zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
Hey allemaal,

ff een berichtje van mij hoor. Moet even van me af schrijven.... Het gaat hier wel okay hoor, maar heb last van mijn heiligbeentje (os sacrum) die staat scheef en daar heb ik nu physio voor, heb nu wel erg veel pijn ervan. Heeft allemaal met mijn verleden te maken, ben ooit heel hard van een paard gevallen toen ik 9 jaar was en omdat het stiekum was (op een jong paard van een of andere boer) en heb toen ik 19 was een auto-ongeluk gehad, uit de auto geknipt e.d. Heb gelukkig alleen een gescheurde heup en heiligbeen aan over gehouden. Vandaar dat ie scheef staat denk ik.

Verder baal ik enorm, omdat mijn cyclus weer eens aan het spoken is. 2 februari voor het laatst ongi geworden, nu nog steeds aan het wachten op mijn ongi....durf pas na mijn verjaardag (2 april) een test te doen.

Hoe is het verder met jullie allemaal? Anoniempje, hoest met je oogje?

Hey Eva! Joepie, het is bijna april!!! Wat spannend hoor. Hoest verder?

Stefanie: hang'n there girl, je wordt hier niet vergeten!

Lillith: hoest ermee meid?

Lily: thuis alles goed met de kids? Hier is het een ziekenboeg (alweer) verkouden, koorts, overal snot (heerlijk he). Komt wel weer goed.

Renza/Maris groetjes van Mellie

@alle dames: succes allemaal met zwanger worden, en voor de dames die al zwanger zijn: laat je lekker in de watten leggen!!

dikke knuffel van Mellie
he meiden,

nog maar eens een test gedaan, maar negatief weer helaas.

maar ook nog steeds niet ongesteld nu een week overtijd! dit wordt een hele lange cyclus...........

Maar goed kan nu wel met een iets rustiger gevoel naar het gesprek morgen, dus wat dat betreft ook wel weer een opluchting.

groetjes
Oh bah er komt zo een vriend van mijn vriend maar ik voel me zo blehhhh ik ga dan ook gewoon lekker op tijd met een boek mijn bed in...morgen vroeg op maar daarna lekker vrij t/m maandag...

Tjee Maris sportief typje?
Lekker he Maris, je in het zweet werken! Ik heb ook lekker gesport, al heel vroeg, op woensdag ga ik altijd om 8 uur 's ochtends iets van 13 km hardlopen. Nu ik weer wat bij- en aangekomen ben 'mag' het weer. Wel moe, maar we gaan weer vroeg naar bed zeg maar, vanavond.

dan even een gil naar Lilith:

Ik pas mij skinny jeans niet meer CONS!!!!!!!!!!!! help!!!!!

Ja ik weet het maar toch snap je?

Ik snap het helemaal, maar mag ik je er even aan herinneren dat je zwanger bent?

Ik ben altijd van de uitlopende broeken geweest maar ik weet hoe ellendig het is om opeens strakker zittende kleren te hebben. Ik smijt ze gewoon weg nu, echt. Als het je helpt moet je het ook doen. Wat geeft het nou. Ga lekker sjoppen. Koop kleren die zodalijk mooi om je zwangere buikje vallen. Wat zei Maris nou ook weer om mij aan te moedigen? Oh ja: leve het vrouwenlijf!!! Ik weet zeker dat je er geweldig uitziet. Blijf gewoon goed voor jezelf zorgen!!! En smijt die broek maar lekker helemaal onder in de kast

Er wordt hier be/gezwangerd, niet gelijnd!!
@Mellie, leuk je weer even te zien maar buuuh, wat vervelend voor je. Brrr uit een auto geknipt!!!? Ja, ik denk dat er hier wel meer kunnen meepraten over een onregelmatige cyclus. Ik kan nog niks zeggen na 1 maand natuurlijk. Stress helpt iig nooit.

@barbientje, wat raar zo'n lang uitblijvende mens!? Nou, ik zou het over vijf dagen nog een keer testen, als je dan nog niet ongesteld bent geworden. Succes met het solliciteren, wanneer is je gesprek precies?
quote:Lilith75 schreef op 18 maart 2009 @ 20:24:

Karan hoeveel mensen ken jij die een kindje met een open ruggetje hebben gehad door het niet slikken van foliumzuur?

Euh... Geen!

Ik denk ook dat ie dat bedoelt hoor. En nee, je komt niet betweterig over. Dat met hoe je kindjes moeten liggen, dat heb ik ook al gehoord. Schiet ook niet echt op inderdaad.

Ik heb zelf meer zoiets van: baat het niet, schaad het ook niet... Gewoon doen dus. Al snap ik ook wel weer dat mijn huisarts zegt dat het zomaar een jaar kan duren en je dan een jaar 'voor niets' slikt. Maar extra vitamientjes zijn altijd goed lijkt mij! Ik zal deze maand gewoon maar eens beginnen met bijslikken, heb nog ergens een pot staan van afgelopen winter.

Skinny jeans niet meer passen is toch goed! :-) Ik zou het maar wat graag willen in jouw plaats, hihi...
Hé Mellie ja goed wel eigenlijk het is nog heel pril maar begin al beetje ronder te worden..nou is dat niet zo gek ben vrij tenger.

Balen meis het zit je duidelijk niet echt mee....wat een verhaal zeg uit een auto geknipt brrr....

Barbientje sh*t zeg....

Cons ja ik zorg goed voor mezelf....maar het doet even zeer..maar het doel is natuurlijk super!!!!!

Ik ben van de skinny jeans en high heels nou dat kan ik voorlopig vergeten...maar heb al wel leuke ballerina's gespot en en schaf een paar broeken aan...ik heb nog wat zomer zwangerschaps rokjes..en verder hebben ze bij hennes leuke dingen...

Kennen jullie dat liedje van Claudia de Breij? geloof dat het "jouw liedje heet"zo mooi en het zal wel van de hormonen komen maar Lilith moest echt beetje huilen....ze heeft het voor haar zoontje geschreven.

ze heeft ook een boekje geschreven "krijg nou tieten".

Die ken ik niet vriendin van mij zei dat het hilarisch is ...ik haal 'm wel een keer bij de bieb heb nog zoveel "nog te lezen boeken" in de boekenkast staan...
nou meiden hier zit ano weer vanaf 6 uur in de kamer pfff

gister wou ik nog even langskomen maar ons internet lag er gister avond uit, storing ofzo denk ik

nou gelukkig heb ik vandaag vrij. ik zie er niet uit

mijn oog lijkt wel een aardbei, oh het is echt geen gezicht

en hij doet pijn

verder zit mijn neus dicht en doet mijn keel pijn en mijn rug en mijn hoofd. mijn vriend zij gister ik denk toch dat je zwanger bent, en toen zei ik als dit betekent dat ik zwanger ben wil ik wel 9 maanden met een dik oog en alles lopen !!!! hahaha
hahaha! Das wel een goeie anoniempje! Wanneer mag je nou testen? zaterdag NOD zie ik. Dusse... Duimen maar!

Ik kon vandaag lekker 'uitslapen'. Normaal moet ik om 6 uur opstaan en zit ik half 7 in de auto, maar vandaag moet ik tot 9 uur vanavond werken en dus begin ik wat later. Bovendien kan ik dan mooi even bloed prikken. De huisarts wilde bloedplaatjes en B12 testen bij mij. En nu blijkt dat dat op donderdag tussen 8.30 en 9.00 kan tegenover mijn huis! Ik woon tegenover een kerk, en daar is het kennelijk. Dus zo eerst even daar heen, en dan om 9 uur de auto in en dan om 10 uur beginnen met werken. Kan ik vrijdag iets eerder naar huis denk ik dan maar...

Anoniempje, kan je niet even naar de huisarts met dat oog? Of met het vanzelf overgaan? Ik heb nooit een ontstoken oog gehad, dus geen ervaring mee.

Ik werd even getriggerd door het berichtje van maris: Gaan jullie blijven sporten tijdens de zwangerschap?

Ik hoor van alle zwangere vriendinnen dat ze zo moe zijn aan het einde van de dag. Een andere vriendin van me heeft heel fanatief gesport tijdens haar zwangerschap, moe of niet. Die 'poepte' haar kind er zo uit, en 3 weken na de bevalling zat ze alweer op de racefiets.

In ieder geval komt het er op neer dat een bevalling een stuk makkelijker is als je een goede conditie hebt. Mijn plan is wel om nu wat fanatieker te gaan sporten en dat vol proberen te houden als ik zwanger word. Hoe denken jullie daarover?
Goedemorgen ladies!

Was gisterenavond echt gebroken, erg vast geslapen vannacht, maar ik ben nu nog steeds bekaf. Pffff....mijn lichaam voelt alsof ik een marathon heb gelopen....

@Mellie: jeetje, klinkt niet goed...uit een auto geknipt worden. Gelukkig kan je het nog navertellen!

Waarom pas een test op 2 april? Dat is over 2 weken!! Op welke dag van je cyclus zit je nu? Iets van dag 45? Is het dan niet eens tijd om te testen!!!???

@Lttje: spannende dag voor jou! De VLK!!! Laat je even weten hoe het ging???

@Barbientje: erg jammer, een negatieve test! Laat nou die menstruatie maar komen! Succes met je gesprek vandaag!

@ Lilith: sportief sportief, mwah valt mee hoor haha Zolang ik niet iedere dag sport, noem ik mezelf niet verslaafd! Ik doe aan spinning, 3 keer in de week en ik wil eigenlijk ook nog iets gaan doen, zoals kink and fun...Maar dan 1 keer in de week. Vind 4 keer in de week sporten wel genoeg hoor!

Heb jij er ook zo'n hekel aan als er vrienden van je vriend op bezoek komen?
quote:Maris1978 schreef op 18 maart 2009 @ 17:12:

@Nero: nee ik slik nog geen foliumzuur. Wil er na de zomer mee beginnen. Ze zeggen twee maanden voor je gaat beginnen....maar ja er wordt zoveel gezegd. Volgens mij moet je gewoon doen wat je zelf denkt dat het beste is.

Let op: morgen wordt je ongesteld. Ik had nl. ook een cyclus van 31 dagen, de eerst keer zeg maar ;)

Hoi Maris!

Daar heb je helemaal gelijk in, daarom slik ik ook nog geen foliumzuur. Dat kan ook altijd nog! Vandaag dag 31, maar nog niks in zicht helaas... Wel irritant hoor, maar moet geduld hebben! Maar bedankt voor je reactie, lief van je en misschien helpt het!
@Cons: 13 km hardlopen!! GOED MAN! Ik vind hardlopen ook wel lekker, maar zo saai Bij ons is er niet echt een bossengebied ofzo, alleen een hele lange dijk en daar waait het altijd keihard, zodat je niet vooruit komt. Om GEK van te worden!

Maar RESPECT voor jou!

@Ano: een dikke en voor jou! Sterkte meid vandaag!

@Lilith: wat heerlijk om je druk te maken over zwangerschaprokjes he! Heerlijk toch dat je in de zomer lekker je belly kunt laten zien! Ze hebben tegenwoordig gewoon echt leuke zwangerskleding! Vroeger waren het alleen maar tenten van jurken en tuinbroeken, maar nu gewoon strak en showen maar!

@ Karan: hoe ging het bloed prikken vandaag?

Ja ik wil zeker blijven sporten als ik zwanger ben, gewoon tot het moment dat het echt niet meer kan. Ik heb nogal een aanleg om dik te worden, dus sporten is gewoon heel goed (voor mij).

Ik vind het altijd heel mooi om te zien: zwangere vrouwen op de fiets of op een stepapparaat....Ik ben benieuwd of ik ook zo mooi word

En ja het úitpoepen' van je kind, is natuurlijk ideaal!!! Ik vraag me alleen echt af of dat door je conditie komt of door iets anders....

Wat vinden jullie van een onderwaterbevalling??
quote:Eva777 schreef op 18 maart 2009 @ 20:20:

nero

ik las je berichtje en ben ook eens gaan rondneuzen. ik neem de pil meliane. De antwoorden hierop: op één na, waren ze allemaal van de eerste keer zwanger na het stoppen van de pil.... Zou het dan toch kunnen????

Haha, ik zou natuurlijk ook 'gewoon' zwanger kunnen zijn, zou wel heel knap van vriendlief en mij zijn bij de eerste keer, maar het is mogelijk natuurlijk! Als er volgende week nog geen menstruatie in zicht is, ga ik gewoon een test doen.
@Nero: heb je het bericht van Mellie gelezen? Die zit al op dag 45 ofzo!! Wil je niet chagrijnig praten, maar het vrouwenlichaam is gewoon een gek ding

Stress helpt ook niet....het komt wel..probeer er niet de hele tijd aan te denken. Moeilijk, ik weet het, maar probeer het echt niet te doen!

voor jou
@Nero: heb je al een keer getest of niet?
Ik zie het bericht van Mellie inderdaad. Daarom weet ik ook dat ik geduld moet hebben omdat het nog héél lang kan duren. Ik heb daarom ook nog geen test gedaan, kan me nl. bijna niet voorstellen dat het nu al raak is. Dus daarom ga ik volgende week voor het eerst een test doen.

Moet me er inderdaad niet teveel mee bezig houden en de natuur zijn gang laten gaan. Maar dat is best moeilijk!

Bedankt voor je roosje! :-)
You're welcome

AAAAHHHH BEN ZO MOEEEEEEEEEE
Barbientje, wat jammer dat de test weer negatief was! En raar dat je ongesteldheid zo lang uitblijft...

Mellie, wat een verhaal zeg!

Lilith, moet wel lachen om je skinnyjeans-verhaal! Ik kan overal nog in, geen enkel probleem. Maar dat zal binnenkort misschien wel anders worden.

Wat betreft je verhaal over opvoeding, theorien over babys, etc., ben het helemaal met je eens. Met de jaren komen er steeds meer do's en don'ts bij, om het zo maar te zeggen. Mijn moeder wou me afgelopen weekend ook gewoon een wijntje inschenken en brie geven. En dan nagaan dat mijn jongste zusje 15 is, dus zolang is het niet geleden dat mijn moeder zelf zwanger was!

Idd, met gezond verstand en een portie nuchterheid kom je volgens mij heel ver. Ik hoop dat wij er ook zo mee om kunnen gaan.

Voor mijzelf een spannend dagje vandaag. Heb er heel veel zin in, maar kijk er ook wel een beetje tegenop. Het kan natuurlijk ook mis zijn.... Nou ja, rustig afwachten, dat is het enige dat ik kan doen.

Wat betreft sporten, volgens mij kun je daar net zo lang mee doorgaan als dat je zelf wilt. En hoe je je voelt uiteraard. Ben niet zo'n sportief type, maar ben wel van plan 1 juni de elfstedentocht te fietsen. Heb het eerder gedaan en volgens mij moet dat ook gewoon lukken als je zwanger bent.
Heb je vandaag je eerste echo Lltje? Wat spannend en heel veel plezier en succes natuurlijk! Houd ons op de hoogte!

@ Maris: waarom ben je zo moe?
Nero, ja vandaag de 1e echo.

Ik zal jullie op de hoogte houden, maar waarschijnlijk wordt dat maandag pas. Hoop zo dat alles goed is!
hmm kweet niet volgens mij gaat het vanzelf wel over, ben niet zo van de huisartsbezoekjes hahaha, en nu al helemaal niet nu ik een nieuwe heb !!! nee ik wacht gewoon maar even af en het zal vanzelf wel minder worden, hoe kan het he!!!

en verder ook maar afwachten, ik voel wel van alles maar ik zal mezelf wel flink voor de gek aan he houden zijn, ik kan toch helemaal niet zwanger zijn, en ookal zou ik zwanger zijn het zal toch wel geen 9 maanden blijven zitten, de vorige keer bleef het nog niet eens 8 weken zitten !!!!!!!!!!!

ooh wat heb ik toch een domme reacties hahaha
Nero, geen flauw idee! Veel te vast geslapen denk ik....
Mellie >> dat is nogal een verhaal. Volgens mij mist er een stukje zin na die val van het paard. Bedoel je dat je het niet verteld hebt en het daarom niet behandeld is?

Volgens mijnkalender.net heb ik vandaag mijn eisprong. Volgens de termometer daarnet nog niet. Weet iemand hoe lang die temperatuursverhoging zou moeten duren? Want als je elke ochtend meet en het is maar een paar uur meetbaar, zou je het kunnen missen. Maar het duurt vast langer, gok ik zo.

Ik zie mezelf niet zo sportief zijn tijdens de zwangerschap. Zonder zwangerschap blijf ik bij voorkeur ook op m'n krent zitten, dus ik zou niet weten waar ik de discipline vandaan zou moeten halen
hoe is het dan met katalinova en soeze,

ook de nod he meiden

al een test gewaagt ???
quote:Katalinova schreef op 17 maart 2009 @ 22:58:

@Joybritt.. We komen uit dezelfde omgeving..

hey hoor ik nou gebonk bij de buren??? (hihi grapje)Ha ha nou ja t is een grote regio..... maar mijn buren zijn 60+ dus ik vermoed dat jij het niet bent :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven