zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Ukkie, dat denk ik ook hoor.. heb't idee dat ik op 1 of andere manier op mijn zusje wacht... morgen komt ze gelukkig weer.. en kwam direct naar me toe zei ze al!!..

KK, ik hoop voor je meid dat je snel zwanger bent.. begrijp me niet verkeerd hoor ik heb het er allemaal voor over..maar was het gewoon ff helemaal zat gister aaf!'t gaat nu wel weer...

ringel, niet echt goed geslapen, erg veel wakker en veel pijn in mijn rug vannacht!!.. nog ff door zetten dan mag ik de kleine meid in mijn armen houden!'t komt allemaal goed!!!...

Vandaag heerlijk thuis en niks te doen..... dusse lekker op de bank tv kijken en miss nog wat slapen! en verder maar afwachten wanneer de kleine meid echt wil komen!! ze heeft het vast nog wel naar der zin in mijn buik.. het komt allemaal goed, nog ff volhouden en dan is ze er.............

meiden fijne dag!!
Koe nog effe en dan heb je je kleine hummel in je armen, staat alles er al klaar voor?

hebben jullie nog goede voornemens?

ik heb 4 voornemens voor 2009:

- stoppen met roken (gisteren mee begonnen!)

- afvallen

- zwanger worden

- meer op vakantie gaan
Wat goed dat je bent gestopt met roken! Valt het je zwaar? Heb je het al vaker geprobeerd?

Ik heb dit jaar eigenlijk maar een goed voornemen:

- rust en ruimte creeren in mijn leven. Dus mijn huis wordt langzaam opgeruimd en opnieuw ingericht een beetje en ik plan minder dingen! Eens kijken of ik het vol ga houden

Oh ja en mijn man en ik willen samen een hobby zoeken. We dachten aan een massagecursus te gaan doen. Lijkt mij erg leuk!
jeeeeej! Heb vandaag een nieuwe videocamera gekocht!!!!!

Helemaal blij mee.

Wilde er al heel lang eentje en zeker voor als de kleine er straks is. We hadden geld gekregen van mijn schoonouders voor ons trouwen. Mochten het besteden zoals we zelf wilde, zoals aan een mooi teakbankje voor als de tuin af is. Toen bedachten we ons dat we graag een camera wilde.

Eerst het internet afgezocht en toen naar de winkel gegaan. Ik ben helemaal happy. Het is een hele eenvoudige. Dat was nog moeilijk voor me want ik ben dol op mooie camera apparatuur (heb fotoacademie gestudeerd) . maar het is een fijn handzaam dingetje en we gaan er veel lol aan beleven.

Ik zal proberen om mijn buik te filmen als hij weer aan de polonaise begint, dan kan ik m op you tube zetten en kunnen jullie het zien, hihihi.

KK, bravo!!! heel goed dat je gestopt bent. Ben trots op je.

Aapje, dat is ook een mooi voornemen. Er zijn ook babymassage cursussen!

Koe, fijn dat morgen je zus terug is. Nu mag die kleine wel komen

Ukkie, Helaas gebruikt meneertje mijn blaas al meer dan eens om zn trapkracht te testen. Gelukkig is er nog genoeg ruimte om m een beetje weg te duwen hahaha.

Hoe is het met de kids?

Ringelding, hoe gaat het met jou? Het begint nou ook wel op te schieten he. Hoe is het met de namen zoektocht (heb niet meer op t topic gekeken) Vanaf welke week hebben we ook al weer 'meldplicht' ?

Iemand nog iets over Yamuna gelezen???? ik ben zoooo nieuwsgierig.
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal gestopt bent,'

als ik een verjaardag of feestje heb, 1 keer per maand ofzo rook ik echt nog wel een sigaretje hoor, ik wil alleen normaal doordeweeks en overdag niet gaan roken.

om de reden dat het een zwangerschap tegen kan houden.

ik heb de hele middag achter mijn laptop gezeten op zoek naar een zomervakantie. gelukkig wel het een en ander gevonden op tenerife, corfu en op mallorca. ik krijg er gelijk helemaaaaal zin in!!!!
vanaf 37 weken meldplicht (opmdat vanaf die dag de bevalling elk moment kan beginnen, je hebt in totaal 5 weken de tijd om te bevallen, van week 37 tot 42) en ja we hebben een jongens naam!!!! Totaal anders dan geneomde namen, dat dan weer wel, maar wel 1 waar we allebei een goed gevoel bij hebben en die ik mezelf ook nog wel over het plein hoor schreeuwen!

vakantie, ik begin er niet aan zolang de kindjes klein zijn.....de ellende die je jezelf op de hals haatl! Ik ga wel weer als de kids het huis uit zijn ofzo. Hou nl van go with the flow vakantie's laatste keer ben ik volgens mij naar Israel geweest en heb samen met een vriendin het land door gecrossed. (moet je dus niet doen met kleine kindjes) en daarvoor naar Bali en een paar keer binnen europa dingetjes gedaan......

ga met lieffie bank hangen.
@koe: begrijp je punt hoor, dat je er ff de balen van had/hebt. Nog even geduld hoor, je bent er bijna!

@Aapje: helemaal super dat je nu ook een echt streepje hebt. Was nog even bang dat het weer vals alarm was, maar gelukkig voor je is dat niet zo. Tjonge wat een goed begin van het nieuwe jaar!!! Ik zal meteen de tabel erop aanpassen!

Enne, ik ga inderdaad maar even de dokter bellen. Heb hier zoveel gelezen over dat je eerst een temperatuur-staatje moet hebben, maar ik ben het nu wel zat.

Laat die maar eens onderzoeken of het geen PCOS is (wat Yamuna maanden geleden al aangaf) en wat het dan kan zijn. Ik kan me niet voorstellen (lees: ik hoop dat ik dat niet heb) wat ik heb ook cycli gehad van rond de 30 dagen.

Las ook dat als het te lang duurt voordat je weer ongesteld bent, je slijm te dik wordt, ofzo.

Dus laat hij er maar eens wat onderzoeken tegenaan gooien.
@ Cooper: balen joh! Ik hoop dat de huisarts er iets mee kan! Laat je weten hoe het verder gaat?

Ik heb vannacht slecht geslapen. Ben erg gespannen. Ik vind het zo spannend of het allemaal goed gaat. Ben een beetje op zoek naar bevestiging, die ik natuurlijk niet echt kan krijgen op dit moment. Maar blijf me voorhouden dat elke dag er weer een is en dat de kans dat het echt goed blijft gaan steeds groter word!
@ Cooper, verstandig van je. Je hebt gewoon wat duidelijkheid nodig. Je wil weten waar je aan toe bent.

@ Koe, vandaag komt je zusje terug! Yeahhhh!!! Veel plezier samen.

@ Aapje, hoe gaat het met jou? Al innige omhelsingen met de toiletpot gehad hahaha.Wat is het spannend he. Ik vond de eerste weken tot de eerste echo zoooooo lang.

Bel je de verloskundige vandaag? dan kan je er lekker naar toe leven.

Wat misschien leuk is, ik had het zwangerzapsnotitieboek gekocht. Dit is een soort 9 maanden dagboek. Hierin kan je zelf vanalles schrijven maar staat ook de ontwikkeling van het kindje beschreven. Vooral die eerste weken vond ik dat geweldig want je kan nog niets zien en voelen, maar dan zie je waar je lijf mee bezig is. Dat is erg indrukwekkend.

@ Ringelding, fijn dat jullie een jongensnaam hebben!! Ik ben errrug benieuwd.

Jij bent dus ook een globetrottertje (geweest). Ik heb een aantal jaar in Israel gewoond en ook door Azie ge-backpacked. Ik ben juist wel van op vakantie met de kids. Al is het anders dan 'toen'. Ik ben pas 2x op vakantie geweest, dat was 1x Centerparcs en vorige zomer 2 weken kamperen in Frankrijk. Dat is natuurlijk heel eenvoudig met kids, ik vond het aardig relaxed. Het zal straks wel anders zijn met een baby. Echter ben ik wel van plan om te reizen met kids. Deze zomer slaan we over, maar volgend jaar gaan we wel wat leuks doen. Ik heb veel mensen met kleine kinderen gezien in landen zoals Thailand. Dat ben ik ook wel van plan. Dat lijkt me heel goed te doen.

En verder lekker in Europa kamperen. Waar ik dan wel voor kies is een plek met genoeg voorzieningen voor kinderen, dat is ideaal.

Wanneer gaat jouw meldplicht in Ringelding???

@ KK. Lekker wat voorpret, weet je al wat het gaat worden????

Nou meiden, ik zit weer op kantoor, totaaaaaaaaaaaal geen zin. Veel te veel te doen. Vanmiddag telefonische intake van de kraamzorg en vanavond eerste Zwangerschapsyoga lesje. Ben benieuwd, heb er wel zin in. Alleen jammer dat ik er nogal een stuk voor moet fietsen.... brrrrrr

Oke genoeg geklaagd.

Over 2 daagjes 3d echo!!!! yeah.

Fijne dag allemaal
jaaaaaaa vandaag komt mijn zusje terug!!!!! Als goed is landt ze rond deze tijd op schiphol!!! Ze belt me wel en komt gezelig bij me vanmiddag!! Ja hoor laat de kleine maar komen, ik ben nu echt helemaal klaar ervoor....kom maar op met de bevalling!!

KK, heb eigenlijk geen goede voornemens.. wij gaan lekker genieten van ons gezinnetje!! heerlijk.... en verder zien we wel wat op ons pad komt dit jaar!

Succes met het stoppen ,hoor van velen dat het moeilijk is, gelukkig kan ik er niet over mee praten{heb nooit gerookt}!! Toi, toi, toi!! wij zijn afgelopen zomer naar Kreta geweest, is een echte aanrader!!!!

xaartje, leuk een nieuwe videao camera!! wij hebben der ook sinds kort 1... erg leuk!! ook een simpel ding, maar moet niet te ingewikkeld ander snap ik der niks meer van ha ha!!

Cooper, ik hoop dat de ha wat kan vinden en wat voor je kan betekenen!! met zo'n cyclus is het ook geen doen zeg!! Heel veel succes meid!!

Aapje, ja spannend he... als je de 1ste echo heb gehad dan heb je het kleine wondertje gezien, vanaf toen was ik weer rustig eigenlijk!! toen geloofde ik ook pas echt dat we een kindje kregen eigenlijk... weet je al wanneer je echo hebt?? spannend.........

Xaartje, succes met je 1ste zwangerschapsyoga.. ik heb dat soort dingen niet gedaan ook geen gymnastiek.. lijkt me echt helemaal niks aan!! en ach zonder kom je er ook wel, ze helpen in het ziekenhuis wel!!....

Hiero alles rustig, lekker geslapen vannacht, eindelijk weer eens!! Zal ff wat boodschappies gaan doen.....

Groetjes Koe
cooper succes bij de dokter. wanneer ga je?
ff heel kort (zit op mijn werk heel stiekem te forummen)

Ik heb net de verloskundige gebeld en mag 3 feb om 8.30uur voor het eerste gesprek komen. Heel fijn!

Nu begint het al wat echter te worden, gewoon omdat ik de afspraak heb gemaakt. Jeej!

Verder ben ik met vlagen misselijk. Voelt een beetje als wagenziek... nog niet hoeven overgeven.

Zo nu ga ik weer een beetje proberen te werken... (staat mijn hoofd niet echt naar)

Oh en @ Koe: super dat je zusje thuis is! Dan zal die kleine wel snel komen!
Leuk Aapje!!!! weet je ook al wanneer je je eerste echo krijgt, of is dat ook op die afspraak.
nee ze doen dan nog geen echo, ook niet luisteren naar het hartje... echo en luisteren is pas met 10-12 weken. Vind ik wel heel jammer, maar komt goed.

En met de afspraak is dus vooral info verzamelen enzo. Ook spannend.

*en nu echt weer aan het werk*

Oh en trouwens heel veel plezier bij yoga! Lijkt mij heel leuk om te doen!
bij mij gingen ze ook nog niet naar het hartje luisteren. Doptone schijnt storend te zijn voor het kindje en bij ons doen ze het niet voor week 12. Ik kreeg mijn eerste echo bij 11 weken-nog-wat en bleek toen bijna 12 weken te zijn.

Leuk hoor, ik weet goed hoe spannend ik het vond.

Ik vond de eerste afspraak ook leuk. Neem wel je man/vriend mee, of informeer naar zijn medische historie en van zijn familie (hartkwalen etc) want dat willen ze weten.

ik ga ook weer verder, moet echt door met mn werk en ze bellen zo van de kraamzorg.....

doei
mijn meldplicht gaat volgende week maandag in. ben vandaag 36 weken precies. (maar het voelt als langer)

Jeetje ik weet al niet eens meer hoe ik me voelde toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Wel dat heel onwerkelijke gevoel, maar ik had niet zoiets van "komt het wel goed"

hahahaha en 3 feb naar de vk, ik hoop dat ik dan kleine frummel in m'n armen heb, van Koe weten we het zeker dat ze dan de kleine heeft. Raar idee he.

en een eerste afspraak bij de vk is idd info verzamelen, als het goed is krijg je ook een lijst toegestuurd met allerlei dingen die je moet invullen en die gaan ze dan het eerste bezoek met je bij langs. en dan 4 weken later mag je weer........

Ikheb net het zorgdossier van Mayte's kraamweek weer even doorgelezen...... Hoe vaak ze aan de borst was geweest, hoe ze dronk, poepte en plaste....zo maf dat je dat soort dignen zo snel weer vergeet. en wat fijn dat er dan een kraamdossier is wat je lekker zelf mag houden. Begin een beetje nostalgisch te worden.

Yamuna is nu in het zh en ze hebben voor de 2e keer gel ingebracht, mar tis wel een gebed zonder einde op deze manier......
[
ladies, nog ff een foto van mijn buikkie en de box!!!!

Zussie is der weer, huissie is schoon dus laat het meisje maar komen!!!!!
wat mooi koe, wat een buik heb je zeg!!!
mooi buikie koe!!!
Koe, mooi hoor!!!!!
wat prachtig koe!!

Heb je een goede nacht gehad? Alles is er klaar voor. Jij nog lekker je rust pakken en beetje slapen om energie te verzamelen. En dan kan de kleine meid komen!

Hier gaat alles verder goed. Ik heb veel honger... hihi... wordt in de ochtend echt wakker met honger. Grappig. Ben af en toe misselijk en mijn borsten doen zeer. Voel me verder helemaal geweldig!
aapje, fijn dat je je zo goed voelt zeg!! top!! Had ik ook direct zere borsten en soms ook heel erg jeuken!!!!

Alles goed hiero... gister aaf nog ff de badkamer gepoetst, kreeg het ineens in mijn kop dat die nog wel ff schoon moest!! Voorteken?????????? Verder nu wat last van soort krampjes in de onderbuik en wat meer last van de rug!! Tja't rommelt steeds wat maar doorzetten doet het helaas nog niet....

Groetjes Koe
Spannend, lees dat het nu echt prime time is bij Yamuna!!

Gauw naar huis, dan verder lezen!!!

fijne avond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven