zijn kind?

16-01-2011 18:46 42 berichten
Een vriendin van mij heeft sterke twijffels of haar broer, echt de vader van het kindje is , waarvan hij denkt dat hij de vader is.

Broer en schoonzus hebben vorig jaar een kindje gekregen. Het ging allemaal een beetje vreemd, aangezien het uit was in de periode van verwekking. En hem pas na 7 maanden verteld werd, dat hij vader werd.

Het kindje lijkt totaal niet op vader of maar iets van vaders kant van de familie. Alle andere neefjes en nichtjes hebben duidelijke familietrekjes.

Schoonzus zou ook eens een kleine verspreking hebben gemaakt.

Dit alles houdt deze vriendin zo erg bezig en ze twijffelt of ze haar broer dit moet vertellen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
niet mee bemoeien
Dat kun je laten testen, wat anders?

Maar dat is verder niet jouw zaak, toch.

Overigens zegt het niks dat het kind op niemand lijkt, dat hoeft namelijk niet (en het kind is nog klein, lijkt me)
Dus jíj plaatst een bericht, terwijl dit over een bróer van je vriendin gaat...?
@mimootje, je bent me net voor, dus.....niet mee bemoeien
quote:mimootje schreef op 16 januari 2011 @ 18:47:

niet mee bemoeien
Zij vraagt mij om advies en ik jullie want mona weet het ff niet.
quote:monalisalove schreef op 16 januari 2011 @ 18:50:

Zij vraagt mij om advies en ik jullie want mona weet het ff niet.

Om wat voor soort versprekingen gaat het?

En hoe achterlijk denkt je vriendin dat haar broer is?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik neem aan dat die broer zelf ook wel kan rekenen, en dus wel weet of het absoluut onmogelijk is geweest? Verder zal hij de dingen die je noemt ook wel zien, maar misschien maakt hem dat niets uit? Niet mee bemoeien zou ik zeggen.
quote:Larissje schreef op 16 januari 2011 @ 18:52:

Ik neem aan dat die broer zelf ook wel kan rekenen, en dus wel weet of het absoluut onmogelijk is geweest? Verder zal hij de dingen die je noemt ook wel zien, maar misschien maakt hem dat niets uit? Niet mee bemoeien zou ik zeggen.Dit dus.
Verzorgt de 'vader' het kind? Speelt hij met het kind? Houdt hij van hem als een zoon? Dan is hij zijn vader. Vaderschap bouw je door de jaren heen op, niet door een zaadlossind. Ik begrijp ook niet waarom je ermee zou moeten bemoeien al is het je eigen broer, laat staan als het om de broer van een briendin gaat.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 januari 2011 @ 18:51:

[...]

Om wat voor soort versprekingen gaat het?

En hoe achterlijk denkt je vriendin dat haar broer is?

Laten we zeggen een tijdsverspreking enne wat betreft je tweede vraag tja laten we daar maar niet over beginnen.

Als mensen een relatie willen vernielen, moet je ze dat zelf laten doen. Maar niet mee bemoeien want dan heb jij het gedaan.
quote:monalisalove schreef op 16 januari 2011 @ 18:50:

Zij vraagt mij om advies en ik jullie want mona weet het ff niet.Dan zeg je tegen je vriendin dat je het niet weet. Je bent toch niet het grote boek der antwoorden?
misschien weet broer wel of het wel of niet zijn kind is, maar kiest ie er voor dit niet met zijn zus te delen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hij kan rekenen hij kiest er voor dit niet te doen. Laat hen hun eigen keuzes maken ondanks dat jij het misschien geen eerlijke keuzes vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Even voor de duidelijkheid , ik was niet van plan mij hiermee te bemoeien. Stel deze vraag anoniem op het forum omdat ik erg nieuwsgierig was over hoe jullie hiermee om zouden gaan. Wat deze vriendin hier uiteindelijk mee doet, dat weet ik niet en kan ik niet inschatten.
quote:monalisalove schreef op 16 januari 2011 @ 18:55:

[...]

Laten we zeggen een tijdsverspreking enne wat betreft je tweede vraag tja laten we daar maar niet over beginnen.

Ik zou dus in eerste instantie schoonzus om opheldering vragen, over haar versprekingen.

Vroeg of laat komt zo'n kind er namelijk toch wel achter, als papa niet hun echte papa blijkt te zijn en dat zijn meestal hele verdrietige gebeurtenissen, voor kind, maar ook voor degene die dacht dat hij de verwekker was.

Als je mensen dat kunt besparen.........

Het " mooiste " zou zijn als je schoonzus in zo'n geval zou kunnen overtuigen om een eventuele misstap zélf op te biechten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mimootje schreef op 16 januari 2011 @ 18:47:

niet mee bemoeienDát dus, dat zou ik kiezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nieuw advies dan. Wat ik al zei over vaderschap en zeg dat ze er niet moet bemoeien.
quote:monalisalove schreef op 16 januari 2011 @ 19:02:

Even voor de duidelijkheid , ik was niet van plan mij hiermee te bemoeien. Stel deze vraag anoniem op het forum omdat ik erg nieuwsgierig was over hoe jullie hiermee om zouden gaan. Wat deze vriendin hier uiteindelijk mee doet, dat weet ik niet en kan ik niet inschatten.Als jij je vriendin gaat vertellen wat hier allemaal wordt gezegd dan bemoei je je er wel mee. En ik neem aan dat je deze vraag hier niet stelt om vervolgens niks tegen je vriendin te zeggen over de antwoorden.
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 januari 2011 @ 19:03:

[...]

Ik zou dus in eerste instantie schoonzus om opheldering vragen, over haar versprekingen.

Vroeg of laat komt zo'n kind er namelijk toch wel achter, als papa niet hun echte papa blijkt te zijn en dat zijn meestal hele verdrietige gebeurtenissen, voor kind, maar ook voor degene die dacht dat hij de verwekker was.

Als je mensen dat kunt besparen.........

Het " mooiste " zou zijn als je schoonzus in zo'n geval zou kunnen overtuigen om een eventuele misstap zélf op te biechten.Dat zit vriendin nu ook zo dwars de ellende en verdriet na al die jaren in een leugen te hebben geleefd en daar achteraf pas achter te komen, dat wil ze haar broertje besparen.
nogmaals, misschien weet broer het allang
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ze moet het maar haar broer bespreken! Miss weet hij het wel gewoon!

En maakt ze zich voor niets druk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven