kleintjes in je omgeving!

Ik denk dat in mijn omgeving helemaal niemand verbaasd zou zijn als ik zwanger zou worden. Ook wel een beetje jammer eigenlijk.

@ka, goed om te weten maar ik houd helemaal niet van brocoli.

Als jij nu al voor de zekerheid heel voorzichtig gaat eten is dat natuurlijk jouw goed afgewogen keuze, maar stel dat het een jaar duurt voor je zwanger wordt?

@Mibb, hou je de spanning een beetje vol?
hoi dametje, ja ik heb een heleboel kleintjes om me heen, mijn man heeft vier broers en een zus die allemaal ouder zijn als ons. ik heb een neefje van vier, twee neefjes en een nichtje van twee, een nichtje van één en dan mijn pasgeboren neefje. en dan nog twee zwangere schoonzussen. hoewel ik veel van die neefjes/nichtjes niet zo veel zie zijn ze toch allemaal dol op me, en toch krijg ik vanuit schoonfamilie eigenlijk nooit de vraag over kinderen, denk niet dat ze het maar enigszins verwachten volgend jaar (ervan uitgaande dat alles gaat lukken, natuurlijk).

hoi ka, ik lus geen vis! maar brocoli dan weer wel. op zich wel goed om op je eetgewoontes en zo te gaan letten als je zwanger wilt worden maar ik weet niet hoe precies en hoe ver je daar in moet gaan. gewoon opletten dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en geen / weinig alcohol drinken of echt de dingen die je tijdens de zwangerschap niet mag dan ook al niet meer eten?

liefs Vlinder
anoniem_53339 wijzigde dit bericht op 17-09-2007 11:48
Reden: zinsverloopfoutje, lastig hoor nederlandse zinnen schrijven
% gewijzigd
Goedemorgen/middag!

Poeh, dat eten verhaal vind ik echt lastig merk ik. Ik was gister op een verjaardag en daar lag heerlijke turkse worst, maar dat is rauw vlees, wat doe je dan. Ik kan nergens een eenduidend antwoord vinden over of het wel of niet "mag".

Ik heb zojuist de assistente van de dokter gebeld, (ook ivm medicijnen in combinatie met zwanger worden, ik krijg andere die wel mogen) en ook haar heb ik de vraag voorgelegd, wat moet ik daarmee.

Echt veel wijzer werd ik niet helaas, ze zei: "ja die keuze is aan jou. Als je er heel erg mee bezig bent kun je het laten staan, maar het kan ook nog een tijdje duren en dan mag je dus al die tijd niks van wat je lekker vindt. En er zijn ook genoeg vrouwen die er achter komen dat ze zwanger zijn maar wel die 2 weken gewoon alles hebben gedaan wat eigenlijk niet "mag"."

Moeilijk moeilijk, ik wil natuurlijk het beste voor mijn kindje, maar ja, hoever ga je daarin.

Ik vind het verhaal van Plukkie ook wel logisch klinken. Ik denk er nog maar eens over na.

Ik hou de spanning nog wel even vol hoor dametje. Ik ben er best nuchter onder moet ik zeggen, alhoewel ik wel merk dat het wel spannender begint te worden. Normaal heb ik altijd een week voor ik ongesteld moet worden dat ik nogal hoofdpijn heb, dat heb ik nu niet gehad.

Ik weet ook niet helemaal 100% zeker of het woensdag moet zijn, ik ben er vrij zeker van dat ik mijn eisprong gevoeld heb, maar ik heb zo'n onregelmatige cylcus, je weet het maar nooit.

Ik heb trouwens even voor je gegoogled naar zwangerschap + pilates, voor zover ik het kan vinden is het geen probleem hoor! Je kunt het tot heel laat in de zwangerschap doen las ik, het schijnt ook juist goed te zijn voor het contact met je ongeboren kindje.

Cez goed dat je weer terug bent!

Pluis lastig he, mensen die vragen of je al met kinderen bezig bent. Ik zeg altijd: "nou eerst maar eens wachten tot ons nieuwe huis af is", misschien kun je zoiets bedenken? Dat je eerst wilt verhuizen/trouwen/opleiding volgen o.i.d.?

ka_30 klinkt leuk zo'n babyshower!

Groetjes!
Hoi Mibb,

dank je wel voor de info!

Een babyshower lijkt mij nu persoonlijk niks, maar net als het fenomeen 'bachelorparty' en valentijnsdag, zal het uiteindelijk wel wennen en over tien jaar vind ik het vast de normaalste zaak van de wereld. :-)
Geen dank hoor, kleine moeite. Als je zelf die 2 trefwoorden intikt vind je verschillende sites met info.

Zo'n babyshower klinkt wel gezellig, ik zou het wel willen, alleen liever als het kindje geboren is ofzo, in de vorm van een kraamfeest. Scheelt ook weer dat je dan niet weken lang elke avond kraamvisite hebt.
Goede morgen allemaal.

Gek hoor, zo is het hier ineens ontzettend druk, en dan weer heel rustig...

Ik kwam even zeggen dat ik me gek voel. Ik heb sinds gisteravond een gek gevoel in mn buik, niet echt een zeurderig "ik word ongesteld" buikpijn, maar kan ook niet goed omschrijven wat het dan wel is. Het zit heel erg in het midden onderin en voelt een beetje zeurderig, alleen dan anders als dat ik ongesteld moet worden, met af en toe wat scherpe steekjes.

Ik voel me vanochtend ook niet echt lekker.

Waarschijnlijk loop ik mezelf gewoon gek te maken, maar vind het toch wel gek... Ik vind het maar niks hoor die onzekerheid. Nou ja, we zullen morgen (denk ik) wel zien wat er gebeurd.

Bloem jou NOD zit er ook bijna aan te komen, hoe gaat het met jou?

Fijne dag allemaal!

hoi mibb,

balen die onzekerheid. afwachten is ook niet mijn sterkste punt. hou ons op de hoogte.

liefs Vlinder
Hoi Mibb,

Oh gelukkig nog een dagje! Is meneer Mibb wel meelevend?

Volgens mijn gevoel en schatting heb ik zo ongeveer deze dagen een eisprong. Toch wel een nieuw gevoel voor mij dat je dat zo aan je lijf kunt merken.

Een feestje als de baby er eenmaal is dat lijkt me inderdaad een goed plan. Enfin ik loop weer op zaken vooruit..
@dametje, kun je een eisprong voelen dan ? kheb geen idee omdat ik meteen aan de pil ben gegaan toen ik ongesteld werd. ik moet nu nog 2 weken de pil en dan niet meer. hoop dat ik niet in 1 keer super zwaar ongesteld ben. heb wel eens van die verhalen gehoord.

@mibb, een goede vriendin van mij had tijdens de innesteling ook van die steekjes onder in de buik maar dan aan 1 bepaalde kant. ze verloor op de dag dat ze ongesteld moest worden wat rozig spul. hoop voor je dat jij ook innesteling voelt.zal wel gaaf zijn in 1 keer. ben je al ongesteld geworden of niet?

ik mag volgende week oppassen om me nichtje en neefje, de hele dag dus dat houd in, mn neefje naar school brengen en mn nichtje sochtends naar de peuterspeelzaal dan de ene na een anderhalf uur weer ophalen en de andere om 12.oo dan eten en om 13,00 weer naar school brengen en mn nichtje is dan smiddags thuis en dan om 15,30 de andere weer ophalen , spelen en dan weer eten maken. ben benieuwd hoe het bevalt, ze zijn 5 en 3.

denk dat ik wel kapot ben aan het eind van de dag. kan ik vast oefenene haha
hoi ikke,

ik ga morgen op het oppaskindje van mijn moeder passen. een meisje van een halfjaar. ik moet van 10 tot 6 oppassen, fles geven, naar bed, schone luier, etc. heb er enorm veel zin in, het is echt een heel schattig meisje. mijn ouders moeten naar bruiloft en haar ouders konden geen andere oppas krijgen dus of ik wilde... ben beniewd.

groetjes vlinder
Goede morgen!

Hier nog niks te bekennen wat duidt op ongesteldheid, maar goed de dag is nog lang en heb nog steeds dat gekke gevoel + steekjes onder in mn buik.

Mibb-man is heel erg meelevend, het is echt een schat! Hij smste me gister en eindigde met: "Ik hou van jou, of zal ik alvast jullie zeggen?" Dat vind ik dan zo schattig, betekend voor mij dus dat hij er ook echt mee bezig is.

Spannend dametje je eisprong zo 1 deze dagen, is weer een nieuwe kans he!

Oh en Ikke steekjes bij innesteling? WOW! Dan wordt het ineens eng!! hihi!

Leuk zeg, oppassen, en vlinder ook al! Ik heb ook een tijdje oppaskindjes gehad, ik vond het altijd heerlijk om te doen!

Nou ik ga maar weer even verder afwachten. Ik laat het wel weten hoe of wat het gaat!

Doeg!
anoniem_64b5425ad1666 wijzigde dit bericht op 19-09-2007 10:39
Reden: Kleur ging fout
% gewijzigd
Oh ja Ikke, sommige meiden kunnen een eisprong voelen. Niet iedereen, dus wees niet ongerust als jij dat straks niet kunt. Ik kon het ook niet meteen voelen toen ik gestopt was met de pil.

Nu herken ik het wel!

Wat je misschien kan helpen (wat mij heeft geholpen) is om bij te houden wat je wanneer voelt. Als je eens steekjes onderin je buik voelt kun je misschien denken, ach zal wel niks zijn, maar als je het opschrijft en 2 week later ongesteld wordt, kun je teruglezen dat dat waarschijnlijk je eisprong was.
He vlinder,

@succes morgen!

@mibb, aah wat een lieve meneer mibb, toen de knop omging bij hem ging hij gelukkig helemaal om als ik het zo lees.

@Ikke. ik heb hetzelfde als jij, lang aan de pil geweest dus nu is alles nieuw. Maar eer? gisternacht had ik zo n gierende lust dat ik niet kon slapen, echt serieus niet slapen. Dat had ik nou nog nooit op die manier meegemaakt. Dus als dat geen hint van de natuur was dat er een eisprong in het spel was (wat qua tellen ook ongeveer klopte) dan weet ik het ook niet meer. Raar verhaal he.
Ik dacht effe snel bij te lezen en te reageren... nou effe snel is er niet bij, wat is het druk geweest zeg de afgelopen week! Ik zal jullie eerst even bijpraten van over hoe het hier gaat, dan ga ik daarna nog wel een keer de berichtjes goed lezen om erop te reageren...

De vakantie is heerlijk geweest. Lekker ontspannen, veel gelezen, gewandeld en gefietst en verder helemaal niks. Het weer heeft ook nog meegezeten, eigenlijk bijna helemaal geen regen gehad. Na terugkomst lekker nog een weekje thuis bijgekomen en nog wat dingen voor het nieuwe huis bekeken/geregeld.

De NOD komt eraan, tot nu toe heb ik het aardig los kunnen laten maar het begint nu toch ook wel spannend te worden...er is afgelopen vakantie voldoende "geoefend" zeg maar dus wie weet. Ik kan niet zeggen dat ik me nou heel anders dan anders voel.

Nou nu ga ik even jullie berichten lezen en reageren
Spannende dag vandaag voor je Mibb! Ik duim in ieder geval voor je! Ik heb eind vorige week ook een soort van krampjes onder in mijn buik gehad, maar heb daar maar niet te veel aandacht aan gegeven. Ga je deze week al testen of wacht je het nog maar even rustig af? Naarmate de vrijdag dichterbij komt vind ik het ook spannender worden...er zijn hier in ieder geval ook nog geen voortekenen die duiden op een ongesteldheid.

Voor jou ook weer spannende tijden Dametje! Wie weet wat deze nieuwe ronde brengt...en die moeder natuur toch

Gefeliciteerd vlinder met je neefje! Je hebt hem afgelopen weekend eindelijk kunnen bewonderen las ik. De man is ook weer een jaartje ouder geworden zag ik. Hoe vond hij zijn horloge? 't Zijn wel grote verjaardagsfeestjes met zo'n grote familie denk ik, gezellig. Ik en mijn vriend hebben allebei "maar" 1 broer en die zijn allebei nog kinderloos.

Volgens mij heeft Plukkie wel gelijk en is er de eerste twee weken na de bevruchting nog geen bloedcontact tussen jou en de baby. Je kunt dan officieel ook nog niet weten dat je zwanger bent. Vanaf de derde week moet je er volgens mij dus echt op gaan letten met wat je eet en drinkt. Ik moet zeggen dat ik er al wel een klein beetje rekening mee houd. Ik eet gezonder en regelmatiger. Alcohol dronk ik altijd al weinig tot niet dus dat doe ik nu gewoon niet.

Welkom Ka_30 en Anne! Gezellig dat jullie meeschrijven.

Ik geloof dat ik nog lang niet op alles gereageerd heb, maar moet nu weer even verder. Tot later.
Lekker dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad Bloem!! Spannend voor jou ook, nog 1 dagje wachten!

Hier nog steeds niks... Ik ga denk ik, als het zo blijft natuurlijk, zondag testen. Eerder lukt niet, want wij willen graag samen testen en ik wil dat niet even snel doen voor Mibb-man aan het werk moet. En zaterdag hebben we een logee en die hoeft natuurlijk niks te weten, hihi.

Daar komt bij dat ik nog nooit een cyclus van 28 dagen heb gehad (zeer onregelmatig), dus volgens Mibb-man zegt het niks dat ik nu nog niet ongesteld ben. Maar ja... aan de andere kant, ik ben het wel altijd precies 2 week nadat ik mijn eisprong voelde! En daar ga ik dan nu ook weer over twijfelen he, terwijl ik laatst zo ontzettend zeker was! WHAAAAAA, gek word ik er van. Geen idee of ik kan wachten met testen tot zondag, hihi!

Fijne dag vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven