zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

haha, verkopen ze daar ook mooie bolle buiken? Volgens mij wil ze die er wel bij hebben
Hoe lang duurde het trouwens bij jullie voordat jullie weer een normale cyclus kregen na het stoppen met de pil?
Normale cyclus??? wat is dat???

Bij mij is het tot nu toe 31-36-25
uhm, is gemiddeld 30,6666667?.... Jeetje Xaar, das balen zeg! Hoop voor je dat het snel gelijk blijft!
Mooie buik, Yam!

Hmmm, vanavond test gedaan: positief. Zou het dan toch weer? Ga morgen arts bellen, het kan natuurlijk oud hormoon zijn van de miskraam nog. Geen idee hoe lang dat in het lichaam blijft eigenlijk.Misschien volgende week nog een testje er tegenaan gooien...

Fijn Ringel en Koe,diegoede echo's!

Dikke knuffel voor iedereen!
waaaaah Marloussie datzou toch helemaal te gek zijn? Volgens mij ben je er zelf ook nog helemaal beduusd van. Hoelang is je mk geleden? het kan wel nl, een van de meiden op een ander topic, had eerst ook een miskraam en was gelijk daarna weer zwanger, zou eerst een december kindje krijgen, maar werd januari.

@Xaar, ik las vanochtend een artikel in de Spits over zweetkliertjes. Er is een chirurg hier in NEderland die een methode heeft ontwikkeld om je zweetkliertjes weg te schrapen. Is meer effectief dan botox en ook permanent geloof ik, ben alleen vergeten hoe die man heet maar de behandeling heet iets met hibri nog wattes (en dan wel met een i, dat werd er nog nadrukkelijk bij gezegd)
Wauw Marloussie, dat zou super zijn! Ik duim voor je.

Weinig te melden vanaf deze kant. Nog niet ongesteld en het lijkt ook niet in aantocht....
Marloussie!! spannend!!

RIngelding, Ik had t artikel ook gelezen. Ik ben bekend met de methode. Echter, zijn de verhalen erover echt afschuwelijk. Het is een hele nare ingreep met vaak nare complicaties. Vaak littekens en ontstekingen (je mag na de ingreep 10 dagen je armen niet optillen, en niet douchen, ieeewwww) De ervaringen zijn over het algemeen nog niet zo goed. Dus deze ingreep laat ik nog even links liggen. Dan maar zweten denk ik.

Kreeg gister nog een reactie van de kliniek waar ik een afspraak had. Hun dermatoloog raad het af, de stoffen (botuline, het blijft een verlammend gif) blijven aantoonbaar voor een aantal maanden dus dat kan dus effect hebben op de zwangerschap. Of het schadelijk is is niet duidelijk (ze gaan het niet testen op zwangere vrouwen, daarom is er nooit met duidelijkheid te zeggen dat een medicijn/behandelmethode veilig is voor een zwangere vrouw) maar aangezien de stof aanwezig blijft is het een risico wat je niet wil nemen.

Dusssss, ik kan nog een smeerseltje krijgen van de huisarts en verder moet ik mij er maar even bij neerleggen.

Fijne dag meiden
10 dagen niet douchen, bah moet ik niet aan denken hoor, ik voe l mij al vies als ik swmorgens niet heb gedoucht haha.

yamuna, hoe mooi ik die zwangershapskleding ook vindt, ik vind het nogal overdreven om nu al spullen te kopen voor als.

wie weet lukt het wel helemaal niet, of duurt t nog een jaar (ga ik even niet vanuit hoor,maar je weet t nooit) en dan heb ik al wel zo'n mooie buikband in de kast...

ik ben trouwens nooit aan de pil geweest, vriendje en ik deden t altijd met condooms. Daarom d8 ik ook dat ik vast wel snel zwanger zou worden, nou dat valt nogal tegen en daar BAAL IK VAN grrrrr
succes marloussie
Marloussie, ik duim voor je dat het weer raak is. Zou helemaal top zijn

Groetjes Ukkie
10 dagen niet douchen is idd lang....

hier nog steeds niet ongesteld...voor de zekerheid maar een testje gedaan (te nieuwsgierig) en niet zwanger. Balen. En nu maar afwachten tot ik ongesteld word...
Marloussie, spannend zeg, duim voor je!!

Ik had jullie vorige week verteld van dat ongeboren kindje dat is overleden.. vandaag is het kindje begraven!!

Een collega van mij en ik zijn naar de begravenis geweest! Wij vonden dat we ons moesten laten zien , we hadden een kaart gekregen! Wij zijn met zijn tweetjes heen gegaan!! Wat een drama meiden, vreselijk een nachtmerrie!! We kwamen daar, staat daar een klein wit kistje, met een foto ernaast! enorm veel bloemen, knuffels etc..... Het kindje was al niet erg mooi meer, vandaar ook alleen een foto! Je kon al echt zien dat de huid los liet! Daar krijg je het het koud van!

Na een paar mooie gedichten en wat liedjes, liepen we met zijn alleen naar de begraafplaats, met witte balonnen!

Het kisjte werd door vader in het grafje gelegd, hij had een gedicht geschreven! iemand anders las het gedichtje voor! Zo emotioneel, zo onwerkelijk en zo oneerlijk, een klein ventje dat niet mag leven, vreselijk!.. We hebben zo gehuild, we hadden gelukkig steun aan elkaar!

Toen we bij de ouders langs liepen, zeiden ze wel hoe blij ze waren om ons daar te zien, Het doet ons goed dat jullie er zijn, bedankt! Nou kippevel meiden!!!

Daarna enorme hoofdpijn, mijn collega ook, lekker naar huis! Ff liggen slapen, nu gaat het wel weer.. toch blijft het beeld me bij van het kleine kistje!!

Hoe oneerlijk dat het ook is ik ga genieten van mijn eigen zwangerschap, anders maak ik mezelf gek.......en dat kan niet de bedoeling zijn!!!..

Ik ga douche en dan optijd onder de wol.......... ff geen zin om wat te doen!!! En steeds de vraag, waarom................. waarom gebeuren zulke vreselijke dingen!!..

Meiden ik moest het verhaal ff kwijt hier, hoop niet dat jullie het erg vinden... moest het ff van mij afschrijven!!

Groetjes Koe
aah wat een verschrikkelijk verhaal!

Jeetje kan me voorstellen dat je er helemaal overstuur van bent! Lijkt mij vreselijk om op zo een begrafenis te zijn. En natuurlijk nog veel vreselijker voor de ouders!

En natuurlijk kun je hier je verhaal kwijt, daar zijn we voor toch.

Hier is het verder rustig. Ben de laatste hand aan het leggen aan mijn scriptie. Ik hoop hem vrijdag in te kunnen leveren. Vind het echt mega-spannend...
Koe, idd verschrikkelijk. Lijkt me echt een van de ergste dingen om als ouder mee te moeten maken, je kindje begraven. Bah!

Aapje, succes met je scriptie!

Hier niks te melden, tot vanavond!
Koe, ik heb het even niet droog gehouden met je verhaal, maar dat komt ook omdat het ouders van mijn groep zijn die dit is overkomen. Ik ben heel blij dat jullie heen geweest zijn, zat er al een beetje mee in mijn maag hoe dat zou gaan, maar gelukkig zijn jullie met zijn tweeen geweest! Kan me voorstellen dat het ontzettend emotioneel moet zijn geweest en heel bijzonder en verdrietig om mee te maken. Hoe oneerlijk is het soms in de wereld!!

Aapje, succes met je laatste scriptieloodjes

Ik ga met mijn dochter bezig, is nogal aan het spugen en wat onrustig. Krampjes en laat ook heel veel harde winden, ze knallen door de kamer heen!

Groetjes Ukkie
hmmmm ik zou toch zweren dat ik gisteravond een reactie had geplaatst. Maar computer deed een beetje raar, dus het zal wel niet doorgekomen zijn.

@Koe, vanuit hier ook een heel dikke knuffel, heb je een beetje kunnen slapen vanacht?

verder hier ook weinig loos. Ben gisteren naar de verloskundige geweest voor de intake. En je wordt meteen ook weer geconfronteerd met allerlei keuzes die je moet maken, wel/ geen screenings echo (om de kans op een kindje met down te berekenen) en nog meer van die dingen. Nu val ik niet echt in de risico groep, elk jaar wordt de kans natuurlijk wel groter, maar we hebben hier vanaf gezien iig. Wle laten we een 20 weken echo maken, om te checken of alles in aanleg oke is. Als dan alsnog blijkt dat er iets niet helemaal oke is dan moeten we natuurlijk gaan nadenken over 1 van de moeilijkste keuzes waar je in het leven voor kan staan. Lief en ik hebben het er wel eens over. Voor hem maakt het niet zo veel uit, een kindje met een handicap is net zo welkom als eentje zonder. Ik ben meer zo van, ja kindje is welkom, maar we moeten nadenken over de lange termijn gevolgen (ziekenhuizen, de zorg die het met zich mee brengt en het feit dat we Mayte hebben en ik wil haar op latere leeftijd niet opzadelen met een keus die wij hebben gemaakt) dat gaat er bij hem nog niet zo in geloof ik. Plus niet te vergeten de financiele gevolgen. en die hakken er denk ik nog het hardst in, los van het feit of het kindje welkom is of niet. Ik denk dan dat je met name naar de realiteit moet kijken en of het voor jezelf haalbaar is.

Maar dat is verder nog niet aan de orde en tot die tijd is het stuisvogelpolitiek en denk ik er maar niet al te veel over na.

@Marloussie, al meer nieuws?
ringelding, heb je ook verstandelijk gehandicapten in je familie dat je die keuzes moet maken ofzo?

Koe wat een verschrikkelijk verhaal, ik kan me indenken dat een begrafenis al heel moeilijk is, maar vooral als het om zo'n klein kindje gaat!

Het zet je wel weer met beide benen op de grond dat het zo snel mogelijk afgelopen kan zijn, en dat je daarom ook echt wat van je leven moet maken.

Hoe leuk ik het ook heb op t werk, ik kan wat dat betreft niet wachten totdat ik ook zwanger wordt , een leven op de wereld te zetten en daar lekker druk mee te kunnen zijn.

Ik heb gisteren een film gezien met een gezin van 18 kinderen, het ziet er allemaal zo gezellig uit. Niet dat ik 18 kinderen wil hoor whahahahahaha, 3 vindt ik al veel, maar als
** zo nu maar weer even verder met mn verhaal**

maar als ik dat zie, denk ik er alleen maar aan, hoe lang ik daar dan al over moet gaan doen, aangezien de eerste al zo lang duurt...
Huisarts is vandaag geweest en Joya is door hem goedgekeurd. Hartje, longen, alles was prima. Mooi, dan kunnen we nu gewoon de deur uit als we willen. De wijkverpleegkundige heeft namelijk vandaag netjes een afspraak gemaakt en dus hoeven we niet meer thuis te zitten en te wachten!

Knappekloon, iedere zwangere worden deze keuzes voorgelegd. Je kan er dan samen met je partner over nadenken wat je wel en niet voor onderzoeken laat doen. Wij hebben ook niet voor prenatale screening gekozen, wel de 20 weken echo laten doen.

Groetjes Ukkie
Wat een vreselijk verhaal, Koe...

Geen nieuws. Alleen een voorgevel die groter lijkt te worden en pijn doet. Niet normaal! Volgende week nog maar een keer testen, voor de zekerheid

Alles goed met iedereen verder vandaag?

Succes met de scriptie, Aapje
Heb inderdaad slecht geslapen.. je word echt ff met beide benen op de grond gezet!!!

Ukkie, kan me voorstellen dat je het niet droog kon houden, konden wij ook niet hoor!!

Nu weer flinke hoofdpijn, vreselijk!! moest vanmiddag ook nog weg... ga zo op de bank hopen dat de hoofdpijn afzakt...
Marloussie: zou het dan toch?

Over die prenatale screening, er wordt hier geschreven dat daar niet voor gekozen wordt. Wat voor impact heeft het dan? want testen is toch altijd handig. Zal het vast wel verkeerd zien, leg eens uit.
quote:Cooper30 schreef op 25 juni 2008 @ 22:10:

Over die prenatale screening, er wordt hier geschreven dat daar niet voor gekozen wordt. Wat voor impact heeft het dan? want testen is toch altijd handig. Zal het vast wel verkeerd zien, leg eens uit.

wij hebben gekozen om geen prenatale testen te doen, geen nekplooimeting enzo.

(wel 20 weken echo)

dorpsgenoot van mij die heeft prenatale testen laten doe, kindje bleek niet in orde, na veel tranen en overwegingen toch het kindje ter wereld laten komen. op het kraambed vroeg ze hoe erg is het ?

kindje bleek volstrekt gezond. ( maar het hele genieten van je zwangerschap is mooi naar de klote, maanden en weken van stress verdriet en ellende.) vrolijke menneke is nu 6 en een goed voorbeeld voor hollands welvaren.

kennis van mij had prenatale screening gedaan, kindje dik in orde haske gezond. ouders in spe dik gelukkig, kind komt ter wereld, bleek ernstig gehandicapt, kan niets zelf. in een rolstoel en behoeft 24/7 verzorging.

het zijn kansberekeningen. geen zekerheden.

als je geen erfelijke aandoeningen hebt in de familie, of in een risico categorie valt zou ik het niet doen. maar dat mag een ieder voor zich beslissen.
Yamuna, dat zijn ook verhalen zeg, vreselijk, denk je ook dat je kind gezond is of juis niet en krijg je het tegenovergestelde!! Vreselijk!!

Wij doen wel een 20wk echo, verder ook geen testen, wij zeggen maar zo als het een gezond kindje word is het zeer welkom is het een gehandicapt kindje is het ook zeer welkom, dat is dat ons lot, het kindje word dan ook wel groot..

Vandaag ziek in huis! Gister aaf, zin in patat, dusse mijn mannetje maar niet gekookt en ff patat gehaald! helaas even later vreselijk misselijk, hele nacht beetje naar de wc gelopen, maar overgeven ho maar!! Ook duizelig vannacht.. vanmorgen wilde ik opstaan toen was het ff rennen naar de wc.... dus de wc ff van dichhtbij gezien! luchtte wel op!! maar nog steeds hoofdpijn en duizelig, dus maar ff dagje thuis! Ik moet bijna half uur in de auto rijden naar mijn werk en das niet echt slim om dat te gaan doen!!... hoop dat snel afzakt, anders morgen maar ff naar de ha!

dames ik ga weer!!! ff liggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven