Zoontje weigert de fles, what to do?

03-06-2020 21:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na maanden struggelen weet ik even niet meer wat te doen, hoop dat er mama's zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en mij wellicht van goede adviezen / ervaringen kunnen en willen voorzien.

Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud en weigert vaak de fles. Toen hij klein was (<8 weken) gaven we af en toe de fles en dat ging prima. Totdat ik weer moest gaan werken en we vaker gingen oefenen. Hij drukt de fles dan weg met zijn tong en weigert te drinken. Dat herhaalt hij eindeloos, gooit zichzelf achterover en wil gewoon alleen maar aan de boobie gevoed worden.

We hebben werkelijk alles geprobeerd. Klein voordeeltje dat er corona was ;-). Uithongeren vs speels leren, doekje eromheen, mijn vriend voeden, ik voeden, voor hem een vreemde laten voelen. Het leek steeds beter te gaan. Hij begon uit flesjes te drinken en steeds meer. Sinds een maandje gaat hij naar de opvang en daar drinkt hij kleine beetjes. Over de dag verdeeld denk ik zo'n 150ML. Niet denderend maar beter dan niks. En hij is gelukkig niet chagrijnig erdoor. Thuis leg ik hem wel een keertje extra aan.

Maar vandaag kwamen opa en oma voor het eerst oppassen. Om 15uur werd ik gebeld of ik toch maar naar huis wilde komen. Meneer dronk helemaal niets. Geen slokje. Alles werd weggeduwd. Ik vind dat zooooo jammer en breekt mn hart wel een beetje. In de eerste plaats voor hem, maar ook voor opa en oma die ik het zo gun om voor hem te zorgen nadat ze dit zo lang niet hebben kunnen doen na Corona.

En zelf voel ik me er ook totaal niet chill bij. Ik kan hem -voor mijn gevoel- niet echt loslaten. Hij is van mij afhankelijk van voeding en als ik er niet ben en hij weigert de fles bij papa of de opvang voel ik me toch schuldig. Aan de andere kant heb ik soms ook behoefte aan een date met mijn partner, avondje wijnen met vriendinnen, etc.

Zijn er mama's met dezelfde ervaring en wellicht tips om mij te helpen om hiermee om te gaan en het beter te maken? Of moet ik er maar gewoon mee dealen en de komende 5 maanden nog maar ff doorbikkelen?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Even een update en mogelijk een tip voor andere wanhopige mama’s die dit lezen!

Als laatste greep kocht ik vorige week bij de kv de suavinex zero zero fles en tot nu toe gaat het daar steeds beter mee! Hij pakt m goed en drinkt, vandaag zelfs 2x100ml in 5 minuten per voeding. Ik ben helemaal blij :yes:
Alle reacties Link kopieren
smurf112 schreef:
17-06-2020 23:06
Hoihoi! Even een update en mogelijk een tip voor andere wanhopige mama’s die dit lezen!

Als laatste greep kocht ik vorige week bij de kv de suavinex zero zero fles en tot nu toe gaat het daar steeds beter mee! Hij pakt m goed en drinkt, vandaag zelfs 2x100ml in 5 minuten per voeding. Ik ben helemaal blij :yes:
Yes! Fijn om te lezen dat deze bij jullie ook aan lijkt te slaan. Hier was het ook een soort laatste wanhoopspoging. En met succes.

5 minuten over een fles is wel heel snel. Is hij daarna goed tevreden? Krijgt hij de fles therapeutisch?
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
18-06-2020 00:37
Yes! Fijn om te lezen dat deze bij jullie ook aan lijkt te slaan. Hier was het ook een soort laatste wanhoopspoging. En met succes.

5 minuten over een fles is wel heel snel. Is hij daarna goed tevreden? Krijgt hij de fles therapeutisch?

Door jouw tip ja! Nog bedankt!!
Qua hoeveelheid is het nog een beetje zoeken want ja, normaal borst. Moet zeggen dat hij daar ook snel aan drinkt. Hij kreeg toen 100ml om te testen en dat dronk ie zo weg..

Ga me eens wat meer verdiepen in hoe de fles het beste te geven.
Alle reacties Link kopieren
smurf112 schreef:
03-06-2020 21:48


Heeft iemand misschien ook nog een positieve ervaring bij het maken van een papje van de moedermelk met bijv rijstebloem? De hapjes gaan redelijk dus ik dacht, misschien nog het proberen waard?
Ik geloof dat ze dat op het kdv deden. En kind uit een bekertje laten sippen werkte ook een beetje.
En verder accepteerde ik het maar, kind heeft dus nooit uit een fles gedronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven