zieke puber

11-01-2012 21:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet, ik weet..... een overbezorgde moeder maar toch.

Ik heb een uiterst actieve, sportieve en eeuwig hongerige puberzoon (bijna 14). Sinds vrijdag heeft hij geen trek, maar dan ook nergens in. Aan de diarree... HA gebeld, is een virus. Ok rustig aan.

Nu heeft hij gisteren eindelijk gegeten, maar daarna ontzettend misselijk. Vannacht niet geslapen en nu al de hele dag als een dood vogeltje op de bank.

Hij heeft nog al wat te verstouwen gehad met O&N. Zijn halfzusje (net 6 mnd woont bij zijn vader) opgenomen op de ic. Ondertussen gaat alles daar steeds beter

Mijn vraag wat moet ik hiermee??? Dit is niet mijn kind, zo lusteloos en geen intresse. Morgen niet bellen maar een afspraak maken bij de HA of maak ik me druk om niets?
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Joh, kan gewoon een buikgriepje zijn. Dan voel je je nu eenmaal zwaar ellendig en wordt je al naar als je je hoofd beweegt.

Ik zou me echt geen zorgen maken hoor! Wacht het eerst nog maar een paar dagen af.

Edit: Ow, zie dat het al sinds vrijdag is.. Maar dan nog zou ik het even afwachten en gewoon zorgen dat ie wel genoeg drinkt.

Waar heeft hij vandaag dan nog last van?
Slappe thee met suiker of dunne bouillon laten drinken en morgen weer overleggen met HA.

Zonder eten kan, zonder min halveer liter per dag niet te lang.

Beterschap
Je kan morgen toch sowieso even de HA bellen om advies? Denk dat zij aardig goed op de hoogte zijn hoe lang zoiets mag duren.
Wow, jullie zijn snel. Even naar de keuken en dit. Maar geen geklaag - thanx-

Hij drinkt meer dan genoeg. Wat mij meer dwars zit is het feit dat hij zo ontzettend sloom op alles reageert.

Vandaag de HA al gebeld voor advies. Hij ging met zijn vragen richting nekkramp (hoofd nog kunnen bewegen ed). Gelukkig gaat dat allemaal wel. Ik hem wel vaker goed ziek thuis gehad, incl kinkhoest en een zware hersenschudding, maar er knaagt iets.
Er heerst ook een maag-darm-virusje dat een dag of 10 tot 14 doorsuddert. Ik heb het ook gehad en meerdere mensen om me heen.

Ik hoop dat dit het is en hij zich snel weer beter voelt.
Volgens mij heerst er ook iets hardnekkigs. Een vriend van mij is bijna 2 weken ziek thuis geweest en voelt zich nog slapjes.
Heeft hij koorts?
Niks aan 't handje. Gewoon een (buik) griepje. Lekker laten uitzieken. Als hij goed drinkt is het goed. Probeer 'm anders wat bouillon te laten drinken, dan krijgt hij toch wat zout binnen en voelt hij zich wat minder slap. Als dat ook niet binnen blijft, nog even afwachten.
Van dat maag-darm-virus word ook vermoedt dat hij het heeft. En voor de goede orde, hij voelt zich misselijk, geen trek en aan de diarree (weer). Maar ook erg blij heeft een repetie frans en biologie gemist.

Zal vannacht nog ff aankijken. Als hij weer ieder half uur wakker is vanwege diarree danwel misselijk toch maar ff een afspraak maken. Wil graag weten welk virus dan. Het was al niet veel, lang-dun en lekker. Nu is hij lang - mager en niet zo lekker
@sam2 Nee hij (gelukkig) geen koorts. Het lijkt eerder alsof zijn temp lager is dan normaal. De eerste paar dagen alleen een lichte verhoging ong 37.8
quote:leo_niesje schreef op 11 januari 2012 @ 21:13:

Wow, jullie zijn snel. Even naar de keuken en dit. Maar geen geklaag - thanx-

Hij drinkt meer dan genoeg. Wat mij meer dwars zit is het feit dat hij zo ontzettend sloom op alles reageert.

Vandaag de HA al gebeld voor advies. Hij ging met zijn vragen richting nekkramp (hoofd nog kunnen bewegen ed). Gelukkig gaat dat allemaal wel. Ik hem wel vaker goed ziek thuis gehad, incl kinkhoest en een zware hersenschudding, maar er knaagt iets.Bij een knagend gevoel zou ik zeggen gewoon even laten bekijken door de huisarts. Beter een keertje te veel dan een keertje te weinig.
Ors?
Vanaf hier kunnen we niet beoordelen of je je terecht zorgen maakt. Jij kent je zoon en jezelf het beste, weet zelf het beste of je te snel ongerust bent.

Bij twijfel gewoon naar de dokter.
Roosvice stop, cola. Chips (zouten). Witte rijst(stop). Geen zuivel.
@missy-acy niet, en dat is het enige wat eruit kwam bij hem. Gelukkig wel wat boullion naar binnen gekregen ivm zout. Ruim een 1,5 liter vocht vandaag.
http://www.buikgriep.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
OK, weet niet wat er is, maar moedergevoelens die knagen, ik geloof er serieus in.

Je hebt als moeder voelsprieten voor als er iets niet klopt.

Daarbij vind ik dat het al best lang duurt als het rvijdag is begonnen. Ik zou zeggen: naar de huisarts. En niet alleen telefonisch.

Nog even een leuk weetje: mijn broer is huisarts en die heeft de stelling ( en vast niet zelf verzonnen): Ook al klinkt het niet zorgwekkend. als patient 1e keer belt: geen probleem, 2e keer kan je nog een keer advies geven, 3e keer altijd komen. Dan is het serieus genoeg om er 3 x voor te bellen
Drinkt hij voldoende? En dan met suiker en zout? De juiste verhouding is zeeer belangrijk bij diarree!

Door diarree raak je niet alleen erg veel vocht kwijt, maar ook zout en zout is belangrijk om vocht vast te houden.

Je kunt zelf ORS( Oral Rehydration Solution) drinken maken door 8 theelepels suiker en 1 theelepel zout in een liter water te doen. Laat hem hier veel van drinken...vooral als hij naar de wc is geweest.

Op onderstaande site kun je meer lezen over andere dranken en wat er in zit.

http://www.vaccinatiesopreis.nl/ors/

Heel veel sterkte , ik hoop dat je zoon snel opknapt!
quote:yette schreef op 11 januari 2012 @ 21:30:

Vanaf hier kunnen we niet beoordelen of je je terecht zorgen maakt. Jij kent je zoon en jezelf het beste, weet zelf het beste of je te snel ongerust bent.

Bij twijfel gewoon naar de dokter.

Ben mijzelf er van bewust dat jullie dat niet kunnen beoordelen. Maar het is fijn om even te delen. Eigenlijk ben ik nooit echt ongerust (behalve met zijn hersenschudding en toen pas later op de avond). Denk dus dat ik idd morgen langs de HA ga.

Het rare is dat ik zelf uit de zorg kom, maar zodra het om mijn kind ga kan ik die knop dus blijkbaar niet omzetten
Gewoon doen wat je waarschijnlijk al 13 jaar doet, dus op je gevoel af gaan, voelt het niet goed, aan de bel trekken. Je hebt bovendien nu het voordeel dat hij kan vertellen hoe hij zich voelt, itt tot baby's enzo.
Gewoon naar de huisarts gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:kittepit schreef op 11 januari 2012 @ 21:33:

OK, weet niet wat er is, maar moedergevoelens die knagen, ik geloof er serieus in.

Je hebt als moeder voelsprieten voor als er iets niet klopt.

Daarbij vind ik dat het al best lang duurt als het rvijdag is begonnen. Ik zou zeggen: naar de huisarts. En niet alleen telefonisch.

Nog even een leuk weetje: mijn broer is huisarts en die heeft de stelling ( en vast niet zelf verzonnen): Ook al klinkt het niet zorgwekkend. als patient 1e keer belt: geen probleem, 2e keer kan je nog een keer advies geven, 3e keer altijd komen. Dan is het serieus genoeg om er 3 x voor te bellenmet dank aan je broer, dit was het zetje wat ik nodig had
Voor de zekerheid even naar de ha, maar ik gok op: buikgriep in combinatie met puber-zijn en de zorgelijke toestand met zijn zusje.

Praat ie?
Als je t niet vertrouwt bellen. Ors werkt meestal wel. Vies, ik doe er meestal veeeerl limo bij.

Maar vertrouw je mama gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven