Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
wij hebben het ook al over een tweede gehad hoor... nu 'mag' ik met een keizersnee het eerst komende jaar niet zwanger worden, maar daarna willen wij ook graag een broertje of zusje voor onze mini. Vind het wel leuk als er niet zoveel tijd tussen zit.
Ik wilde zelf minimaal een jaar "rust" voor mijn lichaam. Zo'n twee en een half jaar leeftijdsverschil vind ik wel mooi. Nu is Veraman het wel met me eens. Maar ja, hoe plan je zoiets he?
dat plan je niet vera. Zodra je er weer aan toe bent neem je plaats in de onderste tabel en dan beginnen we weer opnieuw
Teddy, dat bedoel ik inderdaad. Ik kan twee en een half jaar wel een mooi verschil vinden, maar misschien wordt het wel langer. Ach, wie weet krijg ik ook eerder de kriebels !
allemachtig ik ben me toch een partij moe. Valt best zwaar. Zorg al een week alleen voor die kleine meid en nu is Teddyman ook nog ziek, dus die moet ik ook 'verzorgen'. Vanmiddag leek het beter te gaan, maar hij heeft nu weer 40 graden koorts.

Hulde voor alleenstaande moeders zeg!

Meisje is ook beetje uit haar ritme en huilt veel vandaag. Ze doet echt hazeslaapjes en wordt dan huilend wakker. Tja heeft ze dan honger of gewoon geen slaap meer? Voedingsritme is er dus ook wat uit vandaag. Ze slaapt nu weer en ik hoop dat ze dat tot half 11/11 uur volhoudt. Ben zo bang dat Teddyman haar aansteekt met die keelontsteking. volgens de dokter viel het wel mee, maar het is toch een virus. Ben dus heel panisch elke keer mijn handen aan het wassen.

nu hoop ik dat ik rustig op de bank naar america's next topmodel kan gaan kijken.
Arme Teddy! Kan me helemaal voorstellen dat het pittig is in je eentje. En dan ook nog een zieke man verzorgen (wat op zich bijna zwaarder is dan een babietje verzorgen :-) ). Ik had ook gehoord dat kleine babies niet zo gauw een verkoudheidsvirus overnemen, schijnen ze veel weerstand tegen te hebben. Hopelijk voor jullie is dat ook zo.

Misschien heeft je kleine een regeldag ofzo?
Hoi meiden,

Gezellig hier vandaag! Ik was weer een hard-working-mum . Geen tijd gehad voor jullie . Maar euh, wat zijn jullie allemaal enthousiast over een tweede! Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken! Ik vond de eerste 3 maanden best heftig. Een kindje dat weinig besef heeft van zijn omgeving, bijkomen van een heftige bevalling, gebroken nachten, ritme zoeken. Ik vind dat we het nu lekker op de rit hebben en ik moet er echt nog niet aan denken dat er al een tweede op komst zou zijn. Of ben ik nu een ontaarde moeder ?

Teddy, wat sneu voor Teddyman. Hopen dat hij snel weer opknapt.

OGG, ook al zo sneu voor jouw ventje. Wat zijn ze toch zielig als ze ziek zijn. Ze hebben al zo'n hoog knuffelgehalte en zeker als ze ziekjes zijn wil je ze niet meer loslaten.

Mimpje, jij maakt het ook spannend zeg. Hou hem nog maar een paar dagen op hoor! Wel balen dat je zo slecht hebt geslapen. Ik hoop op een goede nacht voor jou.

Michigan, je klinkt gelukkig . Ik ben benieuwd naar je verhaal. Maar geniet eerst maar lekker van jullie kleine meid, wij komen daarna wel een keer.

Ik ga nog even naar de mail en dan lekker relaxen op de bank. Ik ben wel weer aardig opgeknapt. Nog wel steeds wat hoofdpijn maar dat komt ook door de drukte op mijn werk. Uk heeft zijn dag niet helemaal. Huilerig geweest bij oma. Vanavond ging het wel weer. Sprongetje misschien? Of zit dat niet rond 4 maanden?

Teddy, welke fiets heb jij ook alweer? Wij zijn ook zoekende.....
De rest natuurlijk ook

Vera, balen van je bekken. Niet leuk
ellein ik heb een avancer malibu. eigen merk van de profile en de fietswereld.
Idd, een zwangerschap valt niet echt te 'plennen'. Je hebt heel erg veel geluk als je zwanger wordt, tenminste , zo zie ik het.

Zieke mannen zijn nog zieliger dan zieke babies...tenminste, dat vinden zieke mannen...

Ellein, heb er even 'Oei ik groei' op nageslagen en je hebt gelijk, een sprongetje rond 4 1/2 maand. MiniOGG lijkt ook alweer in het beginstadium te zitten...maar het kan ook door zijn algehele zielig-zijn komen...

Vera, ik zal zo alvast eens even wat op de mail zetten. En natuurlijk ben ik al flink begonnen met bijlezen...mooie bezigheid om de slaapjes van mini mee te vullen (wanneer ik tenminste niet aan het wassen/strijken/poetsen enz. ben, haha!) want ik werk dus idd. nog niet.

Heb mijn sportplannen voor vanavond even in de ijskast gezet. Sportmaatje was ziek. Ach, nu heb ik tenminste lekker Greys kunnen zien!
Hoi meiden!

Was vandaag begonnen met een verslag van de bevalling maar het is nog niet gelukt het af te schrijven. Dat komt dus (hopelijk) morgen pas! Maar ik wilde jullie even laten weten dat het allemaal hartstikke goed gaat hier. Moe, maar heel gelukkig. Meisje doet het goed en we zijn heerlijk aan elkaar aan het wennen. Ik ga nu weer voeden en dan... slapen........

Hopelijk tot morgen, liefs en een dikke knuffel en heel erg dank voor jullie lieve meeleven van de afgelopen dagen!!!

x Michigan
Een hele goede morgen!

Ons meisje heeft weer netjes 8 uur tussen haar voedingen laten zitten, mijn borsten stonden nog net niet op springen, de poep en plas is dit keer in de luier gebleven en de kleine ligt nu weer heerlijk rustig te slapen in haar bedje. Zo wil ik elke morgen wel beginnen!!

Michigan, leuk om een berichtje van de roze wolk te krijgen. Geniet maar heel erg van deze eerste dagen. Ik kijk er nu al met weemoed op terug. Zo erg heb ik genoten. En het is een cliche, maar ze groeien zooooo snel!!! Ben benieuwd naar je verhaal en hoe groot/klein je mini is!

Teddy, hoe voelt Teddyman zich?

Ellein, met mijn bekken gaat het juist heel goed. Geen afspraak meer bij de fysio, hopelijk is dat ook niet meer nodig. Als jij een ontaarde moeder bent, dan ben ik het ook. Ik moet ook nog even niet denken aan een tweede hoor. Eerst maar eens aan dit nieuwe leven wennen.

Weer een sprongetje dus. Hoe vaak heeft een kindje dat eigenlijk?

OGG, hoe is het vandaag met de kleine man? Succes met bijlezen, haha!

Helemaal eens, een zwangerschap op zich is al een groot wonder, laat staan wat er uit voortkomt.
michigan geniet maar lekker!!

meisje heeft vanacht geslapen van 23.15 tot 6.15!! joepie! nog niet zo fijn als de 8 uur van jou vera maar vond dit ook erg prettig. Ze was alleen wel erg uitgeslapen want daarna wilde ze eigenlijk niet meer. Half uurtje en weer wakker, weer half uurtje. Nu ligt ze lekker in de box naar haar beestjes te kijken. Zo maar even een badje maken.

ellein ik hoef nu ook nog geen tweede hoor...maar wil volgend jaar wel weer beginnen. Dus op z'n vroegst is hij/zij er dan in augustus 2010. Maar dan moet ik wel heel erg veel geluk hebben.
Michigan, wat klink je heerlijk ontspannen! geniet maar fijn van de kraamtijd.

Vera, fijn dat je geen last meer van je bekken hebt. En alweer zo'n lange nacht gemakt.. Huilt ze nog veel tussen de slaapjes en voedingen door?

Pfff.. Ogg, Ellein en Teddy, kan me voorstellen hoor dat je hoofd nu nog niet staat naar baby nr. 2. Ze zijn nog zo klein, je bent pas net gewend aan je nieuwe leven, om t nog maar niet te hebben over je lijf. Maar goed, ik ken ook mensen die binnen rim een jaar weer een 2e kind hadden.

Met mij alles goed. Werd wel wakker met keelpijn, dus dat is minder. Maar goed.. heb het sporten ook weer wat meer opgepakt, gisteravond lekker naar yoga geweest.
Teddy, ik merk dat ons ukkie na zo'n lange nacht ook meer wakker is. Normaal valt ze gelijk in slaap na een voeding, nu ligt ze nog een tijdje heerlijk rond te kijken en met me te knuffelen voordat ze weer moe wordt.

Maarre... 7 uur is ook al heel mooi!

Missc, ze huilt niet veel de laatste dagen. Alleen als ze moe is en tussen 17 en 18 uur lijkt ze echt een huiluurtje te hebben. Als dat alles is zijn wij dik tevreden!

Wat fijn dat je je nu beter lijkt te voelen. Vervelend van die keelpijn, maar ik begrijp dat je misselijkheid wel ongeveer weg is?

Het leek hier net we de hotline. Ik kreeg zoveel telefoontjes tijdens de voeding en het badje. Dan weet je pas echt wat multi-tasken is. Ik kreeg dus oa een telefoontje van mijn werk, over de veranderingen. Ik krijg een nieuwe leidingevende, er gaan mensen weg, andere mensen worden overgeplaatst en het ergste: ik krijg een nieuw bureau. De plaatsing van dat bureau is zodanig dat iedereen op mijn scherm kan kijken. Boehoe! Dat wordt dus niet vaak forummen....
hoi meiden

laatste dagje vrij voor mij, morgen begint het werkende leven weer!

Michigan, wat klink je idd gelukkig. Ik ben net als iedereen hier erg benieuwd naar je verhaal. Hoe ging je bevalling, hoeveel weegt je meisje, hoe ziet ze eruit etc etc. Maar geniet ook lekker en breng ons op de hoogte wanneer jij eraan toe bent.

Vera, handig is dat he, mijn moeder belt ook altijd op de meest ongelegen momenten. Jammer van je bureau! Je dochter klinkt trouwens als een tevreden meisje.

Missc gelukkig is de misselijkheid nu echt over, wel jammer dat je nu wat andere kwaaltjes hebt. Maar klinkt niet als zwangerschap gerelateerd. Geloof dat er wel iets heerst qua keelpijn ed.

Teddy hoe is het nu met de ziekenboeg?

Ellein ik was jullie maar aan het plagen hoor met een 2de. Hihi gewoon lekker doen wat voor jullie goed voelt en vooral niet teveel naar mij luisteren.

OGG ik ben benieuwd naar jou verhaal op de mail hoor. Helpt de creme al een beetje voor kleine man?

Bep als je het leest, succes met de laatste loodjes!

Hier weinig aan de hand, merk wel dat ik heel positief ben ingesteld dus hopelijk heeft dat effect. Is in ieder geval wel fijn. Ik zit weer echt lekker in mijn vel! Wat dat betreft is deze maand rust echt goed geweest.

Manlief en ik gaan trouwens zaterdag naar de emigratiebeurs. We hebben besloten dat in plaats van er alleen maar over praten we er nu maar eens echt wat mee gaan doen! Ierland gaat het dan niet worden, dat andere eiland ook niet. Te klein te weinig werk voor manlief. Maar de droom voor scandinavie blijft. Eigenlijk heb ik altijd wel daarheen gewild, maar geloof dat manlief nu met mij mee droomt. Spannende plannen allemaal en is niet in paar maandjes geregeld. We hebben bedacht dat ons streven ergens half tot eind 2010 gaat zijn. Dan kunnen we daar langzaam heen gaan plannen!

Zo zijn jullie ook weer op de hoogte wat er in mijn hoofdje omgaat!

x Floortje
Inderdaad Vera, de misselijkheid en het kokhalzen is voorbij, joepie!!!!

Ik merk dat het echte genieten nu gaat beginnen. Wel is mijn bloeddruk aan de lage kant, waardoor ik snel moe ben en het veel koud heb. Maar ach, daar valt goed mee te leven!

En wat balen zeg van je nieuwe werkplek.. moeten we je straks veel gaan missen..

Floor, geniet lekker van je laatste 'vrije' dag.. morgen weer aan de slag! Spannend en leuk! En jullie emigratieplannen klinken ook spannend en leuk! Scandinavie.. wauw! Mooi, hebben jullie al een voorkeur voor 1 van de 3 landen?
wat een leuke plannen floortje! klinkt goed. Maar wel een hele stap hoor. Wat fijn dat je je weer zo goed voelt. Dat kan alleen maar positief uiitpakken.

Ik heb net die muts van felicitas op bezoek gehad. Mijn god het leek wel of ze een heliumballon had ingeslikt. Ze praatte alsof ik 12 was. Ik heb hier een hele leuke aanbieding voor je....jaja een of ander sesamstraatpakket met boekjes, dvd's en een knuffel. Betaal je 12x 17,50. das 210 euro!! ja doei!

Dan heb ik nog iets anders voor je..ook heel leuk..een abonnement op allerlei babytijdschriften.

Op zich wel leuk, maar doe maar niet. Ze heeft wel alle 'gratis' nummers achtergelaten. Dus heb weer wat gelezen.

Ze was gelukkig niet zo pusherig (is dat een woord?), dus ze nam wel genoegen met 'nee liever niet'. Heb wel een boek gekocht over gezondheid en veiligheid. Dus daar staat in wat je moet doen in bepaalde situaties. Alle kinderziektes en kwaaltjes staan erin, maar ook over ongelukken in huis, een gifwijzer, een ehbo bijlage. Die was nog betaalbaar en leek me wel handig.

vera fijn zo'n nieuwe werkplek. Bij mij kan ook iedereen op mijn scherm kijken. Dat was dus altijd snel snel en een back-up scherm erachter zetten zodat je snel kan wegklikken.

Teddyman voelt zich weer wat beter. Ik heb vanacht trouwens op de bank geslapen. Teddyman lag zo te snurken en te draaien, ik kon niet slapen en ik was zo moe van de afgelopen week, dat ik besloot op de bank plaats te nemen, Gelukkig werkte mini ook mee en ben ik heerlijk bijgeslapen.
Missc ja onze voorkeur gaat uit naar Zweden. Er is daar nog volop werk voor ons beide, de Zweedse overheid stimuleert Nederlandse emigranten om die kant op te komen. Huizen zijn goedkoop en mooi, land is super mooi, sociale stelsel is goed etc etc. Noorwegen zou ook kunnen maar daar is minder werk, Finland is een geweldig land maar de taal is echt te moeilijk en Denemarken trekt ons niet zo, wel voor vakantie maar niet om te wonen.
Teddy cross, ja idd een hele stap maar daarom ook goed voorbereiden. Als we na de beurs nog zo enthousiast zijn als nu gaan we ergens in september starten met een taalcursus voor beide.

Gelukkig voelt manlief zich weer wat beter bij jou, wel vervelend dat je op de bank geslapen hebt. Of heb je een bank die lekker slaapt? Wij hebben gelukkig ook nog een extra bed, maar moet zeggen dat ik daar nog nooit in ben gaan liggen.
Hahahaha Teddy... grappig dat bezoek!! Je hebt t overleefd en zit niet met allerlei abonnementen opgezadeld die je eigenlijk niet wilde, goed zo!!

En op de bank geslapen, ach meissie! Gelukkig heb je wel je uurtjes slaap kunnen pakken!

Floor, ben 1x in Zweden geweest... mooi land!
we hebben een hele fijne bank. Lekker in een slaapzak. Ik heb heerlijk geslapen hoor.
Dag dames!

Hier een redelijk goede nacht achter de rug (met hulp van paracetamol), en net gezellig op de thee bij mijn buurvrouw, die een kleintje heeft van 5 weken. Dus ik had een goed humeur, en dat is nu nog beter want we hebben plek bij de kinderopvang!!! Joehoe, helemaal gelukkig!! Voor het eerste jaar zitten wij goed. Heerlijk idee.

Maar goed dat je een fijne bank hebt Teddy, wij hebben nog een heerlijk logeerbed, ben benieuwd of ik daar ooit slaap...of manlief natuurlijk!

Floortje mooi land hoor Zweden, wij gingen vroeger altijd op vakantie naar Noorwegen en Zweden. Prachtig! Hoop dat jullie droom uitkomt.
Ik moet trouwens een bevestinging sturen aan het kdv, dat we de plaatsing willen. Nu wilde ik mailen " wat fijn voor jullie dat onze baby op de groep geplaatst kan worden" het is natuurlijk ook wel een hele eer voor ze.
mimpje hehe zou dat gewoon mailen want idd jullie kindje is een heel bijzonder kindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven