Zó boos! Moet ik erop af?

10-12-2018 21:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn tienerdochter vandaag (weer eens) in beweging probeerde te krijgen om af te spreken met haar 'therapeut', vertelde ze dat deze man tijdens de laatste afspraak zijn broek heeft laten zakken.

Uiteraard gaan we melding/aangifte doen (maar de afdeling zedenzaken had het vandaag zo druk dat ik op een antwoordapparaat moest inspreken). Verder kan ik niet zoveel. Het is geen officiële therapeut, meer een soort zelfstandige coach. Dus er is geen beroepsorganisatie waarbij we een klacht in kunnen dienen.

Maar nu mijn vraag: zojuist heb ik, omdat mijn man dat wilde, de evaluatie-afspraak van deze week met deze smeerpijp afgezegd. Mèt de reden waarom. Zelf had ik die afspraak eigenlijk willen laten staan om die klootzak persoonlijk te vertellen hoe ik over hem denk. Ik lust hem namelijk rauw.

Wat zouden jullie doen? Erop af? Wie kan zo'n eikel beter duidelijk maken hoe fout hij bezig is, de politie of ik?
Alle reacties Link kopieren
_Inkie_ schreef:
10-12-2018 22:44
En de reacties van of het wel waar is vind ik echt heel raar, net als bij verkrachting vragen wat je dan aan had of zo. Idioot gedoe.

Wat een raar vergelijk.

Alleen de dochter van TO kent de waarheid. De rest baseert hun mening op basis van horen zeggen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat erg, Yette, dat deze man zo'n misbruik heeft gemaakt van haar vertrouwen. Wat een misselijk figuur.

Zeker naar de politie, die kunnen ook adviseren over alles er rondom.
Sterkte voor je dochter en jullie als gezin.
Alle reacties Link kopieren
Bizarre reacties hier, eerlijk, als het jullie dochter zou zijn en ze zou met dit verhaal komen, is dan ook je eerste gedachte dat ze wel zal liegen?
Yette, sterkte voor jou en dochter! Neem morgen eens contact op met de huisarts om je verhaal te doen, als je een fijne huisarts hebt kun je daar wel wat aan hebben wellicht.
redhothead wijzigde dit bericht op 10-12-2018 22:53
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Yet haar dochter prima kan inschatten hoor. Je gaat verdorie toch niet vragen of het wel echt waar is!

Yet, ik zou me serieus moeten inhouden om niet naar die klootzak te gaan. Verstandig is het niet, maar wel menselijk. Sterkte. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
himalaya schreef:
10-12-2018 22:51
Wat een raar vergelijk.

Alleen de dochter van TO kent de waarheid. De rest baseert hun mening op basis van horen zeggen
Ik vind het geen raar vergelijk. Het is direct de schuld of het verzinsel in dit geval bij het slachtoffer leggen.
Direct de twijfel bij het verhaal. Ik snap wel dat zo weinig mensen aangifte doen. :cry:
Het is vast niet leuk om de vraag te krijgen of het wel waar is, maar niemand kent TO of haar dochter dus zo vreemd vind ik de vraag niet. Het zal de eerste puber niet zijn die zoiets verzint. Helaas van dichtbij meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-12-2018 22:46
Ja heel goed idee! Als je zoiets overkomt is het heel fijn als je ouders ook nog aan je twijfelen, dan weet je zeker dat er nog veel therapie op gaat volgen!

Uiteraard naar de politie.
Ik lijf her een nette reactie vinden. Zelfs met, indien....
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 21:27
Hallo zeg, wat een insinuerende vragen. Mijn dochter is door de huisarts doorverwezen naar een hulpverlener en die heeft vervolgens de expertise van een ander ingeroepen.

En nee, bij een meisje van 17 ga ik niet elke keer mee naar de ortho/fysio/diëtist/whatever. Is het daarom mijn fout?
Je huisarts verwijst je door naar een kwakzalver?? of dan iig naar een therapeut die een kwakzalver inschakelde.. Vreemd verhaal.
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?

Btw een ortho/fysio/diëtist/whatever is gewoon een medisch of paramedisch beroep en aldus aangesloten bij het een of ander. Je schrijft zelf "Het is geen officiële therapeut," Dat is dus toch heel wat anders lijkt me
Heel erg als je eigen moeder je ervoor zou aanzien dat je zoiets verzint omdat je geen zin hebt in een afspraak. En bizar dat er hier mensen zijn die dat aan hun dochter zouden vragen.
Alle reacties Link kopieren
Er van uitgaande dat dit waar is (ik ken jouw dochter niet, maar jij kan dat beter inschatten TO) zou ik allereerst je dochter volledig steunen en achter haar staan (en dat heel duidelijk laten blijken zonder dat je de kwestie te veel op gaat blazen).

En verder geldt juridisch gezien dat het of onder schennis pleging valt of onder feitelijke aanranding van de eerbaarheid - beide zijn strafbaar en aangifte doen bij jeugd- en zeden van de politie lijkt mij dan ook een aanrader. Ik zou zelf overigens het contact met deze man niet opzoeken, hoe verleidelijk ook, je bereikt er niets mee.

Hou er overigens wel rekening mee dat het OM dergelijke strafbare gedragingen kan seponeren (niet verder vervolgen) wegens gebrek aan bewijs. Het lijkt mij goed dat je dochter daar zich van te voren van bewust is, voordat er allerlei hoge verwachtingen van een proces/gerechtigheid in haar hoofd gaan spelen. Je kan dan wel een artikel 12 procedure starten wegens niet verdere vervolging, maar dat is een ander verhaal. Wel is het goed om aangifte te doen, of ten minste een melding, ook voor eventueel dossier opbouw. Sterkte TO!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
10-12-2018 22:55
Het is vast niet leuk om de vraag te krijgen of het wel waar is, maar niemand kent TO of haar dochter dus zo vreemd vind ik de vraag niet. Het zal de eerste puber niet zijn die zoiets verzint. Helaas van dichtbij meegemaakt.
Buiten dat. Een huisarts die naar een kwakzalver verwijst vind ik ook niet echt overtuigend aan dit verhaal.
nina1966 schreef:
10-12-2018 21:18
Wat moet een tiener nou met een kwakzalver? Waarom geen officiële therapeut dan?

Je kunt er ook voor kiezen gewoon niet te reageren als je alleen zoiets uit kunt kramen hé. Bah.
nina1966 schreef:
10-12-2018 22:59
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?
WTF. Jij weet hier echt helemaal niets van als je denkt dat slachtoffers meteen zo gaan lopen schreeuwen. Wat dacht je van shock en van schaamte? En misschien angst om niet geloofd te worden? Gek mens
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 22:59
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?
Daar kan ik me dus wel wat bij voorstellen - dat je uit schaamte niet meteen meldt wat er is voorgevallen zeg maar... Ik weet nog heel goed dat een oppas vader ooit doelbewust in mijn billen kneep (jaren geleden) en ik dat ook niet meteen wereldkundig maakte als 17 jarige, omdat ik me ervoor schaamde.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-12-2018 23:02
WTF. Jij weet hier echt helemaal niets van als je denkt dat slachtoffers meteen zo gaan lopen schreeuwen. Wat dacht je van shock en van schaamte? En misschien angst om niet geloofd te worden? Gek mens
Dit dus! Je was me voor Murrmurr.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
nina1966 schreef:
10-12-2018 23:01
Buiten dat. Een huisarts die naar een kwakzalver verwijst vind ik ook niet echt overtuigend aan dit verhaal.

Lul toch eens niet zo achterlijk. Jij maakt er nu een kwakzalver van.

Als bij jou in de straat iemand tegen een lantaarnpaal loopt is ie aan het eind van de straat dood zeker. Je vult alleen maar in en verdraait de boel. Voor de driehonderdduizendste keer.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 22:59
Je huisarts verwijst je door naar een kwakzalver?? of dan iig naar een therapeut die een kwakzalver inschakelde.. Vreemd verhaal.
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?

Btw een ortho/fysio/diëtist/whatever is gewoon een medisch of paramedisch beroep en aldus aangesloten bij het een of ander. Je schrijft zelf "Het is geen officiële therapeut," Dat is dus toch heel wat anders lijkt me
:facepalm:
Dus nu is het Yette's schuld? Alles om maar niet te hoeven toegeven dat die vent gewoon fout zat? Officieel of niet maakt niets uit.
Pipistrello schreef:
10-12-2018 23:08
Lul toch eens niet zo achterlijk. Jij maakt er nu een kwakzalver van.

Als bij jou in de straat iemand tegen een lantaarnpaal loopt is ie aan het eind van de straat dood zeker. Je vult alleen maar in en verdraait de boel. Voor de driehonderdduizendste keer.
Joh negeer haar toch gewoon. Dit is toch wat ze altijd doet.
de politie, zonder twijfel
die man moet namelijk veroordeeld worden en je wilt niet dat iets dat jij doet in een onbezonnen moment daar roet in het eten gooit
Alle reacties Link kopieren
@ Nina,
Ik hoop dat je nooit in deze situatie komt.

Ik ga trouwens verder niet reageren op je bericht of op andere forummers die willen dat ik meer uitleg over de situatie. Die details zijn niet voor internet maar voor de politie.
streepjesdekbed schreef:
10-12-2018 23:10
Joh negeer haar toch gewoon. Dit is toch wat ze altijd doet.

Ja dat weet ik en dat hangt me al jaren de keel uit. Ze geeft haar toetsenbord maar weereens een ram. Bah. Naar mens.
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?

Want dit is natuurlijk de enige juiste manier van reageren. O_o

Wat een domme mensen zijn er toch
anoniem_345475 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 23:15
1.42% gewijzigd
yette schreef:
10-12-2018 23:11
@ Nina,
Ik hoop dat je nooit in deze situatie komt.

Ik ga trouwens verder niet reageren op je bericht of op andere forummers die willen dat ik meer uitleg over de situatie. Die details zijn niet voor internet maar voor de politie.
heel goed.
sta achter je kind en laat het veroordelen maar over aan de rechter
Sterkte voor dochter en jullie Yette. Wat een rotsituatie.
nina1966 schreef:
10-12-2018 22:59
Je huisarts verwijst je door naar een kwakzalver?? of dan iig naar een therapeut die een kwakzalver inschakelde.. Vreemd verhaal.
Wat ik ook apart vind is dat ze niet meteen na die keer wat vertelde, al is het maar IK GA NIET MEER NAAR DIE ACHTERLIJKE GLADIOOL HOOR.
Ik bedoel maar, helemaal niets gezegd?

Zo, wat een simpele reactie is dit. Je hebt er echt verstand van.. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven