Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Beetje laat maar, Meld! Ik was vanmiddag op de thee bij iemand, ik doe de hele dag dingen zodat ik niet in slaap kan vallen. We gaan eens kijken of ik dan de nacht goed doorkom.

Nu nog 3 uur wakker blijven en dan mag ik naar bed....streng he!

Ik moet je nummer nog wel even opslaan Floortje, want nu kan ik je niet eens smsen....

Ga even bijlezen, dag dag
mimpje aha daar ben je! Toch niet aan het bevallen!

Waarom moet je eigenlijk wakker blijven? Je mag ook mee naar mijn werk, mag je samen met mij wakker zijn.

Hoop eigenlijk dat ik vannacht wat ga doen, op zich is het makkelijk verdienen zo, maar als ik dan niet thuis kan slapen dan liever aan het werk.

Slapen doe ik immers het liefste gewoon in eigen bed naast manlief!
Ik hoop Floortje, dat als ik overdag wakker blijf ik als een blok in slaap van vanavond en dan morgenochtend pas wakker wordt. En niet om 3 en 4 en 5 en 6 uur!

Dan kan ik straks nog lang zat doen.

Thuis slapen is natuurlijk ook gewoon het gezelligst, en een baby ter wereld helpen is toch het vak waar je voor gekozen hebt. Laat ze dan maar komen toch?
was ik ook nog even,

floor fijn dat je zo goed kan praten met manlief. Tis voor hem ook niet niks natuurlijk. Toch komt het wat onverwachts dan. Goed dat je zo positief bent. Hoop dat je vannacht weer zo'n rustige nacht hebt. Maar mooie baby's op de wereld helpen is wel een goede reden om op te staan natuurlijk.

mimpje hopelijk slaap je goed vannacht. Maar pak overdag ook je rust hoor!

rossia Teddyman heeft inderdaad die medicijnen die je noemde. Hoop voor hem dat het werkt.

vera ik voel me niet zo prettig met voeden in het 'openbaar'. Een flesje doe ik liever. Opwarmen gaat altijd wel goed. Ben niet bang dat mijn productie omlaag gaat. zolang je het niet dagelijks doet en bij thuiskomst gaat kolven moet het wel goed gaan.

Wat mooi dat jullie je meisje laten dopen. Vind het altijd iets 'magisch' hebben. Ik ben zelf zonder geloof opgevoed, dus weet er niet heel veel van, maar ik vind het prachtig zoals het omschreven wordt (heb wat informatie opgezocht) Moet een hele speciale dag voor jullie zijn. Dan krijgt ze ook zo'n mooie doopjurk aan toch? Dezelfde waar je zelf in gedoopt bent?
Teddy, ik vind voeden in het openbaar ook niet echt prettig. Vooral nu ze soms heel onrustig drinkt kan ik het niet goed verbergen zeg maar. Misschien dat ik ook jouw methode een keer probeer.

Ik zal even wat op de mail zetten over het dopen.
meiden, goedemorgen op deze zonnige dag!

Is iedereen al op pad, lekker de zon in?

Ik moet nog even een paar uurtjes buffelen en dan mag ik ook lekker naar buiten

Ik kom vanavond gezellig bijkletsen en reageren, fijne dag allemaal!
Goedemorgen!

Wat een stralende dag! Jammer dat ik binnen moet zitten. Straks maar even een wandelingetje maken.

Vera, wat leuk dat mini gedoopt wordt! Ben je eigenlijk ook in de kerk getrouwd? Vandaag en morgen op zoek naar nieuwe kleren of staak je de zoektocht? Ik zal later je verhaal op de mail even lezen.

Missc, ben jij gisteren nog geslaagd of niet meer geweest??

Teddy, hoe gaat het met Teddyman? Bij mij werken die medicijnen al heel snel, dus hoop dat hij er ook snel weer bovenop is!

Mimpje, lekker geslapen vannacht? Hoe is het pfffff pffffffff

OGG, ik weet dat ik Rossiaman ook kan vragen. Heb geen haast hoor. Het kriebelt af en toe een beetje en ben eigenlijk ook rete nieuwschierig hoe Rossiaman mij zou vragen hihi!!

Floortje, blijven praten hoor met Floorman. Jullie moeten samen achter elke beslissing staan.

Gorgi, heel veel succes vandaag! Ben zeer benieuwd.

Ellein, je hebt een zonnige mamadag vandaag. Leuke dingen op het programma staan?

*zwaai* naar de rest!
Hey meiden,

Wat een prachtweer op mijn mamadag .

Vera, wat leuk dat jullie mini nu al laten dopen. Is best snel of niet? Ik ben zelf wel gedoopt maar niet echt gelovig opgevoed. Wij doen er zelf niet wat mee, maar ik kan me voorstellen dat het dopen iets heel moois is!

Ik heb uk de vorige keer een zetpil gegeven na de prikjes. Hij was toch wat huilerig en met die zetpil gaat het weer prima. Dat zijn echt wonderdingen . Dus als je ze nog niet in huis hebt, snel halen! Toen uk vorige week koorts had hebben we hem er ook 1 gegeven en toen was de koorts met 2 uurtjes helemaal weg.

Floor, nu komt dus ook de emotie bij floorman eruit. Wie weet is het helemaal niet meer nodig om een behandeling te starten. Dat zou natuurlijk het beste scenario zijn. Fijn dat jullie er nu wel samen goed over kunnen praten.

En wat een luxe zeg, nachtdienst en dan gewoon kunnen pitten

Missc, buffelze dan, en het is heerlijk wandelweer! Goede dag uitgekozen dus .

Rossia, het was gezellig vannacht he? heb over je gedroomd. Je was bij mij, het was erg gezellig. Je had een busje met een enorme laadbak erachter (misschien omdat je al die medicijnen hebt opgehaald ofzo ). Het was bij mijn schoonouders thuis en het was best wel raar. Ineens was je daar, maar we hadden het toch ook wel afgesproken. Wel grappig!

Mimpje, als je dan 's nachts beter kunt slapen is het misschien wel een goed idee om overdag wakker te blijven. Voel je al iets? Nog maar 2 weken!

OGG, 7 kilo gaat ook goed dus! Heeft hij nu last van de prikjes? Ons ukje mag ze over 2 weken, maar vriendlief gaat dan met hem mee dus ik hoef niet te kijken hoe ze mijn kind mishandelen prikken met die dikke spuit! Kan daar niet zo goed tegen .

Teddy, hoe is het met teddyman? Knapt hij al een beetje op? Ik heb nog nooit in het openbaar gevoed, ik ga altijd weg na een voeding en dan ben ik toch vaak niet zo heel lang weg dus de volgende voeding ben ik wel weer thuis. Ik denk niet dat ik er veel problemen mee zou hebben om ergens in een pashokje of in een hoekje bij een lunchroom te voeden. Maar zoals jij het nu doet kan het ook prima.

Ik moet een beetje aan de poets maar heb geen zin. Het is echt supermooi weer en ik ga straks nog wel even een rondje wandelen met uk.
Goedemorgen!

Wat een heerlijke dag zeg, en mag ik nou net op deze dag uitgeslapen zijn. Joehoe, zalig!

Ik heb er helemaal zin in. Ik wilde eigenlijk in de tuin gaan werken, ja ja helemaal knettergek geworden. Maar omdat manlief dat niet zo'n goed idee vond ga ik de stad maar in. Haha weet niet of hij daar blij van wordt....

Wat gezellig Ellein dat jij en Rossia zo'n fijne avond hebben gehad. Hihi en dan die auto met laadbak....

Fijne dag met Ukkie!

Missc lekker dat je vanmiddag vrij bent, je ging met manlief op pad toch?

Rossia, hard aan het werk dus. Hopelijk blijft het zulk mooi weer.

Ik vind a.s. maandag eigenlijk wel een mooie dag om te bevallen, het weekend nog even lekker met z'n twee.

Iedereen een fijne dag, geniet van het mooie weer als dat kan.

Liefs
Ellein, was zeker gezellig !! Ik zal vanavond mijn boes boes even uitladen ! Al klaar met poetsen. Hier is het een beetje een waterig zonnetje, maar veel plezier met uk.

Mimpje, wat klink je blij!! Ga er maar lekker van genieten, lekker shoppen in de stad en lekker ergens lunchen. Ben jaloers hoor!!

Ik ga even een frisse neus halen.
joehoe wat een heerlijk weer. straks lekker even een stuk wandelen met mini.

Teddyman is net weer richting z'n werk vertrokken. Heb nog geprobeerd hem tegen te houden door te zeggen, doe nou eerst eens even rustig aan, ziek nou even uit en kijk na het weekend weer verder, maar nee hoor, hij voelt zich 'iets' beter en hup, naar het werk. Dan moet ie het ook zelf maar weten. ligt ie vanavond weer voor pampus. En maar zeggen dat ie het zo jammer vind dat ie zo weinig tijd voor de kleine meid heeft omdat ie zo moe is. zucht...

mimpje lekker shoppen vandaag!

missc en rossia, nog een paar uurtjes en dan kunnen jullie ook het terras op

gorgi ik duim voor een mooie echo vandaag.

ellein fijne mamadag. Je kon het weer niet beter treffen.
meiden even dikke zoen van mij,

met druk werk overdag en 's avonds mijn twee mannen zijn mijn dagen heel druk. lieve meiden gefeliciteerd met de nieuwe mini meiden, wat leuk zeg.

Ik probeer snel weer even wat bij te lezen !!

met ons gaat alles prima, kleine groeit als kool

dikke zoen maki
Ha meiden!

Ben ik weer! Pfoe, woensdag vertelde ik hier heel enthousiast over hoe heerlijk het allemaal ging. Nou, dat heb ik geweten hoor Woensdagnacht om 3 uur kwam ze voor voeding en vanaf dat moment wilde mevrouw al-leen maar eten!! Gisternacht en gisteren ben ik werkelijk alleen maar met voeden bezig geweest. Was zelf gisteravond helemaal kapot en lijkbleek (aldus Mich-man). Zag in mijn borstvoedingsboekje dat de eerste regeldag optreedt bij 10/11 dagen en laat ze nou gisteren 11 dagen oud geweest zijn! Dus het eerste regeldagje zit er nu op volgens mij (Ziggie, succes, over een dag of 4, 5 kun je aan de bak ). Maar vannacht kwam ze om half 4 en toen weer om 7 uur, ik was helemaal blij - heb zowaar aardig wat geslapen vannacht!!

Vanmorgen met de auto (5 minuten) naar oma gegaan en daar koffie gedronken, toen een klein ommetje gemaakt en daarna even naar de thuiszorgwinkel voor tepelhoedjes (wil ze voor de zekerheid toch gewoon in huis hebben!) en voor informatie over een kolf. Wat is dat nog ingewikkeld zeg!!! Belangrijke vraag lijkt toch te zijn of ik op mijn werk ga kolven, of niet - en dat weet ik gewoon nog niet.... Huren kan ook, maar voor 2,50 per dag is kopen gewoon al snel goedkoper.

Hebben de ervaren kolvers hier misschien tips? Kiezen jullie voor Avent of Medela, of misschien nog een ander merk? En is de Pump in Style (van Medela) echt zoveel beter dan de Swing? Want ik vind 140 euro versus 270 nog wel een aardig verschilletje.... Zijn er hier mensen die via Marktplaats gekocht hebben, of allemaal echt een nieuwe? Wat een vragen he.... sorry!!

En dan ook nog een vraag over hoeveelheid voedingen: hoe snel zijn jullie van voeden om de 3 uur naar langer er tussen over gestapt? Vandaag is ze na 3 uur nog niet te porren voor een voeding, kan ik dan met een gerust hart nog even wachten of is dat nu echt nog veel te vroeg?

Nu even broodje eten, ga ik daarna bijlezen wat hier verder gisteren en vandaag gebeurd is. Tot later!!
Goedemorgen allemaal

Zo die nachtdiensten zitten er weer op! Al hoewel heb zondag alweer een nachtdienst. Dat is een extra dienst omdat iemand ziek is, ze vroegen mij of ik het al aandurfde om alleen te staan. Zij maakten zich geen zorgen aangezien alle signalen meer dan positief waren. Jeeeeeeh Hiep Hoi! Ik ben helemaal trots!

Vera, bijzonder dat jullie je kindje laten dopen. Ik heb je uitleg gelezen op de mail, snap het prima hoor! Welke kerk ben je eigenlijk lid van? Manlief en ik zijn heel bewust in de kerk getrouwd maar willen ook heel bewust kindjes niet laten dopen. Is een persoonlijk gevoel, wel willen wij een zegening oid in de kerk tzt. Is het een prive dienst of tijdens de gewonnen dienst zeg maar?

Rossia en Ellein hihi leuke nacht gehad samen? Ik heb laatst over Ziggie gedroomd hihi. Ze kon de vlos niet bereiken en dus belde ze mij maar.

Rossia, ik vind het ook heel belangrijk om goed met manlief te kunnen praten. Is toch de basis van je relatie vind ik. Hoe moeilijk ik het vind om te zeggen, ik heb liever een leven met hem zonder kindjes (wil er liever niet aan denken maar goed) dan een leven met kindjes maar zonder hem.

Ellein fijn dat je zo'n leuke avond gehad hebt (mail)!

Michigan, oef eerste sprongetje. Gelukkig heb je je er dapper doorheen geslagen! Qua kolf kan ik je geen advies geven behalve dat ik weet dat electrisch beter stimuleerd dan handmatig.

Ziggie, hoe is het met jou meid?

Maki druk druk druk, lijkt me ook best pittig hoor!

Ehm en nu weet ik niet meer wat te schrijven. Merk wel dat nachtdienst uitputtend is hoor, mijn hele lijf protesteert. Vannacht wederom geen bevalling, wel een poliklinische maar daar ben ik alleen daarna even bij geweest ivm ruim bloedverlies. Wel moest ik standby blijven voor het geval mevrouw alsnog medisch zou worden. Heb uiteindelijk dus halve nacht opgezeten zonder echt wat nuttigs te doen. Volgende dienst maar eens een mooie baby gaan vangen.

Missc ik ben trouwens wel nieuwsgierig bij welke praktijk jij onder controle bent? Als je het kwijt wilt op de mail?

x Floortje
Teddy, wat groeit die dame van jou goed zeg! Al bijna 4 kilo, ze gaat lekker! Heb je de draagdoek al gebruikt? Ik ga straks eens even kijken hoe dat ding van mij geknoopt moet worden, ben benieuwd! Jammer dat Teddyman alweer aan het werk is. Ik heb zelf op vrijdag dan al snel zoiets van... na het weekend weer starten is ook vroeg zat

Rossia, wat een enorm kapitaal aan medicijnen. Lang leve de verzekering... Aftellen naar aanvang nu. Heel spannend! Ben benieuwd of wij hier op het forum een aanzoek mee gaan maken! Is Rossiaman een romanticus, of zal hij het ooit 'gewoon' tussen neus en lippen door vragen? Wij zijn beiden niet trouwlustig, dus van mij hoeven jullie geen trouwfeestje te verwachten

Ellein, goede tip van het op voorraad hebben van zetpillen. Moet ik t.z.t. ook maar eens gaan halen. Wat voor pillen zijn dat dan, speciaal voor kinderen neem ik aan?

MissC, nog achter een broek aan geweest of toch maar op de bank gebleven? 1 tip, koop geen broek als hij niet 100% lekker zit! Want als hij nu al een heel klein beetje oncomfortabel zit, wordt dat alleen maar erger. Heb 1 hele goedkope broek gekocht bij Prénatal, maar hem uiteindelijk nooit gedragen omdat die buikband zo raar zat.... toch zonde!

Floortje, nog wat spannends beleefd vannacht? Bedankt voor je oplettendheid op Hyves! Het is inderdaad zo ingesteld dat alleen vrienden het kunnen zien en dat vind ik niet erg, maar thanx anyway Lastige situatie even aan het thuisfront! Wel fijn dat jullie er goed over kunnen praten. Kan me jullie beider standpunten goed voorstellen, moeilijk dus!

OGG, leuk, op je werk langs geweest! Was je al vaker geweest? Wat zul je dan stralen van trots achter je wagen zeg... lijkt me erg leuk

Uhm, Vera... boekenweekproject? Heb ik in mijn enthousiasme ergens overheen gelezen? Stel ik nu een héle domme vraag...? Mooi hoor, zondag de doopplechtigheid! Vandaag of morgen nogmaals op jacht naar nieuwe kleren of heb je nog wat in je kast gevonden?

Mimpje, kan me voorstellen dat je graag weer eens een lekkere lange nacht wilt maken! Fijn dat je nu lekker uitgeslapen bent. Bedenk wel, dat elk uurtje slaap dat je nu pakt toch meegenomen is! Dus blijf niet helemaal tegen heug en meug wakker hoor!!

Gorgi, de echo vandaag. Ben benieuwd hoe die is en wat dan nu gebeuren gaat. We duimen!

Oei, kleintje begint te mopperen, het is weer voedertijd geloof ik....
PS: net kantoor even gebeld met de vraag naar de kolfmogelijkheden.... was de eerste die die vraag ooit gesteld heeft, er zijn geen mogelijkheden maar ze gaan nu uitzoeken wat er eventueel, als ik beslis dat ik dat wil, mogelijk is. Toch eigenlijk raar in deze tijd, kennelijk gebeurt het nog steeds niet erg veel!
Michigan, volgens mij kun je nu al wel 4 uur tussen de voedingen laten als ze dat zelf aangeeft. Maar ik denk dat je haar nu nog wel na 4 uur wakker moet maken voor een voeding. En wat heeft mini last gehad van de regeldag zeg. Ik heb dat met uk nooit zo erg gemerkt gelukkig. Als je maar niet in paniek raakt en het allemaal maar laat gebeuren, dan is het ok zomaar ineens weer voorbij.

Ik heb een dubbele electrische kolf en dat werkt super. Ik kolf ook op mijn werk dus dan is dubbel ideaal. Ik ben met 15 a 20 minuutjes klaar. Als je een enkele kolf hebt dan zit je toch zo een half uur. Schijnt ook voor de opbrengst beter te werken als je dubbelzijdig kolft. Ik heb een medela, type weet ik niet, maar hij is al wel zo'n 7 jaar oud, dus daar heb je niet zoveel aan .

Teddy, wat een eigenwijze teddyman zeg! Hopen dat hij er wel overheen komt en niet ziek door blijft klungelen. Ga jij nog wandelen vandaag?

Rossia, volgende keer bij jou ?

Maki, de dagen zitten wel vol als je werkt he? Fijn dat de kleine (grote) man het zo goed doet. Vandaag alweer 5 maanden oud

Ik heb net heerlijk gewandeld en uk vond het weer leuk. Ik kan echt blij worden van dit weer . Laat het voorjaar maar komen! Ik ben er klaar voor.....
Floortje, HOERA voor de positieve berichten vanuit je werk! Wat heerlijk, dat vertrouwen!!!
even snel, want krijg zo bezoek

michigan ik heb een medela swing. wilde ook eerst een dubbelzijdige maar vond hem veels te duur. de swing bevalt prima. ben zo'n 10 minuten per kant bezig, hij is heel stil en compact. bevalt me goed.

ik zou gewoon proberen hoe het gaat met 4 uur ertussen. langer zou ik nog niet doen hoor. als het gewoon goed blijft doen...ze geeft vanzelf wel aan of ze honger heeft, dat heb je al gemerkt.

later meer...
Michigan, kan geen antwoorden geven op je vragen. Sorry! Eerste regeldagje dus achter de rug. Wanneer verwacht je de volgende?

Floortje, wat goed zeg. Heel erg positief. Ik kom tzt ook met een gerust hart bij je hoor!

Ellein, is goed, volgende keer bij mij ! Zal ik lekkere chocoladetaart maken??

Maki, druk druk druk. Rustig aan hoor.
shoppen is vermoeiend ....

Vandaag ga ik het niet redden zonder slaap, duik mijn bed in.

Michigan ik kan je niet helpen bij kolf dingen. Sorry!

Floortje dat zijn nog eens leuke werk berichten, je kan dus trots op jezelf zijn.

Kom later weer terug om gezellig te zijn hoor.
was ik weer. ben zostraks heerlijk naar de stad gelopen. zonnetje erbij. lekker hoor. ook even op mijn werk langsgeweest. raar hoor, om volgende maand weer te beginnen. geen zin in. om half 3 snel meisje gevoed want kreeg om 3 uur bezoek. ze was keurig op tijd klaar, maar begon na 10 minuten alweer te sabbelen. toch maar in bed gelegd maar slapen ho maar...toch honger? dus nu drinkt ze weer, maar valt tussendoor steeds in slaap.

loop zo nog wel even naar de supermarkt. kan ze lekker in de wagen slapen.
Kleine update: medicijn slaat nog niet aan. Mijn 2e echo is op 27 maart. Mag nog niet beginnen met spuiten. Jammer.

Gr,

Gorgi
he gorgi wat balen zeg! ik blijf voor je duimen
Zonnetje? Zie helemaal geen zonnetje...

Michigan: ik kolf met de medela freestyle. Superfijn ding, maar echt alleen kopen als je heel erg zeker weet dat je nog lang wilt blijven voeden, want dat kreng is reteduur... Ik heb trouwens ook de avent-handkolf gehad (zowel elektrisch als handmatig) en die vond ik ook erg fijn. Tip: als je twijfelt over welke kolf je wilt kun je er enkele huren bij de thuiszorg. Misschien kost dat je even wat geld, maar als je het een paar dagen probeert, kom je er achter welke je fijn vindt. Dat is nl. echt heel persoonlijk. Via marktplaats ofzo kan je best een kolf kopen hoor, je moet/kunt toch alles eerst steriliseren voordat je de kolf gaat gebruiken. Voordeel van Pump in Style t.o.v. swing is trouwens dat je hem wat makkelijker rmeeneemt.

Gorgi: wat ontzettend balen! Even een dikke voor jou!

Teddy: ik voed wel in het openbaar en in het begin voelde ik me daar wat opgelaten bij, maar tegenwoordig heb ik echt zoiets van: niet zeuren, het is iets heel natuurlijks! Bovendien zie je echt amper dat iemand voedt. Je zou evt. wel zo'n voedingsschort ofzo kunnen aanschaffen of gewoon een hele grote sjaal over mini heen kunnen draperen.

Floortje: super, zulke goede geluiden vanaf je werk! En fijn dat jij en je man zo goed met elkaar kunnen praten! En idd.: liever een leven met hem zonder kindjes, dan een leven met kindjes zonder hem. (gene van beide gaat gebeuren hoor, jullie krijgen gewoon ook heel mooie en gezonde kindjes!)

mimpje: hoe gaat het?

Ellein: gezellige dromen heb jij zeg! Misschien kun je eens dromen over een theekransje met alle meiden hier?! Vind trouwens die spuitjes ook altijd erg zielig. Vooral wanneer mini dan begint te huilen, dan gaan hier de tranen ook rollen...

Ik heb een JURK!!! Hij is echt zooo mooi! Toen we dar vanmorgen heengingen, dacht ik echt nog niks te vinden. Maar jurk nummer 1 was al super, maar jurk nummer 2.......... dat was 'em hoor!!! Ben helemaal blij nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven