Zó boos! Moet ik erop af?

10-12-2018 21:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn tienerdochter vandaag (weer eens) in beweging probeerde te krijgen om af te spreken met haar 'therapeut', vertelde ze dat deze man tijdens de laatste afspraak zijn broek heeft laten zakken.

Uiteraard gaan we melding/aangifte doen (maar de afdeling zedenzaken had het vandaag zo druk dat ik op een antwoordapparaat moest inspreken). Verder kan ik niet zoveel. Het is geen officiële therapeut, meer een soort zelfstandige coach. Dus er is geen beroepsorganisatie waarbij we een klacht in kunnen dienen.

Maar nu mijn vraag: zojuist heb ik, omdat mijn man dat wilde, de evaluatie-afspraak van deze week met deze smeerpijp afgezegd. Mèt de reden waarom. Zelf had ik die afspraak eigenlijk willen laten staan om die klootzak persoonlijk te vertellen hoe ik over hem denk. Ik lust hem namelijk rauw.

Wat zouden jullie doen? Erop af? Wie kan zo'n eikel beter duidelijk maken hoe fout hij bezig is, de politie of ik?
Alle reacties Link kopieren
Kit_Kat schreef:
10-12-2018 21:41
Hierom vroeg ik ook of haar dochter niet eerder met tegenzin naar de therapeut ging. Het zou echt niet de eerste man zijn die vals beschuldigd wordt omdat een dochter geen zin meer heeft om naar therapie te gaan.
(Uiteraard wens ik je alle sterkte als het wel gewoon waar blijkt te zijn.)
Eens. En ik wens TO trouwens net zoveel sterkte als het toch niet waar blijkt te zijn.
Yette,
even voor de zekerheid, ik wil niemand ergens van beschuldigen, maar:
heb je je tienerdochter vertelt dat jullie (samen) aangifte gaan doen bij de politie en dat ze er zeker van moet zijn dat haar verhaal ook helemaal de echte waarheid is omdat het grote consequenties kan hebben.
soms is het nl in de ogen van een tiener een manier om niet meer naar "die vervelende" afspraak te moeten en kunnen ze de gevolgen van hun verhaal niet overzien.

je zal niet de eerste zijn...

en trouwens alles aan de politie overlaten natuurlijk
Lopervanhiernaardaar schreef:
10-12-2018 21:38
Als dit waar is sowieso politie.

Echter je schrijft ook "dochter weer in beweging krijgen" weet je zeker dat je dochter de waarheid spreekt, dit is namelijk ook een uitspraak waardoor je niet meer naar een therapeut hoeft
Dit!
Echt gelijk mijn eerste gedacht! Ze zal niet de eerste puber zijn die de reputatie van iemand vernielt.
Lopervanhiernaardaar schreef:
10-12-2018 21:38
Als dit waar is sowieso politie.

Echter je schrijft ook "dochter weer in beweging krijgen" weet je zeker dat je dochter de waarheid spreekt, dit is namelijk ook een uitspraak waardoor je niet meer naar een therapeut hoeft
Dit!
Echt gelijk mijn eerste gedacht! Ze zal niet de eerste puber zijn die de reputatie van iemand vernielt.
Lopervanhiernaardaar schreef:
10-12-2018 21:38
Als dit waar is sowieso politie.

Echter je schrijft ook "dochter weer in beweging krijgen" weet je zeker dat je dochter de waarheid spreekt, dit is namelijk ook een uitspraak waardoor je niet meer naar een therapeut hoeft
Dit!
Echt gelijk mijn eerste gedacht! Ze zal niet de eerste puber zijn die de reputatie van iemand vernielt.
Alle reacties Link kopieren
zo dan, lekkere reacties worden hier gegeven :wtf:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Of ze wilde niet meer naar die therapeut omdat het een vieze engnek is.

Ik hoop echt dat echte slachtoffers niet meteen zo benaderd worden door ouders en de politie zoal een aantal hier. Zum Kotsen.

Valse aangifte komt amper voor in verhouding met het echt plaatsvinden van dit soort dingen.
Kit_Kat schreef:
10-12-2018 21:41
Hierom vroeg ik ook of haar dochter niet eerder met tegenzin naar de therapeut ging. Het zou echt niet de eerste man zijn die vals beschuldigd wordt omdat een dochter geen zin meer heeft om naar therapie te gaan.
(Uiteraard wens ik je alle sterkte als het wel gewoon waar blijkt te zijn.)
Hmmm.
Ik heb moeite met deze reacties. To is moeder, en sowieso 'advocaat/woordvoerder' van kind.
En gezien de reactie van to en hoe ik toch verder lees je dit geen 'mijn kind is een engeltje' moeder.
Ik hoop alleen dat het niet waar is vanwege dochter, maar zo twijfelen aan zo'n verhaal?
Ik zou het niet aankunnen als achteraf bleek dat ik mijn kind op zo'n cruciaal moment in de steek zou hebben gelaten.
Mijn kind weet dat ik dit soort dingen serieus neem.
Mijn kind heeft echter ook al gemerkt, bij iets van een heel andere orde hoor, dat dat ook voor haar consequenties heeft.
De persoon waar mijn kind een probleem mee heeft is bij mijn kind verhaal gaan halen met nog een andere volwassene.
Kind heeft zich tijdens dat gesprek gedeisd gehouden, ook omdat ze gewoon niet wist wat die mensen bedoelden en wilden
Maar ook omdat ze wist dat zodra ze het mij zou vertellen ik het daarna weer over zou nemen.
Dat is dus ook gebeurd en die persoon werkt er nu niet meer.
Dat gevoel wil je dat je kind heeft.
Je bent de politie niet, ze zijn nog jong en iemand moet hun verhaal namens hen kunnen vertellen.
Edit:
Wat ik dus ook nog wil zeggen tot, is dat je er bij je stappen rekening mee moet houden dat deze 'therapeut' zelf ook een link naar je dochter heeft en haar wellicht zelf gaat benaderen buiten jullie om als jullie hier stappen in ondernemen.
Bij mijn kind ging het om een gewoon raar mens maar dit klinkt wel van een andere orde.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 22:14
10.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
10-12-2018 21:37
Ik ken meerdere van dit soort verhalen waarbij later bleek dat het niet waar was. Geen idee waarom meiden/vrouwen dit doen, mss een roep om aandacht, zeg het maar. Nou wil ik natuurlijk niet beweren dat het niet waar is wat je dochter heeft verteld, maar voorzichtigheid is wel geboden bij dit soort kwesties. En als het wel waar is, snap ik je gevoelens helemaal, walgelijk gewoon! Zeker aangifte doen en er voor zorgen dat deze kerel z’n werk niet meer uit kan voeren dmv negatieve publiciteit.
Dit ?+1....
Alle reacties Link kopieren
Er is ook nog geen aangifte gedaan. Misschien gebeurt dat ook niet als dochter zich bedenkt.

Verder helemaak eens met onderstaande:

ouwewijsneus schreef:
10-12-2018 21:47
Yette,
even voor de zekerheid, ik wil niemand ergens van beschuldigen, maar:
heb je je tienerdochter vertelt dat jullie (samen) aangifte gaan doen bij de politie en dat ze er zeker van moet zijn dat haar verhaal ook helemaal de echte waarheid is omdat het grote consequenties kan hebben.
soms is het nl in de ogen van een tiener een manier om niet meer naar "die vervelende" afspraak te moeten en kunnen ze de gevolgen van hun verhaal niet overzien.

je zal niet de eerste zijn...

en trouwens alles aan de politie overlaten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoor je dochter eens rustig uit. Misschien zit er veel meer achter.
Alle reacties Link kopieren
Op je vraag 'Wie kan zo'n eikel beter duidelijk maken hoe fout hij bezig is, de politie of ik?' is het antwoord: de politie.

Ik zou wel eerst nog een gesprek met je dochter aangaan. Niet omdat je haar niet geloofd, maar omdat het dermate ernstig is dat je zeker wil weten hoe het zit voor je aangifte doet.
Alle reacties Link kopieren
serieus, jullie eerste reactie is dat dochter het verzint???????
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is oververmoeid en heeft vaker wat aanmoedig nodig. Ik verplicht haar verder tot niks, dat is niet nodig. Ze doet haar best en is oud genoeg om zelf te bepalen wat goed voor haar is. Als ze het nut van dat contact niet in zou zien, het te vermoeiend zou vinden of simpelweg geen zin had, dan niet. En dat weet ze. Dus er is geen enkele reden om daarover te liegen.

Djeez, dat ik dat nog ga lopen uitleggen ook.

En nee, ze verzint het ook niet om aandacht te trekken. Sterker nog, ze wil het liefst onzichtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij er duidelijke signalen zouden zijn die de andere kant op wijzen, zou ik mijn kind op haar woord geloven.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-12-2018 22:07
Hmmm.
Ik heb moeite met deze reacties. To is moeder, en sowieso 'advocaat/woordvoerder' van kind.
En gezien de reactie van to en hoe ik toch verder lees je dit geen 'mijn kind is een engeltje' moeder.
Ik hoop alleen dat het niet waar is vanwege dochter, maar zo twijfelen aan zo'n verhaal?
Ik zou het niet aankunnen als achteraf bleek dat ik mijn kind op zo'n cruciaal moment in de steek zou hebben gelaten.
Ik zeg ook zeker niet dat ze haar kind in de steek moet laten. Ik lees in de eerste zin van het verhaal dat er meer aan vooraf is gegaan. En natuurlijk kunnen we uit enkel dit verhaal geen conclusies trekken en weten niks over de karakters van moeder en dochter. Dochter is ook niet voor niks in therapie, dus we kunnen er niets over zeggen.

Het enige wat de wantrouwende reacties aangeven is dat ondanks dat moeder boos is, ze niet moet vergeten kritisch te blijven en het ook voor dochter duidelijk moet zijn wat de gevolgen zijn van de beschuldiging. Je moet je dochter uiteraard serieus nemen, maar daarbij kun je nog steeds kritisch blijven en haar beschermen.

Edit: de laatste reactie van TO maakt verhaal een stuk duidelijker
kit_kat wijzigde dit bericht op 10-12-2018 22:29
2.90% gewijzigd
Hoe reageerde je dochter toen je zei dat je aangifte doet?
Kit_Kat schreef:
10-12-2018 22:23
Ik zeg ook zeker niet dat ze haar kind in de steek moet laten. Ik lees in de eerste zin van het verhaal dat er meer aan vooraf is gegaan. En natuurlijk kunnen we uit enkel dit verhaal geen conclusies trekken en weten niks over de karakters van moeder en dochter. Dochter is ook niet voor niks in therapie, dus we kunnen er niets over zeggen.

Het enige wat de wantrouwende reacties aangeven is dat ondanks dat moeder boos is, ze niet moet vergeten kritisch te blijven en het ook voor dochter duidelijk moet zijn wat de gevolgen zijn van de beschuldiging. Je moet je dochter uiteraard serieus nemen, maar daarbij kun je nog steeds kritisch blijven en haar beschermen.
Dank voor je nuance.
Ik las naast jouw reacties ook wat 'lompere'. De reputatie van die therapeut (niet jouw woorden, weet ik) zou bijvoorbeeld mijn laatste zorg zijn .
yette schreef:
10-12-2018 22:22
Mijn dochter is oververmoeid en heeft vaker wat aanmoedig nodig. Ik verplicht haar verder tot niks, dat is niet nodig. Ze doet haar best en is oud genoeg om zelf te bepalen wat goed voor haar is. Als ze het nut van dat contact niet in zou zien, het te vermoeiend zou vinden of simpelweg geen zin had, dan niet. En dat weet ze. Dus er is geen enkele reden om daarover te liegen.

Djeez, dat ik dat nog ga lopen uitleggen ook.

En nee, ze verzint het ook niet om aandacht te trekken. Sterker nog, ze wil het liefst onzichtbaar zijn.
Ach :-(
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Groepje. Ik ben meteen even naar boven gelopen om te vragen of ze nog berichten heeft ontvangen. Gelukkig niet. Ze laat het me weten als ze iets binnen krijgt.
Wat zegt ze er verder over? Vaker gebeurd? Wat vindt ze van aangifte?
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
10-12-2018 22:27
Hoe reageerde je dochter toen je zei dat je aangifte doet?
Ze was blij dat ik de leiding nam. Ze had het al aan haar beste vriendin vertelt die vond dat ze het thuis moest vertellen en melding of aangifte moest doen.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
10-12-2018 22:31
Wat zegt ze er verder over? Vaker gebeurd? Wat vindt ze van aangifte?
Voorzover ik nu weet is ze meteen opgestapt toen hij zijn leuter liet zien. Het is nu even niet het moment om verder door te vragen.
Jeetje Yet wat erg zeg voor je dochter.
Ik snap dat je zelf verhaal wilt halen maar ik zou het aan de politie over laten.
Heel veel sterkte. :hug:

En de reacties van of het wel waar is vind ik echt heel raar, net als bij verkrachting vragen wat je dan aan had of zo. Idioot gedoe.
ouwewijsneus schreef:
10-12-2018 21:47
Yette,
even voor de zekerheid, ik wil niemand ergens van beschuldigen, maar:
heb je je tienerdochter vertelt dat jullie (samen) aangifte gaan doen bij de politie en dat ze er zeker van moet zijn dat haar verhaal ook helemaal de echte waarheid is omdat het grote consequenties kan hebben.
soms is het nl in de ogen van een tiener een manier om niet meer naar "die vervelende" afspraak te moeten en kunnen ze de gevolgen van hun verhaal niet overzien.

je zal niet de eerste zijn...

en trouwens alles aan de politie overlaten natuurlijk
Ja heel goed idee! Als je zoiets overkomt is het heel fijn als je ouders ook nog aan je twijfelen, dan weet je zeker dat er nog veel therapie op gaat volgen!

Uiteraard naar de politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven