Zieke baby..

06-06-2009 14:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochtertje van 7 week is ziek. Ik ben gisteren al naar de huisarts geweest en die zegt dat de longen schoon zijn en dat het een behoorlijke verkoudheid is.

Ik vind het zo zielig! Ik weet niet meer wat ik voor haar kan doen. Ze slaapt dan wel voornamelijk maar als ze wakker is huilt ze gelijk. Ze huilt bij het verschonen en ze huilt als je haar op wil tillen. Ik heb haar nu voornamelijk in de draagdoek om lekker bij me te liggen.

Ik weet dat je naar de dokter moet gaan als ze versuft zijn. Versuft is voor haar niet echt het juiste woord maar ik heb wel het idee dat ze wat van de wereld is. Als ze bijvoorbeeld een harde wind laat schrikt ze enorm dan begint ze ineens te huilen. Hetzelfde als ze een boer laat. Dan zie je ineens haar hele lichaam schrikken en gaan de oogjes even flink open.

Zou dit voor jullie al reden zijn om aan de bel te trekken of is dit normaal bij een flinke verkoudheid?

Ik ga haar zo als ze wakker is nog even tempen om te zien of ze koorts heeft, tot nu toe was het telkens rond de 37,8.

Nou ja ik weet eigenlijk niet goed waarom ik dit topic open, ik begrijp wel dat een ander niet via het forum kan zien wat er aan de hand is en als ik het niet vertrouw bel ik toch wel de dokter maar misschien hebben jullie wat ervaring met verkouden baby's.

Groetjes
Ach, 7 weken en al ziek. Wat sneu voor je dochter.

Koorts bij een baby jonger dan 3 maanden is (volgens mij) altijd reden om naar de huisarts te gaan. Maar daar ben je al geweest. Goed in de gaten houden of ze idd. niet suf wordt, dan kijkt ze je bijv. niet meer aan, ook als ze niet meer drinkt of plast snel aan de bel trekken.

Veel beterschap!!
Reisa, Ze heeft nog geen koorts gehad hoor. Het bleef steken op 37,8. Ik las dat het tot 38 graden verhoging is en daarboven koorts.

Ze kijkt me nog wel aan alleen lachen doet ze niet meer (nou ja dat zou ik ook niet doen in haar toestand).

Bedankt!
Hai