Zoontje (3jr) wil meisje zijn

12-04-2020 19:52 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Ik weet het de titel klinkt een beetje heftig en voor ik begin wil ik even zeggen dat ik er zeker nog niet te zwaar aan til en het ook lekker rustig aankijk maar het zit me toch niet helemaal lekker en wil vooral weten hoe ik er het beste mee om kan gaan.

Zoontje is al zeker een jaar veel bezig met meisjes dingen. Hij is geen typische jongen die houd van ruige dingen. Hij heeft echt een afkeur van zn piemel, wil het liefst een jurk dragen (en dan niet alleen verkleden maar liever een jurk als een broek), zn lievelingskleur is roze en hij wil het liefst ook alles in het roze , hij wil lang haar, praat met een hoog stemmetje (want dat doen meisjes) en zegt nu sinds een paar maanden dat hij later een meisje wil zijn. Als het echt zo zou zijn, dan is het zo. En hoewel ik het zeker even een schok zou vinden zou ik hem nooit afkeuren en altijd laten zijn wie hij wil zijn. Maar goed hij is 3 jaar ! Wellicht is dit een fase ? Herkent iemand dit ? Ik zou zo graag eens praten met iemand die dit herkent. Maar ik weet ook niet goed hoe erop t reageren. Moet ik er niks op zeggen, moet ik er wel wat op zeggen en zo ja wat dan. Moet ik bijvoorbeeld een jurkje aan willen of lang haar gewoon laten begaan of niet in mee gaan. Ik vind dit echt heel lastig. Graag jullie hulp:)
anoniem_387360 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 20:07
8.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een zoon die op 3 jarige leeftijd graag een meisje wilde zijn. Hij had een roze nachtkastje, Pyjama en dekbedovertrek. En had vaak roze t-shirts aan. Op de kleuterschool was die phase weer voorbij.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven