Zwanger worden de Do's en Don'ts!!

17-04-2009 15:39 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner en ik hebben besloten om te proberen om zwanger te worden. De foliumzuur en vitaminen zijn al gekocht en we zijn al twee weken aan het proberen (lees oefenen..joehoe!)

Nou heb ik eigenlijk vanaf een paar dagen na het vruchtbaar zijn al buikpijn en last van misselijkheid.....kan het al zo snel raak zijn...?

groetjes Stiertje
Do:

Stoppen met de pil.

Neuken

Plezier hebben

Foliumzuur slikken

Geduldig zijn

Don't :

Klussen

Ongie

Ei

Babydancen

4x testen, 1 x is echt wel genoeg

Ongeduldig zijn

Succes (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ja hoor, dat kan prima. Een keer flink neuken kan al genoeg zijn, er hoeft er maar eentje de finish te halen tenslotte

Maar wat bedoel je met je titel eigenlijk?
Wanneer moet je ongesteld worden trouwens ?

Dan kan je vanaf die dag een test doen.
quote:borodini schreef op 17 april 2009 @ 15:41:

Do:

Stoppen met de pil.

Neuken

Plezier hebben

Foliumzuur slikken

Geduldig zijn

Don't :

Klussen

Ongie

Ei

Babydancen

4x testen, 1 x is echt wel genoeg

Ongeduldig zijn

Succes (f)

quote:stiertje761 schreef op 17 april 2009 @ 15:39:

Nou heb ik eigenlijk vanaf een paar dagen na het vruchtbaar zijn al buikpijn en last van misselijkheid.....kan het al zo snel raak zijn...?Ja hoor, dat kan. Hier ging het zelfs bij beide zwangerschappen zo snel.
@Parnell, met de titel bedoel ik eigenlijk...dat ik alle tips en commentaar welkom is. En ja een drupje is genoeg zeggen ze..

@borodini...babydancen..wasdatdan? en dat van die test is idd waar want ik moet dit weekend ongesteld worden maar heb gisteren al een vroege ongesteldheidstest gedaan..oeps
sorry ik bedoel dus een vroege zwangerschapstest!
Een ongesteldheidstest? Wasda?

Babydancen/klussen/etc zijn nogal veelgebruikte termen hier, maar we zien liever gewoon dat de dingen bij hun namen genoemd worden
ja dat kan en als je het zeker wil weten doe je een test. Buikpijn en misselijk hoeven niets te betekenen.

Voor meer info zie een van de 100.000 andere topic over "ben ik zwanger/kan ik zwanger zijn?"

Daar lees je het meest voorkomende antwoord: hoe kunnen wij dit nu weten vanachter een PC, doe een test dan weet je het zeker. Oh ja, en lees een biologieboek.

Meestal gevolgd door verongelijkt mopperen van TO over zulke ongevoelige reacties.

Maar wat heeft je vraag te maken met de titel van je topic?

do:

veel neuken, niet zeuren en rustig afwachten.

don't

ongeduldig topic openen

ieder krampje toewijzen aan een mogelijke zwangerschap
Oh dan heb ik nog wel een tip: het kan inderdaad prima in een keer raak zijn, maar bedenk wel dat je je vanaf het moment dat je zwanger probeert te worden, continu zwanger voelt (buikpijn, misselijkheid, moe, steken, borsten, je kunt het zo gek niet bedenken). Ongeacht of het daadwerkelijk zo is. Probeer jezelf niet gek te maken - dat maakt de conceptietijd een stuk leuker.

En bestel een sloot testen via internet, dat gaat je een hoop geld schelen. Want hoe hard mensen ook roepen dat je niet te vaak moet testen, hoogstwaarschijnlijk doe je dat toch. Dan maar beter zo goedkoop mogelijk, nietwaar
quote:stiertje761 schreef op 17 april 2009 @ 15:47:

sorry ik bedoel dus een vroege zwangerschapstest!en, was je zwanger? Nee? Doorwippen tot de volgende ronde!
quote:Parnell schreef op 17 april 2009 @ 15:48:

Oh dan heb ik nog wel een tip: het kan inderdaad prima in een keer raak zijn, maar bedenk wel dat je je vanaf het moment dat je zwanger probeert te worden, continu zwanger voelt (buikpijn, misselijkheid, moe, steken, borsten, je kunt het zo gek niet bedenken). Ongeacht of het daadwerkelijk zo is. Probeer jezelf niet gek te maken - dat maakt de conceptietijd een stuk leuker.

Heh, gelukkig heb ik hier geen last van gehad.

quote:Parnell schreef op 17 april 2009 @ 15:48:En bestel een sloot testen via internet, dat gaat je een hoop geld schelen. Want hoe hard mensen ook roepen dat je niet te vaak moet testen, hoogstwaarschijnlijk doe je dat toch. Dan maar beter zo goedkoop mogelijk, nietwaar Ja, heb ik ook gedaan. Had ik er maar 1 nodig....tsssk.
quote:Sarah Scott schreef op 17 april 2009 @ 15:53:

Ja, heb ik ook gedaan. Had ik er maar 1 nodig....tsssk.Ik heb net zolang doorgetest tot ze opwaren. Heb nu 15 testen met oplopend streepje
De don'ts:

- roken

- drinken

- dugs

- strakke boxershorts/onderbroeken voor man

- ongeduldig worden

- bij elk krampje/pijntje/piepje/kraakje/beweging denken dat je zwanger bent

- steeds je tieten controleren of ze niet al puntiger worden

- dag in dag uit voor de spiegel staan om te zien of je al zwanger bent

- de pil slikken

- condoom gebruiken

De Do's:

- sexen en nog es sexen

- zwangerschapstesten pas gebruiken als je eigenlijk ongesteld had moeten worden

- foliumzuur slikken

- vitamines nemen

- sperma ook slikken (voorkomt misselijkheid tijdens de zwangerschap, omdat je lijf dan al gewend is aan de vreemde mannelijke eiwitten)

- bio boek lezen

Hoppa weer een lijstje erbij!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:Parnell schreef op 17 april 2009 @ 15:55:

[...]

Ik heb net zolang doorgetest tot ze opwaren. Heb nu 15 testen met oplopend streepje Ik heb ze bewaard voor de tweede. Maarja, weer maar eentje nodig Had er 8 over
quote:miss dubbelfriss schreef op 17 april 2009 @ 15:56:

De Do's:

- sperma ook slikken (voorkomt misselijkheid tijdens de zwangerschap, omdat je lijf dan al gewend is aan de vreemde mannelijke eiwitten)
wat ben ik blij met mijn 'ongelukje' Al dat gewacht, gestress, wil ik wel, wil ik niet, allemaal niet aan de orde! 'ongelukje' is inmiddels al bijna zes.

meen je dit nou echt?

nee dat kan niet waar zijn... waarschijnlijk ben ik nu heeel naief
Die laatste tip van MDF komt dan weer extra goed van pas. Lees je in en laat je geen oor aannaaien

Don'ts:

Stress
Hoe lang ná je ovulatie en hoe lang vóor je eventuele menstruatie dag zit je?
@Aruba, ik moet vandaag of morgen ongesteld worden. De symptomen had ik eigenlijk al gelijk na mijn ovulatie periode.

als ik nou vandaag of morgen niet ongesteld word hoelang moet ik dan wachten voordat ik een nieuwe test doe?

die vroege zwangerschapstest die ik gisteren deed was namelijk negatief
Je HCG verdubbelt elke twee dagen, dus je kunt morgen weer testen. Of gewoon nog een paar dagen wachten, dan is je HCG nog hoger. Of je bent inmiddels hartstikke ongesteld
Ik zou dan even tot maandag (proberen te) wachten met opnieuw testen.

Babydancen is een amerikaanse term, bedacht door een mevrouw die verteld op een website hoe baby's gemaakt worden, en ipv vrijen,seks of neuken, gebruikt zij de term Babydancen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven