zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
om nog even door te gaan op dat gesprek in de auto, want nu lijkt het net alsof hij het niet wil...

Toen zei ik dus: nou dan gaat die auto niet door dus...hihi

Toen zei hij; nee dan moeten we wat groter, maar in die en die past er wel een maxi cosi etc. Dus toen zei ik: nou dan nemen we toch die? Toen zei hij: ja is goed, want die kleine moet wel ruim zitten natuurlijk

quote:Maris1978 schreef op 28 februari 2009 @ 14:33:

Anoniempje: kan ik de tabel niet aanpassen voor je???Dat zou alleen kunnen als Anoniempje je haar inloggegevens geeft. Dat is de enige manier om de post van iemand anders te wijzigen.
Zal ik anders een nieuwe tabel maken?
Maar... In het verlengde hiervan... Mijn vriend heeft meerdere voornamen. Ik maar 1. Ik vind 1 voornaam genoeg. Vriend wil een serie voornamen, maar eigenlijk heeft ie er geen reden voor om dat te willen. Hij vindt het eigenlijk alleen maar 'stoer'. Ik vind het onzin, want ik vind dat een kind er niets aan heeft om een heleboel voorletters en namen te hebben waarvan ie er maar 1 gebruikt.

Wat vinden jullie?

Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb zelf twee namen en mijn roepnaam is daar een soort 'samenvatting' van. Bij mijn vriend bestaat zijn roepnaam uit letters uit zijn twee voornamen. Wij vinden dit zelf wel leuk enzo, MAAR. Het is ook echt ONHANDIG!!! Bij alle officiele dingen wordt altijd naar mijn eerste voornaam genoemd, en zo noemt niemand me normaal. Ik zat onlangs in een langere tijd in Amerika en heb daar maar gewoon vaak de eerste voornaam gebruikt, want ik werd moe van het uitleggen. Dus. Lief is er op tegen, ik eigenlijk ook (iets minder principieel, maar ach).
Hi karan

Ja het gaat wel ben erg druk op het ogenblik vandaar dat ik niet zo veel op het forum ben.

Eigenlijk leg ik mezelf een heleboel dingen op die ik wil doen zodat ik niet hoef te piekeren.

Heb sinds twee dagen trouwens weer enorme rugpijn (soort menstruatiepijn) en bruine afschijding dus misschien komt alles nu weer normaal op gang, na de miskraam

Een tweeling zou ik echt leuk vinden alleen de eerste 1 1/2 jaar zal erg druk zijn, wat betreft namen is voor mij geen probleem zowel voor jongens als meisjes weet ik wel verschillende leuke namen, voornamelijk spaans engelse namen
Nou een tweeling lijkt mij juist heel druk worden op het moment dat ze kunnen lopen tot en met ze naar school gaan, dus 5 jaar....
Een tweeling lijkt mij toch minder druk dan twee kinderen waar net een jaar tussenzit. Dat zie ik wel eens, en dan heb je dus echt een kind die een onderzoeksfase ingaat, op het moment dat het jongere kind nog borst/flesvoeding krijgt en je dus echt je handen vol hebt.

Twee kinderen in dezelfde fase lijkt me dan toch makkelijker.
quote:conscienza schreef op 28 februari 2009 @ 17:07:

Maar... In het verlengde hiervan... Mijn vriend heeft meerdere voornamen. Ik maar 1. Ik vind 1 voornaam genoeg. Vriend wil een serie voornamen, maar eigenlijk heeft ie er geen reden voor om dat te willen. Hij vindt het eigenlijk alleen maar 'stoer'. Ik vind het onzin, want ik vind dat een kind er niets aan heeft om een heleboel voorletters en namen te hebben waarvan ie er maar 1 gebruikt.

Wat vinden jullie?

Consc >> volgende keer gewoon het voorbeeld gebruiken van Bill Clinton die officieel William heet. William, roepnaam Bill is ook in Engelstalige landen gebruikelijk (Richard/Dick, etc.)

Dat voorbeeld kunnen de meesten wel plaatsen.

Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb zelf twee namen en mijn roepnaam is daar een soort 'samenvatting' van. Bij mijn vriend bestaat zijn roepnaam uit letters uit zijn twee voornamen. Wij vinden dit zelf wel leuk enzo, MAAR. Het is ook echt ONHANDIG!!! Bij alle officiele dingen wordt altijd naar mijn eerste voornaam genoemd, en zo noemt niemand me normaal. Ik zat onlangs in een langere tijd in Amerika en heb daar maar gewoon vaak de eerste voornaam gebruikt, want ik werd moe van het uitleggen. Dus. Lief is er op tegen, ik eigenlijk ook (iets minder principieel, maar ach).
quote:Maris1978 schreef op 28 februari 2009 @ 17:01:

Zal ik anders een nieuwe tabel maken?

Dan staat de tabel ergens in het midden van het topic, tenzij er weer een nieuw topic wordt geopend en dat vind ik niet echt een goed idee om weer te verhuizen :P

Ik haat het om mijn menstruatie te krijgen, ik heb enorme buikpijn steeds, jammergenoeg moet ik wel iedere 2 strips stoppen wegens doorbraakbloedingen, maar oh, wat zou ik graag ze zo lang doornemen!
Ahh arme stefanie... ja ik herinner mij dat ik een HEEL goede reden had om zo blij met mirena te zijn... zes jaar geen mens te bekennen geweest. En nu HOOP ik dat ik het snel ben, dan heb ik tenminste weer het idee dat het allemaal nog werkt enzo. Met de pil was ik trouwens wel lichter ongesteld, jij niet?

Ik ben niet zo voor een nieuw topic trouwens. Tenzij anoniempje het zelf overdraag. Hoop wel dat ze snel in staat is om de tabel aan te passen, met al twee dansende popjes!! Jee!

Hier verder nog geen menstruatie, had afgelopen dagen wel het idee dat ik mijn cyclus (eh het midden daarvan) merkte, ik GOK dus op een menstruatie over twee weken. Ik was de zondag voor dat Mirena en ik afscheid van elkaar namen nl. een beetje ongesteld opeens.

Maar goed, het zal misschien ijdele hoop zijn op een regelmatige cyclus... of een directe zwangerschap haha.
Ja de tabel is een beetje een rommeltje op het moment. Hoop dat Anoniempje hem snel kan aanpassen!!
quote:Maris1978 schreef op 28 februari 2009 @ 14:37:

Toen zei hij; nee dan moeten we wat groter, maar in die en die past er wel een maxi cosi etc. Dus toen zei ik: nou dan nemen we toch die? Toen zei hij: ja is goed, want die kleine moet wel ruim zitten natuurlijk

In het verlengde van mijn vorige posting een soort reactie hierop. Ik heb een wat 'onhandige' auto. Een cabrio, met weliswaar wel een soort achterbankje maar daar kan echt niemand zitten. In september gingen vriend en ik naar een bruiloft van zijn nichtje (jawel: zoals het Hoort iedereen uitgenodigd he... ) en een ander neefje wilde meerijden met zijn vriendinnetje. Dat kon dus niet omdat we met moeite 3 volwassenen in die auto kunnen krijgen en das 1 te weinig.

Dus neefje stond op de bruiloft met mijn schoonmoeder te praten. Over die auto. Ik kwam erbij staan en schoonmoeder zegt: "Neeee... Er passen echt geen volwassenen op die achterbank. Daar is ie veel te klein voor." Gevolgd door een zeer triomfantelijk: "Maar er past wél precies een maxi cosi!!!!"

Heb er direct aan toegevoegd dat daar ab-so-luut géén maxicosi past... Vond ze niet grappig.

Overigens: vrienden van me hebben een vrij grote auto, maar ze hebben voor de maxi cosi echt een volwassen zitplek nodig. Ofwel: een peugeot 206 is achterin al redelijk krap...
O stefanie, ik had altijd precies hetzelfde. Zonder pil dus. Voor ik de pil slikte had ik altijd hele zware pijnstillers om de eerste dagen nog een beetje door te komen. Met de pil die ik nu slik (yasmin) heb ik geen pijn meer.

Al die klachten zijn voor mij 1 reden om toch een beetje op te zien tegen begin mei... Kan ik weer eens in de maand plat op bed met zware krampen...
Jeetje ik schrik wel een beetje van jullie verhalen over menstruatiepijnen....

Ik heb natuurlijk wel pijn in de buik, rug etc en af en toe ook flinke steken, maar zo erg dat ik plat op bed moet, nee gelukkig heb ik dat nog nooit gehad! Ik kan me voorstellen dat je dan echt zoiets hebt van: 'geef mij de pil maar! Dan heb ik in ieder geval geen pijn!'

Mijn oma en moeder hebben wel altijd heel veel last van bloedingen gehad, zo erg dat het bloed langs de broekspijpen naar buiten liep. Dit schijnt erfelijk te zijn, dus ik zie daar echt wel tegen op hoor. Het hoeft natuurlijk niet dat ik dat krijg, maar ik ben er wel benauwd voor....

Fijne dag vandaag!
Hey,

Ik zou de tabel ook zo laten. Zo een ramp is het nu ook weer niet. Laten we even wachten op anoniempje, want vind dat ze het altijd heel goed en snel bijhoudt.

Stefanie, ik had vroeger ook altijd zo een last als de regels moesten doorkomen. Verschrikkelijk was dat. En zeker als je stiekem hoopt dat je perongeluk misschien zou zwanger geraakt zijn. Waarom gebeurt dat enkel bij mensen die geen kind willen zou je denken hé....

Deze morgen heeft mijn vriend gezegd dat hij wil nadenken om eventueel een weekje vroeger te stoppen zodat 31 maart eigenlijk een vruchtbare dag zou kunnen zijn.

Nu zou ik stoppen met de pil op 30 maart. Maar dan kan ik natuurlijk nooit zwanger geraken de dag nadien.

Vind het een super voorstel. maar hij wil er eerst over nadenken.

Voor mij heel goed nieuws. Elke week vroeger is een vroeger!

Gisteren op een feestje geweest. warener daar 4 zwanger en er waren maar 7 vrouwen! eentje van hen moet zelf volgend weekend bevallen. Je mag 2 keer raden wat het onderwerp van de avond was!

ik ben er weer van door....
Ja, ik ben niet per ongeluk zwanger geraakt, heb te veel buikpijn daardoor (ik had mijn pil een aantal keer vergeten voor mensen die het niet weten).. Nuja ik blijf ze maar mooi nemen, begin er weer wat consequenter in te worden, vergeet ze weer minder..
Hey meiden,

ben anderhalve dag niet op de site en meteen heel wat in te halen.

Ittje, gefeliciteerd!!!!!! Nummer 2 van hopelijk veeeeeel meeer.

Nog steeds geen verschijnselen?? Lijkt me zo spannend allemaal.

Gorgi, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat met de IVF.

Misschien een rare vraag, maar waar is die spray dan voor?
Even een voor Gorgi. Ik hoop het heel erg voor jullie, dat het goed gaat en dat we snel een hele lijst dansende popjes in ons tabelletje hebben.
Voor Mij ook weer even geleden!

Wow al 2 zwangere dames,wat fijn voor je Ittje dat je ook zwanger bent en al zo snel!!! nou dat gaat er al wat gezelliger uitzien in het schema als Anoniempje er weer kan zijn.

Namen: ben zelf ook vernoemd naar oma's,maar heb een andere roepnaam,das idd lastig,want op het paspoort staat dus niet m'n roepnaam.

Van hieruit gelukkig geen verwachtingen van ouders/schoonouders wat vernoemen betreft,dus dat scheelt weer!

Lijkt me erg lastig als je schoonmoeder zo van de patronen is Karan!

Tweelingen: ik geloof niet dat je die keuze hebt,wel? Het zal idd heel intensief zijn en best even schrikken als je op de echo ineens 2 hartjes ipv 1 ziet,maar toch zeker ook een dubbel wonder!!

Hier verder alles rustig. Lekker een wijntje gedronken dit weekend en verder nog een week te gaan voor de eisprong.

Zag vandaag per toeval ergens een heel grappige hangmat.....voor een baby. Helemaal gewelig!! Die wil ik,als het ooit zover is..hihi!

Gorgi,ik ben ook benieuwd waar die neusspray voor is!

Groeten van Renz
Hee meiden,

Ik gebruik een neusspray en ze noemen dat in het IVF: puffen.

De neusspray stopt mijn eigen hormoonproductie, zodat het ziekenhuis alles kan controleren. Ik word een beetje in de overgang gezet. Het ene ziekenhuis doet dat door de vrouw de pil te laten gebruiken, de ander door een hormoon te spuiten en een ander door de neusspray. Best even wennen, want ik moet 2 keer per dag puffen en ik weet niet of ik het altijd goed doe. Maar ja. en het moet altijd op hetzelfde tijdstip: dat is ook best lastig.

IVF: je kan op het internet veel vinden over dit traject. In ieder geval gaat het bij mij als volgt:

- mijn eigen hormoonhuishouding stopt (14 dagen neusspray)

- echo: kijken ze of de neusspray goed heeft gewerkt, zo ja, dan ga ik 7 dagen lang een ander hormoon spuiten (puregon). Puregon zorgt ervoor dat ik meer dan 1 eicel aanmaak.

- echo: kijken of het goed is gegaan. Als het goed is gegaan, dan moet ik een ander hormoon spuiten (pregnyl). Dat zorgt ervoor dat mijn follikels goed rijpen.

- puncties: alle follikels worden utigezogen. Hopen dat er voldoende eicellen zijn. Manlief moet zijn zaadcellen inleveren.

- bevruchting: eicellen en zaadcellen worden bij elkaar gezet:hopelijk gaat alles goed (delen)

- terugplaatsing: embroy wordt teruggeplaatst (1 of 2).

- wachtweken: 2 weken wachten voor de uitslag

Heel kort vertelt hoe mijn traject ga. Ik hoop dat jullie er iets van snappen. Ik houd in ieder geval jullie op de hoogte.

Groetjes,

Gorgi
Goedemorgen ladies!

Lekker weekend gehad?

Ze vliegen altijd weer voorbij

Gorgi, ik vind het nogal wat, wat ze bij je gaan doen! En ook echt super dat zoiets kan toch? Ik hoop echt voor jullie dat er achter jouw naam binnenkort een staat!!

Hoe lang hebben jullie geprobeerd om kinderen te krijgen op de 'normale' manier?
hoi meiden!

hoe gaat het met iedereen? het is alweer maart, Voor velen van ons een NOD op komst. Voor mij mn allereerste NOD, (9 maart) dus verwacht er niet veel van, maar toch denk ik continu dingetjes te voelen in mn onderbuik....hahaha, grappig hoe je psyche een loopje met je lijf neemt he?

Tweelingen; lijkt me megazwaar maar ook de zwangerschap van 2 is extra spannend....veel meer kans op vroeggeboorte met de nodige extra risico's die daaraan zitten. dus niet echt een onbezorgde zwangerschap en daarna keihard werken! (met 1 is het ook hard werken trouwens, dat zie ik wel om me heen)

Namen: wij hebben allebei 2 namen, mijn 1e naam is gewoon, 2e wel vernoemd. ik zou wel 2 namen willen geven, maar weet niet of ik perse zou gaan vernoemen, het belangrijkste vind ik dat het leuk staat samen.

@gorgi; heb je dan niet megaveel last van al die hormoonschommelingen? qua lijf en emoties? erg heftig hoor, ken ook een stel dat bezig is met ivf, die puncties doen toch ook pijn? en megavaak "gezellig" in het ziekenhuis met de benen wijd.....heftig hoor! hoop dan ook dat jij de 3e van de lijst wordt..! het is je van harte gegund!

fijne dag allemaal!
boehoehoeeeee ik ben ziek, grieperig, verkouden, hopeloos,en dat terwijl de zon volop schijnt het was al 10 graden vanochtend.
Bah Nata..en zeggen ze nog wel dat de griepepidemie voorbij is! Moeten ze jou nu net nog meepikken. Beterschap...hier helaas geen zon!
Nata Beterschap! Vervelend! Moet ik wat sinaasappels komen persen of een kippensoepie komen maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven