zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Aapje, ja schattig he dan smelt je ff helemaal weg....

Ik sport niet maar probeer wel samen met een vriendin 2-3 avonden in de wk een uurtje te lopen!! op moment is het ff rustig, was super warm weer en ze zit met een cursus waar ze veel voor moet doen!! hoop dat we snel weer kunnen lopen, vind het wel heerlijk, we wonen aan de rand van het bos dus das wel super!!
Ik zal plechtig beloven om vaak te kijken en mee te schrijven, al zal dat momenteel even wat makkelijker gaan, want heb nu vakantie. Ik werk ook in het onderwijs, dus heb nog een flink aantal weken vakantie te gaan.

@ Koe : Wat leuk dat je op een kinderdagverblijf (of peuterspeelzaal ?!) werkt. Heb ik ook nog een tijd gedaan, maar dat is wel fysiek zwaar, zeker als je zwanger bent. Dus pas goed op jezelf! (zegt de juf )

Ik moet (denk ik) de 18de ongesteld worden, maar dat kan nogal eens verschillen bij mij. Vaak duurt een cyclus zo'n 25 dagen.

@ cooper Heb nog last van mijn hart en heb een heel vreemd ECG. Heb er nog even voor in het ziekenhuis gelegen. Dokters begrepen er niet veel van. Heb ook niet gevraagd of het gevolgen kon hebben als ik zwanger zou raken. We zien wel.
Goedemiddag,

Welkom nieuwe meiden leuk dat jullie meeschrijven! South, klinkt heftig je ongeluk en vooral last van je hart nog, brrr dat blijft eng!

El, van harte met je zwangerschap

Koe, leuke groep heb ik he? En inderdaad South we werken op een kinderdagverblijf. Is erg leuk en ik met zeggen fysiek wel zwaar als je zwanger bent inderdaad. Nou werk ik op de 3-6 groep, dus zowel kinderen die de hele dag er zijn, maar ook kinderen die pas na schooltijd komen. Nu in de vakantie zijn de kinderen er uiteraard wel de hele dag. Dat mis ik dan nu net wel, want mijn dochtertje is nu net 4 weken oud! Mijn zoontje Jayden van 2,5 zit bij koe op de groep. En is helemaal verzot op haar en dat is wederzijds!!

Aapje, ik sport inderdaad ook niet. Vind ik niks aan. Heb altijd geturnd en vond het helemaal geweldig. Wel veel knieklachten en dergelijke gehad, maar goed dat neem je dan voor lief als je maar je lievelingssport kan doen. Nu sport in niet meer, kan niks vinden wat ik leuk vind en waar ik tijd voor wil maken! Probeer wel regelmatig te fietsen(maar dat gaat nu met 2 kleine kinderen even niet, want Joya kan niet mee op de fiets) en lopen met 2 kinderen gaat wel, maar dat zijn kleine stukjes omdat Jayden zelf moet lopen dan! Wil straks eigenlijk toch maar naar de sportschool, want wil mijn buik weer strakker hebben is wel wat slap na 2 zwangerschappen en wil verder afvallen!

Met mijn borstontsteking gaat het goed, die heb ik de kop in kunnen drukken. Af en toe komt hij toch bijna door, maar door anders aan te leggen komt het nog steeds goed.

Met Joya gaat het goed. De afgelopen 2 nachten heeft ze ook veel minder gekreund dan de voorgaande 2 a 3 weken. Ze krijgt nu sinds woensdag de voormelk niet meer, dat wil zeggen dat voordat ze aan de borst mag ik er 40 a 50 cc uithaal en dan pas mag ze drinken. Voordeel is dat het erge toeschieten van de melk dan al geweest is en ze dus veel rustiger drinkt, ze niet steeds loslaat en dat ze de vettere beter verteerbare melk ook drinkt. Lijkt te helpen, is alleen wel extra werk, eerst kolven terwijl je kind krijst om de borst en dan dus pas aanleggen, maar het helpt en we slapen een stuk beter en dat is heel wat waard.

Jayden is een echte "kleuter"aan het worden. Niet altijd even goed luisteren, een grote mond geven, boos als dan de grens overschreden is en de consequentie daarvan ingaat, maar evengoed ook heel lief, gezellig, knuffelig, hele verhalen, veel fantasiespel en vooral dol op zijn kleine zusje. Is echt blij met haar en knuffelt en kust wat af. Als ze ligt te huilen zegt hij zelfs "mama, je moet even naar Joya, die moet je even troosten" of hij loopt naar haar toe en propt het speentje weer in haar mond(9 van de 10x verkeerd om, maar dat mag de pret niet drukken) Vaak zegt hij dan "stil maar, mama komt zo bij je dan kan je weer drinken aan de borst" Echte smeltmomenten zijn dat!

Ik ga even snel wat doen, Jayden slaapt en mag niet langer dan een uur en dus moet hij er met 40 minuten alweer uit en Joya probeert in slaap te komen, maar lukt niet echt!

Groetjes Ukkie
Ik ben uitgerekend voor 26 februari. Ik heb nu 1 echo gehad en as dinsdag krijg ik de 2e echo. De 1e echo was bij 5 weken. Ik had de afdeling gebeld en gezegd dat ik een afspraak wilde maken met de dokter. Ik had niet verteld dat ik zwanger was, bang dat ik dan langer moest wachten. Toen ik de dokter vertelde dat ik zwanger was, was ze natuurlijk blij maar ze zei ook meteen dat er nog niet veel te zien zou zijn, maar nu je er toch bent, zullen we even kijken!! Het zakje zat op goede plek en ik mocht een nieuwe afspraak maken. Deze afspraak is as dinsdag! Als alles in orde is, mag ik zelf kiezen of ik tijdens mijn zwangerschap onder controle wil blijven in het ziekenhuis of bij een verloskundige.

Ik heb nog geen tijd gehad om dit hele item door te lezen (64 blz.) dus ik ken de verhalen nog niet allemaal, maar dat zal snel komen!

heerlijk hè, hoe kinderen zijn. Mijn neeftje van 9 vond het geweldig dat mijn vriend nu eindelijk eens vader zou worden!! Dit zei hij uit het niks, 10 minuten nadat ik hem had verteld dat ik zwanger was! en zijn zusje vroeg meteen of mijn vriend het al wist dat ik zwanger was! Haha, toen ik het hun had verteld wist de hele buurt meteen dat ik zwanger ben, zo uitgelaten waren ze.... (de buren kwamen de dag erna vragen of ze het goed hadden gehoord!).

Zo ik ga eens beginnen met het lezen van deze 64 pagina's.

Tot snel!
Welkom, El! En ook hier, South

Wat een schatjes op je werk,Koe!

Aapje,zo fijn dat je klaar bent! Heerlijk gevoelis dat, he? Succes met de schoonmaak van je huis!

Ukkie, geweldig om te lezen hoe je van je gezin geniet

Hier alles goed. 1 druppel bloedverlies gehad gisteren, lijkt gestopt nu. Pfff, wat een stress is dat toch altijd. Ik mag volgende week op controle! Erg spannend, hoop dat het goed zit. We zullen zien.

Ik ga even op de bank relaxen!
Marloussie, hoop dat de week voor jou snel voorbij is en dat alles goed is en gaat deze week. Je blijft hier toch ook wel actief meeschrijven he?

En Yam, hoe is het ermee? Toch alles wel oke en geen oorlog meer thuis he??

Groetjes Ukkie
@Koe: wat zijn kinderen zo heerlijk recht voor hun raap!

@Aapje: nu je scriptie af is, moet je nu een baan zoeken? Misschien heb je het allaaang verteld, maar dat heb ik dan ff gemist.

@Ukkie: wat een leuke reacties van Jayden op Joya. Zo te horen vindt hij het verder ook wel best, zo'n 'nieuwe zus¡e" in huis. Of is hij toch een beetje zijn plek aan het claimen?

@el31: ach bij ons zijn het er maar 64. Zag laatst dat topics die rond dezelfde tijd als de onze zijn gestart al veel verder zijn. Dus je hebt geluk

Hoop dat Yam er niet is, omdat ze druk bezig is, haar strijdbijl te begraven...
hallo naar de nieuwe meiden toe!!!

gefeliciteerd met de scriptie. ben je blij met t cijfer???

mijn vriend kan vandaag de nieuwe auto ophalen=> spannunnndddd!

bah aan t werk vandaag, veel iphones verkocht, net chinees gegeten, maar volgens mij iets te veel bah

iemand vroeg of iemand al ervaring had met ovulatietesten, ik gebruik ze nu 2 maanden, heel handig. zo kun je in ieder geval ook uitzoeken of je ook daadwerkelijk een eisprong hebt.

het is alleen niet zo handig dat je vriendje telkens in t buitenland is voor zn werk tijdens de eisprong maar ja dat is mijn geval.

tip voor als je ze wilt kopen; bestel ze via internet, dan krijg je er meer, voor verschillende maanden, en het is een stuk goedkoper dan dat je ze gewoon koopt in de winkel. bij de meeste sites krijg je ze ook in een verpakking thuis waar verder niks op staat.

aapje ik probeer 2 keer per week te fitnissen, 1 keer ga ik steppen, de andere keer bodu pump (met gewichten)

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens een keertje oversla omdat ik dan echt geeen zin hebt, maar ja...

ik ben gister op kraamvisite geweest bij een vriendin, zoooooo lief zo'n kindje..

ik wil ook.....
Als ik lees hoeveel KK sport, voel ik me helemáal schuldig. Zit er al maanden tegenaan te hikken dat ik naar de sportschool moet en weer iets moet gaan doen, maar het komt er steeds maar niet van.... Misschien dan toch maar over 2 weken als het weer wat rustiger is op het werk....

Fijne avond dames!
Ohh.. de sportschool... dat vind ik pas een hel!

Ik heb gelukkig op dit moment de smoes dat ik mijn hart niet helemaal klopt zoals het hoort te kloppen. Vind ik persoonlijk een hele goede reden om alleen nog aan 'bed'sport te doen! En dik worden is momenteel een grote wens van me... maar dan wel plaatselijk natuurlijk
jaaa ik ook weer fff hier...weinig bijzonders te melden, behalve werken, eten, slapen en voor het gemak af en toe vergeten dat ik toch echt zwangerachtig aan het zijn ben. Beetje troubels bij een vriendinnetje thuis wat behoorlijk heftig was en veel werken, vandaar een beetje mijn afwezigheid van de afgelopen dagen.

Nieuwe meiden welkom! En nog ff een kleine huishoudelijke noot, naast het "het is eigenlijk wel fijn als jullie blijven schrijven ipv snel weer foetsie te zijn" we noemen de dignen hier gewoon bij de naam. niks klussen, hubbies, nod's ed maar gewoon neuken, man/ vriend en wil niet ongesteld worden.

El gefeliciteerd! ben ook in februari uitgerekend van nr 2......

South......letterlijk zo'n betje het hart in je keel gehad dus....man wat een schrik!

sport? wasda? ben allergisch voor sportzweet en doe hier dan ook eigenlijk helemaal niks aan. zou ws wel moeten, maar dat komt dan later wel weer (maar hoogst waarschijnlijk niet)

ga Lief en Mayte weer ff entertainen.
wat een pokkeweer vandaag, het regent hiero de hele ochtend al!!!!!!! vandaag komt onze kameraad weer, is 5maanden met het schip weg geweest, dus daar gaan we vanmiddag ff heen...

South, das niet niks zeg last van je hart, doe maar voorzichtig aan!! Inderdaag zoals Ukkie al zei we werken op een kinderdagverblijf, zeker zwaar, maar super leuk werk! Elke dag is anders en de kids zijn super........soms ook vreselijk ondeugend maar goed dat hoort erbij!! Ik heb Jayden van Ukkie op de groep een echte 2jarige idd, maar ik kan altijd goed met hem en heb weinig problemen!! Hij is echt dol op zijn zusje zo mooi om te zien.........

Verder weinig nieuws te melden, vandaag 14 weken zwanger en nog geen kilo aangekomen!!

Groetjes Koe
goedemorgen, de storm hier hin huis is wel aardig weer gaan liggen.

heb flink "de oren gewassen" van yamman, en hij lijkt me weer te begrijpen en te verstaan.

heb hem alle verantwoording voor het uitlaten van de hond in de schoenen geschoven, ik laat hem alleen nog uit na expliciet overleg van te voren, mits mijn bekken dat toestaat.

Volgende week worden mijn wielen (rolstoel) afgelevert want veel verder dan de buurtsuper kom ik niet meer. Moet veel rusten en mijn mensendieck oefeningen doen. mijn schaambeen gaat nu ook pijn klachten geven, gouden combinatie met het staartbeen.

Na twintig jaar vegetarisme, nooit iets gemist, moest en zou ik van de week kip hebben, gegrilde kippepoten van de poelier ...

hormonen doen rare dingen met een mens!!

ik zie dat we het over sport hebben ? ik sla even over ... al krijg ik met mijn wielen straks wel veel armtraining
Yamuna, wat een gedoe meid.. tsjonge!! Doe maar rustig aan en denk aan jezelf..

Hoe voel je je verder dan ... wat grappig dat je ineens zin in kip had zeg.... nou lekker van genieten !!!
nou dat is helemaal niet grappig voor een vegetarier .... gewetensbezwaren, principes overboord en het risico dat niemand je ooit nog serieus neemt als vegetarier ...
Morgen allemaal,

Totaal geen nieuws van hier. Regenachtige dag, we gaan een beetje aan het werk in huis.

Ukkie, tuurlijk blijf ik hier meeschrijven!

Ga je nog kip eten vandaag, Yam?

Waren ze lekker die kippenpoten? Heerlijk, ik zou geen vegetarier kunnen zijn. heb respect voor de mensen die dat wel kunnen, maar ben veel te dol op mijn stukje vlees bij het avondeten.

Jeetje Yam, eerst moeilijk zwanger worden en dan heb je ook nog eens de meeste klachten qua bekken van ons allemaal. Zelfs de rolstoel in, nou het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. Hoe lang ben je nu zwanger?? Je bent nog niet op de helft of wel?

Fijn Marloussie, hoe is het nu?

Hier regen, regen en nog eens regen. Ging ik met twee kinderen boodschappen doen, was namelijk even droog en zonnig, wat denk je, regen, regen en nog eens regen, grrr wat heb ik op zo'n moment een hekel aan dit kikkerlandje!! Zou dan graag naar Aruba vertrekken. Heerlijk, zijn we 1x op vakantie geweest(orkaan ivan over ons heen gehad) maar was echt geweldig genieten!!

Groetjes Ukkie

p.s. Sinds Joya er is doe ik weer een moord voor chocolade, echt ik moet chocolade hebben. Net negerzoenen gegeten, maar ook chocopinda's, reep met hazelnoot in huis en kinderchocolade van Jayden heerlijk. Moet me echt regelmatig inhouden, maar goed dat ik bv geef, kan straks niet meer, want die kilo's die eraf zijn moeten eraf blijven!!!
Gelukkig dat jullie die namen niet gebruiken, daarom heb ik dit topic "uitgekozen". Ik word niet goed van die woorden ...... Laatst kwam ik een oude kennis tegen en die zij, ik heb net je hubbie gezien! Ik vroeg meteen WIE....... Ik ben zwanger geworden van mijn vriend, door neuken (en met hulp van het ziekenhuis!) Dit is mijn 1e zwangerschap.

Ben wel van plan om hier te blijven hangen, hoor...

Heb een poging gedaan om alle pagina's door te lezen maar het is nog niet echt gelukt. Denk dat ik maar aan de laatste pagina's ga beginnen.

Ik ben ook geen echte sporter. Was wel lid van een sportschool maar ik kon het lidmaatschap maar voor 4 maanden bevriezen tijdens de zwangerschap en je zit altijd voor min. 1 jaar vast aan het abonnement! Heb dus gelijk opgezegd per 1 oktober as (waar ik nog net optijd voor was!!!). Ik begin wel weer eens na de bevalling, maar ik zie het niet zitten om meteen weer te gaan sporten, zo fanatiek ben ik ook weer niet!

at yumuna: hoe ver ben je nu. Ik heb vaker mee gelezen (alleen lezen) toen het bij mij ook niet lukte en kwam je naam toen ook vaker tegen. Ook ik ben al van 2005 bezig en ben net 7 weken zwanger van de 1e.

Nou meiden, allemaal een heel fijn weekend en tot snel.
el31 gefeliciteerd meid !! (wat voor behandeling heb je gehad in het ZH?, hoef je niet te vertellen hoor als je niet wilt)

ik zit nu op de 16,5 weken
Ik ben begonnen met clomid. Van de 9 rondes heb ik maar 3x een eisprong gehad. We hebben ook nog 2 maanden niks mogen doen, omdat ze dachten dat ik rode honde had! In mei zijn we begonnen met het spuiten van menopur i.c.m. pregnyl. In eerste instantie sloeg dit ook niet aan, maar hebben ze de dosis verhoogd en m'n eitje was goed gegroeid! 4 juni heb ik de pregnyl spuit gezet, het resultaat is er!!! "Gelukkig" lag het alleen aan mij en was met zaad van mijn vriend goed..

Hoe ben jij uiteindelijk zwanger geworden? Moet nog steeds dit topic doornemen!
wij hadden mazzel met de eerste IUI (+ clomid en pregnyl)

ik heb vijandig baarmoedermond slijm, en het zaad van yamman is dood, lui, traag, had nét ff wat anders te doen of had een ander kutsmoesje
Jeetje Yamuna, jouw zwangerschap gaat beslist niet over rozen.... Nu nog in een rolstoel ook. Zorg maar dat je verwend wordt, dat heb je verdiend!

En doe vooral voorzichtig!

Is er trouwens niet iets van thuiszorg in te schakelen? (al kan ik me ook voorstellen dat je daar misschien niet zoveel zin in hebt...)
sja south t is gewoon effe niet anders.

t is best goed te doen hoor, kreeg van de week even een goed relativeringsmomentje, dat ik in de wachtkamer zat van mijn arts in het LUMC werd er in een rolstoel een meiske van mijn leeftijd voortgeduwd, magertjes, kaal (van de chemo?)

sja zo een meiske zou allang blij zijn als ze een weekeind thuis kán zijn met wielen.

dus wat dat aangaat .... heb ik nog zoveel om van te genieten.

natuurlijk is het jammer, en had ik liever tot en met de 8 ste maand nog kunnen fietsen, wandelen etc. maar je weet waar het voor is, je weet waar je t voor doet. we zijn bevoorrecht dat het met de eerste IUI poging al gelukt is.

count the blessings
@Yamuna, lijkt me toch pittig om zo beperkt te zijn in je kunnen, maar wel hartstikke goed dat je zo makkelijk relativeert. Heb je helaas wel moeten leren in de afgelopen jaren denk ik, toch?

Goed dat Yamman weer weet wat hij behoort te doen. Die mannen soms...

Hier niks nieuws. Mogelijke eisprong en voor het eerst echt proberen. Moman wordt er volgens mij een beetje bangig van, haha.

Ik ga maar eens ontbijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven