zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Hoi allemaal,

Yamuna, ik vind het rot voor je en ik ben blij voor je... en ik heb geen idee hoe jij je nu voelt. Wat gaat er nu gebeuren? Blijf je beide kindjes bij je dragen, verloopt het verder als een gewone zwangerschap? Sorry als deze vragen misschien confronterend zijn. In ieder geval veel sterkte met het omgaan met de - ongetwijfeld - verwarrende emoties van dit moment.

Cooper, die twijfels had ik ook toen ik toch zwanger bleek van mijn eerste kindje. Uiteindelijk bleek uit de testen pas 1,5 week later dan volgens mijn eigen berekening dat ik inderdaad zwanger was. Dus zet niet al je hoop op die dag, aan de andere kant... inderdaad relativeren. De kans dat het niet zo is is altijd groter dan de kans dat het wél raak was... Voor het schema: Ik ben 31 jaar oud en we gaan pas nu aan de slag.

Ringelding, spannend! Zondag dus... of maandag... wel lekker trouwens, korte cyclus als je zwanger wilt worden --> meer kansen! (*grinnik*) Je stelt terecht de vraag of het niet beter is even te wachten. Huisarts raadde aan dat wel te doen, inderdaad om te checken of het goed gaat en om even 'normaal' mezelf te zijn. Maar ik ben zo bang dat het heel lang gaat duren voordat ik zwanger word (vorige keer ging zo snel, dat lukt vast geen twee keer) dat we maar gewoon zonder condoom gaan vrijen en dan zien we wel. Allebei hebben we geen haast, wel een heel groot verlangen. En dat wint het toch echt van het verstand. Ik haal 'mezelf' later wel weer in. Ik ben nu toch een andere mezelf dan voordat ik moeder werd. ;)

Groetjes, Marlies
Yamuna, wat een dubbel bericht. Je zal evengoed wel verdrietig zijn denk ik. 1 wondertje is leuk, maar 2 had het nog specialer gemaakt denk ik. Sterkte en geniet van je ene kleintje!
Goedemorgen,

Lekker kalm dagje voor de boeg. Niet helemaal fit, beetje licht in het hoofd gisteren en duizelingen. Vandaag daarom maar rustig aandoen en hopen dat het niet weer terugkomt vandaag!

Heb wel vaker last van duizelingen alleen deze keer is het omdat ik zwanger ben wat enger. Wil niet vallen ofzo, dus vandaar dat ik lekker kalm aandoe en alleen even snel een boodschapje in de wijk ga doen vandaag.

Yamuna, hoe is het ermee? Beetje bijgekomen van het goede en slechte nieuws?

Groetjes Ukkie
Yamuna, Sterkte meid! En natuurlijk hoop ik ook dat je kunt genieten van je ene kleintje.

Cooper, weet je al meer?

Ringel, dat zijn heel wat uurtjes werken dit weekend!

Ga zo lekker naar een woonwinkel, dan boodschappen en morgen even een uurtje werken. Misschien trapje lakken....

Jullie allemaal leuke dingen op de planning staan?
@uk, kijk je wel uit? de dingen die je beschrijft zouden symptomen van zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn (zeg met opzet kunnen, ben geen dokter en kan vanaf hier natuurlijk geen diagnose stellen) misschien wel een idee om je bloeddruk eens extra te laten checken?

Volgens mij wonen jij en Koe eigenlijk helemaal niet zo ver bij mij vandaan. Als je even gezellig naar de Vrijbuiter gaat (tenzij die dependances elders in het land heeft natuurlijk maar volgens mij zit ie alleen in R)

@mogalie, toen ik las dat je, je trapje ging lakken dacht ik dat je had opgeschreven traphekje lakken....hahahaha waar het hoofd vol van is!

@zwanger zijn, sja, het zou kunnen natuurlijk, maar dan zou het wel een MEGA one luckyshot zijn geweest. probeer te herinneren wat ik had voordat ik de eerste keer zwanger werd, maar weet het niet meer. Voel wel de spanning stijgen in m'n lijf. Borsten doen wel pijn (maar ook wanneer ik ongesteld moet worden) m'n haar valt wat meer uit dan anders(!!!!!) was een week geleden echt mega super chagrijnig. Dus het kan wat mij betreft nog alle kanten uit. we zien wel.

ik ga zo werken (tampons toch maar mee voor de zekrheid) fijne dag allemaal!

Hmmmm mijn borsten beginnen toch meer zo te voelen als toen ik borstvoeding gaf.....zwaar en hangerig, maar uiterlijk is er niks aan te zien (en dat mag dan wel weer heb nu van die theezakjes!)
Ringelding, het klopt de Vrijbuiter zit in R...... ha ha wat grappig!! wonen we vast niet zover bij elkaar vandaan...

Spannend zeg, wanneer moet je ongesteld worden?? 1x kan genoeg zijn he...... Bij ons was het ook maar zo geregeld...

Werkse..

Yamuna, hoe voel je je?? Beetje bijgekomen van alles??

Gister avond zouden we 2 meiden krijgen te logeren, dat is er maar 1 geworden......... Die ander is een behoorlijk eigenwijs ding..en wil haar eigen zin en anders niet! Dus we gingen haar gister eind van de middag ophalen, toen zei ze ineens, ik wil niet naar de mac donalds met jullie, vind dat STOM!! Nou en ik ga ook niet meer bij jullie slapen, vind ik niks aan .... Ik zeg tegen haar das goed meid, dan blijf je maar lekker thuis! Ben ik ff naar de nicht van mijn mannetje gelopen, daar is het nl de dochter van! Heb verhaal ff uitgelegd en zei ze ook je heb groot gelijk dat je haar niet meer mee wilt hebben!

Toen kwam meiske weer aan, huilen, schreeuwen etc....... en wilde ze wel mee... ik zeg tegen haar ik vind niet erg lief van je wat je allemaal tegen mij zei net..........toen keek ze toch een portie boos naar mij, en naar moeders.. dus die heeft haar ff hard handig naar boven gebracht... klaar!!

met 1 meiske op pad geweest,, super gezellig avondje gehad.. vanmorgen om 7u was ze wakker... hebben we ff gezellig dvd'tje gekeken.. daarna ff naar de winkel gelopen...en heb haar nu net naar huis gebracht.....

Nu ff konijnenhok schoonmaken, niet zoveel zin in maar tja moet wel ff gebeuren!!! ga maar direct aan de slag des te eerder ben ik weer klaar..

Geniet van het mooie weer meiden
Marloussie sterkte met het verlies. ik begrijp niet wat je nu doormaakt maar het zou vast en zeker ontzettend moeilijk voor je zijn.

Yamuna, jammer van het tweede kindje. had je er al een beetje op gerekend omdat bij de eerste echo al geen hartje te horen was??
Ringel, ben dinsdag nog bij de vk geweest en ik had een lage bloeddruk. Kindje is ook nog heel actief, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Heb vandaag ook nog geen duizelingen gehad. Voel me stukken beter dan gisteren. Maandag moet ik weer naar de vk, dus zal ik even noemen waar ik last van heb gehad! Wel lief dat je zo bezorgd bent en ik zal het zeker in de gaten houden hoor!

We wonen dan inderdaad niet zover bij elkaar vandaan inderdaad. Want zoals Koe al zei wonen we daar dichtbij. Voor mij is het binnendoor nog geen 15 minuten rijden. We wonen in Drenthe allebei. Jij in Groningen toch?

Koe, lekker eigenwijs ding. Ik had haar ook thuis gelaten geloof ik!! Leert ze alleen maar van, doet ze een volgende keer vast niet meer.

Groetjes Ukkie

p.s. Krijg zo visite van mijn vriendin uit Liverpool
hoi hoi,

zo beetje bekomen van gisteren , het was een lange zware dag !

in de middag heerlijk met moeder en schoonmoeder naar de stad geweest.

Een prachtig vest kado gekregen van mijn moeder.

's avonds helemaal murw, geen middagslaap gehad , de zenuwen van de ochten vreten energie, en een nacht geslapen.

ik kan je zeggen dat ik aan het eind van de dag niet een van de leukste mensen was.

heb vandaag nog veel last van gisteren, veel slaapaanvallen enzo.

de echo was enerzijds heel leuk , Yammini lag prima op schema en zwaaide vrolijk naar de oma's in spé....

moeder en schoonmoeder hadden nog nooit een echo gezien dus die stonden samen met grote ogen te kijken naar beider eerste kleinkind in spé al kirrend van plezier. Heerlijk !

de tweede embryo was wel doorgegroeid na de eerste echo maar uiteindelijk gestopt. vorige echo was ie 11 mm en nu 17 mm.

ik vind het heel jammer, was er ook een beetje verdrietig van, al overheerst het gevoel van een alles innemende blijdschap dat de yammini het zo goed doet.

op mijn hyve blog her en der zulke simpele reacties gekregen...

alleen maar van hosanna , tof, gefeliciteerd ... helemaal goed ...

ik vind niet dat er echt een heel groot drama van gemaakt hoeft te worden, maar ik vind het wel vervelend als mensen er klakkeloos overheen stappen.

derhalve ben ik erg blij met de lieve en tactvolle reacties op het forum

links melchior en rechts yammini
ukkie veel plezier met je vriendin !!
Yamuna,wat super dat je moeder en schoonmoeder met je mee zijn geweest zeg.. voor hun een hele ervaring.... wat mooi he zo´n echo.. ik krijg der over 4 wk ook 1.. zo vreselijk spannend...en erg bijzonder!!

jammer he dat ze via hyves jou eigenlijk alleen maar feliciteren... wij leven met je mee hoor meid!! Geniet van je zwangerschap..... hoop dat je je snel beter voelt en niet zoveel meer hoeft te overgeven.........

Ukkie, wat super zeg dat ze langs komt, grappig we hadden het er laatst nog over gehad he!! veel plezier en geniet ervan..

Ik ben super verkouden, neus helemaal dichtzitten krijg haast geen lucht, vreselijk irri.. vanmiddag poos op bed gelegen...voel me niet lekker.. gaan strakies met een groep vrienden naar de kroeg, nog niet echt veel zin in eigenlijk!! ga denk wel ff mee en dan zie ik het wel , lekker optijd naar huis..geen zin om echt ziek te worden..

ga nog ff bankhangen dames.fijne avond en tot morgen

Groetjes Koe
heb nog een vraag, ben super verkouden, mag ik alleen maar neusspray met zoutoplossing gebruiken?? die helpt helemaal niet nl................. wat gebeurt er als ik gewone neusspray ga gebruiken.. heeft iemand tips!!!
Gewoon stomen Koe, dat is de beste remedie en veel snuiten die neus(al is ophalen een stuk beter) Je kan even advies vragen bij de apotheek maandag of je een andere neusspray mag gebruiken en welke. Ik zou het niet weten, ben zoiezo niet van de neusspray, vind ik akelige dingen(arme klein man van me, die krijgt het altijd en heeft er ook een hekel aan!!) en ik krijg er steeds een bloedneus van!

Beterschap in elk geval en niet ziek worden verder he, wil je maandag graag mijn mannetje brengen.

Yamuna, mensen kunnen soms heel harteloos zijn, maar ook heel enthousiast zonder te bedenken dat het voor jou en je man wel even slikken is dat er nu niet 2 maar 1 kindje komt. Ik kan me je blijdschap en verdriet heel goed voorstellen! Sterkte ermee en hoop dat je snel weer een beetje bij kan slapen!

Groetjes Ukkie

Groetjes Ukkie
Oh ja, Vriendin was erg gezellig. Echt leuk om even weer lekker te kletsen en ze vond het ook geweldig de mijn mannetje weer een keertje te zien. Was alweer bijna een half jaar geleden!

Ga nu tv kijken!

Groetjes
@Uk en Koe, ik woon in H-S is ook 15 min van de stad alleen dan de andere kant op. Ws wonen we hemelsbreed maar een half uur rijden vanelkaar af! maf he zo'n forum.

@Yam, tis denk ik ook best lastig om aan de ene kant goed nieuws en aan de andere kant slecht nieuws te kunnen geven en mensen zijn sneller geneigd om te reageren op het goede. Neem de komende tijd maar even lekker de tijd voor jezelf om alles en plekje te geven.....heb geen idee wat er door je heen moet gaan allemaal. en krop je gevoelens en alles niet op en gooi het er lekker uit, of iets waar jij je goed bij voelt. Wel een beeldige foto van yammini trouwens....echt al een heel frummeltje he! (*ringel met grijns van oor tot oor*)

verder vandaag gewerkt morgne ook en daarna heb ik dan weekend. Gelukkig morgen van 17.00 tot 23.00 en is te overzien. Jammer genoeg dat het nar bed brengen van deze koters zo'n energie vreet omdat ze het eingelijk elke avond nodig vinden om nog even "eerlijk" naar elkaar te zijn, waardoor ze elkaar weer in de haren vliegen! *zucht* kinderen!
Goedemorgen,

Hey Ringel, dat is grappig een vriendin van mij woont in S en daar kom ik dus wel af en toe even. Rijden dan altijd door H-S heen! Is ongeveer 35 minuten rijden inderdaad vanaf mijn huis! wat is de wereld toch klein. Wat voor werk doe jij precies? En waar? Zijn het moeilijkopvoedbare kinderen, begeleid wonen, verstandelijk gehandicapten, enz?

Koe, hoe is het ermee, nog naar de kroeg geweest of lekker in je bedje gedoken en stomen en neus ophalen(hahahahahaha) Zie het al helemaal voor me, past niet bij je, maar is beter dan snuiten zegt men!

Hier lekker nachtje gehad. Kleine man was om half 7 even wakker, maar heb hem even wat drinken gegeven en daarna werd hij na 8 uur weer wakker. Lekker geslapen dus!

Vanmiddag bij mijn zusje op visite (is morgen jarig) Mijn ouders komen mij en mijn kleine man halen. Mijn man heeft late dienst en dus kan die niet mee. Zelf rijden doe ik niet meer buiten mijn stadje. Is me te ver en te lang!

Groetjes Ukkie

(38 weken)
Goedemorgen!

@bij elkaar in de buurt wonen, ik vind het sowieso wel raar dat je misschien wel met iemand zit te forummen die je kent of die bij je in de buurt woont. En vooral dat je zoveel van elkaar weet, maar ook zoveel juist helemaal niet. Maar dat is juist het mooie van hier toch?!

@Ukkie, duizeligheid al weg?

@Koe, hoe gaat het met je?

Toen jullie stopten met de pil, zijn jullie toen aangekomen? Dat is natuurlijk niet de bedoeling zolang ik niet zwanger ben ;)

Hang al 2 uur op de bank, dus ga maar eens even douchen. Zo een uurtje werken, krantje lezen, sollicitatie schrijven voor moman en dan begint de week alweer.....
@koe, wat ook helpt (maar vreselijk goor is) is een mespuntje zout oplossen in afgekoeld gekookt water, en dit dan met je neus opsnuiven (het water doe je dan op een lepel, 1 neusgat er boven laten hangen het andere dichtknijpen en opsnuiven maar.......het is echt vreselijk ranzig maar je bent wel met een paar dagen van je verkoudheid af.

@mogalie, ik ben ws wel een paar kilo aangekomen toen ik ben gestopt met de pil maar dat was in mijn geval wel goed (alhoewel er nu wel een paar kilo af mag) ik was altijd 68 kilo bij een lengte van 1.80 en dat was volgens de BMI onder het ideale gewicht (!!!!) ben nu 4 kilo zwaarder, is beter, maar ik vind die permanente zwembandjes toch mar niks hoor (en hou niet eens van zwemmen, waarom ik ze dan toch heb?)

ik woon ook in S in de boswijk...(volgens mij iedereen hier in de buurt met een jong gezin) wonen jullie dan in A....?

Mayte is helemaal gek van de "babyboogie" als we beginnen te zingen "babyboogie babyboogie babyboogie enz" dan begint ze rondjes te draaienen met haar armen te zwaaien echt dansen zo lief!
hou het dan maar op love handles ringelding

Vandaag ga ik lekker met vriendin lekker dagje sauna.

( ja dat mag als je t gewend bent, heb t nagevraagd )

even gezellig bijkletsen ze heeft het zo druk gehad de laatste tijd!
was ik weer ffies. en heb toch wel enorm nieuws geloof ik, heb net een test gedaan en ik ben zwanger (geloof ik, twas een vaag streepje maar was na 3 minuten toch wel een stukkie duidelijker en na 10 minuten helemaal maar dan mag je hem niet meer "aflezen" omdat de uitslag dan niet meer betrouwbaar is)

gossiemikkie zeg, ben mega blij, maar we horen ws bij de happy few bij wie het in 1 keer lukt! meeeen, nog ff bijkomen hoor.........
Ringel, gefeliciteerd!!!! Super zeg! Was het toch 'one lucky shot'! Geniet ervan meid.

Yamuna, veel plezier en relax ze!
Gefeliciteerd ringelding
Ringelding, wat super zeg, gefeliciteerd!! helemaal top!!!

Ben wel naar de kroeg geweest.. was erg gezellig.. vanmorgen ff naar voetbal geweest met mijn mannetje had beloofd om mee te gaan..

ga nu mijn bed in, voel me niet lekker ,super verkouden en erg moe!!

misschien tot vanavond en anders tot morgen!!
Ringel, van harte gefeliciteerd. Goed gemikt!!!!

Koe, rustig aandoen!!

Tot vanavond wellicht en anders tot morgen

Groetjes Ukkie
thanx, ben er zelf nog wel wat beduusd van hoor. En vooral op dit topic kan ik me voorstellen dat het voor sommigen zuur kan zijn dat we hier in 1 keer goed gemikt hebben. (echt ik was zelf de allerlaatste die er op gerekend had dat het nu raak zou zijn)

pfoei, hebben het net aan schoonouders verteld, waren we even op visite waren gisteren 30 jaar getrouwd (hahahaha en Lief wordt in november 30, 3 keer raden waarom ze getrouwd zijn) ik denk dat het van de schrik kwam, maar vond datze nogal lauw reageerden. Nah ja, met een 2e is het natuurlijk niet zo bijzonder en speciaal meer als met de 1e.

Ga nu maar weer richting werk. zooooooo geen zin. kom later vanavond wel weer reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven