Zieke baby..

06-06-2009 14:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochtertje van 7 week is ziek. Ik ben gisteren al naar de huisarts geweest en die zegt dat de longen schoon zijn en dat het een behoorlijke verkoudheid is.

Ik vind het zo zielig! Ik weet niet meer wat ik voor haar kan doen. Ze slaapt dan wel voornamelijk maar als ze wakker is huilt ze gelijk. Ze huilt bij het verschonen en ze huilt als je haar op wil tillen. Ik heb haar nu voornamelijk in de draagdoek om lekker bij me te liggen.

Ik weet dat je naar de dokter moet gaan als ze versuft zijn. Versuft is voor haar niet echt het juiste woord maar ik heb wel het idee dat ze wat van de wereld is. Als ze bijvoorbeeld een harde wind laat schrikt ze enorm dan begint ze ineens te huilen. Hetzelfde als ze een boer laat. Dan zie je ineens haar hele lichaam schrikken en gaan de oogjes even flink open.

Zou dit voor jullie al reden zijn om aan de bel te trekken of is dit normaal bij een flinke verkoudheid?

Ik ga haar zo als ze wakker is nog even tempen om te zien of ze koorts heeft, tot nu toe was het telkens rond de 37,8.

Nou ja ik weet eigenlijk niet goed waarom ik dit topic open, ik begrijp wel dat een ander niet via het forum kan zien wat er aan de hand is en als ik het niet vertrouw bel ik toch wel de dokter maar misschien hebben jullie wat ervaring met verkouden baby's.

Groetjes
Een diagnose heb ik dan ook niet geroepen, wel dat ontroostbaarheid, prikkelbaarheid en pijn bij verschonen alarmsymptomen zijn. Goed om te weten, en ook prima na te zoeken op internet als je niet op een forumbericht alleen wilt vertrouwen.

Tja, en ik ben zo naief om te denken dat de meeste mensen gewoon zijn wie ze zeggen dat ze zijn, net als ik.
Gewoon slechte ervaring met mensen die zeggen dat ze arts zijn de laatste paar weken, sorry
Is goed
Wel even bellen hoor met de huisartsenpost, dan zijn ze in ieder geval al op de hoogte van de situatie.

Even ruggespraak met hen houden is gewoon goed om te doen, en geef zelf duidelijk aan dat het je niet lekker zit.

Op deze jonge leeftijd mag je geen risico's nemen.

sterkte.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.Het gaat een stuk beter. Ze heeft weer gedronken en slaapt nu weer. Ze ligt bij mij en ze heeft net weer even geteut en gelachen. De verhoging is weg en het lijkt echt beter te gaan.
Volg je moedergevoel (bah wat klinkt dat zweverig) Als jij het gevoel hebt dat het niet goed met haar gaat dan bel je de huisarts of de huisartsenpost of des noods 112.

Als ze 38 graden koorts heeft maar jij hebt het gevoel dat het eigenlijk niet zo erg is dan kijk je het nog even aan. Je kent je kindje zelf het beste en weet heel goed wanneer het "echt niet goed" is,
En hoe gaat het nu met verschonen? Huilt ze dan nog, want dat is idd. ook niet goed.

En je moedergevoel volgen bij je eerste kindje dat 7 weken oud is vond ik nog wel lastig. Nu de oudste ruim 3 1/2 zie ik snel of het ernstig is of niet.

Maar zoals eerder al gezegd bij een baby zo jong moet je met koorts of huilen bij verschonen of optillen zeker de dokter bellen.
Zo ben ik rond etenstijd nog bij de huisartsenpost geweest met mijn 8 mnd oude zoontje. Koorts, hoesten, naar oortje grijpen en op een gegeven moment maar blijven huilen en ondertussen steeds weer in slaap vallen om direct weer huilend wakker te worden. Het zat me neit lekker, kon gelukkig direct komen.

Beginnende oorontsteking, nu niet zoveel aan te doen. Maar wel prettig en geruststellend dat er gekeken is, ook al zijn we dan een beetje voor niets geweest. Ik zit iig een stuk lekkerder op de bank.
Mijn kindje is ook 7 weken. We hebben net een nare periode achter de rug, met een zware infectie en weken antibiotica. Nu kunnen we van de antibiotica af en we zijn natuurlijk toch voorzichtig want bang dat het terugkomt.

Ik heb dan ook expliciet aan de arts gevraagd op welke symptomen we nu moeten letten, voor het geval dat... Koorts, onrust, etc...? Blijkt dat bij kinderen van 7 weken niet alleen verhoging of koorts een indicatie is, maar ook juist ondertemperatuur kan een indicatie zijn. Dus staar je niet blind op verhoging of koorst.

De kinderarts zei daarbij ook heel expliciet: ga maar uit van je gevoel; als je kindje volgens jou niet in orde is zoals normaal: melden! Of ze nou een normale temperatuur heeft of niet.

Het is inderdaad lastig te bepalen bij zo'n hummel van 7 weken, maar dan neem je toch het zekere voor het onzekere? Niemand zal het je kwalijk nemen, en de arts die dat wel doet... kan beter iets anders gaan doen.

Kortom; als jij het niet vertrouwt, dan ga je wat mij betreft gewoon naar de dokter, koorts of geen koorts! Beter een keer teveel dan niet, toch? Misschien ben ik wat te voorzichtig na de afgelopen weken met mijn kindje, maar ik weet inmiddels wel hoe snel het kan gaan (zowel het ziek worden als het herstel, gelukkig) en ben nog steeds heel dankbaar voor het feit dat we toen toch maar even naar de arts zijn gegaan toen we twijfelden...

Succes en ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt!
Hallo,

We zijn in slaap gevallen na mijn posting van gisteravond. Tot 3 uur geslapen, toen begon ze enorm te persen en er kwam niks uit. Trappen met de beentjes.

Verschonen en tillen doet geen pijn meer, tenminste ze huilt er niet om.

Ik dacht al een paar dagen dat ze last had van verstopping omdat ze sinds kort meer FV dan BV krijgt.

Ik heb het idee dat er een dikke keutel vastzit en dat er soms wat dunnere poep langskomt. Geen idee of dat kan maar omdat ze zo perst zonder resultaat.

De temp is goed, al lees ik net hierboven dat dat dus niks zegt.

De gesneden uien naast haar hoofd helpen wel erg goed tegen de verstopte neus.
Soit, wat voor een infectie had je klindje? Gelukkig dat alls goed is gekomen bij jullie.
Ze heeft nu wat vocht uit beide oortjes. Droogt aldoor op en worden korstjes. Heb net gebeld en ga nu naar de dokter.

Ze is op zich wel vrolijker en alerter dan gister maar toch..
beter voor de zekerheid. Waarschijnlijk ben je inmiddels thuis met bericht dat er niks aan de hand is, maar dan ben je in ieder geval gerust. Oogjes met wat gekookt water (wel laten koelen natuurlijk) op een watje deppen, van buiten naar binnen.
=
Gizz, het waren de oortjes niet de oogjes. Het was idd een luchtweginfectie, dus verkoudheid. Verder alles ok. Als ze koorts krijgt wel terugkomen.

Ben toch blij dat ik even ben geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven