Zindelijkheidstraining vraag
maandag 18 november 2019 om 07:33
Bijna kleuter, gaat na de zomer naar de basisschool. Eigenwijs jochie die goed weet wat hij wel en niet wil.
Plaste al vroeg op het potje, was ruim een jaar, omdat zijn broer van 3 zindelijk werd. Plast ook op de wc nu voor het slapen gaan enz. Maar als we samen besluiten dat de luier af gaat, zegt hij keurig dat als hij moet plassen/poepen hij mama roept en naar de wc gaat. Het doen is een ander verhaal haha. Ik ben echt van, je kunt een kind niet dwingen om zindelijk te worden, maar ik twijfel nu over wat ik doe. Vandaag weer een poging. Hij blij met alleen zijn onderbroek, maar vanaf 6 uur nu 5 natte broeken. Geen grote plassen, maar kleine plasjes en hij plast ook nog een klein beetje daarna op de wc. Maar binnen 5 minuten na het plassen weer een natte onderbroek, nu 2 keer. De luier maar weer om, hij is er duidelijk nog niet klaar voor denk ik dan. Maar is dat zo, of doe ik iets verkeerd..
De oudste ging zo makkelijk, luier af en meteen dag en nacht zindelijk.
Iemand tips?
Plaste al vroeg op het potje, was ruim een jaar, omdat zijn broer van 3 zindelijk werd. Plast ook op de wc nu voor het slapen gaan enz. Maar als we samen besluiten dat de luier af gaat, zegt hij keurig dat als hij moet plassen/poepen hij mama roept en naar de wc gaat. Het doen is een ander verhaal haha. Ik ben echt van, je kunt een kind niet dwingen om zindelijk te worden, maar ik twijfel nu over wat ik doe. Vandaag weer een poging. Hij blij met alleen zijn onderbroek, maar vanaf 6 uur nu 5 natte broeken. Geen grote plassen, maar kleine plasjes en hij plast ook nog een klein beetje daarna op de wc. Maar binnen 5 minuten na het plassen weer een natte onderbroek, nu 2 keer. De luier maar weer om, hij is er duidelijk nog niet klaar voor denk ik dan. Maar is dat zo, of doe ik iets verkeerd..
De oudste ging zo makkelijk, luier af en meteen dag en nacht zindelijk.
Iemand tips?
dinsdag 19 november 2019 om 14:07
TO, ik denk dat je prima bezig bent en je (nog) niet druk hoeft te maken. Bij mijn kinderen was het zo rond de leeftijd die jouw kind nu heeft dat opeens de knop omging en het lukte (zowel fysiek als psychisch). Zoon gaf zelf aan dat hij geen luier meer om wilde en was daarna in 1x zindelijk. Dochter hebben we een handje geholpen door haar geen luier meer om te doen en na 1 dag met 10 ongelukjes viel het kwartje en was zij ook zindelijk. Zo snel kan het gaan, juist op deze leeftijd. Je kunt het of even laten en na een tijdje nog eens proberen, wie weet lukt het dan wel opeens, of je kunt doorzetten en een paar dagen je door de natte broeken heenworstelen, om te kijken of het kwartje op die manier valt. Ik denk niet dat één van deze twee manieren per se goed of fout is, kijk naar wat jij denkt dat past voor jouw kind.
maandag 25 november 2019 om 13:56
Sorry hoor, maar wat een kutopmerking. Doe normaal of ga weg. Hier heeft TO toch niks aan?
EDIT: Eerst even de rest van het topic lezen Maechtje
maechtje wijzigde dit bericht op 25-11-2019 14:02
Reden: ik kan niet lezen
Reden: ik kan niet lezen
47.16% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.