Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
@ Romi: heb de foto groter gemaakt;-) Niet om je bang te maken maar bij mij kwam de tandarts er ookt ijdens het trekken van de verstandskies achter dat de wortel toch niet helemaal recht was, resultaat verstandskies was eruit maar ik had een gekneusde kaak.... daarna ook veel paracetamol gegeten dus heel veel sterkte vandaag!

@ Babymerel: nee niet van de zwangerschap maar ik irriteer me er soms wel aan die holle rug en buikje haha. Maar ze kunnen er niks aan doen en sporten helpt ook niet want het is geen vet ofzo... Dus we leven er maar mee.

@ Mies: Ik wa sje ook neit vergeten hoor! Heb je toegevoegd als vriendin!

En ach zo'n afdakje voor een baby, dat is het toch wel waard?
w
Hallo dames!

Hier nog een meelezer! Bijna vanaf het begin van dit topic heb ik met jullie meegelezen en meegeleefd. Ik heb zitten twijfelen of ik hier ook zelf zou reageren omdat ik niet weet of ik heel vaak ga posten. Uiteindelijk nu dan toch een berichtje hier omdat het me toch wel erg gezellig lijkt om mee te kletsen i.p.v. 'aan de zijlijn te staan'.

Ik zal even wat over mezelf vertellen: Ik ben florence, 28 jaar oud (in augustus word ik 29) en ben bijna een jaar getrouwd. Ik heb al een aantal jaar een kinderwens, maar heb deze om diverse redenen een tijdje in de ijskast gezet (vond mezelf te jong, studeerde nog). Nu ben ik bijna afgestudeerd en man en ik willen binnenkort gaan 'proberen' kinderen te krijgen. Ik ben nu bezig met mijn scriptie en wil eigenlijk wachten tot deze af is voordat we er voor gaan. Ik weet dan ook niet heel precies wanneer we gaan beginnen, maar de termijn zal een paar maanden zijn. Ik vind het ontzettend spannend en het lijkt me ook erg leuk hier mee met jullie over te kletsen. Vooral omdat ik naast mijn man nog niemand in vertrouwen heb genomen over dit onderwerp. Mijn vriendinnen zijn ook allemaal nog lang niet aan kinderen toe volgens mij, dus ik mis een beetje een gesprekspartner. Ik wil mijn man nl. niet elke dag doodgooien met 'babypraat'. Volgens mij zijn mannen daar toch een stuk nuchterder in dan vrouwen .

Ik hoop dat jullie het dus goed vinden als ik hier met jullie mee kom kletsen. Dan zal ik proberen om toch regelmatig te posten . Jullie gaan namelijk als een speer, het is bijna niet bij te houden!
Poca

ik moet eerlijk zeggen voordat ik zwanger was. dat ik ook altijd een buikje had. Maar geen afdakje.

We kijken het gewoon aan. Misschien komt het ooit weer een keertje goed.

Ja, inderdaad. het is het wel waard.

Alleen verdomt vervelend. Ik zou de details achterwegen laten. Maar met wassen en transpireren.

de rest kan je wel in vullen.

Maar alles voor een nieuwe leven.

Mijn leven komt ook wel. Zonder dakje
@Florence, gezellig en welkom!

En het klopt wel idd dat mannen er niet de hele dag mee doodgegooit willen worden.. Als ik alles wat ik hier typte met hem zou moeten delen zou hij volgens mij afzien van kinderen
super gezellig!

ik snap het wel van je man, mijn vriendje wil ook niet dat ik aftel maar dat is wel wat ik wil :-)

ben je al wel gestopt met de pil of dat nog niet?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
* de foto's vind ik echt super leuk! echt leuk dat je nu weet hoe iedereen er uit ziet.

ik heb me verjaardag in de kalender gezet! ik ben zo'n type die leeft voor zijn verjaardag! ik heb een huwelijksaanzoek voor me verjaardag gevraagt haha maar dat zal wel niet gebeuren.
Haha Mies, dat is nog eens een kado.

Toen ik gister over trouwen begon vond mijn vriend dat nog niet bepaald nodig.

Gister waren we 3 jaar samen en ik zou op zich wel willen trouwen als we 5 jaar samen zijn.

Hij vindt bij 10 jaar ook wel mooi...
Florence

Ik ken dit helemaal. Daarom heb ik ook hier gereageerd.

Mijn vriendinnen hebben allemaal nog een wilde pruik op.

En die zetten ze nog echt niet af.

Dus ook geen kindjes.

Met mijn vriend kan je wel praten. Maar na 4 zinnen heeft hij zoiets van ..... vrouwen gel.l. Hij praat liever over een ander kindje, zijn pc.

Ik wens iniedergeval van harte welkom.

Babbel maar lekker mee.

Wat spannend allemaal een 1ste kind.

Ik ga voor de 2de maar dat heb je misschien al begrepen.

Ik ben ook met een eigen topic bezig. Maar daar zit ik tegen me zelf te lullen.

Het wil niet zo.

Verder ben ik hier en daar aan het snuffellen.

Langzamerhand word dit een vaste forum.

Op andere forums kreeg ik gelijk een klap in mijn gezicht.

Zo van, je hoort er niet bij

Het is niet alleen onder kleuters dat je niet mag meespelen.

Maar blijkbaar ook ondervolwassen. Maar hier is alles oké
Ik heb gelukkig wel 1 vriendin met 3 kindjes, maar voor de rest is volgens mij nog niemand eraan toe...

Heb trouwens net gereserveerd voor Dirty Dancing!!!

Was 30 euro korting per kaart, dus dan zijn het tenminste leuke bedragen..

Ik kan de aanbieding evt doorsturen mochten jullie ook willen gaan. Is wel voor deze week en volgende week (wo/do).
hey, dat is leuk

Ik heb de video band grijs gekeken vroeger.

Leuk dat er heen gaat romi.
@ Florence: welkom, lucht je hart hier maar. Gelukkg kan ik wel met mijn vriend goed erover praten maar het is toch anders dan met vrouwen.

@ Mies: je weet maar nooit, een vriendin van mij is pas gheleden onverwachts ten huewlijk gevraagd net an haar verjaardag in Barcelona en ik ga natuurlijk zelf bijna trouwen ( zenuwen gieren soms al wel door mijn lijf)

En ik vind verjaardagen ook leuk en Kerst en Sinterklaas....

@ JL en Babymerel: Voor de rest ben ik ook normaal in proportie en de meeste vrouwen in mijn moeders familie hebben dit dus ik heb het maar geaccepteerd haha.
quote:Romi82 schreef op 23 juli 2008 @ 14:38:

Haha Mies, dat is nog eens een kado.

Toen ik gister over trouwen begon vond mijn vriend dat nog niet bepaald nodig.

Gister waren we 3 jaar samen en ik zou op zich wel willen trouwen als we 5 jaar samen zijn.

Hij vindt bij 10 jaar ook wel mooi...

ja mijne wil naar mijn inziens ook nog niet trouwen maar ik vind het prima kunnen haha vrouwen zijn toch eerder met dit soort dingen als mannen, en ik heb een vent die is even oud als ik!

we zijn wel naarstig opzoek naar een groter huis, zodat we de tijd goed benutten dat ik nog niet zwanger ben want we hebben nu een heuwl klein huis met 2 slaapkamers. ik heb al een mooie op het oog we gaan zo met mijn schoonouders bespreken hoe en wat. best spannend.
Hoi Romi en Mies,

Dankjulliewel voor het hartelijke welkom! Ja, Romi, ik denk dat mijn man misschien ook wel van kinderen af wil zien als ik alles zou zeggen wat ik denk, haha! Hij vindt me nu al enigszins geobsedeerd en dan hou ik me nog in. Niet dat hij het niet ook heel erg graag wil, maar voor mannen is de hele beleving van het zwanger worden toch anders denk ik. Het is immers ook niet hun lichaam. Mijn man vindt het ook al lichtelijk prettig gestoord dat ik boeken aan het lezen ben over dit onderwerp. Ik heb inmiddels het boek 'zwanger worden' gekocht en het babyboomboek besteld (na tips op dit topic dat die zo goedkoop te krijgen was).

@Mies: Nee, ik ben nog niet gestopt met de pil, maar wil wel heel graag. Ik zit een beetje te twijfelen of ik eerst een paar maanden ga ontpillen, want ik wil toch wel graag weten hoe mijn eigen cyclus verloopt (11 jaar de pil geslikt), maar aan de andere kant zie ik Florence-man ook nog niet met condooms aan de slag gaan. Niet dat het heel erg is als ik al zwanger raak voor mijn scriptie af is, maar ik ben bang dat het dan noooit afkomt. Bovendien is het voor mij een goede stimulans voor mij om hard door te werken (ben nogal een uitsteller met dit soort dingen). Als deze pilstrip op is zal ik het er toch nog eens met mijn man over hebben.
quote:babymerel schreef op 23 juli 2008 @ 14:39:

Florence

Ik ken dit helemaal. Daarom heb ik ook hier gereageerd.

Mijn vriendinnen hebben allemaal nog een wilde pruik op.

En die zetten ze nog echt niet af.

Dus ook geen kindjes.

Met mijn vriend kan je wel praten. Maar na 4 zinnen heeft hij zoiets van ..... vrouwen gel.l. Hij praat liever over een ander kindje, zijn pc.

Ik wens iniedergeval van harte welkom.

Babbel maar lekker mee.

Wat spannend allemaal een 1ste kind.

Ik ga voor de 2de maar dat heb je misschien al begrepen.

Ik ben ook met een eigen topic bezig. Maar daar zit ik tegen me zelf te lullen.

Het wil niet zo.

Verder ben ik hier en daar aan het snuffellen.

Langzamerhand word dit een vaste forum.

Op andere forums kreeg ik gelijk een klap in mijn gezicht.

Zo van, je hoort er niet bij

Het is niet alleen onder kleuters dat je niet mag meespelen.

Maar blijkbaar ook ondervolwassen. Maar hier is alles oké
shit foutje.

Het moet iets anders zijn
Babyboom boek is SUPER.

Want ik sta er zelf in.

En mijn vriend staat er ook in.

Hij is heel gemakkelijk te lezen. En echt alles staat erin.
waarom sta je er in?en hoe dan enzo? alle ins and outs please

* ik ga zo naar de bruna ik wilde hem al hebben maar nu ben ik nog nieuwsgieriger!
hey, we hebben gewoon allebij de zelfde boeken in huis.

Die andere heb ik ook.
[quote]Mies85 schreef op 23 juli 2008 @ 15:01:

waarom sta je er in?en hoe dan enzo? alle ins and outs please

* ik heb met babyboom mee gedaan. Dus tijdens de studio opnamens zijn er foto's gemaakt.

En ik ben met mijn bevalling op tv geweest. Babyboom het vervolg daar zitten we niet in hoor.
Wow, wat gaan jullie hard vandaag, ik hou het bijna niet bij, haha. Zitten jullie allemaal stiekem op je werk te forummen of zijn jullie lekker thuis? Ik loop nu drie dagen in de week stage en vandaag is mijn vrije dag. Moet eigenlijk nog een hoop doen, maar het forummen is zo aantrekkelijk!

@ pocahontas, jij ook bedankt voor je welkomstwoorden. Jij gaat bijna trouwen he? Wat superspannend!! Ik vond mijn huwelijksdag bijna een jaar geleden ook zo geweldig.

Het is trouwens ook niet zo dat ik er met mijn man niet over kan praten (gelukkig), hij is juist degene die 8 1/2 jaar geleden (zo lang zijn we al samen) al riep dat hij heel graag kinderen met mij wilde. Alleen merk ik aan hem dat hij een beetje gek van me wordt als het onderwerp in elk gesprek opduikt, haha. Misschien ligt het er ook aan dat hij heel bang is dat het allemaal niet of niet zo snel lukt. Zijn ouders hebben ook 8 jaar lang op hem moeten wachten en hij is dan ook enig kind. We weten dus ook dat een kindje krijgen niet zo heel erg vanzelfsprekend is.

@ Babymerel,

Jij ook bedankt voor je welkom. Vervelend is dat he, als je vriendinnen er nog lang niet aan toe zijn. Ik denk dat mijn vriendinnetjes (ondanks dat ik al een jaar getrouwd ben) echt van hun stoel vallen als ik zeg dat ik zwanger ben. Inderdaad is het wel heel erg spannend hoor, voor zo'n eerste. En wat leuk dat jij ook in het babyboomboek staat. Ik heb hem nog niet binnen, (3 weken geleden al besteld, maar nog steeds niet ontvangen, grrr) maar ben heel benieuwd!
ik heb het gevolgt en zelfs nog eens gekeken via uitzendinggemist, misschien heb ik je dan wel gezien op tv/laptop wat grappig zeg.
Ja, grappig, ik heb het ook gevolgd. Dan moet ik je dus op tv gezien hebben.
ik ga ereven tussen uit.

want mijn vriendin komt zo. Die moet ik even knippen.
@Mies, zoeken op deelnemers op de Babyboomsite (Monique en Marco)

Zal boek nog eens openslaan om te zien waar je staat

Boek moet je trouwens niet in de boekhandel halen, maar bestellen via de site voor EUR 5,72 (uit mijn hoofd)

@Florence, normaal zou k moeten werken vandaag, maar me vandaag dus ziek gemeld. Op kantoor kijk ik ook regelmatig, als ik niet bij een klant zit..

Welke opleiding volg je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven