Zwanger of niet?!

22-01-2009 11:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, ben namelijk erg bang dat ik zwanger ben. Kan het maar niet uit m’n hoofd zetten, misschien dat jullie mij een bevestiging kunnen geven.

Om precies te zijn was ik van 6 januari tot 10 januari ongesteld, tijdens die periode had ik een antibiotica keur voor mijn blaasontsteking (Trimethoprim 300mg). Mijn keur was vrijdags afgelopen en toen ben ik ook gelijk begonnen aan mijn nieuwe strip van de pil. De dag erna (zaterdags) heb ik gemeenschap gehad met mijn vriend. Kan ik dan zwanger zijn?

Ik heb de apothekers assistente wel gesproken en zij zei dat het dan veilig was. Toch twijfel ik, heb nou namelijk wel last van een opgeblazen gevoel en af en toe voel ik mijn borsten.

Is er een kans of ben ik gewoon te onzeker?

Alvast bedankt voor het reageren!

Liefs Jenny
Testen heeft nu nog geen zin hoor, je bent nog te vroeg. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je zwanger bent.
Wanneer zal je dan moeten testen?

Kan dus beter wachten tot ik ongesteld word....
Ik heb altijd het idee dat de vraag; "Ik heb antibiotica gehad en daarna sex gehad, kan ik nu zwanger zijn, nee toch? help" in de derde week van de cyclus hetzelfde is als; "Vertel me alsjeblieft dat ik zwanger ben, want ik wil het eigenlijk zo graag maar mijn partner nog niet".

Kan aan mij liggen, maar ik vind het onnozel om er geen rekening mee te houden dat de pil onveilig is, als de apotheekassistente het nog meldt op het moment dat je de kuur ophaalt.
Pilstrip afmaken. Stopweek. Niet opnieuw met nieuwe strip beginnen. Op tiende dag na eindigen van de strip zwangerschapstest doen.

(Dan blijkt dat je niet zwanger bent, en dan baal je want dan moet je het de rest van de maand met condoom doen)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Madhe schreef op 22 januari 2009 @ 14:00:

Ik heb altijd het idee dat de vraag; "Ik heb antibiotica gehad en daarna sex gehad, kan ik nu zwanger zijn, nee toch? help" in de derde week van de cyclus hetzelfde is als; "Vertel me alsjeblieft dat ik zwanger ben, want ik wil het eigenlijk zo graag maar mijn partner nog niet".

EENSCH met Madhe. Ik kreeg ook het gevoel dat je best zwanger wil zijn.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Testen kun je het beste vanaf de dag dat je ongesteld moet worden. Soms kan het ook wel een paar dagen eerder (ze hebben tegenwoordig hele gevoelige testen), maar waarschijnlijk zit je nu net na je eisprong dus dat heeft echt nog geen zin.
quote:EvyBlissy schreef op 22 januari 2009 @ 14:04:

[...]

EENSCH met Madhe. Ik kreeg ook het gevoel dat je best zwanger wil zijn.

Sorry maar ik wil jullie dat gevoel echt niet geven! Want dat is op dit moment het laatste wat ik wil zwanger worden! Ik ben nog jong en heb nog een heel leven voor me...

Maar ik snap het wel waarom jullie dat denken, omdat ik er teveel op door ga en er niet aan wil geloven dat ik waarschijnlijk toch niet zwanger ben...

Denk dat ik gewoon het beste twee weken kan wachten totdat ik ongesteld moet worden en hopen dat jullie allemaal gelijk hebben
ik geloof niet dat je zwanger zult zijn. Ik doe het al 9 maanden zonder voorbehoedsmiddelen minstens 5x per week en ben niet zanger dus dont worry zou ik zeggen :P
quote:Jennyy schreef op 22 januari 2009 @ 14:28:

[...]

Sorry maar ik wil jullie dat gevoel echt niet geven! Want dat is op dit moment het laatste wat ik wil zwanger worden! Ik ben nog jong en heb nog een heel leven voor me...

Maar ik snap het wel waarom jullie dat denken, omdat ik er teveel op door ga en er niet aan wil geloven dat ik waarschijnlijk toch niet zwanger ben...

Denk dat ik gewoon het beste twee weken kan wachten totdat ik ongesteld moet worden en hopen dat jullie allemaal gelijk hebben

Daar kun je gewoon vanuit gaan, want je het was veilig toen je sex had. Ik snap ook werkelijk niet waarom je je nu zorgen maakt.

Maakte je je eerdere maanden ook zorgen?

Over je opgeblazen gevoel en het feit dat je je borsten voelt. Daar zorgen je gewone hormonen ook wel eens voor, ergens in de cyclus. De ene maand kun je daar meer last van hebben dan andere maanden.

Zelf heb ik nu ook al een maand ongelofelijk gevoelige/beetje vervelend net niet pijnlijke tieten. Ze zijn nog groter dan anders ook nog en mijn buik voelt ook opgeblazen, maar ik ben toch echt niet zwanger. Leuk, die hormonen (wat die tieten betreft dan weer wel natuurlijk).
quote:natadecoco schreef op 22 januari 2009 @ 14:52:

ik geloof niet dat je zwanger zult zijn. Ik doe het al 9 maanden zonder voorbehoedsmiddelen minstens 5x per week en ben niet zanger dus dont worry zou ik zeggen :PNee, en omdat ik negen maanden geen hoofdpijn heb krijg jij het ook zeker niet. Waar slaat dit nou op?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2009 @ 12:24:

de pil onderdrukt de eisprong . De bloeding die je krijgt is geen " echte " bloeding maar een onttrekkingsbloeding .

Dus je kunt niet stellen dat je eisprong 14 dagen voor de bloeding is geweest .

Maar als de pil een maand niet gewerkt heeft door de antibioticakuur dan zou er potentieel wel een eisprong kunnen zijn geweest.

Al denk ik, gezien de data waarop de kuur viel, in dit geval ook niet.
quote:Madhe schreef op 22 januari 2009 @ 14:53:

[...]

Daar kun je gewoon vanuit gaan, want je het was veilig toen je sex had. Ik snap ook werkelijk niet waarom je je nu zorgen maakt.

Maakte je je eerdere maanden ook zorgen?

Over je opgeblazen gevoel en het feit dat je je borsten voelt. Daar zorgen je gewone hormonen ook wel eens voor, ergens in de cyclus. De ene maand kun je daar meer last van hebben dan andere maanden.

Zelf heb ik nu ook al een maand ongelofelijk gevoelige/beetje vervelend net niet pijnlijke tieten. Ze zijn nog groter dan anders ook nog en mijn buik voelt ook opgeblazen, maar ik ben toch echt niet zwanger. Leuk, die hormonen (wat die tieten betreft dan weer wel natuurlijk).

Klopt ik heb me wel eens vaker zorgen gemaakt, over het feit dat ik misschien zwanger zou zijn. Maar ik slik mijn pil altijd regelmatig, dus heb eigenlijk nergens om zorgen over te maken.. Maar het zal wel een soort angst zijn ofzo...

Oké dus ben gelukkig niet de enige dan met die 'fijne' hormonen!

Haha ja qua tieten kun je er nog wel eens voordeel mee hebben... quote:Naski schreef op 22 januari 2009 @ 14:55:

[...]

Nee, en omdat ik negen maanden geen hoofdpijn heb krijg jij het ook zeker niet. Waar slaat dit nou op?Dit slaat idd nergens op, schrijf dan geen reactie
het enige wat ik wil zeggen is dat de kan gewoon super klein is elke maand is de kans om zwanger te raken 10-15 procent, voor het geval er mensen zijn die daar niet van op de hoogte zijn. Ik denk gewoon dat het het idee is dat je een risico hebt gelopen. Zowiezo zul je moeten afwachten
quote:Naski schreef op 22 januari 2009 @ 14:55:

[...]

Nee, en omdat ik negen maanden geen hoofdpijn heb krijg jij het ook zeker niet. Waar slaat dit nou op?Intelligente reactie verder.
Topic is verplaatst van Seks naar Kinderen
'Ik wil niet zwanger zijn, ben nog jong en heb nog een heel leven voor me'

WHOEHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
quote:Jennyy schreef op 22 januari 2009 @ 15:29:

[...]

Klopt ik heb me wel eens vaker zorgen gemaakt, over het feit dat ik misschien zwanger zou zijn. Maar ik slik mijn pil altijd regelmatig, dus heb eigenlijk nergens om zorgen over te maken.. Maar het zal wel een soort angst zijn ofzo...

Oké dus ben gelukkig niet de enige dan met die 'fijne' hormonen!

Haha ja qua tieten kun je er nog wel eens voordeel mee hebben...

[...]

Dit slaat idd nergens op, schrijf dan geen reactie

Als jij je al vaker zorgen maakte snap ik eigenlijk al helemaal niet waarom jullie geen condoom gebruikt hebben. Dus ik hoop voor je dat je zwanger bent (als je dat graag wilt) al is die kans nihil, en hoop ik voor je dat je het niet bent als je het niet wilt.

Wat vind je vriend ervan dat jij je zovaak zorgen maakt? En wat zou hij ervan vinden als je zwanger raakte? Misschien lucht het je wat op om dat met hem te bespreken. Het lijkt me namelijk dat je ook niet goed van sex kunt genieten als je altijd maar bang bent om zwanger te raken.
quote:Madhe schreef op 25 januari 2009 @ 16:47:

[...]

Als jij je al vaker zorgen maakte snap ik eigenlijk al helemaal niet waarom jullie geen condoom gebruikt hebben. Dus ik hoop voor je dat je zwanger bent (als je dat graag wilt) al is die kans nihil, en hoop ik voor je dat je het niet bent als je het niet wilt.

Wat vind je vriend ervan dat jij je zovaak zorgen maakt? En wat zou hij ervan vinden als je zwanger raakte? Misschien lucht het je wat op om dat met hem te bespreken. Het lijkt me namelijk dat je ook niet goed van sex kunt genieten als je altijd maar bang bent om zwanger te raken.

Hij zit er niet op te wachten dat ik nou zwanger zou zijn. Maar hij weet niet direct dat ik me daar zoveel zorgen om maak. Gelukkig vergeet ik die zorgen ook wanneer ik bij hem ben, zodat ik wel optimaal geniet van de sex met hem.. Maar als ik dan weer alleen ben, komen de twijfels weer.

Ik denk dat het verstandig is om er even met de dokter over te gaan praten, want het zou natuurlijk ook nog heel goed kunnen dat ik gewoon nog last van mijn blaasontsteking heb, dat het nog niet volledig over is...
Hoe gaat het nu met je? Al ongesteld geworden?

Ik moet zeggen dat ik echt nog steeds mijn twijfels bij je " hoop van niet" heb hoor. Je bespreekt je zorgen niet eens met je vriend. Het is selectieve ongerustheid (want bij hem vergeet je je zorgen) en hij zit niet op een zwangerschap te wachten.

Ik ben waarschijnlijk heel anders dan jou, maar als ik me zorgen maakte om zwanger te worden, zou ik dat zeker wel met mijn vriend bespreken. Ook zodat hij het "condoom-idee" kan aandragen als jij het allemaal eventjes vergeet.

Als ik me herhaalderlijk zorgen zou maken over een eventuele zwangerschap zou dat ook wel degelijk van invloed zijn op ons sexleven.
quote:natadecoco wrote on 22 January 2009 @ 16:27:

het enige wat ik wil zeggen is dat de kan gewoon super klein is elke maand is de kans om zwanger te raken 10-15 procent, voor het geval er mensen zijn die daar niet van op de hoogte zijn. Ik denk gewoon dat het het idee is dat je een risico hebt gelopen. Zowiezo zul je moeten afwachtenDaarom, de kans is eigenlijk hartstikke verwaarloosbaar. Zelf heb ik ook geregeld onbeschermde seks met vreemden, maar ik heb nog nooit een dikke buik ervan gekregen laat staan een geslachtsziekte. Althans, niet dat ik weet. Dus ja, zal wel goed zijn. Toch?...
-
Fleurtje, da's niet zo'n fijne reactie richting iemand die zwanger probeert te raken...
quote:Miss Moneypenny schreef op 06 februari 2009 @ 15:42:

Fleurtje, da's niet zo'n fijne reactie richting iemand die zwanger probeert te raken...

Dan spijt me dat oprecht, kreeg niet die indruk bij natadecoco.Dat betekent het dus dat ze haar opmerking sarcastisch bedoelde?

Ik zal de mijne weghalen.
Sportieve reactie, Fleurtje!

(Ik heb Natadecoco wel eens gespot op een topic op de kinderpijler, vandaar dat ik weet van haar kinderwens die dus helaas nog niet vervuld is)
Als dat werkelijk zo is, is het natuurlijk nóg niet een heel verstandige reactie van haar. Want je kunt natuurlijk nu al op je vingers natellen hoe zij zal reageren als TO onverhoopt toch zwanger is, ook al is die kans klein. Lijkt me nl uitermate frustrerend als je graag zwanger wilt worden en het lukt niet en een ander wordt door een domme aktie wél zomaar zwanger.

Weet natuurlijk helemaal niet zeker dat Natadecoco zo zal reageren, maar ik loop iets te lang op de babypijlert rond.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven