Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
hihi sorry snok krij je als je snel probeert te tikken en niet naleest

Ruben heeft gister voor het eerst van buik naar rug gedraaid gewoon een paar keer achter elkaar vandaag ook weer, zo een leuk gezicht als die het heeft gedaan kijkt hij echt van hoe kan dat dan................

Massage is super net nog gedaan en idd buik is favoriet net als rug.

Hebben vandaag samen paasknutsels gemaakt heel grappig.

Wennen is idd wel spannend en vooral denk ik voor mij nodig ws vind Ruben het wel best als hij maar aandacht krijgt op zijn tijd en eten.
snol hihihihi,

lig helemaal in een deuk hier.
Ruben en Mark succes met wennen! Op ons kinderdagverblijf zeggen ze "wennen is voor ouders", dat wil ik jullie moeders nog even meegeven.

Ik ben trouwens een watje op dat vlak, en ik ben zo pro KDV. Breng haar twee dagen in de week, om half tien en zou haar het liefst om half vijf al weer ophalen.
als het goed is komen mibb en mibbzoon vandaag thuis! hoop het! denk niet dat je hier vandaag nog/al kijkt mibbje maar toch welkom thuis!

en nu lekker van de rust genieten, hopelijk een lieve kraamhulp!
Snol? whahahhahahahah heel toevallig kreeg ik gisteren ook al een smsje van mijn lief met deze fijne verspreking? Zou t dan toch??? Whahahahahaah

U zijt vergeven....

Goeiemorgen trouwens....

Mibb vandaag naar huis...fijn...hoop snel wat van haar te horen...
hihi dametje zei ik vroeger ook altijd tegen ouders

Wennen vandaag is ook op de max 1,5 uur langer vind ik niet nodig. Gaat er vooral om dat ik er aan wen. Was van plan dan snel de stad in te rennen en wat dingen die te halen, maar met dit weer denk ik dat ik maar in het pand blijf en koffie ga drinken daar.

Ruben krijgt het relaxed want ik breng hem om 9.30 als ik weer werk en pluisman haalt hem op rond 16.15.

Dametje lukt het werkzoeken jou al?

Mibb welkom thuis enne mocht je het gevoel hebben heel veel buikspierpijn te hebben dat wordt vanaf nu een heel stuk beter de rotste dagen zijn geweest.
Pluis, wat een fijne tijden voor Ruben. Dat zijn maar een paar uurtjes.

Morgen gaat Mark, uhh ik wennen aan de gastouder.

Dametje, kan me helemaal voorstellen hoor dat je je kindje graag weer op wilt halen. Ben ook hele benieuwd hoe dat volgende week zal gaan verlopen en of ik om 12.00 uur al op mijn stoel zit te wippen omdat ik naar Mark wil.

Pluis is het al een beetje opgelost met de creche?
probleem met de creche is opgelost. Zijn nu toch opeens een paar kindjes op vakantie deze dagen dus plek genoeg voor de kleine man. Dat geeft al wel een beter gevoel. Heb ik wle van de leidster moeten horen dus niet echt netjes maar vooruit probeer het maar positief te zien. Ruben gaat het er vast heel leuk vinden en bij opa en oma wordt hij vast verwend dus hij vind het vast niet erg als ik weer werk. En ging even rekenen hij is eigenlijk maar 3 keer 7 uur niet thuis bij papa of mama dus dat valt eigenlijk best wel mee.

En we hebben gisteren geregeld dat we vanaf april om de week een hulp in huis krijgen dus kunnen wij onze vrije tijd nog meer op Ruben richten ipv soppen. Was er helemaal blij mee.

Pluk waar willen jullie gaan backpacken met Mark?

Enne ik geloof er ook wle in hoor hoe relaxter je zelf bent dat dat de nodige invloed heeft op je kind.

Als ik hier stress dagen heb reageert Ruben daar ook altijd op door onrustig te zijn.

Wel grappig was gister met Ruben op kraambezoek bij een baby van 2 weken. Die baby droeg al maatje 62 en Ruben had gewoon nog 56 aan, hoe bedoel je kleintje. Al zag je verder wle duidelijk verschil en vind ik meneer toch echt wel flink groeien!
grappig is dat he pluis, S draagt ook nog 56 nu heel af en toe iets van 62. je hebt soms echt van die kinderen die gewoon heel groot zijn. lekker trouwens een hulp in huis! en fijn dat het met de creche opgelost is!

mibbje is nu denk ik wel lekker thuis. geniet van je mannen en de kraamtijd, laat je verwennen en geniet van de biefstuk
Was benieuwd naar het verhaal van Mibb, maar nog steeds niets, zal ze wel lekker aan het genieten zijn denk ik.

Hier alles goed, afgelopen weekend lekker geshopt bij de prenatal. Even een vraagje hadden jullie vantevoren ook flessen gekocht en een sterilisator, ik wil namelijk borstvoeding gaan geven maar ja als dat om een of andere reden nou niet lukt wil ik niet iemand op pad hoeven sturen om die spullen te gaan kopen.

Maar ja zal hopelijk wel goedkomen want op dit moment lekken mijn borsten al best veel (laatst nog door bh, t-shirt en trui heen) best genant, hoop niet dat het op mijn werk gebeurd dus doe ik nu elke dag een wattenschijfje in mijn bh, klinkt dit bekend?

Verder gaat alles helemaal super met mij en de kleine groeit ook goed en beweegt heel veel (heerlijk gevoel, nu hij nog de ruimte heeft in mijn buik

Ik heb nu ook al 2 lessen zwangerschapsgym gehad maar weet niet of ik dara nu echt wat aan heb, er wordt vooral veel gepraat over kwaaltjes (heb ik dus niet echt) en dan lijkt het net of het niet normaal is dat ik daar bijna geen last van heb, ga me nog bijna schuldig voelen tov andere zwangeren daar.
Ka, zou zeker een flesje kopen en zelfs een klein beetje kunstvoeding voor het geval dat. Kregen wij als tip mee. Want stel dat je BV goed op gang komt en het lukt ook met aanleggen enzo, dan kan het toch weleens zijn dat de BV op de een of andere reden stagneert. Je zal zien dat dat altijd in de nacht is en je met een vreselijk huilend kind zit omdat hij of zij zo'n honger heeft. En gaat alles helemaal perfect, dan heb je een paar euro weggegooid. Das ook niet zo erg.

Sterilisator zou ik niet zo 1,2,3 kopen. Een pan met kokend water werkt altijd.

Bij de drogist hebben ze trouwens borstcompressen die je in je BH kan gebruiken. Daar zitten ook plakstripsjes aan zodat ze niet verschuiven. Misschien geeft dat een zekerder gevoel dan watteschijfjes.

gewoon lekker genieten hoor. Is toch heerlijk dat je niks geen last hebt van kwaaltjes?
ka idd ik had ook al flesjes in huis vroeg of laat heb je ze toch nodig. Van nutrilon kan je pakjes kant en klare babyvoeding kopen gewoon bij een drogist of supermarkt altijd handig om te hebben. Ik heb ze ook gewoon in huis je weet nooit of het ooit een keer nodig is. Uitkoken gebeurd hier ook gewoon in een pan.

Lekkende borsten niet gehad in de zwangerschap en zelfs nu maar heel soms.

Leuk he dat shoppen voor je kleintje! Ze koste nje kapitalen ,maar zo leuk!
Hé Ka,

Flesjes en voeding, borstpads en doekjes, kun je net zoals luiers best alvast flink inslaan als je een leuke aanbieding ziet.

Wat de sterilisator betreft, t is heel persoonlijk, maar vriend hier deed het met een pan kokend water en die was zo zijn hoofd kwijt de eerste twee weken dat we de pan en een gesmolten flesje weg konden gooien. Toen waren we blij dat we een sterilisator van een vriendin hadden geleend :-)

- En schaam je niet dat je geen kwaaltjes hebt zeg! Heerlijk, geniet ervan.

Mibb, welkom thuis met je zoon! En wat een mooie naam, vind het ook heel goed bij jullie passen.
Mibb en mibb-man gefelciteerd met jullie zoon!! Mooi jongetje met een erg mooie naam!!

Leuk kaartje ook trouwens.

Verder houd ik het even kort, veel aan het regelen voor de verhuizing. 1 Mei krijgen we de sleutel.

Zometeen moet ik ook werken, dus nu niet zoveel tijd.

Volgende week een sollicitatiegesprek voor iets hier een stuk dichterbij, en een sollicitatie lopen voor een opleiding. Spannend dus allemaal.
Wat zijn jullie toch een lieverds.

Ik ga dan weer lekker verder shoppen, hihi!!

Nog meer handige tips wat je dus echt niet hoeft te kopen bijvoorbeeld omdat je het uiteindelijk toch niet gaat gebruiken? Of waar ik meer van moet kopen omdat dat wel erg handig is, had al gehoord dat ik veel hydrofiele luiers moest hebben, dus dat is geregeld. Makkelijk hoor dit forum met al die versbakken moeders.
Hee goede tips..dacht hier zelf ook al aan maar Ka is me voor...ga ook zorgen dat ik wat voeding en een flesje in huis heb....wat voor fles is het best? En voeding? Ga ook borstvoeding proberen maar het kan maar in huis zijn...;-0
Wij hebben wel een sterilisator. Heerlijk hoor. Flessen omspoelen/afwassen en hup, in de magnetron. Niks geen gedoe met pannen met water, aangebrande flessen etc. Wij gebruiken de flessen van Avent.
Hier de difrax fles met zo een bochel zodat ze minder lucht binnen krijgen en daardoor minder krampjes. Doordat de onderkant eraf kan is het ook makkelijk om er bv in te doen.

en nu naar bed, weltruste allemaal
Hier de difrax fles met zo een bochel zodat ze minder lucht binnen krijgen en daardoor minder krampjes. Doordat de onderkant eraf kan is het ook makkelijk om er bv in te doen.

en nu naar bed, weltruste allemaal
Goeie tip pluis...had daar al eerder over gehoord...haal gewoon zon eentje....heb je verschillende maten he? Staat er vast wel op welke voor new born zijn...en dan pot van die melk....nutrilon? En ook Snok moet naar bed
Zijn idd verschillende maten van kan je gelijk gebruiken. Zit een speen op voor vanaf het begin al heb ik er later nog een sje op gekocht die drinkt nog iets langzamer en daar meneer de borst gewend is en hard moet werken dan is dat met deze speen ook zo.

Wel wij gaan naar de babymassage, fijne dag allemaal
Hé korte update dan maar weer vanuit de ziekenboeg van Ukje.

Woensdag oortje door, donderdag andere oortje door, kortom de derde dubbele oorontsteking in vier weken tijd. Gister naar de huisarts, besloten om geen (weer!) antibiotica te doen tenzij bij koorts (strenge richtlijnen) vanmiddag, alles ging goed, ik wilde haar even naar de creche brengen want had rijles (en das best duur), boem, koorts, dus antibiotica én paracetamol, want, hoge koorts, dus weer de hele dag thuis. En vannacht maar drie uur geslapen. Mijn arme meisje en wat een gedoe.

Zo ik moest even mijn ei hier kwijt. Ik tel mijn zegeningen hoor, dat ze niks ernstigs heeft, en dat we in dit westerse land zo riant de beschikking hebben over dokters en goede medicatie.
succes met solliciteren lady!

heel mooi kaartje mibb! en nog steeds een mooie naam!

hier ook aventflessen, S drinkt nog steeds uit speen 1, en dat gaat prima.

dametje het zit ook niet mee, vind het echt zielig voor prada. hopelijk herstel ze snel!

gister mijn nieuwe brillen gehaald, helemaal happy!
Even snelle reactie.

Dametje hoe is het met Ukje? Heel erg zielig, voor de zoveelste keer oorontsteking in zo'n korte tijd. Sterkte met je meisje.

Morgen voor het eerst weer werken. Heb er eigenlijk best zin in. Vorige week is Mark gaan wennen en hij (en ikke ook) vond het helemaal prima.

Pluis, weet dat jij morgen ook weer aan de slag gaat. Veel plezier!
He Pluk en Pluis, succes wederom morgen!

Ukje gaat morgen naar het CB dus dan weten of ze een beetje goed is blijven groeien. En dinsdag weer naar de dokter, en dan wil ik wel bespreken of ze die antibioticakuur echt zes weken zou moeten.

Ze voelt zich in elk geval weer een stuk lekkerder. Heeft voor het eerst echt goed van haar groentehapje gegeten en was vandaag de hele dag in tophumeur. Alleen maar met ons lopen dollen. Zelf toen ze zichzelf van top tot teen onder had gepoept en ik haar dus compleet moest uitkleden en poetsen bleef ze maar lachen en kletsen. Ah, het was een fijne dag :-)

@SNok, wat fijn dat je je nog zo energiek voelt.

@Ka, slabbertjes kun je ook nooit genoeg hebben kom ik nu achter. Maar dat gaat dus pas vanaf zes maanden spelen.

@Lady, wanneer heb je je gesprek?

Ik heb volgende week een gesprek bij een re-integratiebureau, gespecialiceerd in mijn vakgebied. Ben ik erg blij mee want heb wel behoefte aan een steuntje in de rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven