Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
ladies,

luna: gefeliciteerd met jullie zoon! zijn jullie al aan het genieten? en je dochter? begint ze al te wennen

purper: joepie!!!!!!! de poepie!!!!!!

vinden jullie de tabel ook steeds mooier worden?

ik wel met al die blauwe, (dat ene roze van mij), en gele strepen?

kom op gutje en maria, aan jullie de eer om de tabel op z'n mooist te krijgen

wil
JOEPIE!!!! Weer een gele streep erbij!

Purper van harte gefeliciteerd.

Hup voor Maria en Gutje!!
Ik ben hier weer een paar dagen niet geweest en ik lees alleen maar leuke dingen!!!

LUNA, gefeliciteerd met jullie zoon, mooi naam, ben blij te lezen dat de bevalling goed en vlot verlopen is.

PURPER, JOEHOE!!!! wat geweldig dat je zwanger bent, gefeliciteerd. Leuk dat er nu 3 een beetje rond dezelfde tijd uitgerekend zijn.

Fijne avond iedereen (zoonlief huilt dus hou het kort)
Swane:mag ik vragen waar jij er 3 vandaan haalt?Of weet jij soms al iets wat wij niet weten hahaha.Voor zover ik weet hadden alleen purper en ik een positieve test.Ik hoop dat je voorspellende gaves hebt en dat Maria of Gutje (het liefst natuurlijk allebei!!!) ook zeer binnenkort positief gaan testen!

Maria:Jij moet toch ook dinsdag naar het ziekenhuis?Ik ook!Ben erg benieuwd wat ze zullen zeggen.Ik hoop dat je gevoel goed is (dat het niet aan het zaad ofzo ligt maar aan de hormonen) en dat je met clomid mag starten.

Ik krijg dus mn inwendige echo.Ben erg benieuwd of er al iets te zien is.

Was trouwens wel lekker (niet dus...)......vrijdagavond kwam de buurman (van buuf/vriendin) vragen of hij een zak chips mocht lenen.En ik was eigenlijk eens aan het kijken hoe het nou zat bij onze verloskundigenpraktijk met aanmelden enzo.Staat die site nog in beeld toen de buurman binnen kwam.Ik was zo moe dat ik er niet aan dacht om de site weg te klikken.Die heeft hij dus gezien want hij keek naar de pc en toen stond er bovenaan in beeld verloskundigenpraktijk!Hij zei er niks van maar ik weet zeker dat hij het nu weet.

Ik denk dat ik het volgend weekend ga vertellen.Het weekend erop zijn we weg naar België voor twee nachten en vooral 's avonds ga je het al zien.Ik moet echt mn uiterste best doen om mn buik in te houden en ook met sporten is het lastig.Ik doe altijd mee met een cicuitles waarbij we alle spiergroepen pakken en daarnaast ook nog cardio oefeningen en buikspieroefeningen doen.Ik heb al wel een beetje gepolst bij de vrouw die de les op donderdag geeft hoe het nou zit als je zwanger bent.Zij zegt dat je vanaf het begin geen rechte buikspieren meer mag trainen en dat je erg uit moet kijken in je hartslag.Oeps.Dat van die hartslag wist ik wel maar van die buikspieroefeningen wist ik niet.Wel dat je de rechte op een gegeven moment niet meer mag trainen maar niet dat het vanaf het begin al niet meer mag.

En om nou steeds een smoes te moeten verzinnen.......Dat gaat opvallen want ik doe al erg lang met die les mee.Heeft iemand van jullie dat eigenlijk ook gehad en hoe is dat toen opgelost?

Ik ga lekker met tegenzin mn soepie opeten (heb totaal geen honger)

en dan lekker naar bed.Weer even een beetje slaap inhalen.En denk ik even een maskertje pakken.

Groetjes allemaal.
[quote]moon78 schreef op 30 september 2007 @ 20:55:

Swane:mag ik vragen waar jij er 3 vandaan haalt?Of weet jij soms al iets wat wij niet weten hahaha.Voor zover ik weet hadden alleen purper en ik een positieve test.Ik hoop dat je voorspellende gaves hebt en dat Maria of Gutje (het liefst natuurlijk allebei!!!) ook zeer binnenkort positief gaan testen!

Moon, Leeuwedraak is ook mei 2008 uitgerekend. Staat ook in de tabel. Dus geen voorspellende gaves van Swane.
Jihoeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!! Purper! Geweldig!!!

Meid, ik ben zo blij voor je! Ik wens het mezelf (én Gutje) natuurlijk ook erg toe, maar jou in het bijzonder omdat die eerste keer zo speciaal is!

Moon jij dus ook dinsdag naar het ziekenhuis? Spannend zo'n eerste echo! Heel bijzonder, vooral als je er een jaar op hebt moeten wachten! Veel plezier! Wat betreft sporten bij zwangerschap daar heb ik geen ervaring mee. Ben niet zo'n sportief type (hoewel het al heel lang op m'n "to do"-lijstje staat ). M'n buurvrouw is wel altijd blijven sporten tijdens haar zwangerschappen en is daar ook heel lang mee doorgegaan. Persoonlijk denk ik dat alles waar "te" voor staat niet goed is. Dus "normaal" sporten (één of twee uurtjes per week in een rustig tempo) lijkt mij geen probleem, maar iedere dag sporten tot je erbij neer valt lijkt me geen goed plan. Kan je het niet even onder vier ogen met je sportlerares bespreken?

Meiden, weer even F5 voor de prachtige nieuwe tabel !Kom op Gutje! Wij gaan zorgen voor de laatste twee gele strepen!!!
Oeps!Je hebt helemaal gelijk tijger!!!Hoe kan ik Leeuwedraak nou vergeten???????Die zit notabene ook op het mei 2008 topic!Schaam me dood.Maar ze schrijft ook eigenlijk niet meer met ons mee dus ik had gewoon even niet meer aan haar gedacht.

Maria:Geloof dat purper in juni is uitgerekend.Ik zit al op eind mei en wij schelen elkaar een week.Ik zal vanavond nog wel ff komen buurten hier maar voor ik het vergeet wil ik jou morgen even heel erg veel succes wensen.Ik zal voor je duimen!

Ga even douchen en aankleden.Wat zal ik dit toch missen als mn dochter op school zit.Dan wordt het echt elke morgen een race tegen de klok.Over 5 maanden is het al zover.Maar aan de andere kant zal het me wel meer structuur geven in mn leventje.Dus ik kijk er ook al wel een beetje naar uit!

Groetjes moon
jee purper wat een leuke verrassing joh!!!!

gefeliciteerd!!!

moon, doe jij het wel een beetje rustig aan op tijd. je hebt er niets aan dat je je eigen nu al uitput terwijl je nog een eind moet he. af en toe afzeggen mag wel hoor. gewoon smoesje verzinnen anders.

maria, het tij van slecht nieuws is gekeert dus dat moet ons wel geluk brengen he!!!!
o ja, ik heb nu trouwens genoeg om naar uit te kijken! morgen mijn 1e rijles......

vrijdag mag ik bij dochterlief gaan sminken, die doen de voorstelling van tarzan, een musical en zij is een dansaap

ze heeft er al helemaal zin in.

ook zijn wij voor een huisje aan het rondkijken. het bleek dat wij nu wel een hypotheek kunnen krijgen. wel niet veel maar we hebben een huisje op het oog. is wle heel klein maar ideaal in een dorp en waar mijn ouders en zus ook wonen. dat maakt de ruimte weer goed.

we moeten alleen wachten nog tot de rechtbank alle papieren in orde heeft om alles (wat op de groep) staat rond te krijgen en dan kunnen we serieus gaan kijken. hopen dat het huis er dan nog is. de verwachting is dat alles echt rodn is binnen een paar weken en dan kunnen we een bod doen. duimen jullie mee?
Jaaa,tuurlijk duimen we mee!Heb je in dat huisje dan ook wel plaats voor al je dieren of ga je daarmee minderen?Er staan helaas geen duim emoticons meer bij de emoticons maar ik zal zeker voor je duimen.Op alle fronten hahaha.Mag je al wel kijken in het huisje?Want anders is het misschien straks voor jullie neus weg.Dat zou ook erg jammer zijn!

Oh,en ik doe wel rustig aan hoor.Heb vandaag bijna nog niks gedaan.Alleen een paar wasjes buiten gehangen en de vaatwasser aangezet hahaha.Ga wel zo met dochter op de fiets boodschappen doen.Hebben we weer een beetje lichaamsbeweging.Dat is tenslotte ook erg belangrijk.

Heel erg veel succes trouwens morgen met je eerste rijles.Spannend hoor.Blij dat ik niet in de buurt woon.Kun je me ook niet omver rijden hahahaha.Grapje!

Groetjes moon
we kunnen al wel kijken maar we kunnen nog geen bod doen, en dan kan het dus alsnog aan je neus voorbij gaan.......dus... waarschijnlijk dat we volgende week of zo gaan kijken. dat we dan deze week even een afspraak maken. die vrouw die de rest meot regelen schatte dat het ongeveer nog een week of 2 zou gaan duren. punt is dat je neits kan vast laten leggen aangezien asl het niet op tijd lukt je met die boete zit.

de dieren zullen iets anders aangepakt meoten worden. misschien dat er wat weg gaat. we wilden ons toch al op een bepaalde richting richten. en verder zal er wat aangepast moeten worden. qua woonkamer is het redelijk. een keuken waar de tafel etc ook inkan. het grootste ruimteverschil is dat er dus geen zolder is en maar 2 echte slaapkamers. we kunnen er nog wel 1 creeren maar nu staat een deel dieren ook op de slaapkamer en de zolder vol troep. die troep gaat dan de deur uit.

oooooo ik vind het zo spannend allemaal.... ik ben ook helemaal verliefd op het huisje dus... hihihi.
.
PURPER, YES!!! Meid wat een nieuws!! Wat super voor je. Ik zag het in de tabel staan.......................

Nou Maria en Gutje nog en dan zijn we allemaal zwanger of bevallen. Ik blijf duimen voor jullie meiden.

Ik heb 2 foto's op de groep gezet van mijn mooie mannetje!!

Nu moet ik gaan wat Roán wil graag wat drinken.

Kom binnenkort weer.

Liefs Luna
Hallo meiden

Sorry sorry, ik lees mee maar vaak geen tijd om te reageren druk druk druk

als eerste

Luna: GEFELICITEERD, wat een mooie naam, prachtig!!!!!!!

geniet ervan meid!!

Purper en moon: HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

geweldig nieuws!!

Maria & gutje; ik duim voor jullie! het is jullie zo gegund!!!!

Ik kan trouwens echt al een hele tijd niet meer op onze groep komen...weet iemand hoe dat kan of hebben meer mensen er last van???

vind het fijner schrijven dan dit forum en wil luna's beebje zien!!!

Ook via de mail die ik krijg kan ik niet via die link op de groep komen

:0(((

Hier alles oke, zoals gezegd druk. Mannetje is nog onrustig

ostheopaat kon niets vinden...

hij wordt wle iets rustiger dan het was gelukkig maar huilen kent hij niet dan is het krijsen...zooo zielig!!

gelukkig slaapt hij s nachts als een roosje!!

hij groeit super goed ( beetje te... haha)

ruim 65 cm en 6500 gr ; haha de bolle Bill!

nou hoop dak snel op de groep kan kan ik keertje foto plaatsen van hem

als iemand weet hoe het komt dak er niet op kan of tips heeft hoor ik het graag!!

tot snel

liefs, nicky!
Wat een mooie foto's Luna! Wat heeft hij al veel haar, prachtig!

Gutje morgen je eerste rijles, spannend hoor. En wat leuk dat jullie met een ander huis bezig zijn! Soms kan je zó verliefd op een huis zijn, dat gevoel ken ik helemaal!

Moon veel plezier morgen! Gaat jullie dochter mee of hebben jullie een oppas geregeld? (de nieuwsgierige buren hihihi !)

Nicky wat groeit jullie zoon ook hard zeg! Echt een superbaby! Gelukkig kon de osteopaat er niets ernstigs van maken. Misschien is het een fase waar hij "even" doorheen moet? Gelukkig slaapt hij 's nachts wel als een roos, anders zou het voor jullie ook bijna niet uit te houden zijn! Ik heb overigens geen problemen om in te loggen op de group, wel een keer gehad maar dat was maar een dag ofzo. Gebruik je wel het goede wachtwoord? Staat jullie virusscanner misschien super beveiligd afgesteld?

Meiden, weer ff F5 voor de nieuwste tabel!
Hoi

Maria: hoe log jij in op de groep dan?

Ik had het nl altijd onder mijn favorieten staan en hoefde ook geen ww in te typen

welk adres is het van de groep.

en welk ww dan??

er staat nu dak geen lid ben van deze groep....:0((
Hai meiden,

Ik ben dus voor de echo geweest vandaag.

Het zat gelukkig wel op de goede plek maar er was nog geen hartje te zien.De gyn wil over twee weken daarom nog een keer een echo maken want hij denkt dat ik dan toch iets korter zwanger ben dan ik dacht.

Nu moet ik 17 oktober weer een echo laten maken.

Hoe ging het bij jou maria?

Nicky:Ik kom op de group via mijn hotmail.Daar staat dan het nieuws van de group bij en zo kan ik erbij komen.Ik heb het ook een tijdje gehad maar nu gaat het al een hele tijd goed.

Ik ga even aan mijn eten beginnen want dat moet tenslotte ook.

Liefs moon
Luna, wat een schatje is je zoon. Daar kun je met recht heel erg trots op zijn!!

Moon, jammer dat er nog geen hartje te zien was, maar dat is niet vreemd toch voor de duur van de zwangerschap? Nog even geduld en dan zie je op 17 oktober vast zo'n prachtig kloppend hartje.

Onze kleine is een beetje ziek. Heeft een naar hoestje en een beetje verkouden. Ben gisteren even met hem bij de dokter geweest en hij heeft wat medicijnen gehad. Hopen dat het snel beter gaat. Enige voordeel, hij slaapt nu wel lekker veel. Ook wel eens lekker. Ben er zelf vanmiddag ook even ingekropen. Heerlijk even een uurtje geslapen.

Gutje, wat leuk dat jullie voor een huisje bezig zijn. Wij zijn namelijk ook aan het zoeken. Hebben voor volgende week weer een afspraak staan. Huis wat we nu gaan bekijken moet nog wel alles aan gebeuren, maar is wel groot. We hebben best al wat huizen bekeken, maar nog niet "ons" huis gevonden. Hoop dat het snel komt.

Ben verder niet nieuwsgierig hoor, maar ik ben wel heel benieuwd naar het huisje wat jullie graag wullen hebben. Staat het op Funda? Misschien wil je het op de groep zetten...

Ik ga even wat te eten maken, als het goed is komt vriend zo thuis...
Nanette,wat een ontzettend mooi manneke zeg! Wat ben je ook enorm sociaal, echt speciaal hoor...dat je zelfs op je kraambed nog aan me denkt. Super Lief!

Gutje, wat leuk voor je..rijles...spannend hoor! Maar zooo handig! En ook nog voor een nieuw huisje kijken. Te gek! Nu nog een kleintje erbij. Ik blijf voor je duimen. En bij mij is het dus ook spontaan gelukt na meer dan een jaar...er is nog hoop!

Maria; hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop zo voor je dat het snel gaat lukken! Ik guun het je enorm.

Moon; wat leuk he, dat we zo dicht bij elkaar zitten. Voor mij zal het begin juni gaan worden, als alles goed gaat. Ik vind het allemaal zo spannend en hoop dat alles goed gaat.

Nog een sportvraagje; ik doe normaal gesproken Bodypump...kan ik dat nog wel doen? Moon wat weet jij dan over de hartslag? Is dat ook in het begin aan de orde?

Nou ik ga lekker op de bank hangen, ben bekaf en enorm suf (doe allemaal domme dingen) Ik hoop dat ik het nog even geheim kan houden!

Groetjes, Purper

Ook nog een dikke knuffel voor de rest, heb even geen extra scherm open.

Hoi meiden, ik heb m'n gynaecoloog-verhaal even op de group gezet.

Moon fijn te horen dat het op de goede plek zat. Inderdaad niet raar dat de hartslag nog niet te horen is in dit stadium!

Nicky je kunt inderdaad gewoon via je hotmail inloggen op de group, welk wachtwoord jij hebt weet ik overigens niet !

Je komt er ook via www.groups.msn.com

Nou hopelijk lukt het zo!

Ik reageer later weer op iedereen, ben nu een beetje brak.

Slaap lekker!
Hai meiden,

Maria:Te horen is het hartje zeker nog niet maar ik had hele stille hoop dat er misschien al wel wat te zien was.Maar dat was dus ook nog niet zo.We wachten gewoon de 17e af.Ik heb trouwens op de group op je verhaal gereageerd.

Ik merk nu aan mezelf dat ik na die echo van gister toch wat gereserveerder ben.Ik durf nu niet meer echt onbezorgd blij te zijn.Bang om de 17e misschien toch een leeg vruchtzakje te zien.En dan dus weten dat er geen kindje komt in mei.Ik vind het wel erg spannend en denk dat ik toch enigzins met lood in mijn schoenen naar die afspraak zal gaan.Helaas moet ik nog twee weken geduld hebben.

Purper:Ik weet dat je hartslag niet boven de 135/140 uit mag komen want dan wordt je lichaam te warm en komt er minder zuurstof bij de baby.En dat is al vanaf het begin geloof ik dus je zult iets rustiger aan moeten doen met de les.Ik moet ook erg uitkijken nu.Heb wel mee gedaan met de buikspieroefeningen gister maar erg voorzichtig.Heb meer mn nek het werk laten doen.Zo leek het net of ik toch helemaal mee deed.Er zal trouwens vast wel iets te vinden zijn op google over sporten en zwangerschap.En dat suffe herken ik heel erg.Ik zei gisteravond tegen mn moeder:Ik ga zo man even op bed leggen ipv dochter!!!Je bent dus niet de enige.Ben echt benieuwd hoe ik onder deze zs vandaan ga komen.Ik slik nu in elk geval wel visolie pillen.Ze zeggen dat het helpt.Ik merk er alleen nog niks van.

Gutje:Hoe was je eerste rijles????Ging het een beetje?Was je erg nerveus?

Man en ik hebben vanavond alle zskleding van mij van zolder gehaald.Kan ik een kijken wat ik nog wil dragen en wat weg kan.Ik heb in elk geval de bh's al nodig denk ik ant alles gaat een beetje krap zitten nu.Ik ben blij als dat ding af mag.Ik heb trouwens vandaag ook mn eerste echte vreetdag gehad.Niks kon verzadigen.Ik heb me nu helemaal kapot gesnaaid en heb er nu al spijt van.En nu heb ik nog honger!

Hoe zit het trouwens met jou purper?Heb jij het ook zo enorm koud?Ik heb nu mn electrische deken aangezet.Kom ik zo in een lekker warm bed.Mn vingers zijn van ijs en mn voeten ook.Zit nu echt te kleumen bij de pc terwijl de kachel gewoon op 21 graden staat.

Ik moet zo lachen nu......wij horen steeds dochter door de babyfoon.Dachten wij dat ze wakker was.Is man gaan kijken.......blijkt ze keihard te snurken!!!!Dat heeft ze niet van een vreemde (niet van mij in elk geval) hahaha

Ga lekker op mn warme dekentje liggen.Welterusten
moon; wat balen dat je zo onzeker geworden bent. Gewoon erin geloven hoor! Ik heb af en toe ook het gevoel dat ik niet zwanger ben; voel niets, geen verschijnselen...oké behalve van suf zijn. Echt NIET normaal gewoon; namen, datums, woorden, zinnen ik haal echt alles door elkaar. Het valt collega's ook heel erg op....oooooooo....als ik het nog maar een week of 8 kan verbergen.

Bedankt voor je info over het sporten. Ik denk dat ik de lessen niet meer ga doen, ik ga maar een beetje fietsen en lopen en wat apparaten doen.

Wanneer moet je eigenlijk een afspraak maken met de VK?

Groetjes Purper
Hai Purper:Als het goed is kun je nu al bellen en dan hoor je vanzelf wel wat de vk wil.Of ze meteen een afspraak wil maken of dat je later nog een keertje terug moet bellen voor een afspraak.Dat was bij mij de eerste keer wel zo en nu wacht ik gewoon de echo van 17 okt af.Ik kan wel nu al gaan bellen maar straks blijkt er niks in te zitten en dan heb ik voor niks een afspraak.En waarschijnlijk ben ik dus iets minder ver als dat ik dacht.En dat suffe.....heeel erg herkenbaar!En ik heb vandaag voor het eerst weer een zsbh aan.Man,wat zit dat lekker zeg!Die andere knelden zo erg.Dat deed gewoon zeer.Manlief zei al gister:Jezus wat worden ze groot.Nou ben ik nog maar heel erg in het begin.Wat moet dat wel niet worden denk ik dan.

Ik heb het vanmorgen wel tegen de vrouw die ons lesgeeft gezegd.Ze vroeg ernaar omdat ik vorige week had gevraagd over die buikspieren enzo.Ik heb vandaag met buikspieren gewoon net alsof mee gedaan.gewoon alleen mn hoofd opgetild en meer niet.Heb wel gezegd dat ik nog voor een echo moet om te kijken of het niet buitenbaarmoederlijk zat (heb ik natuurlijk al gehad maar dat hoeft zij niet te weten) en dat nog niemand het wist.Dus of ze het wel even stil wil houden.Dat zou ze doen.

Ik ga mn naaispulletjes even klaarzetten want manlief gaat zo de naaijuf halen.Ga ik weer verder aan het pietenpak.De broek is in elk geval bijna af.

Groetjes moon
Jemig,wat is het hier rustig zeg!

Dacht...ga ff lekker bijlezen maar er is hier niks bij gekomen.

Ben gisteravond naar een optreden van de 3 j's geweest in Volendam.Dat was leuk joh!Ze zijn echt heel erg goed.Lag om 12 uur in bed.En vanmorgen stond om half 8 weer de wekker.Dochter heeft bij moeder geslapen omdat manlief ook moest werken vandaag.Ik moest om half 9 beginnen en stapte pas om kwart voor vijf vanmiddag het huis weer binnen.Ik ben meteen even op de bank geploft want man had meiske mee genomen naar zijn moeder.Had dus even een urrtje voor mezelf.Heb niet geslapen maar ben wel even lekker uitgerust.Misschien haal ik de elf uur wel hahahahahaha.

Ik ga nog ff op het mei topic kijken en wens jullie allemaal een prettig weekend.

Groetjes moon
Hé meiden,

Even een update van mijn kant. Alles gaat goed hier. Roán doet het prima. Het is een heerlijk ventje, hij huilt weinig. Alleen als hij honger heeft en het te lang duurt kan ie een flinke keel op zetten. Hij ligt erg graag in mijn of hubbies armen. Als ie een volle buik heeft en lekker bij ons ligt is meneer helemaal tevreden.

Met mij gaat het ook goed, alleen de nachten beginnen me nu wel op te breken. Hij komt 's nachts meestal zo elke 2 uur en dan kom je dus bijna niet aan slapen toe. Morgen komt er iemand van het cb om hem te wegen. Ik hoop maar dat ie aangekomen is. Gelijk maar even over de borstvoeding hebben. Of ik het allemaal wel goed doe. Wordt er namelijk wel een beetje onzeker van.

Het lukt me helaas nog niet om uitgebreid te reageren. We hebben nog dagelijks kraamvisite en daarnaast ben ik ook gewoon druk met Roán en zijn zus. We moeten echt nog een ritme vinden. Ook probeer ik tussen de middag nog een hazeslaapje te doen om zo een beetje bij te slapen.

Nouja het komt allemaal wel weer. Heeft gewoon even de tijd nodig.

Purper en Moon, hoe is het met jullie? Nog helemaal in de wolken?

Moon, wachten duurt lang hé? Ik hoop voor jou dat het heel snel 17 oktober is en dat je dan een mooi kloppend hartje mag zien meid. Purper wanneer heb jij je eerste afspraak?

Kim, jij bent de eerstvolgende die uitgerekend is. Alles goed met jou en je kindje? Ik ben benieuwd wanneer jouw kindje zich meldt.

En dan duurt het nog even voor de volgende, mei 2008 is de eerstvolgende. Dan zijn de eerste kindjes alweer een jaar. Ongeloofelijk hé?

Liefs Nanette

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven