Zwanger/ Condoomgebruik

17-03-2010 11:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraag. Ik heb al een jaar een LAT relatie met mijn vriend.

Ik kan de pil niet slikken vandaar dat wij het met condoom doen.

Nu ben ik de laatste tijd panische dat ik zwanger hierdoor kan worden. Al scaht ik de kans zeer klein in. Omdat er eigenlijk nooit iets fout is gegaan.

Hoe groot schatten jullie deze kans in?

Misschien is dit eigenlijk een beetje een overbodige vraag. Maar misschien krijg ik een beetje rust.
Zoek eens op condoomgebruik en veiligheid, daar zijn volgens mij veel cijfers over te vinden.

Een condoom kun je achteraf checken op evt. ´lek´ en indien je het niet vertrouwd kun je de MAP nemen. Maar bij correct gebruik gaat het echt niet zomaar mis!
site van rutgersnissogroep, die weten dit soort dingen
Waarom mag je de pil niet slikken? Kun je geen mirena spiraal nemen als alternatief? Alleen op 'n condoom vertrouwen zou ik ook niet doen, gaat veel te vaak wat mee mis.
geen voorbehoedsmiddel is 100% veilig, dus je hebt altijd een kleine kans.Die kans kun je vergroten door pas op het laatste moment een condoom om te doen (eventuele vroegtijdig losgelaten zaadjes kunnen het werk dan al gedaan hebben), het condoom niet goed om te doen, of een condoom te gebruiken dat niet aan kwaliteitseisen voldoet.

Als je er echt zo panisch voor bent, dan zou ik toch eens informeren bij je huisarts voor een aanvullende anticonceptie methode, misschien implanon in combi met condoom?
Een condoom is bij goed gebruik 98% veilig.

Misschien kun je aanvullend een pessarium met zaaddodendepasta gebruiken? Ik zou eens naar je huisarts gaan om te bespreken welke anticoncentie het beste is voor jou.
Het is zoals het is
Ik slik ook al jaren geen pil, omdat ik niet tegen die hormonen kan. Heb er nooit zorgen om (vooral niet als je een condoom gebruikt met zaaddodende pasta) en het is tot nu toe altijd nog goed gegaan! Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook altijd dacht: als ik per ongeluk zwanger raak is dat geen probleem! Ik wist eigenlijk altijd al wel dat ik kinderen wilde.
Dat is ook een goede: zaaddodende pasta bij het condoom! 100% veilig is het alleen als je geen seks hebt, maar je kunt er wel een hoop aan doen om in de buurt van die 100 te komen.
Het is zoals het is
Waarschijnlijk maak ik mij ook gewoon druk om niets

Het gaat al jaren goed. En ik zat wat op internet te lzen en toen werd ik een beetje panische. Maar wij letten er goed op en de kans is zo klein.

Bedankt!
Ik heb nu 11 jaar seks.

In die tijd heb ik twee maanden de pil geslikt, ben 2x zwanger geweest en heb een half jaar de mirena gebruikt.

In totaal dus 26 maanden (ruim twee jaar) geen condoom gebruikt, 9 jaar wel. Nooit iets mis gegaan...
Waarom kun je geen pil slikken dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven