Zijn kleren voor meisjes nou echt kleiner of ligt het aan mij?!

05-05-2007 21:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben een moeder van 2 zoons en 1 dochter. Mijn dochter is bijna 1½ jaar. Ze is een normaal gebouwd meisje, een beetje aan de kleine kant en niet dik. Maar qua T-shirts past ze meestal niet meer in maat 86, of ze moet er echt helemaal klem in zitten. Als ik haar shirts laat dragen van mijn zoons van 'vroeger', past maat 86 nog zat!



Volgens mij zijn meisjeskleren gewoon kleiner en strakker dan kleren voor jongens, of niet? En als jullie het met mij eens zijn, vinden jullie dit dan ook niet belachelijk? Ik bedoel, wordt er dan zelfs van peutermeisjes al verwacht dat ze in strakke en korte kleertjes rondlopen ofzo?! En dat nog afgezien van het feit dat dat strakke helemaal niet lekker zit voor kinderen.



Ik zag laatst zelfs al een spijkerbroekje in haar maat in een laag heupmodel!! :o 



Niet dat dit een probleem is waar ik wakker van lig hoor (ze loopt gewoon lekker rond in shirtjes in maat 98), maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg dat gevoel ook al een beetje. Mijn Madammeke is iets van 60cm, maar maat 62 is te strak en te kort en dus heeft ze maat 68 aan. Heel vreemd, want ze zit qua gewicht onder het gemiddelde. Oude shirtjes en broekjes van zoonlief past ze wel in maat 62. Ik heb me er ook al over verbaasd en zelfs kleding staan vergelijken in winkels. Dus een meisjesshirtje op een jongensshirtje in dezelde maat gelegd en gekeken naar het verschil. Ik kwam geen verschil tegen en bedacht me toen dat ik voor mijn Madammeke andere merken koop dan voor mijn zoon destijds en dat het dus zeer waarschijnlijk daar aan ligt.
Alle reacties Link kopieren
Vooral qua merken zit er een groot verschil in ja.

Ik kijk ook eigenlijk niet echt meer naar de maat. Ik schat in of het gaat passen, meestal zit ik wel aardig goed.

Want zelfs per winkel verschilt het nog. Ik heb nu al t-shirtjes maat 74 van de hema aangedaan bij mijn dochter van 62 cm en die pasten prima. Terwijl ik ook van de hema een shirt maat 68 heb liggen die nog erg groot is.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik eigenlijk niet zo op gelet, of het per merk verschilt. Zal ik eens gaan doen!



Misschien ligt het in mijn geval ook aan de veranderende mode in de loop van de jaren, mijn zoons zijn 5 en 10 en misschien waren grotere shirts toen hip? Desondanks blijf ik die heupbroekjes in minimaatjes wel een beetje gek vinden hoor...
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt! Ik loop er al lang tegenaan te schoppen, mijn kind is 5 jaar. beetje aan de grote kant, beetje bol buikje nog. Ik krijg haar niet in kleren van de hema of c&a. Lukt niet. Meestal moest ik 3/4 broeken kopen van Villa Happ en dan 2 maten groter. Dan waren ze voor haar lang en zaten ze goed.

Heb nu trouwens H&M ontdekt en dat gaat wel goed. Die zijn dus groter.

Vind het trouwens belachelijk. Bij de Villa Happ heb ik eens een babytruitje gepakt maat 86 en een gewoon truitje maat 116. Ze waren even groot! Ben er mee naar de kassa gegaan en daar vertelden ze mij dat strakke korte kleding in de mode was. Ja.... Duhhhh, maar voor een peuter toch niet! Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, dat heb ik dus ook. Sexy zijn kan nog wel als ze 16 is hoor. Of 18. Ofzo. Maar voorlopig nog even niet graag!



Mijn middelste kind, een zoon, is nogal stevig en bij hem is het zoeken van een goede broek wel eens lastig omdat hij qua lengte maat 116 heeft en qua buikomvang meestal wel een paar maten groter. Maarja, dat komt gewoon omdat hij qua bouw enigszins buiten het gemiddelde valt. Maar mijn dochter is dus echt niet groot of dik, eerder iets smal gebouwd (nu tenminste, kan nog veranderen natuurlijk). Ik kan me voorstellen dat het bij een flinke dochter, zoals die van jou een nog grotere ergernis is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochter van 20 maanden en zij heeft maat 80 en soms 86 maar bij het CB zit ze altijd midden in de curve..dus als jouw dochter 98 heeft dan lijkt me dat erg groot.

Ik heb ook nog een zoon van drie en ik vind mijn meisje ook altijd nog klein :D maar ik heb niet het idee dat de maten klein(er) vallen ofzo.

Ze heeft trouwens ook een kleinere maat dan mijn zoon op haar leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is afgelopen maand 2 jaar geworden en draagt een maat 98-104 :o

Qua lengte stijgt hij boven de bovenste lijn uit, terwijl zijn gewicht gemiddeld is.

Ik slaag altijd bij de Hema en H&M. Dit vanwege broeken die in de taille te verstellen zijn en de niet zo enorm wijde shirts (uitzonderingen daargelaten)



Sinds 3 maand hebben we ook een pleegdochtertje, ditmaal een klein teer poppetje. Ze is nu bijna 4 maand en draagt sinds kort een maat 62 (zoonlief ging toen al richting 68 ;)). En dat terwijl ze pas 57 cm is! Huh?

Haar gewicht zit onder het gemiddelde en toch zitten alle shirtjes maat 56 haar veel en veel te strak. Ik hoop dat dit niet zo blijft, ik heb niets met veel te strakke baby-kleding, slaat helemaal nergens op.



Heb ooit eens in een winkel strings maat 110-116 gezien! :o:( dat snap je toch niet!



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon houdt erg van kleurtjes en vindt jongenskleding vaak saai. Soms kijk ik voor hem bij de meisjeskleren en dan valt me op dat broeken en shirts echt kleiner zijn dan bij de jongens. In ieder geval strakker. Blijkbaar moeten meisjes al van jongsafaan strakke, sexy kleding aan, terwijl jongens ruime, vooral saaie, kleding aan moeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat kleine kinderen vooral lekker losse, makkelijke kleding aan horen te hebben (al mag het er dan nog wel leuk uitzien natuurlijk).



Nu zal het best zo zijn dat meisjeskleding strakker zit. Jongenskleding is inderdaad vooral saai (polokraagjes, streepjes, matte kleuren): maar ook nogal oncomfortabel!



Mijn zoontje is ruim 5 maanden en voor hem wil ik vooral lekker zittende broekjes hebben, zodat hij goed kan bewegen en zijn voetjes kan pakken. In maat 74 heb ik nu 3 korte broekjes (die zijn geen probleem) en maar 2 lange broekjes. Ik ben echt naarstig op zoek naar fijne broekjes.



Naar mijn idee willen ze die kleintjes te veel in volwassen kleding heisen; voor meisjes dus sexy strak, voor jongens truttig saai. Op zich prima om er leuk (voor de meisjes mss dan he) bij te lopen, maar waarom dan idd ten koste van het geriefelijk dragen van kleding.



Zo klaagzang over :D



Groetjes,

Pink Lady
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter van 15 maand. En het valt me idd op dat het per merk ook enorm verchilt. Hema valt hier ruim, net als H&M. En ducky beau valt hier ook ruim. Ze is nu ong. 80 cm. Ze past sommige truitjes van 74 nog, maar er zijn ook shirts van 86 waar ze al goed in past. Qua broeken zit ze nu in 80-86. Ze is overigens zowel van lengte als gewicht een gemiddeld kind.



Ik hou er overigens ook niet van als kleine kinderen in strakke truitjes e.d. lopen. Ik vind het geen gezicht en bovendien ordinair.



Kinderstrings heb ik inderdaad ook wel eens gezien, ik vind het helemaal niets.



josje
Alle reacties Link kopieren


Sinds 3 maand hebben we ook een pleegdochtertje, ditmaal een klein teer poppetje. Ze is nu bijna 4 maand en draagt sinds kort een maat 62 (zoonlief ging toen al richting 68 ;)). En dat terwijl ze pas 57 cm is! Huh?





Dat klopt toch precies? 56 is voor t/m 56 cm, 62 voor t/m 62 cm enz.....



Ons dochtertje is ruim 10 maanden en broeken maat 80 zijn nog net te lang, maar van shirtjes heeft ze al veel 86. En die passen dan precies. Maar ik heb ook een shirtje maat 80 waar ze in verzuipt. Ik kijk idd naar de lengte en vooral breedte (Kari is een stevige dame) en minder naar de maat.
Mijn dochter is 14 dus ik heb geen flauw idee meer hoe dat zat met haar babykleertjes maar ik weet wel dat de maten onderling qua merk erg kunnen verschillen

Mijn jongste zoon is vorige week 2 geworden en draagt maat 98/104, hij is lang voor zijn leeftijd

Als ik bijvoorbeeld kleding koop van WE of Eager Beaver dan kan ik gerust een maat kleiner kopen want dat valt over het algemeen groot uit

Kleding van bijvoorbeeld Kiekeboe, Esprit of de Hema vind ik wél redelijk goed op maat maar een goedkoop truitje/broekje van de Zeeman of Wibra hebben vaak echt een vreemde pasvorm en maat , daar koop ik dus ook alleen ondergoed en pyama's voor de kleintjes

Ik vind de kleertjes voor babymeisjes, peuters en kleuters trouwens wel erg liefjes hoor, ik heb 4 jongens dus ik heb er niets te zoeken, vind het ook ronduit moeilijk om meisjeskleding te zoeken als cadeautje maar er even doorheen snuffelen vind ik héérlijk :D
Worden de kleren voor volwassenen ook niet steeds kleiner ? Mijn broer heeft nu verkering met een slanke meid die t-shirts draagt waar mijn (klein-voor-zijn-leeftijd) vierjarige zoon (maat 98-104) niet eens inpast !!!!

:o
Alle reacties Link kopieren




quote: mamarleen reageerde



Sinds 3 maand hebben we ook een pleegdochtertje, ditmaal een klein teer poppetje. Ze is nu bijna 4 maand en draagt sinds kort een maat 62 (zoonlief ging toen al richting 68 ;)). En dat terwijl ze pas 57 cm is! Huh?





Dat klopt toch precies? 56 is voor t/m 56 cm, 62 voor t/m 62 cm enz.....



Ons dochtertje is ruim 10 maanden en broeken maat 80 zijn nog net te lang, maar van shirtjes heeft ze al veel 86. En die passen dan precies. Maar ik heb ook een shirtje maat 80 waar ze in verzuipt. Ik kijk idd naar de lengte en vooral breedte (Kari is een stevige dame) en minder naar de maat.
`Nee hoor, maat 56 is voor ongeveer 56 cm, 62 voor ongeveer 62 cm. Zo simpel is het...



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het eens even nagekeken in de garderobe van mijn dochter en de opmerking van sommigen van jullie klopte, het verschilt wel per merk. Hema zit inderdaad vrij goed, maar er zijn echt merken... ! Laatst heb ik echt een shirtje in maat 92 weggedaan wat zowel te kort als te strak was, ik weet daarvan het merk niet meer (maar was geen Hema) en mijn dochter is volgens mij nog geen 80 cm lang.



Bij de babymaten vond ik het trouwens niet zo opvallend, het begint naar mijn mening vooral zo rond maat 86 - het lijkt wel of ze dan gewoon de opening voor het hoofd groter maken en de mouwen wat langer en de rest even klein laten als de maten ervoor.



Ik shop ook wel eens in Duitsland en daar is de mode trouwens ruimer, ook voor volwassenen - want wat jij zegt, Moppetoet, daar ben ik het ook mee eens, kleding voor volwassenen lijkt ook steeds kleiner uit te vallen, zo heb ik zelf vaak de grootste moeite om shirts te vinden want XXL in de gewone winkels is mij over het algemeen echt te klein (ik weeg 70 kg bij 1.65m, zo extreem is dat nou toch ook weer niet?). Pfff, als je nog geen complex hebt, dan krijg je het wel en nou begint dat zelfs al bij kleding voor peutermeisjes!



Hoe dan ook, dankjewel dat ik mijn ergernis met jullie mag delen en groetjes aan allemaal!
Alle reacties Link kopieren




quote: irenek reageerde





quote: mamarleen reageerde



Sinds 3 maand hebben we ook een pleegdochtertje, ditmaal een klein teer poppetje. Ze is nu bijna 4 maand en draagt sinds kort een maat 62 (zoonlief ging toen al richting 68 ;)). En dat terwijl ze pas 57 cm is! Huh?





Dat klopt toch precies? 56 is voor t/m 56 cm, 62 voor t/m 62 cm enz.....



Ons dochtertje is ruim 10 maanden en broeken maat 80 zijn nog net te lang, maar van shirtjes heeft ze al veel 86. En die passen dan precies. Maar ik heb ook een shirtje maat 80 waar ze in verzuipt. Ik kijk idd naar de lengte en vooral breedte (Kari is een stevige dame) en minder naar de maat. `Nee hoor, maat 56 is voor ongeveer 56 cm, 62 voor ongeveer 62 cm. Zo simpel is het...



Mamarleen







Heb 'ns even gegoogled en vond op verschillende sites een maattabel die aangeeft dat 56 voor t/m 56 cm is enz. Hieronder een voorbeeld. Maar eigenlijk scheelt wat wij zeggen niet zo heel veel.....





Lichaams-

lengte in

cm
Boven-

wijdte in

cm
Taille-

wijdte in

cm
Heup-

wijdte

in

cm
Leeftijd in

maanden en

jaren
Bestel-

maat
40-50 41-43 41-43 41-43 1 mnd50
51-56 43-45 43-45 43-45 2 mnd56
57-62 45-47 45-47 45-47 3-4 mnd 62
63-68 47-49 46-48 47-49 5-7 mnd68
69-74 49-51 47-49 49-51 8-11 mnd 74
75-80 51-53 48-50 51-53 12-15 mnd 80
81-86 52-54 49-51 45-48 16-21 mnd 86
87-92 53-55 50-52 53-56 22-25 mnd 92
93-98 54-56 51-53 55-58 2-3 jaar 98
99-104 55-57 52-54 57-60 3-4 jaar 104
105-110 56-58 53-55 59-62 4-5 jaar 110
111-116 57-59 54-56 61-64 5-6 jaar 116
117-122 58-62 55-58 63-67 6-7 jaar 122
123-128 61-65 57-59 66-70 7-8 jaar 128
129-134 64-68 58-61 69-73 8-9 jaar 134
135-140 67-71 60-62 72-76 9-10 jaar 140
141-146 70-74 61-64 75-80 10-11 jaar 146

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven