zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
@Joybritt.. We komen uit dezelfde omgeving..

hey hoor ik nou gebonk bij de buren??? (hihi grapje)
Goedemorgen allemaal,

Beetje druk deze week met werken.

Barbientje ik duim voor je!!! (f)

Hier alles goed geen kwaaltjes...maar die had ik bij de vorige 3 ook niet.

Fijne dag...

xx
goedemorge dames...

lekker geslapen allemaal?

ik kon gisteravond niet in slaap komen lag er om half 11 ongeveer in en was 1 uur nog wakker, dus was vanochtend zo moe dat ik bijna niet mijn bed uit kon komen

wat een drama!!!!!!! haha
quote:nero schreef op 17 maart 2009 @ 16:41:

Ik ben sinds twee weken gestopt met roken. Ik had mezelf altijd voorgenomen om pas te stoppen als ik al zwanger was, maar door omstandigheden heb ik besloten nu al te stoppen. Alleen maar beter juist! Heb ik zometeen áls ik zwanger ben niet de frustraties van het stoppen met roken!En lukt het een beetje? Niet teveel last? Rookt jouw vriend/man?
quote:Maris1978 schreef op 17 maart 2009 @ 16:15:

Heel goed Lily! Trots op je! VOLHOUDEN!

Ben vorige jaar mei gestopt.....heb daarna nog een paar sigaretjes gerookt, om te proeven zeg maar, maar ik vind het nu echt zo vies dat ik er echt niet meer aan ga beginnen!

Dank je !! Ik weet dat ik het kan, heb het al meermaals gekunnen (nu nog volhouden :-) )

Groot voordeel is dat we op het werk niet mogen roken dus tussen 8u en 17u rook ik al niks (behalve 1 tijdens de middag).
[quote]Katalinova schreef op 17 maart 2009 @ 22:56:

Hoi Allemaal..

Overmorgen mijn eerste NOD.. Ik heb nog geen ongesteldheidsbuikkrampen (mooi woord voor scrabble) Maar dat is bij mij vaak pas 1 dag van te voren of zelfs een paar uur voordat ik ongesteld moet worden. Ook ben ik uitgegaan van een cyclus van 28 dagen en dat weet ik natuurlijk ook nog niet zeker. Al dat wachten pfff.. Dat is aan mij "kaatje ongeduld' niet besteed. Misschien dat ik bij de volgende NOD wat relaxter ben.

@Lily jammer dat het deze keer niet is gelukt ik ga voor je duimen de volgende NOD. Ben je nu voor het 3e kindje relaxter als dat je bij de eerste was?

@stoppende rokers: Succes!!

@ Katalinova. Spannende dagen voor u ook !!! Dat geduld hebben is toch ook niet aan mij besteed..

Relaxter? ik? neen.... integendeel :-)

Bij mijn eerste wist ik niet eens dat ik zwanger was. Zat aan 16weken toen ik het te horen kreeg. Bij de 2de zijn we ervoor gegaan toen de oudste 3 maanden was maar hij was zo'n huilbaby dat ik toen helemaal niet bij stil stond wanneer mijn vruchtbare periode was etc... Maar na 6 maand was het toch gelukt dus nu reken ik ook op 6 maand . Ben er in ieder geval veel meer mee bezig nu dan mijn eerste 2
help

ik heb een dik ontstoken oog, hij is vuurrood en doet echt pijn, moet ik vandaag ook nog werken ook nog hahahah
Hello allemaal!

Voor degenen die het vroegen: het stoppen met roken gaat echt super. Kost me eigenlijk best weinig moeite en vraag me de hele tijd af waarom ik dit niet eerder heb gedaan... Mijn vriend is gelijk met mij gestopt dus dat is ook mooi!

Verder nog niet ongesteld... Ook geen tekenen dat het gaat komen dus ik ben benieuwd... Ik las hier net een berichtje (ik weet niet meer van wie, sorry) dat die persoon iemand kende waarbij het de eerste keer ook zes weken duurde voordat ze ongesteld werd dus volgens mij zegt het helemaal niks dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Afwachten dus, maar ik vind het wel irritant hoor! Het liefst zou ik natuurlijk nu heel regelmatig ongesteld zijn, zodat ik precies weet wanneer mijn ovulatie is. Maarja...
Goedemorgen!

@barbientje: ik wil eigenlijk fulltime blijven werken, maar omdat we geen oppas hebben en ik wil het kleintje niet 5 dagen per week bij de creche dumpen, zal ik 3 dagen moeten gaan werken ofzo...maar daar wil ik nu nog niet aan denken hoor haha

En tuurlijk moet je naar dat gesprek gaan!! Het was jij toch die zei dat het je droombaan is? Wanneer heb je hem?

@Cons: Jeetje dat wist ik niet dat je 40% minder kans hebt om zwanger te raken als je rookt! Zie je roken is gewoon in en in slecht!! Voor je gezondheid, je vruchtbaarheid, je portemonnee, je huid.....voor ALLES!!

Dus laten we er met zijn allen van af blijven!!!!!!!!

@Eva: ja dat had ik ook...na de menstruatie niet meer aan de pil beginnen....dat voelt inderdaad vreemd!!Er liggen nu nog een aantal strippen in het kastje, die zal ik maar eens weggooien.

Als jullie beide fulltime blijven werken, hoe gaan jullie het dan doen met oppas enzo??

Ik heb alles bijgelezen, maar weet niet meer wat ik wilde typen allemaal!

Weet nog wel dat er spannende tijd aankomen voor een aantal meiden, maar weet niet meer voor wie SORRY!

Hoe is het met iedereen?

Barbientje: al getest?
Jeetje wat schrijven jullie veel als ik er even niet ben!

Ik ben nu alweer vergeten op wie ik allemaal moest reageren.

Jammer zeg lily! Ik haakte in op zondagavond en begon meteen druk met duimen enzo, maar bah...

Anoniempje! Klinkt toch wel erg spannend bij jou allemaal!

Grappig om alle verhalen over relaties te lezen.

Mijn vriend en ik zijn nu 3 jaar samen, en wonen daarvan ongeveer 2,5 jaar samen. 1,5 jaar geleden samen een huis gekocht, daarvoor was het wel soort van samenwonen bij mij maar niet officieel. Ik woon in Rotterdam (he gezellig joy, als we nou goed plannen kunnen we samen babyshoppen, haha! ), en ik werk nu 36 uur. (Officieel dan, want het komt toch bijna op 40 uur uit in 4 dagen...)

Als wij een kindje krijgen gaan we allebei 4 dagen werken, dus 32 uur. Kindje dan 3 dagen naar de opvang.

Ik ben vorige week even bij de huisarts geweest en toen ook meteen even gevraagd over zwanger worden. Hij vond het onzin om van tevoren met foliumzuur te beginnen. Dat was vroeg genoeg op het moment dat je wist dat je zwanger was. Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing! Hij zei het vooral omdat het 'straks misschien een jaar zou duren', en ik dan al die tijd moest slikken. Maar als ik het zelf wel wilde, dan moest ik het vooral doen, dat was geen probleem.

Ik vond het maar een beetje raar. Waarom heb ik dan wel eens bij mijn pil een foldertje gekregen dat je bij je laatste pilstrip al moet beginnen? Ik bedoel... Dat zal toch niet alleen maar marketing zijn? Ik begin gewoon lekker bij mijn laatste pilstrip hoor.

Ooo... en die is al zo lekker snel! Over 1,5 maand slik ik mijn laatste pilletje. In mijn agenda lijkt het nog weken te duren, maar als ik er over denk dat het nu al half maart is, en ik alleen heel april nog moet...

O ja, Eva! Je laatste pil geslikt! Hoeraaaa!

Nu weet ik het even niet meer. Ik ga maar eens aankleden, want lig hier lekker met badjas en laptop op de bank. Vandaag maar eens een vreselijk relaxte dag houden was mijn doel. Tot nu toe gelukt!
Hallo dames :-)

Ik ben in juni 6 jaar samen met mijn vriend, we wonen nu 2 jaar samen, waarvan 1 jaar in ons eigen huis.

Ik moet wel even zeggen, als ik niet veel schrijf, is het omdat ik er even niet aan wil denken.. Ik lees ook niet alles momenteel omdat ik merk dat ik het soms moeilijker heb dan ik wil toegeven. Ik hoop dat jullie me wel in de lijst willen laten staan, ook al reageer ik een tijdje niet meer?
@ Karan: dus jullie hebben ook geen oppas?

Wat een rare huisarts heb jij! Foliumzuur is niet alleen goed om zwanger te worden hoor, maar zouden vrouwen én mannen trouwens vaker moeten slikken. Foliumzuur is gewoon een vitamine (B11). Alleen tijdens de zwangerschap heeft de vrouw extra nodig voor het babietje...

@StefanieV: waar heb je het precies moeilijk mee? En tuurlijk blijf je gewoon in de lijst staan!! Je reageert toch regelmatig!
Hello!

Slikken jullie allemaal foliumzuur dan? Ik slik het nl. niet.

Ik zat net even op internet te zoeken naar de bijwerkingen van het stoppen met de Diane 35 pil en daar word je niet echt vrolijk van... In bijna 90% van de gevallen (wat ik lees op verschillende forums), komen de pukkels weer net zo hard terug. En bij sommige meiden duurt het echt heel erg lang (soms wel een paar maanden! ) voordat ze weer 'normaal' ongesteld werden nadat ze met de pil gestopt zijn... Niet echt berichten om vrolijk van te worden, ik wil nl. snel 'gewoon' ongesteld worden zodat ik ook een normale eisprong heb! Maargoed, het is dus afwachten... Zit vandaag op dag 30 en er zit echt nog niks aan te komen helaas...
quote:StefanieV schreef op 18 maart 2009 @ 12:25:

Hallo dames :-)

Ik ben in juni 6 jaar samen met mijn vriend, we wonen nu 2 jaar samen, waarvan 1 jaar in ons eigen huis.

Ik moet wel even zeggen, als ik niet veel schrijf, is het omdat ik er even niet aan wil denken.. Ik lees ook niet alles momenteel omdat ik merk dat ik het soms moeilijker heb dan ik wil toegeven. Ik hoop dat jullie me wel in de lijst willen laten staan, ook al reageer ik een tijdje niet meer?

Snap ik helemaal... komt goed hoor, je hoort gewoon bij ons clubje
Maris: vooral met het feit dat ik een grote kinderwens heb en nog een aantal maanden moet wachten om te mogen stoppen. Ik ben jaloers op alle meiden die wel al mogen beginnen (niet slecht bedoeld he :D ) Maar ik blijf wel wat meelezen hoor en af en toe reageren, maar niet zoveel als andere doen :-)

Cons: dank je wel
quote:nero schreef op 18 maart 2009 @ 13:26:

Hello!

Slikken jullie allemaal foliumzuur dan? Ik slik het nl. niet.

Ik zat net even op internet te zoeken naar de bijwerkingen van het stoppen met de Diane 35 pil en daar word je niet echt vrolijk van... In bijna 90% van de gevallen (wat ik lees op verschillende forums), komen de pukkels weer net zo hard terug. En bij sommige meiden duurt het echt heel erg lang (soms wel een paar maanden! ) voordat ze weer 'normaal' ongesteld werden nadat ze met de pil gestopt zijn... Niet echt berichten om vrolijk van te worden, ik wil nl. snel 'gewoon' ongesteld worden zodat ik ook een normale eisprong heb! Maargoed, het is dus afwachten... Zit vandaag op dag 30 en er zit echt nog niks aan te komen helaas...

Heee nero,

Niet TE veel lezen. Ik las me helemaal gek toen de Mirena er net uit was. Google: 'zwanger worden na mirena' 'cyclus na mirena'... etc etc. Kreeg een enorme berg forum-berichten van overal en nergens, en iedereen heeft weer andere ervaringen. Sommigen zijn meteen zwanger. Anderen zijn maanden het slachtoffer van een onregelmatige cyclus. Het enige dat je kan doen, is gewoon gezond doorleven en proberen niet geobsedeerd en gestresst te raken.

Ik had mezelf voorgenomen- als ik niet ongesteld zou worden in die eerste maand - om na 5 weken een zwangerschapstest te doen en na iets van 7 weken de huisarts te bellen. Maar die heeft me wel gewaarschuwd dat het heel raar zou kunnen gaan de eerste tijd- hoewel het met mirena in de regel snel goedkomt.

Oh, en ik slik trouwens al twee maanden Etos Zwanger worden. Daar ga ik gewoon mee door tot het raak is hoor. Ik vind ze niet per se duur, en er zit trouwens ook een plant in (vitex agnus), die de normale cyclus bevordert. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik daarom zo netjes op tijd ongesteld was... maar toch.
Bedankt voor je reactie Conscienza, lief van je! Ik ga ook niet meer op internet lezen, daar word je inderdaad niet echt vrolijk van. Maar omdat ik me er nog helemaal niet in verdiept had, besloot ik even wat info op te zoeken, maar dat doe ik dus niet meer!

Ik hoop gewoon dat mijn cyclus snel regelmatig word en dat we dan echt aan de slag kunnen om zwanger te raken. Nu heb ik er weinig hoop op dat het lukt zeg maar... Maargoed, we zijn ook nog maar bezig vanaf half februari, dus ik mag niet klagen!
quote:anoniempje21 schreef op 18 maart 2009 @ 08:23:

help

ik heb een dik ontstoken oog, hij is vuurrood en doet echt pijn, moet ik vandaag ook nog werken ook nog hahahahaaaaaaahhhh
quote:Maris1978 schreef op 18 maart 2009 @ 12:52:

@ Karan: dus jullie hebben ook geen oppas?

Nou... Beetje vroeg om dat geregeld te hebben lijkt me...

Plan is om kindje gewoon 3 dagen naar de creche te laten gaan. Vind ik zelf goed voor een kind, omdat het dan leert dat het niet het middelpunt van het universum is en dingen moet leren delen, en omdat het dan bij andere kindjes is. Bovendien vind ik het een te grote belasting om standaard van mijn (schoon)ouders te verwachten dat ze iedere week komen opdraven om op te passen. En ik vind dat opa's en oma's er zijn voor de verwennerij. En op het moment dat ze iedere week op komen passen, dan zijn het opvoeders. En opvoeders hebben maar te doen wat wij willen... (om het zo maar te zeggen...)

Dus nee, voor ons (nog) geen oppas. Al verdenk ik mijn schoonmoeder ervan dat zodra ze weet dat ik zwanger ben, ze zelf aankondigt een dag in de week op te willen passen. Maar dat zien we dan wel weer... Eerst maar eens stoppen met de pil, dan zwanger worden, en dan zien we de rest wel.

Ik vond dat van mijn huisarts ook wel raar. Zijn theorie was: vroeger, toen ik studeerde, hoefde niemand foliumzuur te slikken. En ik kom van oorsprong uit indonesie, en daar slikken ze ook niets, en kijk eens hoeveel kindjes daar geboren worden.

Ik heb nog ingeslikt dat daar vast wel wat meer open ruggetjes en hazenlipjes waren dan in nederland, maar oke.

Alles wat je teveel hebt aan B11/foliumzuur plas je toch weer uit, dus baat het niet, schaad het ook niet.

Joepie! Ik mag over een paar weken mijn eerste potje foliumzuur gaan kopen! (Waar ik al niet blij van kan worden)

Ik heb het voorjaar in mijn kop! Loop al de hele dag te springen en te stuiteren! :D
@Nero: nee ik slik nog geen foliumzuur. Wil er na de zomer mee beginnen. Ze zeggen twee maanden voor je gaat beginnen....maar ja er wordt zoveel gezegd. Volgens mij moet je gewoon doen wat je zelf denkt dat het beste is.

Let op: morgen wordt je ongesteld. Ik had nl. ook een cyclus van 31 dagen, de eerst keer zeg maar ;)

@Stefanie: hier zit er nog 1 hoor die een grote kinderwens heeft, maar nog niet mag beginnen. Waarom beginnen jullie nog niet? (sorry als je het erteld hebt, en ik het niet meer weet)

Ik vind het leuk om mee te lezen en mee te schrijven, gewoon om wat ervaringen en gedachten uit te wisselen. Ik word juist vrolijk van al die verhalen!!

@Ano: hoe is het met je oog?

@Karan: precies, doen wat jij wilt!! En inderdaad, een teveel plas je weer gewoon uit, dus idd baadt het niet, dan schaadt het niet!!

Ik heb vanmiddag in de tuin gewerkt! Echt heerlijk weer!

Van het weekend weer even verder (als het weer het toelaat)

Nou meiden fijne avond, ik ga sporten

@Maris: ja ik weet, het is leuk om mee lezen en te schrijven, en ik vind dat ook leuk, maar af en toe wordt het me te veel en ik zit momenteel op zo'n punt. Niet enkel op dat vlak hé, er spelen nog wat problemen mee.. De reden dat we niet beginnen is omdat vriendlief nog niet echt wilt beginnen, hij wilt eerst wat verbouwen (wat moet gebeuren natuurlijk) maar voor mij zou het nu al mogen
Hey anoniempje,

je weet maar nooit hé of het een voorbode is!

barbientje,

De kinderen zouden naar de creches gaan. Mijn ouders werken zelf ook nog full time dus dat is geen optie.

ik heb wel het geluk dat ik op woensdag donderdag en vrijdag enkel de voormiddag werk. Dus de namiddagen zou ik er dan zijn. vriend werkt met shiften, dus die zou dan op maandag en dindag een halve dag thuis. En ik werk slechts 1 weekend per maand, en vriend 2

Dus eigenlijk valt het nog wel mee. We werken ook maar op 8 km van thuis. en mijn vader en broer wonen vlak bij.

Misschien dat ik 4/5 ga werken, maar dat staat nog niet vast.

En ik zou nu ook echt wel nog eens gaan testen hoor meid!!!!!!

renza

het stoppen met de pil heb ik nu nog niet door. Ik moest sowieso stoppen, heb ze twee maanden doorgenomen. Morgen zou ik ongesteld moeten zijn.

Maar om dan niet opnieuw te starten met de pil, dan ga ik het pas echt beseffen :-)

Hoop voor jou dat je ongestelheid uit blijft!!!

karan

ik heb foliumzuur gekocht en neem het nu zo een 3 weken. bij de bijsluiter staat zelfs op, dat het sowieso gezond is voor elke vrouw die de pil slikt. ongeacht of je nu zwanger wil worden of niet.

Dus het kan zeker geen kwaad!

stefanie

Ik zorg er persoonlijk voor dat je in de lijst blijft staan! maak je geen zorgen!

Ik kan je begrijpen dat je soms even geen zin hebt om al deze goed geluimde mensen te horen praten over zwanger worden en zwanger zijn, terwijl jij nog moet wachten!

nero

ik las je berichtje en ben ook eens gaan rondneuzen. ik neem de pil meliane. De antwoorden hierop: op één na, waren ze allemaal van de eerste keer zwanger na het stoppen van de pil.... Zou het dan toch kunnen????

@allemaal

Ik ben vandaag in het kruidvat gaan kijken voor de ovulatietesten. Op het doosje was te lezen hoe het moest.

Elke morgen in een potje plassen en dan met een pippetje wat drubbeltjes in een bakje doen. Ik dacht meteen "wij gaan de natuur haar gang laten gaan"

Dat zie ik echt niet zitten! ik dacht dat je een strip of zo gewoon zou kunnen vasthouden terwijl je plast. Maar zo eenvoudig is het niet :-)

doei doei
Karan hoeveel mensen ken jij die een kindje met een open ruggetje hebben gehad door het niet slikken van foliumzuur?

Ik denk dat jouw huisarts dat een beetje bedoelt....neem nou puf cursussen door de eeuwen heen bevallen vrouwen wereld wijd zonder zo'n avondje in de week op een rubberen mat hijgend en puffend dat het een lieve lust is.

Hiermee zeg ik niet dat je geen foliumzuur hoeft te slikken maar ik heb het voor en tijdens geen enkele zwangerschap geslikt....en alle ruggen waren mooi dicht.

Toen mijn 1e geboren werd mocht hij absoluut niet op zijn buik...mijn 2e mocht absoluut niet op buik of rug maar moest absoluut om en om op haar linker zij en rechter zij...ik bedoel maar.....de 3e heb ik op haar zij laten slapen..en nummer 4? ook op zijn/haar zij dat buikligging risico's heeft is logisch..maar ik geloof dat ik als baby op mijn buik gelegen heb....

Doe wat jij denkt dat goed is ( natuurlijk wel verantwoordt)

En zo zullen ze over jaren wel weer allerlei andere betere methodes hebben voor van alles en nog wat.

Net als dat vroeger het laten huilen van baby's "goed"was voor de longen mag je nu je baby amper laten huilen anders kan het "verlatings angst"ontwikkelen......ik ben vrij nuchter en volg mijn gevoel te lang laten huilen is niet goed maar te snel uit bed halen ook niet...

En dit is ondertussen een enorm stuk geworden...ik wil niet betweterig zijn want ook al heb ik al 3 kinderen ook ik maak fouten en heb de wijsheid niet in pacht.

Maar volg hoe dan ook je gevoel.

Ik heb een oppas aan huis en dat bevalt prima als wij later zijn geeft ze de kinderen al eten je hoeft nooit te racen tegen de klok en de kinderen zijn in hun eigen huis kunnen vriendjes meenemen enz..

Had hiervoor kdv en bso was ik ook heel tevreden over maar wegens geen plek op de bso voor de jongste heb ik deze stap gezet en ben er heel blij mee.

Oma heeft 1x pw de kinderen gewoon omdat ze dat heel leuk vindt ik heb heel erg betrokken schoonouders ze fungeren niet als oppas ook al zijn wij die dag wel aan het werk.

Ik pas mij skinny jeans niet meer CONS!!!!!!!!!!!! help!!!!!

Ja ik weet het maar toch snap je?

Anoniempje hoe is het met je oog?

Fijne avond xxx (f)
Ja Lilith, je hebt helemaal gelijk. Je moet gewoon doen wat denkt dat het beste is voor jouw kind en jouzelf. Als ik mijn oma hoor over vroeger, toen was er echt 3x niks en mijn moeder is een supergezonde vrouw. Ik ken vrouwen die roken zich tijdens de zwangerschap te pletter en er komt een gezond kindje uit. Ik bedoel maar....er is geen pijl op te trekken...

Ikzelf neem niet zo snel risico's zeg maar.......ik zal foliumzuur slikken, geen rood vlees eten, geen filet americain, brie, kaneel en noem het maar op....gewoon met de gedachte: baadt het niet, dan schaadt het niet......

Pfff heb net twee uur gesport, ben gebroken!

Welterusten allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven