Zó boos! Moet ik erop af?

10-12-2018 21:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn tienerdochter vandaag (weer eens) in beweging probeerde te krijgen om af te spreken met haar 'therapeut', vertelde ze dat deze man tijdens de laatste afspraak zijn broek heeft laten zakken.

Uiteraard gaan we melding/aangifte doen (maar de afdeling zedenzaken had het vandaag zo druk dat ik op een antwoordapparaat moest inspreken). Verder kan ik niet zoveel. Het is geen officiële therapeut, meer een soort zelfstandige coach. Dus er is geen beroepsorganisatie waarbij we een klacht in kunnen dienen.

Maar nu mijn vraag: zojuist heb ik, omdat mijn man dat wilde, de evaluatie-afspraak van deze week met deze smeerpijp afgezegd. Mèt de reden waarom. Zelf had ik die afspraak eigenlijk willen laten staan om die klootzak persoonlijk te vertellen hoe ik over hem denk. Ik lust hem namelijk rauw.

Wat zouden jullie doen? Erop af? Wie kan zo'n eikel beter duidelijk maken hoe fout hij bezig is, de politie of ik?
Alle reacties Link kopieren
Eerst aangifte idd, daarna gesprek met de huisarts. Nadat de politie hun werk gedaan heeft.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 23:38
Nee, het lijkt me logisch dat ik niet als een holbewoner op die man af ga. Wèl wil ik hem graag vertellen dat ik weet wat hij heeft gedaan en hem uitleggen wat dat met mijn dochter doet. Dat was dus ook waar mijn vraag hier over gaat. Heeft het zin als ik die vent zelf vertel wat hij aanricht of moet ik dat helemaal overlaten aan anderen?
Mijn idee: overlaten aan anderen. Als het tot een rechtszaak komt (en de OvJ dus vervolging gaat instellen) dan heeft je dochter spreekrecht en kan zij aangeven wat dit feit met haar gedaan heeft. Als ik jou was zou ik mij er in dit stadium, hoe verleidelijk ook, niet in mengen en geen contact zoeken met de "toekomstige" verdachte.

Als je dochter aangifte wil doen, zorg dan dat je haar daarbij steunt. Maar ik denk dat het weinig doelmatig is om zelf contact op te nemen met deze man. Ook als het niet tot vervolging komt (bijv. wegens gebrek aan bewijs) dan nog heeft je dochter een signaal uit laten gaan dat 1) zij dit gedrag onacceptabel vindt; en 2) er een aangifte ligt tegen deze man en zo'n aangifte wel een rol kan spelen indien er meerdere aangiftes van anderen volgen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
REDHOTHEAD schreef:
10-12-2018 23:27
@Koffiekop.
Nog zo iemand die achteraan de rij stond bij het uitdelen van empathie...Waarom in hemelsnaam zulke nare reacties plaatsen, voelt dat lekker ofzo? Ik kan dat niet begrijpen.

Om TO even met beide benen op de grond te plaatsen?

Misschien dat sommigen hier dit forum als een veilig, dagelijks heenkomen beschouwen maar het is gewoon het internet hoor. Openbaar. Voor iedereen. En TO post hier al jaren haar halve leven als ik zo even loep.

Kans dat mensen haar herkennen of de dochter weten te plaatsen in deze context is zeker aanwezig.

Is dat leuk voor dochter? Is dat empathisch naar dochter? Is dat slim bij een politieonderzoek? Lijkt mij niet.
En de vraag of ze er zelf op af moet gaan vind ik inderdaad ook niet erg slim. Ook dat mag gezegd worden voordat TO zich zo mee laat slepen in emoties. Ze doet er beter aan zich te informeren bij de politie en niet op het internet. Ze vraagt hier om advies, dat is mijn advies.

Empathie krijgt TO al genoeg van alle internetfamilieleden hier, daar ben ik niet van. En dat mag, dit is namelijk een openbaar internetforum (om jullie nog maar even te herinneren),
Alle reacties Link kopieren
Sjezus TO. Het meest verstandige is natuurlijk om de politie haar werk te laten doen en na het onderzoek de huisarts op de hoogte te stellen. Dochter heeft absolute prioriteit nu.

Maar kan mij zo voorstellen dat je tegen de muren opvliegt. Ik zou mij voornemen dat wat er ook uit dat politieonderzoek komt, ik die vent achteraf toch even een piece of my mind zou geven. Iets om ‘naar uit te kijken’ terwijl ik mijzelf recht moet houden voor mijn kind.

In ieder geval sterkte voor dochter en voor jullie zelf. En wat fijn van dochter dat ze het jullie heeft kunnen/durven vertellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jullie yette.. wat een klotezooi.

Ook ik zeg: eerst politie. Zodra je met die lapzwans gaat praten kan hij gaan nadenken over een sluitend verhaal. Beter dat politie hem overvalt met vragen.

Sterkte!!!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ach Yette, wat naar.
Zo'n vent die misbruik maakt van zijn positie als hulpverlener.
Misschien is het een goed idee morgen te bellen met een Centrum Seksueel Geweld ? Het is weliswaar geen aanranding of verkrachting geweest maar ze zullen je misschien wel kunnen helpen voorbereiden op het verhoor tijdens de aangifte. https://www.centrumseksueelgeweld.nl/
Ik heb twee keer aangifte moeten doen, en aangenaam is het niet. Het lijkt me een goed idee je dochter daar wat op voor te bereiden.
Geen idee of je aanwezig mag blijven of niet, ze is nog net minderjarig.

Het is geen fijn onderwerp, maar valse aangiftes door jonge meiden komen weleens voor, dus de politie zal daar waarschijnlijk wel op doorvragen. Dit schrijf ik natuurlijk niet omdat ik twijfel aan je dochter wil zaaien maar omdat jij of je dochter niet moet schrikken als er vragen die kant op komen.
Hopelijk treffen jullie een prettige en goede rechercheur. Sterkte !

Weet je trouwens zeker dat deze hulpverlener niet is aangesloten bij een beroepsvereniging ?
Die zijn er ook voor verschillende soorten coaches. Na een aangifte en het politieonderzoek kan je hier werk van maken, toch ?
nounou
Veel sterkte!
anoniem_317117 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 08:27
Reden: .
98.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO, wat is de reden dat je dochter hulp/ondersteuning krijgt? Hoe weet je zo zeker dat de man dit werkelijk gedaan heeft?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 22:59
Je huisarts verwijst je door naar een kwakzalver?? of dan iig naar een therapeut die een kwakzalver inschakelde.. Vreemd verhaal.
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?

Btw een ortho/fysio/diëtist/whatever is gewoon een medisch of paramedisch beroep en aldus aangesloten bij het een of ander. Je schrijft zelf "Het is geen officiële therapeut," Dat is dus toch heel wat anders lijkt me

Niet echt een therapeut is niet gelijk een kwakzalver. Wat overdrijf je enorm zeg.

Mijn oudste werd met soortgelijke klachten door de psycholoog doorverwezen naar een CGW-er (of zo'n soort afkorting, cognitief gedragswerker oid), die ook gewoon aangesloten was bij het GGZ. Niet echt een therapeut, maar een soort coach, precies zoals Yette zegt. Totaal geen kwakzalver. Manmanman..

Yette, het is allemaal al gezegd, maar veel sterkte. Ik kan me zo'n vent gewoon niet voorstellen, die denkt dat het een goed idee is, om z'n broek omlaag te trekken. In welke context zou dat in hemelsnaam een goed idee kunnen zijn. bah.
Goed dat je dochter naar je toekwam. Sterkte met deze situatie :redrose:
Later is nu
hoezoos schreef:
11-12-2018 03:53
TO, wat is de reden dat je dochter hulp/ondersteuning krijgt? Hoe weet je zo zeker dat de man dit werkelijk gedaan heeft?

Ga nog even door, alsof het al niet ellendig genoeg is. Als je ouders niet onvoorwaardelijk geloven wat je zegt, wat kun je dan nog als kind.

Heel andere situatie maar het verhaal van mijn kind werd door anderen ook in twijfel getrokken, zo blij dat wij altijd achter haar zijn blijven staan. Haar verhaal was ongelooflijk maar wel het juiste.
Alle reacties Link kopieren
Wat een smeerlap!

Ik had ooit ook een therapeut die met mij flirtte, heb toen meteen een klacht ingediend. Dit gaat nog 10x verder.
Yette, als eerste een dikke :hug: voor jou en je dochter. Wat een rotsituatie. Aangifte doen bij de politie idd en melden bij de huisarts.

Ik denk dat ik wel verhaal zou halen bij die klootzak. Maar dat zou ik eerst met de politie overleggen.

Heel veel mensen die iets gerelateerds overkomt vertellen het niet of pas later uit bijvoorbeeld angst, schaamte.

Heel veel sterkte gewenst voor jullie!
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 07:52
20.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 22:35
Ze was blij dat ik de leiding nam. Ze had het al aan haar beste vriendin vertelt die vond dat ze het thuis moest vertellen en melding of aangifte moest doen.
Goede vriendin heeft je dochter. En een moeder die ze vertrouwt en waar ze terecht kan. Sterkte voor je gezin Yette.

Ik denk dat - als dochter dat aankan - ik met z'n drietjes naar de afspraak zou gaan. En zo rustig mogelijk zou samenvatten wat er gebeurd is en zou zeggen dat er aangifte is gedaan en dat ik die als een leeuwin op ga volgen. En inderdaad overleggen met de huisarts wat het beste voor dochter is. :hug:

En aan al die uh... rare twijfelaars: Yette heeft hier al veel over haar gezin gedeeld. Er is geen haar op mijn hoofd dat ook maar een greintje twijfel heeft over het gebeurde.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen.
Je dochter krijgt dan eerst een gesprek (zonder ouders) met 2 rechercheurs. Daarna krijg je advies over wel of niet aangifte doen en de consequenties daarvan. Dit gesprek is vrijblijvend tot op zekere hoogte. Als er al eerdere aangiftes of gesprekken liggen tegen deze peut dan kan het zijn dat je dochter verplicht wordt om te getuigen.
Ik heb dit vrij recent aan de hand gehad (helaas).
Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel met hem gaan praten en duidelijk maken dat je dit niet pikt. Je dochter is kwetsbaar en ging niet voor niets naar een coach iemand mag best weten dat je misbruik van vertrouwen niet pikt. Als jij niet voor haar opkomt wie dan wel? De politie niet hoor....

Daarnaast is het ook interessant om zijn reactie te zien. Ik zou niet alleen gaan en je man of een goede vriendin meenemen en het gesprek stiekem opnemen. Aangeven wat zij heeft verteld en zeggend dat je e.a. niet pikt en dat je aangifte doet. Laat het maar duidelijk zijn voor er nog meer slachtoffers vallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:52
Om TO even met beide benen op de grond te plaatsen?

Misschien dat sommigen hier dit forum als een veilig, dagelijks heenkomen beschouwen maar het is gewoon het internet hoor. Openbaar. Voor iedereen. En TO post hier al jaren haar halve leven als ik zo even loep.

Kans dat mensen haar herkennen of de dochter weten te plaatsen in deze context is zeker aanwezig.

Is dat leuk voor dochter? Is dat empathisch naar dochter? Is dat slim bij een politieonderzoek? Lijkt mij niet.
En de vraag of ze er zelf op af moet gaan vind ik inderdaad ook niet erg slim. Ook dat mag gezegd worden voordat TO zich zo mee laat slepen in emoties. Ze doet er beter aan zich te informeren bij de politie en niet op het internet. Ze vraagt hier om advies, dat is mijn advies.

Empathie krijgt TO al genoeg van alle internetfamilieleden hier, daar ben ik niet van. En dat mag, dit is namelijk een openbaar internetforum (om jullie nog maar even te herinneren),
Ja, je bent lovenswaardig hoor. :nut:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-12-2018 08:20
Ik zou wel met hem gaan praten en duidelijk maken dat je dit niet pikt. Je dochter is kwetsbaar en ging niet voor niets naar een coach iemand mag best weten dat je misbruik van vertrouwen niet pikt. Als jij niet voor haar opkomt wie dan wel? De politie niet hoor....

Daarnaast is het ook interessant om zijn reactie te zien. Ik zou niet alleen gaan en je man of een goede vriendin meenemen en het gesprek stiekem opnemen. Aangeven wat zij heeft verteld en zeggend dat je e.a. niet pikt en dat je aangifte doet. Laat het maar duidelijk zijn voor er nog meer slachtoffers vallen.
Je moet in dit soort kwesties echt niet zelf gaan rechercheren. Wie weet loopt er al een politieonderzoek tegen de man, en neemt hij de benen na zo’n gesprek om elders nieuwe slachtoffers te zoeken. Dit soort dingen kan echt alleen tegen je werken. Laat de politie haar werk doen, en als het resultaat daarvan je niet bevalt, kun je altijd nog eens langs gaan om hem een goede rechtse te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:52
Om TO even met beide benen op de grond te plaatsen?

Misschien dat sommigen hier dit forum als een veilig, dagelijks heenkomen beschouwen maar het is gewoon het internet hoor. Openbaar. Voor iedereen. En TO post hier al jaren haar halve leven als ik zo even loep.

Kans dat mensen haar herkennen of de dochter weten te plaatsen in deze context is zeker aanwezig.

Is dat leuk voor dochter? Is dat empathisch naar dochter? Is dat slim bij een politieonderzoek? Lijkt mij niet.
En de vraag of ze er zelf op af moet gaan vind ik inderdaad ook niet erg slim. Ook dat mag gezegd worden voordat TO zich zo mee laat slepen in emoties. Ze doet er beter aan zich te informeren bij de politie en niet op het internet. Ze vraagt hier om advies, dat is mijn advies.

Empathie krijgt TO al genoeg van alle internetfamilieleden hier, daar ben ik niet van. En dat mag, dit is namelijk een openbaar internetforum (om jullie nog maar even te herinneren),
Nee, dat is wel duidelijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 22:37
Voorzover ik nu weet is ze meteen opgestapt toen hij zijn leuter liet zien. Het is nu even niet het moment om verder door te vragen.
Hoe moeilijk ook, de politie spreekt het liefst met slachtoffers die hun verhaal nog niet al te vaak hebben verteld. Het is dus goed om het doorvragen voor nu aan hen over te laten. Ik hoop dat jullie vandaag terug gebeld worden en er meteen terecht kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Het aantal keren dat een aangifte vals is, is niet groot. Het aantal keren dat een aangifte niet gedaan wordt, vaak uit angst dat men het toch niet geloofd, en het aantal keren dat een echte aangifte wordt geseponeerd wegens gebrek aan bewijs, is gigantisch. Als moeder twijfel je niet als je kind zoiets verteld, nooit. En vraag je niet of het wel echt waar is. Wat een verdriet als je net zoiets traumatisch hebt meegemaakt en diegene die zo dicht bij je staat gaat je nog eerst ondervragen of je het wel niet verzonnen hebt.

TO, ik zou -als dochter er ook achter staat- aangifte gaan doen. Niet op voorhand naar de man, geef hem geen tijd om al te handelen. Bereid je dochter voor. De taak van de politie zal wel zijn om proberen te achterhalen of er toch geen onwaarheden in het verhaal zitten, dus ze moet voorbereid zijn dat er misschien onprettige vragen worden gesteld. Hoe veel aangiften gewoon waar zijn als agent moet je natuurlijk altijd trachten 100% zekerheid te krijgen, dus dat die in tegenstelling tot de moeder eens een kritische vraag zal stellen is niet onlogisch. En dat ze ook moet voorbereid zijn dat zelfs als ze een verklaring aflegd, de kans groot is dat er niets zal gebeuren. Het zal zijn woord zijn tegen het hare. Maar dat het evengoed belangrijk is, want als er al andere klachten zijn of er komen er nog bij, is haar verklaring wel een belangrijke factor.

Veel sterkte.
Nummer*Zoveel schreef:
11-12-2018 08:54
Je moet in dit soort kwesties echt niet zelf gaan rechercheren. Wie weet loopt er al een politieonderzoek tegen de man, en neemt hij de benen na zo’n gesprek om elders nieuwe slachtoffers te zoeken. Dit soort dingen kan echt alleen tegen je werken. Laat de politie haar werk doen, en als het resultaat daarvan je niet bevalt, kun je altijd nog eens langs gaan om hem een goede rechtse te verkopen.
Eens
Eens
Eens
Hoi Yette, hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Yette wat een klotesituatie. Geen advies maar wel een hele dikke :hug: voor jou en je dochter! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
11-12-2018 08:54
Je moet in dit soort kwesties echt niet zelf gaan rechercheren. Wie weet loopt er al een politieonderzoek tegen de man, en neemt hij de benen na zo’n gesprek om elders nieuwe slachtoffers te zoeken. Dit soort dingen kan echt alleen tegen je werken. Laat de politie haar werk doen, en als het resultaat daarvan je niet bevalt, kun je altijd nog eens langs gaan om hem een goede rechtse te verkopen.
Ik heb het niet over slaan maar over praten. Vertellen wat je dochter heeft verteld en bezien hoe hij reageert.
De politie komt niet voor je kind op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
10-12-2018 23:15
Zo, wat een simpele reactie is dit. Je hebt er echt verstand van.. :facepalm:
Eh ja, ervaringsdeskundige zullen we maar zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven