wil niet naar school

03-02-2010 10:26 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 10 en heeft soms echt moeite om naar school te

gaan.

Hij zegt dat hij een stomme en strenge juf heeft.

Nu heeft hij op 6 maanden tijd al 4 verschillende jufrouwen gehad ,en dat is voor een kind ook niet goed lijkt me.

Vandaag was het weer tranen met tuiten en wou echt niet naar school, ik had hem thuisgelaten ,en hij was zo blij.

Ik weet van mezelf vroeger dat ik ook wel eens een dagje thuis bleef, en de dag erna ging het dan echt een stuk beter op school ,en dan zag ik het ook weer zitten

zou het kwaad kunnen als ze af en toe een dagje thuis blijven

of doe ik daar meer kwaad dan goed mee ?
Hard? Een kind dat leert dat spijbelen okay is vind ik veel erger.

Veel eisen? Gewoon naar school gaan, vind ik niet veeleisend.

Uitrusten van school kan op woensdagmiddag, in het weekeinde en in een van de vele schoolvakanties.

Als een kind al moe wordt van een schoolweek is er wat mis.
Ik liet mijn kinderen juist altijd naar school gaan als 'geen zin' aan de orde was.

Ook mijn kinderen hebben te maken gehad met wisselende leerkrachten en er waren krengen bij en ook lieverds.

Ja, en zo zal je dat later ook tegenkomen in de grote mensenwereld. De een is aardig en de ander niet, en met de een kun je veel beter opschieten dan met de ander.

Je zal met allerlei mensen moeten kunnen omgaan.

Hoe eerder je dat leert, hoe beter het is.

Dat zei ik dan tegen mijn kinderen, en ook tegen ouders die mij vroegen of ik niet ging klagen bij school over die en die.

Daarentegen gunde ik mijn kinderen af en toe wel 'ns een snipperdag.

Bijvoorbeeld als 's morgens al duidelijk was dat het regende en stormde en dat de hele dag zou duren, en het zo lekker zou zijn eens een dagje gezellig binnen te tutten.

Of juist als ik met mijn onderbouwkleuter achterop de fiets naar school ging en het was stralend weer en ik wist dat ik fijn naar de markt zou fietsen, in het zonnetje op een terrasje zou gaan zitten, dan gunde ik dat joch ook een vrije ochtend en een ijsje, en dan zei ik vlak voordat we bij school waren, zullen we er tussenuit knijpen vandaag?

Ze zitten nu op de middelbare school, ze weten dat dat nu niet meer kan, maar zeggen dat ze dat vroeger af en toe heerlijk vonden.
Je wilt je kinderen ook niet leren dat mensen in een machtspositie je als shit kunnen behandelen, en dat daar niks tegen te doen is!

Als een leraar(es) inderdaad zijn of haar machtspositie misbruikt, dan moet daar zeker tegen opgetreden worden.

Toen ik van basisschool wisselde, is bijna mijn hele klas van school veranderd... en die huidige leraar had tegen mijn klasgenoten gezegd dat het hun schuld was dat ik die school niet trok!
tuurlijk LL, maar ik zie in de OP nergens staan dat de juf haar machtspositie misbruikt. Alleen dat het kind haar streng en stom vindt.

Dat jij destijds wel zo'n exemplaar getroffen hebt is vervelend, maar gelukkig nog steeds een incident.

En dan nog...ook dan is klakkeloos thuishouden niet de manier. Het probleem op school aankaarten en tot een oplossing is het enige goede antwoord.
quote:Starshine schreef op 03 februari 2010 @ 12:31:

Hard? Een kind dat leert dat spijbelen okay is vind ik veel erger.

Veel eisen? Gewoon naar school gaan, vind ik niet veeleisend.

Uitrusten van school kan op woensdagmiddag, in het weekeinde en in een van de vele schoolvakanties.

Als een kind al moe wordt van een schoolweek is er wat mis.Voor sommige kinderen is 'gewoon naar school' moeten wel veeleisend. School is voor mijn kind gewoonweg een ramp en ik denk dat de juf ook wel blij is, als hij er een dagje niet is.
Ik ben zelf leerkracht en als een kind toch herhaaldelijk thuis aangeeft dat hij niet naar school wilt en zich niet prettig voelt op school is er toch wel echt iets aan de hand...

Probeer er achter te komen of het alleen aan de verschillende juffen ligt of dat er misschien een andere oorzaak is?

Pestgedrag, faalangst, niet goed in de groep liggen.

Misschien een idee om met de directie van de school gaan praten? Aangezien er al in een korte tijd diverse leerkrachten voor de klas hebben gestaan...lijkt me dit echt niet bevorderend...mijn kids zijn al van slag als ik een week ziek ben en ze hebben dan 1 andere juf of meester.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kind thuis gelaten hebt voor een dag, maar dat is natuurlijk niet altijd een optie. Naar school gaan moet gewoon...

En mocht dit allemaal niet helpen, misschien een andere school?

Succes ermee!
Nimmie, je staat voor de klas en schrijft een kind wilt? Dat is wel de ergste maar niet de enige fout in je post.

Ik maak me toch steeds meer zorgen over het niveau van leerkrachten. Volgens mij kunnen de kinderen maar beter geen taalles krijgen op school.
quote:Starshine schreef op 03 februari 2010 @ 13:59:

tuurlijk LL, maar ik zie in de OP nergens staan dat de juf haar machtspositie misbruikt. Alleen dat het kind haar streng en stom vindt.

Dat jij destijds wel zo'n exemplaar getroffen hebt is vervelend, maar gelukkig nog steeds een incident.

En dan nog...ook dan is klakkeloos thuishouden niet de manier. Het probleem op school aankaarten en tot een oplossing is het enige goede antwoord.Nou, het enige goede antwoord?? Het is jouw mening maar dat wil niet zeggen dat dat alleen juist is. Vind jou een harde en zou je niet graag als moeder hebben als kind.
quote:Roelfien schreef op 03 februari 2010 @ 15:41:

Nimmie, je staat voor de klas en schrijft een kind wilt? Dat is wel de ergste maar niet de enige fout in je post.

Ik maak me toch steeds meer zorgen over het niveau van leerkrachten. Volgens mij kunnen de kinderen maar beter geen taalles krijgen op school.

wat moet er volgens jou dan staan...wilt met een d?

De regel is stam+t

Ik wil

jij wil

hij wilt
quote:nimmie2007 schreef op 03 februari 2010 @ 16:08:

[...]

wat moet er volgens jou dan staan...wilt met een d?

De regel is stam+t

Ik wil

jij wil

hij wiltSjonge, jij bent wel heel erg zeg, het was dus niet per ongeluk. Het is natuurlijk 'hij wil', zonder t dus.
kijk eens aan...kun je zo mijn baan nemen!!! Ik zou zeggen...leerkrachten te kort...
Bron: http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=38856

Vraag

Is het hij wilt of hij wil?

Antwoord

Correct is: hij wil.

Toelichting

Bij de meeste werkwoorden krijgt de vorm van de tegenwoordige tijd voor de derde persoon enkelvoud de uitgang -t. De onregelmatige werkwoorden kunnen, zullen, mogen en willen zijn uitzonderingsgevallen, evenals het werkwoord zijn (hij is). De vorm voor de derde persoon enkelvoud is bij kunnen, zullen, mogen en willen gelijk aan die voor de eerste persoon: hij kan, hij zal, hij mag, hij wil.

In die delen van het taalgebied waar de uitgang -t vaak komt te vervallen (hij heef, hij blijf enz.), is wel eens sprake van verwarring en wordt de -t soms hypercorrect toegevoegd: hij wilt.
quote:nimmie2007 schreef op 03 februari 2010 @ 16:19:

kijk eens aan...kun je zo mijn baan nemen!!! Ik zou zeggen...leerkrachten te kort...Nou, ik zou me schamen als ik jou was.
Maar om er even op terug te komen...

de vervoeging van willen is onregelmatig.

Daarbij kun je "willen" formeel en informeel gebruiken.

Tegenwoordig is het zo, dat "hij wil en hij wilt" beiden gebruikt kunnen worden in de Nederlandse taal.

Ik heb het ook even gegoogled of het klopte dus...

Maar om je gerust te stellen...ik zal meteen even nieuwe taallessen gaan volgen...
fijn dat we ook afdrijven van het onderwerp waar het echt om gaat...het kind!
Roelfien, Nimmy heeft gelijk hoor, google maar! Ik werd ook gelijk nieuwsgierig over hoe het goed gespeld moet worden, maar het kan inderdaad formeel en informeel.
toch maar niet ruilen dan?
quote:Bianca40 schreef op 03 februari 2010 @ 16:35:

Roelfien, Nimmy heeft gelijk hoor, google maar! Ik werd ook gelijk nieuwsgierig over hoe het goed gespeld moet worden, maar het kan inderdaad formeel en informeel.'Hij wilt' is fout. Dat er steeds meer mensen zijn die dat zeggen, betekent niet dat het nu ineens correct is. Het is ook de bedoeling dat kinderen op school de taal goed krijgen aangeleerd. Of wordt 'hun hebben' tegenwoordig ook goed gerekend?
Hij wilt? Het zal best mogen maar ik vind het niet klinken....

Maar dat terzijde. Ik wul wil dan ook geen lerares worden.

Ik vind dat er erg heftig gereageerd wordt op to.

Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind niet naar school wilde.

Ik heb het het eerste half jaar gehad toen ze 4 was en heb haar nooit thuis gehouden als ze niet wilde omdat ik idd niet door wilde laten schemeren dat dat een optie was.

Wel heb ik haar af en toe een dagje thuis gehouden om samen iets leuks te doen. Maar dan "gewoon" omdat "iedereen lekker naar school moet en jij niet".

Binnenkort wordt ze 5 en houdt dat op.

Met een kind van 10 lijkt het me geen optie.Wel zou ik heel snel met de school gaan praten over zijn probleem en wat daar aan te doen is.

Heeft hij wel vriendjes?
Ik ken een leerkracht overigens die "hij heb" zegt....

Lijkt me ook geen gewenste situatie.

Maar zoals gezegd, er is een tekort dus ook 'hij heppers" komen aan de bak.
Ik ga eens naar school om met de juf te praten.

Ik weet dat mijn zoon er geen misbruik van maakt.

Hij was even blij dat hij geen stres meer had vandaag van school, en als hij dat zegt ,vind ik dat toch ook zielig,dat je als kind bent ,toch stres hebt op school.
Dat is zeker zielig. Een kind moet geen stress hebben van school. Goed dat je met de juf gaat praten, hopelijk helpt het.
quote:Kim3 schreef op 03 februari 2010 @ 12:22:

Ik ben absoluut voor een kind af en toe een dagje thuishouden, even bijkomen, even genieten van volledige aandacht van een van de ouders. Dit kan toch? Op zaterdag, én op zondag, én tijdens de schoolvakanties, én op de woensdagmiddag. Als die ouders ook tijd willen maken tenminste.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:blafffie7 schreef op 03 februari 2010 @ 17:01:

Hij was even blij dat hij geen stres meer had vandaag van school, en als hij dat zegt ,vind ik dat toch ook zielig,dat je als kind bent ,toch stres hebt op school.En van wie leert ie dat woordje "stress" eigenlijk?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik neem aan van horen zeggen?

Mijn kind van vier zei van de week: "ik heb eens nagedacht en mijn mening is anders"....

Ja van wie leer je dat soort termen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven