zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

@ yamuna; zo'n rolstoel heeft ook voordelen. als je naar de efteling gaat, heb je in ieder geval voorrang bij verschillende attracties !!!

@ Lola M; wat ontzettend KUT voor je! ik zou zeggen, open maar snel een grote fles drank , pak de sigaretten erbij en ga het er nog lekker van nemen voordat het niet meer kan (het komt echt wel zo ver hoor)

@aap; wanneer had je ongesteld moeten worden, en wanneer ga je een test doen?

@el31, succes met de echo! bij deze echo kijken ze alleen of het hartje enzo goed klopt toch? en kunnen ze nog niet zien of het een jongen of meisje ofzo is?????

Het valt mij wel op. dat vooral de zwangere vrouwen op dit forum schrijven, en dat de niet zwangeren - bijna zwangeren zich een beetje stil houden.

ik wil hier verder niks mee zeggen hoor, maar t valt mij gewoon op....
@ KK: volgens mij kan je idd pas testen als je overtijd bent, omdat je het zwangerschapshormoon test en die is pas hoog genoeg aanwezig in je urine na die datum.

Ik had trouwens vandaag op z'n laatst ongesteld moeten worden, dus als het vannacht niet komt gaan we morgen maar eens plassen over het staafje. Dank dat als ik het zo doe, dat ik dan een paar uur later ongesteld word. Is ook zo zonde van de test. Dus nog heeeeel even geduld.

Ik merk wel dat ik het wat hyper van word. hihi. Ben maar weer gaan opruimen dus... ;)

En verder voel ik me wel alsof ik elk moment ongesteld kan worden, dus dat draagt er ook wel aan bij dat ik er nog niet zo heel goed in geloof.

Oh en morgen komt een collega bij mij eten. En zij is al bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Is al een tijdje bezig met hormonen enzo. Ze weet dat ik sinds kort ook probeer zwanger te worden, maar ze vindt het wel heel lastig allemaal.

Ik vind het dus ook wel raar dat ik morgen misschien een test kan gaan doen, terwijl zij dan even later bij mij komt....

Komt er niet helemaal uit zoals het in mijn hoofd zit, maar snappen jullie mij?
aapje ik begrijp het zeer zeker.

maar ik denk dat het voor haar nog lastiger is als jij snel zwanger wordt terwijl zij er zo lang over doet.

aan de andere kant, sommige vrouwen zijn gewoon sneller zwanger dan andere vrouwen, zo zit het nu eenmaal in elkaar.

ik weet dat ik dat nu heel makkelijk zeg hoor, ik kan ook ongelofelijk jaloers worden op vrouwen die binnen een paar keer prikken gelijk zwanger zijn...

gelukkig heb ik geen vriendinnen die dat hebben anders had ik echt niet geweten hoe ik daarmee zou moeten omgaan.

nou ik ga slapen.

slaap lekker allemaal en tot schrijfs.
ja dat bedoel ik dus ook. Ik weet dat zij het heel lastig gaat vinden als ik zwanger raak voordat zij het doet. Maar ze is altijd heel open en eerlijk tegen mij geweest en dat wil ik ook graag bij haar doen. Maar het blijft een lastig onderwerp...

Ik zal het er morgen eens met haar over hebben. Dan weet ik tenminste hoe zij erover denkt.

Maar nu ga ik even met mijn hubbie (hihi) op de bank hangen en Las Vegas kijken en dan maar bedje toe.

Slaap lekker allemaal.
toch ongesteld geworden vanochtend.

Jammer.

Maar nu kan ik wel mijn MRI-scan laten doen en dat is ook echt wel wat waard!
Hmmm,da's balen aapje. Je had gister al een beetje het gevoel dat het toch zou komen, dat heb ik dus ook steeds. Zou het anders voelen als het wel raak zou zijn? (Ik weet het niet)

Waar heb je die MRI voor nodig? Succes!

Yamuna, wat een goeie stoel. Ziet er inderdaad lichtgewicht uit. Kan je het al een beetje?

Ben je de straat al op geweest?
Jammer aapje,

Even een tipje mijnerzijds met betrekking tot je collega.

vraag haar van te voren hoe zij het wenselijk om te horen als je wel zwanger bent, zodat je een beetje rekening kan houden met haar.

Persoonlijk vond ik heb heel vervelend als het mij medegedeelt werd op een volle afdeling collega's, ongevraagd echo foto's op mijn bureau geschoven krijgen waar iedereen bij was ... viel bij mij ook erg slecht.

om nog maar te zwijgen over de overbuurvrouw die opeens niet meer met me praatte durfte ze niet meer hoorde ik via via ... na een paar maanden werd het me duidelijk .... ( nu t kind geboren is "durf" ik geen kaartje in de bus te fluppen om nog maar te zwijgen over kraamvisite, kinderachtig ik weet het.)

ik vond 1 op 1 mededelingen het prettigste, het zal hoe dan ook aankomen als een stomp in haar maag. daar verander je niets aan.
ja ik was ook van plan om het niet te vertellen in een volle kamer. Daar hebben we het wel al even over gehad. Maar ik zal haar vanavond nog een keer vragen. Ik wil namelijk juist heel graag rekening met haar houden.

Vandaag is ze weer in het ziekenhuis geweest en nu blijkt dat er 9 eitjes aan het rijpen zijn, dus nu mag ze weer geen sex hebben. Wat een gedoe. Ze zit er nu wel een beetje doorheen! Zo sneu.

Ok, nu ga ik maar even verder werken.
aapje, heel lief van je hoor ! hou de communicatie "open" er is echt niets raars aan om iemand te vragen hoe die graag ziet hoe er samen mee om te gaan.

vlak voor mijn behandelingen kreeg ik van een vriendin een kaartje met een klavertje vier afbeelding erop... zooo lief !

dat soort kleine opstekers komen altijd heel goed binnen. (hint hint )

9 eitjes mooie score! voor IVF/ ICSI?
Nee ze is dus juist nog niet bezig met IVF of ICSI, alleen nog maar met hormonen. Dus nu is de kans te groot dat ze een hele grote meerling krijgt en evt. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Volgende week mag ze gelukkig weer naar de arts. En dan mag ze hopelijk na de vakantie beginnen met IUI.

(ik zal haar idd eens een kaartje geven = goede hint)
dan is 9 een slechte score , dan moeten er of follikels weggeprikt worden (auw!)

of ze mogen deze maand niet verder (geen sex geen inseminatie) en dus alle hormonen voor niks.
jep.. naar he.

En dan gooi je toch (gevoelsmatig dan) 9 kansen weer weg.

Dus ik leef verder mee met haar en probeer er zo veel mogelijk voor haar te zijn. En natuurlijk ben ik hard aan het duimen!
vervelend aapje dat ook jij weer ongesteld bent geworden! maar elk nadeel heb ze voordeel?? (MRI?)

mooie rolstoel yamuna! blits hoor! enne, als je eenmaal bevallen bent kan je weer lopen als n kievit?? of werkt dat niet zo??

prutweer he? net nu ik n dagje vrij ben..
Hier schijnt al de hele dag de zon, Heerlijk weertje maar ik ben aan het werk!

Jammer aapje dat je ongesteld bent geworden, volgende maand beter en wat vervelend voor je collega. Wordt alles weer stilgelegd en moet je weer 1 maand wachten. Dan kan wachten zooo lang duren. Ik heb gelukkig nooit last gehad van overstimulatie, eerder dat de eitjes niet wilde groeien!!! Ik heb er zelf nooit zoveel problemen mee gehad als een vriendin me vertelde dat ze zwanger was, ook al was ze minder lang bezig dan ik. Ik gunde het niemand om er ook zo lang over te doen. Wat ik wel moeilijk vond was dat een kennis van mij net een nieuwe relatie had en na 2 maanden zwanger was!!! Toen had ik zoiets, waarom jij ..........

Vandaag mijn 2e echo gehad. We hebben het hartje zien kloppen, helemaal blij.... Ik was erg zenuwachtig en ze lieten me ook nog eens 10 minuten langer wachten..... Gelukkig waren de zenuwen voor niks.

Ga nog gauw 1 uurtje werken en dan lekker naar huis. Weer nadenken wat we vanavond weer moeten eten. Iemand tips?
fijn el31 dat je een goede echo had !

enneh etens suggestie ... chicken?
gvdgvd gvd

grrrrr

ongesteld geworden....
jammer KK, op naar de volgende ronde

t is toch weer een teleurstelling he?
Balen KK, frustrerend allemaal!

Yamuna, nog steeds zin in een sappige kippenbout, of was het eenmalig?

El, fijn van je echo! Je zult genoten hebben vandaag!

Moman wil een kindje maken, dus ik ga maar op zijn wens in, hihi. Tot straks!
@ KK wat enorm jammer! Kunnen we samen teleurgesteld zijn...

Schenk nog eens een groot glas wijn in dan proosten we samen op de hoop op succes voor volgende maand ;)

@ El: wat geweldig! Hoe was het om het hartje te horen? Zal wel een pak zorgen van jullie schouders vallen ofniet?

@ Mogali: wat geweldig dat Moman helemaal om is. Hoe voelt het om nu voor de echt te gaan? Ik vond het in het begn echt superspeciaal.

Oh en mijn collega is net geweest en we het over het hele zwanger zijn gehad. Ze heeft aangegeven dat ze het vooral prettig vindt als ik open en eerlijk blijf. En daar hebben we nu soort van afspraken over kunnen maken. Toch goed om dat zo te doen!

Zo en nu eindelijk met de voeten op de bank! Tot snel dames.
prettig om van elkaar te weten hoe men het graag ziet, geeft je hantvatten "zekerheden",

anders blijf je ook maar twijfelen wikken wegen ... sta ik op niemands tenen ?

dat is waardeloos
Drukke dag gehad, kom morgen uitgebreider langs

Balen KK en Aapje, we duimen voor volgende maand

Groetjes Ukkie
Lola M en aapje Proost!!!!!

(alvast voor vanavond dan he, nu is t nog een beetje vroeg)
Ik zal er vanavond een op ons 3-en drinken. hihi. ;)

Vandaag heb ik vrij genomen, omdat ik maandag gewerkt heb. Nu zit ik lui op de bank, maar ik wil eigenlijk iets doen.. Ik heb al hard gelopen en moet zo heel even naar mijn werk, maar ik ben nu echt niet vooruit te branden... zucht....

Oh en ik ben 1,5 kilo afgevallen, door niet meer te snoepen. Ik = blij!

Nu ga ik maar met de hondjes naar buiten.
hey hoi!! vandaag eindelijk een bikini gekocht.... pfff duurde ff voordat ik de juiste had gevonden!!

Kut zeg, KK en Aapje.. op naar de vruchtbare periode...Duim voor jullie!!

Kom volgende x ff wat langer, ben erg moe!! ga lekker op de bank.... ff teveel gedaan denk ik!!
@kk, aap en lola....balen.......kan me niet echt voorstellen wat jullie elke maand door moeten, als je dan toch weer ongesteld blijkt te zijn. Maar het lijkt me gewoon zwaar K.

ga ff eten afmaken (en ws een buurjongetje manen tot kalmte, want dat gegil en gekrijs voor de deur vinnik niet echt joffel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven