Zijn dit normale voorweeën?

19-07-2009 15:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 39 weken zwanger en sinds gisterenmiddag 2 uur heb ik ( voor ) weeën. Ze komen steeds om de 10, 12 minuten. Gisteren waren ze al pijnlijk, maar nog wel om te doen. Ben in bad geweest,al verschillende keren onder de douche gaan staan, maar daar werd het niet minder van, helaas.

Ik dacht nog, misschien zet het wel door en dan worden het misschien wel echte weeën. Maar de tijd ertussen wordt niet korter, de pijn wordt wel erger.

De regelmaat is er nu helemaal uit, want sinds vanmorgen half 11 komen ze om het half uur, maar soms wel 3 of 4 achter elkaar en ik loop ze ook echt weg te puffen dan.Ze komen echt vanuit m'n rug opzetten en dan naar m'n buik en benen toe.

Hierna is het dan weer een half uurtje rustig op dit moment.

Ik kan nu natuurlijk het ziekenhuis wel bellen en dan zullen ze zeker zeggen dat ik langs kan komen, maar ik wil ook niet onnodig bellen.

Ik heb nu dus al een hele nacht niet geslapen en voel dat ik toch wel moe begin te worden, maar als ik nu op bed ga liggen slaap ik ook niet, want dan komen die ellendedingen ook opzetten.

Ik ken dit dus helemaal niet, misschien iemand anders die ervaring heeft met zeer pijnlijke voorweeën?
Vrees dat het weinig zin heeft om te bellen. Ze komen pas langs als je om de 4 minuten regelmatig weeen hebt. Maar inderdaad. Dit komt bij mij over als écht voorweeen!
Toch bellen.
Wat bij mij hielp was een warme kruik en een warme douche. Maar ik zie dat je dat al hebt gedaan..

Je kan altijd bellen als je je onzeker voelt idd.
Ja hoor. En iedereen ervaart het weer anders. Een gerusstelling. Je kindje komt echt tussen nu en 2 weken! en miljarden vrouwen hebben het voor jou doorstaan en ook gered. Komt heus goed. Probeer wel zoveel mogelijk te rusten. Beetje lezen, bankhangen etc is ook rusten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
neem aan dat het je eerste kindje is dan? (mag hopen dat je het anders zou herkennen... ;) )

ben zelf nog geen ervaringsdeskundige, wel veel gelezen mede omdat ik zwanger ben, maar ik geloof dat ik nog even tot morgenochtend zou wachten en als het hetzelfde is, de verloskundige bellen. Of als je het te zwaar vindt worden en je onzeker voelt, gewoon nu even bellen. Daar is ze toch voor? Wie weet kan ze je net even geruststellen, op weg helpen of whatever, wat je nu nodig hebt.

Men zegt wel altijd: zolang je nog twijfelt of het echte weeen zijn, zijn het geen echte weeen.....

EN wat ik ook steeds lees: proberen ontspannen versnelt het proces....

Lastig he!! Ik wens je sterkte!!! En een snelle bevalling met een gezond kindje!
Nou dat ligt eraan hoor wanneer ze komen. Is het je eerste kindje? Vaak is het toch wel goed om de verloskundige even te bellen. Ze kan je in ieder geval geruststellen en vaak komen ze dan toch even kijken als ze hun rondje doen en in de buurt zijn.
Het is wel m'n tweede kindje, maar bij de eerste is het met 37 weken ingeleidt en al snel daarna een keizersnede geworden, zodoende dat ik dus deze ervaring nog niet heb. Lichte voorweeën heb ik al meerdere gehad, die waren wel om te doen verder.

En je moet gaan bellen als ze om de vijf minuten komen, maar voorweeën moet je ook niet weg hoeven te puffen, hmmmm....beetje tegenstrijdig in dit geval.

Ik ben ook niet bang dat het kindje er niet uit komt, hoor :-) en het lastige is idd dat iedereen het weer anders ervaart.

Nou ja, ik wacht nog even af en dan kan ik alsnog bellen.

Moet trouwens naar het ziekenhuis, dus vk hoeft hier niet naartoe te komen.
Zeker even bellen. Bij de bevalling van mijn oudste zijn de weeën bij mij zo onregelmatig gebleven als jij beschrijft. Volgens de dienstdoende gyn waren het voorweeën. Een paar uur later werd mijn kind geboren.

Omdat de gyn overtuigd was van voorweeën is er ook niet getoucheerd, anders hadden ze wrsch wel eerder dan bij 10 cm ontdekt dat ik toch echt aan het bevallen was.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Ow, da's ook lekker dat ze dat niet even gecheckt hebben, Solomio. Was je nog wel in het ziekenhuis of was je al weer thuis ondertussen?
quote:Ikkuzzz schreef op 19 juli 2009 @ 15:46:

Ow, da's ook lekker dat ze dat niet even gecheckt hebben, Solomio. Was je nog wel in het ziekenhuis of was je al weer thuis ondertussen?

Na 15 uur wilden ze me naar huis sturen met medicijnen tegen de harde buiken. Maar toch eerst nog even toucheren. Gelukkig, want anders was ik idd naar huis gestuurd.

Nou was ik pas 34 weken zwanger, dus niemand verwachtte mijn zoon eigenlijk al.
Nee, dat verwacht je niet bij 34 weken, maar je gaat er toch vanuit dat ze in het ziekenhuis wel meer meegemaakt hebben wat dat betreft....is alles wel goedgekomen met het manneke? ( je zoon dus en niet de gyn, hé.)

Ik ga het hier nog even afwachten, ik vind het nog even wazig allemaal.
Zoon is inmiddels bijna 11.

Ow, en de gyn was een vrouw. Of het daar ooit nog goed mee gekomen is? Geen idee.
Ik vind het eerder als blaasontsteking klinken. Je kunt het volgende proberen: neem 2 paracetamollen en ga dan minimaal een half uur onder de douche of in bad. Zijn het ww, dan gaan ze dan wel doorzetten of zul je minimaal wat bloedverlies hebben, zijn het voorww, dan wordt het minder of stopt het, is het een blaasontsteking, dan blijf het zoals het nu is. Dan in elk geval bellen. 1. dan kun je alvast antibiotica krijgen en 2. je kunt evt iets voor de nacht krijgen om te slapen (ook als het geen blaasontsteking is en zet niet door).

Succes in elk geval! Spannend hoor!

Blumpke (vk)
quote:blumpke schreef op 19 juli 2009 @ 15:57:

Ik vind het eerder als blaasontsteking klinken. Je kunt het volgende proberen: neem 2 paracetamollen en ga dan minimaal een half uur onder de douche of in bad. Zijn het ww, dan gaan ze dan wel doorzetten of zul je minimaal wat bloedverlies hebben, zijn het voorww, dan wordt het minder of stopt het, is het een blaasontsteking, dan blijf het zoals het nu is. Dan in elk geval bellen. 1. dan kun je alvast antibiotica krijgen en 2. je kunt evt iets voor de nacht krijgen om te slapen (ook als het geen blaasontsteking is en zet niet door).

Succes in elk geval! Spannend hoor!

Blumpke (vk)

Bloedverlies heb ik wel gehad vanmorgen ( oud ) en verder kan ik wel heel goed plassen ( op dit moment een beetje te goed, loop me gek naar die wc)

Mijn vriend heeft vandaag gewerkt en belde net dat hij om half 6 ongeveer thuis is, dus ik wacht iig tot die tijd af of er nog verandering in komt.

Bedankt allemaal trouwens voor jullie reacties!
Paracetamol ga ik ook zeker even uitproberen trouwens!
Ik dacht even, heeft iemand een topic voor mij geopend

Ik heb dit ook gehad, duurde 5 dagen. De eerste dag zelfs regelmaat en toenemende kracht in de weeen, iedereen dacht eigenlijk dat ik aan het bevallen was, inclusief de vk en ikzelf. Uiteindelijk bleken het toch vw te zijn, wel op blaasontsteking laten controleren en toen het na 4 dagen nog steeds niet over was en ik dus echt helemaal uitgeput was raadde de vk acupunctuur aan (paracetamol had ik ook geprobeerd maar hielp niet meer tegen de pijn van de weeen, ze werden op eengegeven moment minder regelmatig maar wel pijnlijker). De acupunctuur heeft geholpen en ik heb een dag of 4 geen vw gehad en nu worden ze weer langzaam heftiger. Ben nu 40 weken. Als het weer zo wordt als vorige week, heel slecht slapen enz. dan ga ik morgen weer naar de acupunctuur. Hopelijk zet het dan daarna door, daar is het nu ook meer de tijd voor dan twee weken geleden.

Ik hoop dat het bij jou wel doorzet!
Oja, en mijn vk heeft me echt op het hart gedrukt dat ik mocht bellen als ik het niet meer wist. We hadden gebeld nav de belinstructie om de 3/4 min. 2 uur lang en daarna zei ze dus ook dat we echt meteen moesten bellen als we niet wisten wat we moesten doen. Dat zal jouw vk ook vinden.
quote:mardjen schreef op 19 juli 2009 @ 16:27:

Ik dacht even, heeft iemand een topic voor mij geopend

Ik heb dit ook gehad, duurde 5 dagen. De eerste dag zelfs regelmaat en toenemende kracht in de weeen, iedereen dacht eigenlijk dat ik aan het bevallen was, inclusief de vk en ikzelf. Uiteindelijk bleken het toch vw te zijn, wel op blaasontsteking laten controleren en toen het na 4 dagen nog steeds niet over was en ik dus echt helemaal uitgeput was raadde de vk acupunctuur aan (paracetamol had ik ook geprobeerd maar hielp niet meer tegen de pijn van de weeen, ze werden op eengegeven moment minder regelmatig maar wel pijnlijker). De acupunctuur heeft geholpen en ik heb een dag of 4 geen vw gehad en nu worden ze weer langzaam heftiger. Ben nu 40 weken. Als het weer zo wordt als vorige week, heel slecht slapen enz. dan ga ik morgen weer naar de acupunctuur. Hopelijk zet het dan daarna door, daar is het nu ook meer de tijd voor dan twee weken geleden.

Ik hoop dat het bij jou wel doorzet!

Fijn hé, dat iemand een topic voor je opent, haha.

Sjit, heb je dit 4 dagen gehad, ik loop hier nu krom door het huis heen, ze beginnen nu dus ook weer vlugger te komen. Zit nu ongeveer weer 10 minuten tussen. Er is dus echt geen peil op te trekken. Nah ja, ik ga dadelijk nog maar even onder de douche staan en kijken wat er dan weer gebeurt.

Die van de accupunctuur zal ik onthouden, als ze me in het ziekenhuis niet verder kunnen helpen.

Ik hoop voor jou dat het nu ook door zet, mss gaan we "gezellig" met z'n tweeën

Jij ook heel veel succes en sterkte iig
Ik heb dit ook gehad toen ik 41 weken zwanger was. Na 2 slapeloze nachten was ik het zo zat en heb ik de vk gebeld. Moest in bad gaan zitten, hielp natuurlijk niet. Toen is ze langs gekomen, had 2 cm ontsluiting en heeft me gestript. Hielp ook allemaal niks. Na een halve dag aanklooien hebben ze nog ene keer gestript en met 4 cm de vliezen gebroken. Ik mocht kiezen of naar het ziekenhuis om te slapen mbv slaapmiddel of doorgaan.. NOu was al een week overtijd dus koos voor het laatste. Bij het breken van de vliezen kwamen er 2 cm onsluiting bij en omdat ze in het vruchtwater had gepoept moes tik naar het ziekenhuis. Daar aan de weeopwekker en 6 uur later is mn dochter geboren.

Het waren volgens de vk wel echte weeen alleen niet krachtig genoeg ofzo.

Als ik jou was zal ik dus echt wel bellen en het uitleggen, weet zeker dart de vk komt kijken (bij mij kwamen ze ook om de 10 minuten soms langer, soms sneller)

Sterkte iig
DWR, dat zei mijn vk ook. Het zijn echte weeen, alleen niet krachtig genoeg. Maar omdat ik 38 weken was deed ze verder niks (kon wel naar het zhuis voor slaapmiddel inderdaad). Dat scheelt wel als je 41wk bent denk ik. Ik had na een dag weeen 1 cm ontsluiting, maar dat was ook geen reden om verder actie te ondernemen en gelukkig hielp de acupunctuur. En ben ik nu aan het bidden dat de vw van de afgelopen week gezorgd hebben voor nog een beetje ontsluiting

IK, trek je het nog een beetje? Hopelijk lig je nu gewoon `fijn` te bevallen.
hm... die is vast al bevallen....

gek dat je daar zo benieuwd naar wordt terwijl je elkaar eigenlijk niet eens kent!!
Haha, ja dat had ik ook al, even lezen of ze bevallen is!
Ik ook! En nu ben ik een beetje jaloers, klein beetje maar hoor!
Jahaaaaaaa! Sorry, ik had eerder even geen tijd! Hier komt het vervolg.

Nadat mijn vriend dus om 16.00 uur opgebeld had dat hij om half 6 thuis zou zijn, kwamen de weeën om het kwartier. Na half 5 kwamen ze om de 10 minuten en na 5 uur om de 5 minuten. We zijn om half 7 in het ziekenhuis gekomen en daar heb ik aan de ctg gelegen en inwendig onderzoek gehad. De verloskundige zei dat we 's-nachts waarschijnlijk een kindje zouden krijgen, dus ik moest blijven. Hierna heb ik wee over wee gekregen ( heftige weeënstorm, sjit zeg) en om 22.00u is onze zoon geboren! Dus zondagavond is het nog allemaal gebeurd! Iedereen gezond en een paar uur later lekker weer in mijn eigen bedje! Ik loop en zit nog een beetje moeilijk, maar heb er een prachtig en gezond kindje bij gekregen, en dat is het belangrijkste.

Leuk dat jullie allemaal nog zo nieuwsgierig en meelevend waren, hartstikke lief!

Ik hoop mardjen dat het bij jou ook bijna zo ver is!

Knuffel van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven