Zó boos! Moet ik erop af?

10-12-2018 21:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn tienerdochter vandaag (weer eens) in beweging probeerde te krijgen om af te spreken met haar 'therapeut', vertelde ze dat deze man tijdens de laatste afspraak zijn broek heeft laten zakken.

Uiteraard gaan we melding/aangifte doen (maar de afdeling zedenzaken had het vandaag zo druk dat ik op een antwoordapparaat moest inspreken). Verder kan ik niet zoveel. Het is geen officiële therapeut, meer een soort zelfstandige coach. Dus er is geen beroepsorganisatie waarbij we een klacht in kunnen dienen.

Maar nu mijn vraag: zojuist heb ik, omdat mijn man dat wilde, de evaluatie-afspraak van deze week met deze smeerpijp afgezegd. Mèt de reden waarom. Zelf had ik die afspraak eigenlijk willen laten staan om die klootzak persoonlijk te vertellen hoe ik over hem denk. Ik lust hem namelijk rauw.

Wat zouden jullie doen? Erop af? Wie kan zo'n eikel beter duidelijk maken hoe fout hij bezig is, de politie of ik?
nina1966 schreef:
10-12-2018 22:59
Je huisarts verwijst je door naar een kwakzalver?? of dan iig naar een therapeut die een kwakzalver inschakelde.. Vreemd verhaal.
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?


Btw een ortho/fysio/diëtist/whatever is gewoon een medisch of paramedisch beroep en aldus aangesloten bij het een of ander. Je schrijft zelf "Het is geen officiële therapeut," Dat is dus toch heel wat anders lijkt me
Mijn ouders weten nog steeds van niets. Van alle keren niet, op een na en dat was omdat mijn vader hem betrapte.
Bijna niemand weet daar iets van en ik ben toch echt wel een volwassen vrouw.
yette schreef:
10-12-2018 23:11
@ Nina,
Ik hoop dat je nooit in deze situatie komt.

Ik ga trouwens verder niet reageren op je bericht of op andere forummers die willen dat ik meer uitleg over de situatie. Die details zijn niet voor internet maar voor de politie.

Mag ik vragen waarom je hier dan wel een topic over opent? Ben je niet bang dat je herkenbaar bent en dat dit een eventuele rechtszaak in de weg gaat staan dat je hier al allerlei details hebt gepost?

Nog los van of je dochter het tof zal vinden als iemand jou (en haar verhaal dus!) herkend?

Als mijn kind dit zou overkomen zou het openen van een topic op internet echt het allerlaatste zijn wat mij een goed idee zou lijken..
anoniem_334005 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 23:25
0.20% gewijzigd
En de vraag in je topictitel kan je toch hopelijk zelf beantwoorden?

Natuurlijk ga je er niet als een holbewoner op af maar ga je gewoon naar de politie. Djeez.
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:23
Mag ik vragen waarom je hier dan wel een topic over opent? Ben je niet bang dat je herkenbaar bent en dat dit een eventuele rechtszaak in de weg gaat staan dat je hier al allerlei details hebt gepost?

Nog los van of je dogter het tof zal vinden als iemand jou (en haar verhaal dus!) herkend?

Als mijn kind dit zou overkomen zou het openen van een topic op internet echt het allerlaatste zijn wat mij een goed idee zou lijken..
details? moeten mensen zich nu ook al verantwoorden als ze een topic openen. nee natuurlijk dus nee dat mag je niet vragen.
rare vragen ook.
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:23
Mag ik vragen waarom je hier dan wel een topic over opent? Ben je niet bang dat je herkenbaar bent en dat dit een eventuele rechtszaak in de weg gaat staan dat je hier al allerlei details hebt gepost?

Nog los van of je dochter het tof zal vinden als iemand jou (en haar verhaal dus!) herkend?

Als mijn kind dit zou overkomen zou het openen van een topic op internet echt het allerlaatste zijn wat mij een goed idee zou lijken..
maar het gaat even niet over jou
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bewijslast gaan verzamelen (via smartphone opnemen wat hij zegt bijvoorbeeld) en als je daar geen zin in hebt zou ik gewoon naar een ander gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@Koffiekop.
Nog zo iemand die achteraan de rij stond bij het uitdelen van empathie...Waarom in hemelsnaam zulke nare reacties plaatsen, voelt dat lekker ofzo? Ik kan dat niet begrijpen.
redhothead wijzigde dit bericht op 10-12-2018 23:29
3.35% gewijzigd
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:24
En de vraag in je topictitel kan je toch hopelijk zelf beantwoorden?

Natuurlijk ga je er niet als een holbewoner op af maar ga je gewoon naar de politie. Djeez.

Ga jij ook lekker?
REDHOTHEAD schreef:
10-12-2018 23:27
Nog zo iemand die achteraan de rij stond bij het uitdelen van empathie...Waarom in hemelsnaam zulke nare reacties plaatsen, voelt dat lekker ofzo? Ik kan dat niet begrijpen.
DSM you name it
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-12-2018 23:28
DSM you name it
Zal wel
Hufterigheid is het iig
REDHOTHEAD schreef:
10-12-2018 23:29
Zal wel
Hufterigheid is het iig
als het opzettelijk zou zijn maar sommige mensen hebben gewoon dat vermogen niet
Ach wat naar.
Zeker aangifte doen.. Hij zal meer slachtoffers maken.
Wat Baggal schrijft dus.

Verder zou ik dochter voorbereiden op het gesprek met de politie. Dit kan natuurlijk heftig zijn voor haar.

Maar zin heeft het altijd, ten eerste om kenbaar te maken dat dit onacceptabel is. Wie weet is er reeds een dossier of een eerdere melding. En mocht nu geen vervolging komen, zou de melding van dochter een eventuele latere zaak kracht kunnen bijzetten.

Naast dit alles lijkt het mij ook iets om te bespreken met de doorverwijzende huisarts.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nadat je aangifte hebt gedaan, ook de huisarts die je doorverwezen heeft inlichten.
Ik zou trouwens ook met je dochter terug gaan naar de huisarts, en dit vertellen.
O bah, wat heb ik een hekel aan dit soort gasten die misbruik maken van hun kwetsbare cliënten.
Was hij aanbevolen omdat hij zo goed is met jongeren?

Veel sterkte voor jou TO en je dochter.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-12-2018 23:30
als het opzettelijk zou zijn maar sommige mensen hebben gewoon dat vermogen niet
Als je niets vriendelijks te zeggen hebt in zo'n gevoelig topic hou je toch gewoon lekker je mond? Maar zelfreflectie zal dan ook geen talent zijn wellicht.
lisa_ schreef:
10-12-2018 23:36
Ik zou trouwens ook met je dochter terug gaan naar de huisarts, en dit vertellen.
nee eerst aangifte doen en politie onderzoek laten doen. later in gesprek met huisarts. stel dat de huisarts en de therapeut elkaar goed kennen, kan het onderzoek verstoren
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:24
En de vraag in je topictitel kan je toch hopelijk zelf beantwoorden?

Natuurlijk ga je er niet als een holbewoner op af maar ga je gewoon naar de politie. Djeez.
Nee, het lijkt me logisch dat ik niet als een holbewoner op die man af ga. Wèl wil ik hem graag vertellen dat ik weet wat hij heeft gedaan en hem uitleggen wat dat met mijn dochter doet. Dat was dus ook waar mijn vraag hier over gaat. Heeft het zin als ik die vent zelf vertel wat hij aanricht of moet ik dat helemaal overlaten aan anderen?
REDHOTHEAD schreef:
10-12-2018 23:37
Als je niets vriendelijks te zeggen hebt in zo'n gevoelig topic hou je toch gewoon lekker je mond? Maar zelfreflectie zal dan ook geen talent zijn wellicht.
nee dat past gewoon in het etiketje. als je niet snapt dat sommige opmerkingen idioot zijn dan snap je ook niet dat je op sommige momenten beter je snater kan houden. helaas
yette schreef:
10-12-2018 23:38
Nee, het lijkt me logisch dat ik niet als een holbewoner op die man af ga. Wèl wil ik hem graag vertellen dat ik weet wat hij heeft gedaan en hem uitleggen wat dat met mijn dochter doet. Dat was dus ook waar mijn vraag hier over gaat. Heeft het zin als ik die vent zelf vertel wat hij aanricht of moet ik dat helemaal overlaten aan anderen?
echt eerst naar de politie! Je wil tochdat hij veroordeeld wordt? ga hem dan niet wijzer maken dan hij is.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 23:38
Nee, het lijkt me logisch dat ik niet als een holbewoner op die man af ga. Wèl wil ik hem graag vertellen dat ik weet wat hij heeft gedaan en hem uitleggen wat dat met mijn dochter doet. Dat was dus ook waar mijn vraag hier over gaat. Heeft het zin als ik die vent zelf vertel wat hij aanricht of moet ik dat helemaal overlaten aan anderen?

Ik zou zelf wel geneigd zijn dat te doen, maar ik weet niet of dat wijsheid is als jij en je dochter aangifte willen gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker van plan om dit tzt met de huisarts te bespreken omdat daar het verwijzen naar de therapeut die doorverwees, begon. Maar eerst melding of aangifte & advies van de zedenpolitie.
yette schreef:
10-12-2018 23:42
Ik ben zeker van plan om dit tzt met de huisarts te bespreken omdat daar het verwijzen naar de therapeut die doorverwees, begon. Maar eerst melding of aangifte & advies van de zedenpolitie.
ja en geef hen de tijd om onderzoek te doen en die kerel te verhoren. Dit nemen ze echt wel serieus
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 23:42
Ik ben zeker van plan om dit tzt met de huisarts te bespreken omdat daar het verwijzen naar de therapeut die doorverwees, begon. Maar eerst melding of aangifte & advies van de zedenpolitie.
Dat lijkt me de juiste weg.
Rotgevoel als je met je woede nergens heen kan lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven